חולדאי: "תם עידן הרכב הפרטי

מצב
הנושא נעול.
השאר לי את העבודה, עמית. אני אתן לקובי דוגמא
למגדל שמשתלב עם סביבתו. והמגדל הוא....המגדל המרובע בעזריאלי שמשתלב יופי-טופי עם המגדל המשולש והעגול.
 

Image of me

New member
חבל שאין עוד מגדלים כמותו
המגדל ממש לא בתוך נווה צדק, אלא כ-50 מ' מחוץ לבית הקיצוני של נווה צדק. בתוך נווה צדק עצמה יש רק בתים פרטיים. כמו כן, הוא לא "חוסם" לנווה צדק את הים או את הבריזה שכן הוא מזרחית לשכונה. הוא לא בין השכונה לים. בקיצור, למתנגדי המגדל הזה אין שום טענה שמחזיקה מים.
טוב מאד שלא יהיו עוד מגדלים כמותו
שהחצי התחתון שלהם הוא עם מרפסת כל שתי קומות, ובחצי העליון מרפסות רצופות. אין בו אחדות ארכיטקטונית, הוסיפו עוד מרפסות בשביל בצע כסף ויצרו בכייה לדורות.
 
תמיכה ממסדית בתרבות שוליים זו סתירה פנימית
זה ממש אוקסימורון. הרי בכך היא תיהפך לממסדית, והיא הרי לא ממסדית, היא, כפי שאמרת, שוליים. וכתושב ר"ג אני יכול להעיד שחולדאי עשה המון דברים. כל שיפוץ נמל ת"א, התחיל בתקופתו. עד תקופתו זה היה אזור הרוס, מוזנח רק עם מעט דיסקוטקים ובעיקר המון חנויות לסניטציה ולציוד צלילה. כיום הנמל הוא אחד מפניני החן של העיר ת"א. שיפוץ מדרון יפו, שיפוץ רח' אבן גבירול שהפך להיות פשוט רחוב יפה. מלא מלא ככרות (מעגלי תנועה) בדרום העיר, במרכז העיר, בשכונות הצפון. הארכת הטיילת לחוף תל ברוך, תאורה דקורטיבית בטיילת הזו. הארכת הטיילת מאזור מגדל האופרה לכוון יפו. תוך כדי סלילת שבילים הן להולכי רגל והן לרוכבי אופניים תוך כדי התקנת תאורה דקורטיבית. הארכת פארק הירקון לכוון מזרח עד לקצה המזרחי של שכונת רמת החי"ל. העברת בתי המושבה שׂרונה ב-50 מ' דרומה על מנת להרחיב את רח' קפלן. בנוסף רח' קפלן עבר מתיחת פנים יפה ע"י אדריכלות נוף מוצלחת. שבילים לאופניים בכל השדרות. הקצאת נתיב על חשבון המכוניות הפרטיות למען רוכבי האופניים ברחובות משה דיין ויצחק שדה. פינוי מגרש אוסישקין. הקמת המבנה היפה לידו של מרכז הספורט הימי (חתירה ושיוט). שיפוץ ואדריכלות נוף בשד' נורדאו בחלק בין בן יהודה והירקון. שיפוץ תחנת הרכבת הראשונה בארץ היא תחנת יפו. שיתוף פעולה בנוגע לרכבת הקלה בדרום העיר, קרי בתפר בין בת ים ליפו ובתוך יפו והכנת הרחוב ללא שם (היכן שהיתה מסילת הרכבת ההיסטורית) בתור מסלול לרכבת הקלה בתוך דרום ת"א (צפונית לבית רומנו). שיפוץ מבנה תיאטרון הבימה. מעבר תיאטרון הקאמרי למשכנו במשכן אומניות הבמה. עידוד מעבר משרדים לבנייני משרדים במקום שיהיו בתוך דירות מגורים. עד לפני כ-10 שנים היו המון, אבל המון רופאים, עורכי דין, רואי חשבון, עמילי מכס, יועצים ארגוניים, אנשי יחסי ציבור ושאר בעלי מקצועות חופשיים שהיו להם משרדים בעצם בדירות מגורים. העיריה התעקשה על כך שהם יעברו למגדלי משרדים באזור האיילון או בסיטי של ת"א או ברמת החי"ל, ככה שהתפנו בפועל כמה אלפי דירות בשנים האחרונות. בין היתר מגדל עזריאלי המרובע לא קבל אישור להיות כולו מלון או מלון דירות על מנת שיקצו חלקים נכבדים ממנו למשרדים.
קובי לוי היקר
מי הזניח בכוונה את התחנה המרכזית הישנה כדי שתיהרס ? רון חולדאי ואתה טענתה שלא צריך להרוס את המבנה אלה לשפצו ולשמרו למי יש בית שלו פרטי בן 4 קומות ברחוב יוכבד בת מרים ? רון חולדאי ולמי יש עוד וילה ברחוב חיים ויסבורג בעיר ? רון חולדאי מי דרש את הוצאת המיפרקיות מקוים 1,24,26,55,61,62,63,66 ? רון חולדאי מי דרש להוריד את מספר קווי התחבורה הציבורית בעיר ? רון חולדאי מי מקבל שוחד מגינדי,משפחת עופר וכל המושחתים? רון חולדאי מי הזניח את החינוך למי שלא צפוני ? רון חולדאי מי מנסה להפוך את תל אביב לעיר לעשירים בלבד ? רון חולדאי
 
