לפני מספר חודשים כתבתי "מאמר" שלם בפורוםאין היגיון בנת"צ באבן גבירול לדעתי
חולדאי צודק. איפה שאפשר,עדיף שהרכבת תהיה תחתית ולא קלה. שתהיה קלה מחוץ למרכזי הערים העמוסים. רכבת תחתית מהירה יותר,בטוחה יותר כי אין מפגש עם מכוניות ויעילה יותר במרכזי אוכלוסיה עמוסים ודחוסים. אין שום מניעה שלמשל בשד' בן-צבי בין יפו לת"א הרכבת תהיה קלה. אבל במרכז ת"א?לדעתי צריך להיות רדיוס מסויים של נאמר 10 ממרכז העיר שכל הקווים יהיו תחתיים.
שמציג את האנטי-טזה להשקפתך. אתה מוזמן לחפש את השרשור על הרכבת התחתית בירושלים. אוסיף רק טיעון אחד נוסף שאיננו פילוסופי אלא ממש פרקטי. ברגע שכלי הכריעה הראשון יגיע לת"א, כל בעלי הנדל"ן לאורך התוואי של התחתית יגישו תביעות לפיצויים בשל ירידת ערך הרכוש שלהם (ראה את מנהרות הכרמל). מר חולדאי לא ייצא מזה אלא ערום.