חומר למחשבה

התרומה שבחברות..

חבר לצידי, זה אכן נעים זה נוח, וזה נותן הרגשת בטחון. בשבילי, חבר זה קצת יותר.. לעתים ארצה אותו כמה צעדים לפני, גורם לי לרצות להגיע, לרוץ קדימה, לדלג על היום יום להנות מההשגים החדשים ולעולם לא ארגיש קטנטנה בשל כך. לעתים ארצה אותו, שלב אחד אחרי קצת עם לשון בחוץ משתדל להיות ראוי, להגיע אלי חברות זה לא רק להיות אחד ליד השני זו הפריה הדדית שנמשכת עד אין סוף כי חברות אמיתית - זה עד הנקודה ההיא (כל הנאמר בלשון זכר מכוון גם ללשון נקבה) מיכאללה
 

אישה50

New member
לה לה, מה דעתך על

אינטרפטציה כזו: לצידי = איתי (ולא לידי) ???? זו לא סמנטיקה, זה עושה את כל ההבדל לדעתי...
 
אין איתי טוטלי, ...

ואם כךהמשמעות של הכל משתנה... ואם זה איתי? אז מה זה לפני? מיכאללה לא מאמינה באיתי
 

אישה50

New member
בתרגום שלי

לפני + מאחורי = בנפרד ממני (או ברהב - התנשאות או בהתגמדות......) לצידי= איתי כשני אנשים שווים שאין האחד טוב/נחות מהשני פעם הוא לצידי ופעם אני..... אישה - חייבת לרוץ להמשיך במבצע נקיון
 
ו..עכשיו אנקדוטה...

בימים של אז.... כשעוד ניהלנו את עסקינו עם סוחרי העיר העתיקה בירושלים, היינו נוהגים לרדת מידי פעם אל השוק, לחפש רעיונות חדשים או לקחת את בדי דמשק, תבליני המזרח, והחרסינה המצוירת. כשהיה צריך לגשת אל סוחר שלא בקי היה בעברית, או כשהמשא היה כבד, ובעיקר כי לא תמיד היתה הרגשה של בטחון, הייתי מצרפת אלי את ראש הצוות של העובדים הערבים, שעבדו יחד איתי בחברה. היינו מתחילים לדלג במדרגות השוק, ו...אני כהרגלה של אמא, המחפשת תמיד את הזאטוט, הייתי תרה אחריו בעיני... והזאטוט - 180 ס"מ, רחב כהר, מתאבק מקצועי אף פעם לא היה בנמצא. יום אחד הגיעו העצבים לפה ושאלתי - תגיד למה אתה אף פעם לא הולך לידי, לתת לי הרגשה ששום דבר לא יקרה? הסתכל עלי במבט של ילד דביל, ואמר: - שיגידו שאני משת"פ? השתגעת? - שיגידו שאני הולך ליד האשה ולא לפניה? - שילגלגו עלי? - אז מה אם את המנהלת? ...משם למדתי שלא תמיד אפשר ללכת ליד מיכאללה, לא מקללת בקול רם
 

אישה50

New member
מכאלוש, שגעון האנקדטות/סיפורים

שלך....
...... מקווה שלמדת ממי אפשר (או לא) לבקש ללכת עמך, או לצידך אכן, לא תמיד אפשר.....
 
בפרינציפ, אני לא לומדת כלום ../images/Emo6.gif

אני מהאנשים המוזרים האלה, שנהנים לחזור על הטעויות של עצמם, בתנאי שהן היו משעשעות, או היתה בהן הרפתקאה. רק תני לי ללכת לידך ותגלי שאני כל הזמן מקפצת קדימה, אחורה, לצדדים מיכאללה , אין מאחורי, אין מצדדי, אני יוצאת לחפש
 

zar

New member
לה לה לה לה מתנגן שמך ../images/Emo20.gif

מי אמר ששמה למעלה אין שומעים את רחשי העם?
אמרתי לך אתמול לא לשים את הדיפלומה באמצע.......... הנה,... כבר מצטרפת לה אחת נוספת..... תגידי לי בשקט באזן. ככה ביננו, החלטת לחסוך על טפט ולמלא את הקיר בהןדעות?
ממתין בקצר רוח לבאה.. צאר - בטקס חלוקה
 
ששששש... לא להעיר את השדים..