חלודאי השקיע המון בחזות העיר, בפיתוח הנופי
בהקניית קו אחיד (פחות או יותר) לאדריכלות הנוף של העיר ובשיקום איזורים מוזנחים כגון מתחם התחנה, מדרון יפו, נמל ת"א ועוד. בתקופתו, נסללו לא מעט שבילי אופניים ומופו שבילים נוספים לביצוע עתידי. עוד נעשית בכהונתו תוכנית אב לעיר ת"א-יפו בהיבטים שונים ובהם גם תחבורה, מגורים, חינוך, ריאות ירוקות ועוד. בל נשכח גם כי בתקופתו החלה הנהירה חזרה למרכז העיר, מחירי הנכסים המריאו, נפתחו מקומות בילוי, תרבות והסעדה רבים, אשר חלקם תוחמו באיזורים מוגדרים (לטוב ולרע). זאת בניגוד למדיניותו האנטי תח"צית (באופן לא פורמלי) אשר מעודדת שימוש ברכב פרטי. רק שיהיה ברור, אני תושב העיר ת"א יפו ולא הצבעתי עבור רון חולדאי בבחירות המוניציפליות האחרונות. מה שאני כם יכול לומר שהוא ראש עיר טוב עשרות מונית מקודמו, רוני מילוא, אשר מלבד הצהרות ריקות מתוכן לא עשה מאום בעיר ואף הקפיד להזניח את דרומה.
הבעיה היא
שחלק מהנתיבים לאופניים הם ציורים על המדרכה, שבקושי שמים לב אליהם.
 

דיזנגוף

New member
חלודאי השקיע המון בחזות העיר, בפיתוח הנופי
בהקניית קו אחיד (פחות או יותר) לאדריכלות הנוף של העיר ובשיקום איזורים מוזנחים כגון מתחם התחנה, מדרון יפו, נמל ת"א ועוד. בתקופתו, נסללו לא מעט שבילי אופניים ומופו שבילים נוספים לביצוע עתידי. עוד נעשית בכהונתו תוכנית אב לעיר ת"א-יפו בהיבטים שונים ובהם גם תחבורה, מגורים, חינוך, ריאות ירוקות ועוד. בל נשכח גם כי בתקופתו החלה הנהירה חזרה למרכז העיר, מחירי הנכסים המריאו, נפתחו מקומות בילוי, תרבות והסעדה רבים, אשר חלקם תוחמו באיזורים מוגדרים (לטוב ולרע). זאת בניגוד למדיניותו האנטי תח"צית (באופן לא פורמלי) אשר מעודדת שימוש ברכב פרטי. רק שיהיה ברור, אני תושב העיר ת"א יפו ולא הצבעתי עבור רון חולדאי בבחירות המוניציפליות האחרונות. מה שאני כם יכול לומר שהוא ראש עיר טוב עשרות מונית מקודמו, רוני מילוא, אשר מלבד הצהרות ריקות מתוכן לא עשה מאום בעיר ואף הקפיד להזניח את דרומה.
למען הדיוק ההיסטורי:
הנהירה חזרה למרכז ת"א היתה עוד בשלהי תקופתו של צ'יץ' והיתה בשיאה במהלך כהונתו של רוני מילוא. חולדאי נהנה מפירותיהם.
 
