חום מנוע של סוברו

מאזזדה 6

New member
חום מנוע של סוברו

שלום לכולם, יש לי סוברו D.L.ג€ והחום מנוע אף פעם לא עולה יותר מרבע, שאלתי עוד כמה בעלי DL ואמרו לי שגם אצלהם זה כך האם זה דבר נורמלי לדגם הזה או שווה להשקיע על תרמוסטט שיגיע החום לחצי? בתודה מראש לכל העונים
 

חן 1111

Active member
נדמה לי שזה תקין בנסיעה

וכשאתה עומד עד שהמאוורר עובד אז המחוג עולה עד כמעט חצי. בכל אופן מה שאתה צריך לבדוק, על ידי בעל מקצוע, זה שני דברים: 1. שהתרמוסטט תקין ונפתח בטמפרטורה נכונה. 2. ששעון החום תקין ויזהיר אותך במקרה של התחממות יתר. בדרך כלל שעוני החום לא מתקלקלים. כך שאם יש בעיה היא תהיה בתרמוסטט.
 

itzik93

New member
טרמוסטט סובארו - 82 מעלות

עלותו כ 20-25 שקלים, עלות אטם מקורי לטרמוסטט סובארו DL היא כ 10 שקלים. ניתן להשיג בכל חנויות החלפים. רק בשביל השקט הנפשי שווה לך להחליף. הטרמוסטט נמצא בצד שמאל למעלה (אם אתה עומד מול הרכב ומרים מכסה מנוע), והוא נמצא בתוך החיבור שיוצא ממנו הצינור גומי העליון לרדיאטור. מדובר ב-2 ברגים של 10 או 12 ממ שמחזיקים מכסה מתכת (נקרא פלנג'. פלנג' = מעבר מים), פשוט לפתוח אותם, להוציא את הקיים, לגרד את האטם הישן ע"מ שהשטח יהיה נקי וישר, לשים את הטרמוסטט החדש עם האטם ולסגור. לא לשכוח להשלים את המים החסרים ברדיאטור לאחר ההרכבה. איציק
 

מאזזדה 6

New member
תודה רבה. ב. אבל?

תודה רבה על ההסבר המפורט זה באמת חסך לי מוסך. רק רציתי לשאול מי שמכיר את הרכב הזה ספציפי אם החום מנוע באמת צריך להגיע לחצי או שב ג€- DL ג€ זה נורמלי שהחום מגיע עד הרבע? כי עדיין אחרי ההחלפה ל 82 מעלות זה לא עולה יותר מרבע?
 

itzik93

New member
מניסיוני - תלוי בדגם

בדגמים המוקדמים (לרוב לפני שנת 88 לערך) המחוג מגיע לחצי בוודאות. מעבר לכך, במכוניות שאני נתקלתי בהן מעל מודל 88-90, המחוג מגיע לרבע. השינוי נובע בחיישן הטמפרטורה שמעביר את המתח למחוג החום בלוח השעונים, כנראה שהיה שינוי קל בדגמים במשך השנים. אם החלפת טרמוסטט וזה עדיין על הרבע (באופן יציב יחסית עם סטיה של 1-2 ממ למעלה בזמן שמתחמם המנוע כמו למשל בעמידה ממושכת) אתה יכול להסיר דאגה מליבך, זה תקין לגמרי. איציק
 
למעלה