ובעיקר לא את השדות.. תודה איש יקר, ולחשוב שבלי ללקק....
מיכאללה מתחילה דיאטה
 

אורמור

New member
להלה לולי..מוכשרת..ברכות על זכיה

אהבתי.. ושוב זכית בזכות ולא בחסד.. יש לך סיפור אהבה עם המילים.. את עושה בהם פלאות.. ולקרא אותך זה..פשוט כיף.. כמו לשמוע אותך.. חוכמה גדולה שאני מדברת על גמילה.. עכשיו כשכבר יש לי אותך.. ואת.. ואת.. ואת.. אבל הינה בא יוסי.. וניקיטה.. וחדשים.. אין ספק..יש יופי וחן בגולם הסורר כי יש אתכם.. רק לא לאבד את עצמנו..במלכות הבדויה.. אור.. שעפה מכאן לפני שמתעצבנת על עצמה.. עד 23.00 CU
 

L&H

New member
היי אישה ../images/Emo20.gif

גם הכותרת "חומר למחשבה" במקרה הזה בעלת משמעות עמוקה מעבר למסר היבש והרגיל של משפט זה. אני רואה זאת כ"מעט חומר למחשבה רבה". כי קראתי אותו מספר פעמים ובכל פעם הבנתי משהו אחר,כמו פריזמה בעלת כמה וכמה כווני מבט ומכל אחד נישקף מראה שונה. המשמעות הראשונה היא שיוויון בין השניים אף אחד לא יוביל, ילכו זה בצד זה ואז כידידים יהיו שוים (זו אחת המשמעויות של ידידות אמיתית). אם השניים הם בני זוג המשמעות חזקה יותר כי לפחות לדעתי אם מערכת יחסים בין בני זוג אינה מבוססת על ידידות (חברות) איתנה סופה שתיתמוטט. משמעות אחרת היא חוסר אמון אל תיבטח בי שאלך אחריך ומצד שני אל תיבטח בי אם אוביל אותך... חוסר אימון של הדובר בעצמו כנאמן לבין זוגו וביכולתו האישית. ישנן עוד משמעויות שנגזרות מהנ"ל ובטוחני שלא חשבתי על הכל פפו
 

אישה50

New member
פפו, זו בדיוק הייתה הכוונה

לעורר למחשבה (ודיון) ואתה את חלקך תרמת כלבבי תודה מכל
אישה - בהוקרה
 

טליונת

New member
אמירה כה פשוטה.......

אמירה כה פשוטה, מקפלת בחובה עולם ומלואו, זוהי גדלותה. הבחירה בה- גדלותך. "לך לצידי"- הווה אומר, על פי תפיסת עולמי הייה אתי כי אחרת שמא נחמיץ זה את זה. ואם בדברי חכמים עסקינן מרטין בובר במאמרו "סוד השיח" מדבר על דיאלוג עמיתי בין שניים- ביו "אני" ו"אתה" נפשו של האחד נוגעת בנפשו של זולתו. ולא- דיאלוג בין "ההוא" ו"הלז" מהסוג שרב הדיאלוגים שלנו משתיכים אליו, שיחות שאינן אומרות מאומה. וה"לך לצידי" של אלבר קאמי חבר אצלי לדיאלוג של אמת בין "אני" ו"אתה" של מרטין בובר צר לי אם לא דייקתי כי מתוך הזיכרון ספרתי טליונת
 

אישה50

New member
טליונת חביבה, שמחה

שהצטרפת.... (כאן) דעתך כדעתי (או ההפך) ומבחינתי הדיון מוצה ונפגש שוב בהזדמנות הבאה
 
למעלה