חולדאי: "תם עידן הרכב הפרטי
לו יכולתי להטיל אגרת גודש על הנכנסים לת"א הייתי עושה את זה" עוד greenwash מפי ראש העיר האנטי תח"צי של תל אביב. http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000519752&fid=607
בתל אביב יש כבר "אגרות גודש"
"אגרות גודש נוסח תל אביב". בתמצית, עיריית תל אביב גובה קרוב ל - 240 מיליון ש"ח בשנה מאגרות וקנסות חניה. סכום נכבד זה לא מוקצה לשיפור התחבורה הציבורית ורק כחצי מיליון ש"ח בלבד מוקצה לסלילת שבילי אופניים. באופן כללי קנסות החניה הרבה יותר מדויקים והוגנים מאגרות הגודש - שהן אמצעי גבייה גלובלי, הרבה פחות רגיש להפרעות תנועה, או לאיזורים רגישים יותר מאחרים.
 

amit1270

New member
חולדאי: "תם עידן הרכב הפרטי
לו יכולתי להטיל אגרת גודש על הנכנסים לת"א הייתי עושה את זה" עוד greenwash מפי ראש העיר האנטי תח"צי של תל אביב. http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000519752&fid=607
זה אותו ראש עיר שבונה חניוני ענק
ומסרב בתוקף להקצות נת"צ באבן גבירול, אותו ראש עיר שמעדיף לתקוע את העיר בפקק לעוד שנים רבות ובלבד שהקו הירוק יהיה תחתי (ו"יפנה" עוד מקום לעוד מכוניות פרטיות), כלומר לא ייסלל כלל, אותו ראש עיר שהחליט להוציא את האוטובוסים המפרקייים ובכך גורם סבל רב לנוסעים. כן, הוא רוצה אגרת גודש. לא על-מנת לשפר את התחבורה חלילה אלא כמקור הכנסה נוסף על החנייה והקנסות.
 

אורי404

New member
זה אותו ראש עיר שבונה חניוני ענק
ומסרב בתוקף להקצות נת"צ באבן גבירול, אותו ראש עיר שמעדיף לתקוע את העיר בפקק לעוד שנים רבות ובלבד שהקו הירוק יהיה תחתי (ו"יפנה" עוד מקום לעוד מכוניות פרטיות), כלומר לא ייסלל כלל, אותו ראש עיר שהחליט להוציא את האוטובוסים המפרקייים ובכך גורם סבל רב לנוסעים. כן, הוא רוצה אגרת גודש. לא על-מנת לשפר את התחבורה חלילה אלא כמקור הכנסה נוסף על החנייה והקנסות.
לגבי הוצאת מפרקיות, הוא מחא בתקופה שהמפרקיות
היחידות היו הדגמים הישנים של "דן". אלה לא המפרקיות החדשות יותר ב"דן", שהן הבדל לעומת הישנות.
 

mister K

New member
לגבי הוצאת מפרקיות, הוא מחא בתקופה שהמפרקיות
היחידות היו הדגמים הישנים של "דן". אלה לא המפרקיות החדשות יותר ב"דן", שהן הבדל לעומת הישנות.
אין קשר. גם כיום הוא מנסה להוציא אותן.
חוץ מזה שמה שאמרת לא מדויק. בקו 26 כבר פעלו מפרקיות NG יורו 3 כמו למשל 506, 509, 478, 492, 527 וכו', ולמרות זאת חולדאי התנגד. הטיעון המרכזי שלו נגד המפרקיות הוא שהן "סותמות את הרחובות".
 

אורי404

New member
אין קשר. גם כיום הוא מנסה להוציא אותן.
חוץ מזה שמה שאמרת לא מדויק. בקו 26 כבר פעלו מפרקיות NG יורו 3 כמו למשל 506, 509, 478, 492, 527 וכו', ולמרות זאת חולדאי התנגד. הטיעון המרכזי שלו נגד המפרקיות הוא שהן "סותמות את הרחובות".
אתם צודקים, רתם ואוהד. ניסיתי לעלות את אחת מן
ההנחות של חולדאי. בכל מקרה ידוע, שעיריית תל אביב מציגה מן תכניות לא ריאליות, לפי בתוך תל אביב ייסעו אך ורק (או בעיקר) מיניבוסים, שזה כמובן רחוק מלהיות ריאלי.
 

Geistertreiber

New member
זה אותו ראש עיר שבונה חניוני ענק
ומסרב בתוקף להקצות נת"צ באבן גבירול, אותו ראש עיר שמעדיף לתקוע את העיר בפקק לעוד שנים רבות ובלבד שהקו הירוק יהיה תחתי (ו"יפנה" עוד מקום לעוד מכוניות פרטיות), כלומר לא ייסלל כלל, אותו ראש עיר שהחליט להוציא את האוטובוסים המפרקייים ובכך גורם סבל רב לנוסעים. כן, הוא רוצה אגרת גודש. לא על-מנת לשפר את התחבורה חלילה אלא כמקור הכנסה נוסף על החנייה והקנסות.
אין היגיון בנת"צ באבן גבירול לדעתי
חולדאי צודק. איפה שאפשר,עדיף שהרכבת תהיה תחתית ולא קלה. שתהיה קלה מחוץ למרכזי הערים העמוסים. רכבת תחתית מהירה יותר,בטוחה יותר כי אין מפגש עם מכוניות ויעילה יותר במרכזי אוכלוסיה עמוסים ודחוסים. אין שום מניעה שלמשל בשד' בן-צבי בין יפו לת"א הרכבת תהיה קלה. אבל במרכז ת"א?לדעתי צריך להיות רדיוס מסויים של נאמר 10 ממרכז העיר שכל הקווים יהיו תחתיים.
 

raminec

New member
אין היגיון בנת"צ באבן גבירול לדעתי
חולדאי צודק. איפה שאפשר,עדיף שהרכבת תהיה תחתית ולא קלה. שתהיה קלה מחוץ למרכזי הערים העמוסים. רכבת תחתית מהירה יותר,בטוחה יותר כי אין מפגש עם מכוניות ויעילה יותר במרכזי אוכלוסיה עמוסים ודחוסים. אין שום מניעה שלמשל בשד' בן-צבי בין יפו לת"א הרכבת תהיה קלה. אבל במרכז ת"א?לדעתי צריך להיות רדיוס מסויים של נאמר 10 ממרכז העיר שכל הקווים יהיו תחתיים.
זו חוות דעתך
ובניגוד אלייך רבים וטובים כאן בפורום מאמינים שדווקא רכבת קלה היא הפתרון היעיל יותר במרכזי אוכלוסיה עמוסים. רכבת קלה זמינה יותר למשתמשים (אינה כרוכה בשינוי מפלסים והמרחק בין תחנות קטן יותר) והקמתה מהירה יותר, זולה יותר ומאלצת את המקימים לשדרג את כל תשתיות הרחוב. מכיוון שרקלת עולה בערך פי 10 פחות מאשר רכבת תחתית הסבירות שיוקם יותר מקו תחתי אחד נמוך מאוד. עלות של קו תחתי אחד יכולה לכסות את עלות הקמתה של רשת רקלות שלמה.
 

846

Active member
זו חוות דעתך
ובניגוד אלייך רבים וטובים כאן בפורום מאמינים שדווקא רכבת קלה היא הפתרון היעיל יותר במרכזי אוכלוסיה עמוסים. רכבת קלה זמינה יותר למשתמשים (אינה כרוכה בשינוי מפלסים והמרחק בין תחנות קטן יותר) והקמתה מהירה יותר, זולה יותר ומאלצת את המקימים לשדרג את כל תשתיות הרחוב. מכיוון שרקלת עולה בערך פי 10 פחות מאשר רכבת תחתית הסבירות שיוקם יותר מקו תחתי אחד נמוך מאוד. עלות של קו תחתי אחד יכולה לכסות את עלות הקמתה של רשת רקלות שלמה.
אפשר להתחיל בצורה הרבה יותר
פשוטה וזולה להפליא!!!! סגור את הרחובות הראשיים לתנועת כלי רכב פרטיים, צבע את הנתיבים בצבע צהוב ותן לאוטובוסים מכל הסוגים לזרום! זמן הנסיעה יתקצר משמעותית, הדיוק יגדל ולחברות התח"צ יהיה כדאי לתגבר את הקווים ולהגדיל את התדירות. להזכירך: מיום שהטילו אגרת גודש במרכז לונדון, זמן הנסיעה של הקווים החוצים את מרכז העיר התקצר ב 25%!!! ואגב, עם הכסף שגבו מאגרת הגודש, עיריית לונדון השקיעה חזרה בשיפור התח"צ ולא במקומות אחרים...... מבצע האכיפה האחרון של המשטרה מוכיח שבשעות שהשוטרים פועלים (לא מספיק לדעתי) תנועת התח"צ זורמת! ברגע שהתח"צ ישתפר ויגדלו הביקושים, תוכל להוסיף BRT ואחרכך רכבת קלה ואולי פעם בעוד 50 שנה נגיע גם לרכבת תחתית.
 

raminec

New member
אפשר להתחיל בצורה הרבה יותר
פשוטה וזולה להפליא!!!! סגור את הרחובות הראשיים לתנועת כלי רכב פרטיים, צבע את הנתיבים בצבע צהוב ותן לאוטובוסים מכל הסוגים לזרום! זמן הנסיעה יתקצר משמעותית, הדיוק יגדל ולחברות התח"צ יהיה כדאי לתגבר את הקווים ולהגדיל את התדירות. להזכירך: מיום שהטילו אגרת גודש במרכז לונדון, זמן הנסיעה של הקווים החוצים את מרכז העיר התקצר ב 25%!!! ואגב, עם הכסף שגבו מאגרת הגודש, עיריית לונדון השקיעה חזרה בשיפור התח"צ ולא במקומות אחרים...... מבצע האכיפה האחרון של המשטרה מוכיח שבשעות שהשוטרים פועלים (לא מספיק לדעתי) תנועת התח"צ זורמת! ברגע שהתח"צ ישתפר ויגדלו הביקושים, תוכל להוסיף BRT ואחרכך רכבת קלה ואולי פעם בעוד 50 שנה נגיע גם לרכבת תחתית.
לגבי הסייפא של הודעתך
אין שום צורך לשפר את התח"צ ולחכות שיגדלו הביקושים על מנת להקים מערכות מתקדמות וחכמות יותר להסעת המונים כדוגמת BRT, רקלות ותחתיות (לא של קפה). בת"א כבר היום קיימים ביקושים גבוהים מאוד לתח"צ והאוטובוסים כמו גם הרכבות אינם עומדים בביקושים הקיימים. אם נשקיע את הכסף, שיש בלי עין הרע במדינה, בהקמת אותם אמצעים שציינתי למעלה נקבל תוצאות יפות מאוד תוצאות אלו יתבטאו בין היתר במעבר של נהגים של רכבים פרטיים היום לנוסעים במערכות להסעת המונים. חלק גדול מאוד מהנהגים היוממים את ת"א סובל סבל של ממש מכל כניסה ויציאה מהעיר ומשתדלים להימנע מכך בכל אמצעי שיש, אפילו אם זה יאריך את הנסיעה שלהם או יעלה להם יותר כסף.
 

846

Active member
לגבי הסייפא של הודעתך
אין שום צורך לשפר את התח"צ ולחכות שיגדלו הביקושים על מנת להקים מערכות מתקדמות וחכמות יותר להסעת המונים כדוגמת BRT, רקלות ותחתיות (לא של קפה). בת"א כבר היום קיימים ביקושים גבוהים מאוד לתח"צ והאוטובוסים כמו גם הרכבות אינם עומדים בביקושים הקיימים. אם נשקיע את הכסף, שיש בלי עין הרע במדינה, בהקמת אותם אמצעים שציינתי למעלה נקבל תוצאות יפות מאוד תוצאות אלו יתבטאו בין היתר במעבר של נהגים של רכבים פרטיים היום לנוסעים במערכות להסעת המונים. חלק גדול מאוד מהנהגים היוממים את ת"א סובל סבל של ממש מכל כניסה ויציאה מהעיר ומשתדלים להימנע מכך בכל אמצעי שיש, אפילו אם זה יאריך את הנסיעה שלהם או יעלה להם יותר כסף.
הוספתי את זה כדי לענות
לאלו שתמיד טוענים שאי אפשר להוציא את הנהגים מרכבם הפרטי בלי לשפר את התח"צ. הרי זה שתי פעולות שצריכים לבצע יחד. הגבלת הנהגים ומתן מענה תחצ"י.
 
אין היגיון בנת"צ באבן גבירול לדעתי
חולדאי צודק. איפה שאפשר,עדיף שהרכבת תהיה תחתית ולא קלה. שתהיה קלה מחוץ למרכזי הערים העמוסים. רכבת תחתית מהירה יותר,בטוחה יותר כי אין מפגש עם מכוניות ויעילה יותר במרכזי אוכלוסיה עמוסים ודחוסים. אין שום מניעה שלמשל בשד' בן-צבי בין יפו לת"א הרכבת תהיה קלה. אבל במרכז ת"א?לדעתי צריך להיות רדיוס מסויים של נאמר 10 ממרכז העיר שכל הקווים יהיו תחתיים.
דעתי שונה, בזבוז זמן עליה וירידה לרכבת.
- לוקח זמן לרדת לתחנת רכבת תחתית ולעלות ממנה 3-5 דקות מה שמגדיל את זמן הנסיעה בייחוד בנסיעות קצרות. תראה את תחנות הרכבת העתידית בירושלים. - מנהרות עלולות להיות לא בטוחות לקשישים נשים ילדים בשעות הלילה , בשל פושעים, אנסים ונרקומנים רכבת במפלס הרחוב עדיפה גם בגלל זה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה