חוות דעת על טלוויזיה LG 639Y

גיל כהן1

New member
חוות דעת על טלוויזיה LG 639Y

שלום לכולם,
לפני כשבוע נכנסתי לחנות מוכרת מאוד של מוצרי חשמל, כשאני סגור ונעול על טלוויזית סמסונג 55 אינטש, דגם 6400, אחרי סקר קטן וניסיון חיובי עם טלוויזית סמסונג.
זאת לאחר כמה שנים של שימוש בטלוויזית סמסונג בגודל 37'.

אחרי כמה מילים "שיגרתיות" עם המוכר, אמרתי לו שלא מעניין אותי עניין התלת-מימד, ושאני מעוניין רק בטלוויזיה חכמה בגדול 55'.
ברגע זה הוא התחיל להמליץ בחום דווקא על LG. הוא הסביר שטלוויזית תלת מימד של LG יקרה הרבה יותר, ואם זה לא חשוב לנו, אז כדאי ללכת על LG.
עיקרי הסיבות שהוא מנה: אחריות, ארץ יצור, תדר תצוגה (500 הרץ ב-LG לעומת 400 בסמסונג), הממשק ה"חכם" וכד'.
בסופו של דבר, הוא הצליח לשכנע אותי ללכת דווקא על LG, הדגם שבכותרת ההודעה.
חיפשתי וכמעט לא מצאתי חוות דעת באינטרנט על הדגם הספציפי הזה.
הטלוויזיה ברשותי כבר שבוע, ובסה"כ אני מרוצה ממנה, והספק היחידי הוא עניין הצפיה בערוצים ה"רגילים", שם איכות התמונה, ובעיקר "עומק הצבעים" לא כמו שהורגלתי אליו בסמסונג.
אורחים שביקרו אצלי בשבוע האחרון, דווקא מחמיאים לתוצאות התמונה.

ובכל זאת, יש לי עדיין ספק כלשהו לגבי הטלוויזיה, יש לי עוד שבוע ימים אפשרות להחזיר את הטלוויזיה ולקחת אחרת, והייתי שמח לשמוע את דעתכם כאן בפורום.
מישהו מכיר את הדגם הזה? איך יכול להיות שאני לא מוצא עליו חוות דעת?
ואני יודע, שאלת השאלות היא המלחמה בין LG לסמסונג, ברור לי שיש כאן גם עניין של העדפות אישיות והרגלים. ברור לי גם שיש עניין פסיכולוגי שמשפיע עלי, שהרי נכנסתי לחנות כשאני סגור לחלוטין על סמסונג...

אז מה דעתכם?? סתם עניין פסיכולוגי, או משהו מהותי?
 
ננסה לענות ב-2 מישורים לסוגיה הבהולה


שלום
1. תחושת האי נוחות שלך.
מקורה בתופעה ידועה בהתנהגות צרכנית, נלמדת במנהל עסקים - שיווק והיא נקראת: "דיסוננס קוגניטיבי". זה קורה כאשר הצרכן רכש מוצר בסכום מהותי (נניח מעל 1,000 ש"ח)
והוא לא שלם עם הקניה. או שהוא קרא עליו מאמר ביקורתי, או שמצא דגם אחר יותר טוב ובאותו מחיר, או זול ממנו, או שנתקל בבעיה שאינו מוכן להתפשר עליה.
המוצא מהמצב (באבחנה של דיסוננס קוגניטיבי, אדם לא יכול לחיות עם זה!!!)
א. למצוא מישהו נורא נחמד בפורום שיגיד לך: תרגיע, ה-LG פנוסטית ואין לך מה לדאוג.
ב. להחזיר אותה ולקחת את מה שאתה באמת רוצה (ולא המוכרן!)
ג. בחלוף האפשרות, למכור אותה בכל מחיר ולקנות אחרת. נקווה שלא תגיע לשם.

2. איכותה של ה-LG בהשוואה לסמסונג
הביקורות והדעה בפורום במשך שנים לא היתה כ"כ בעד המותג LG, מסיבות שונות. אני רכשתי בעבר מסך LG לביתי והיא דווקא מרוצה ממנו.
לסמסונג יש אכן יחודיות מסוימת בתמונה. אם אתה מחפש אותה ב-LG כנראה שלא תמצא.
מלבד ה-2 יש עוד מותגים במרחב מחירים: פנסוניק, סוני, שרפ, פיליפס ועוד. מה איתם? לי יש פנסוניק 42" ואני מאוד מרוצה ממנה.
מנסיון: אלה אם אתה מכיר היטב את המוכרן והוא אמון עליך, אל תשמע לדבריו. הוא מונע מאינטרס ולא מאהבת ישראל. כך גם המלצר(ית) שתציע לך את הספישילים.
הם לא הארה של השף, אלה השאריות מאתמול. נסה לא לבחור באחד מהם.

מתוך הבנה למהלך הרגשי שאתה עובר, אני מניח שהסיבה ה-1 תכריע, ללא קשר ליצרן או האיכות.
דבר נוסף. השופט הוא העין. אם התמונה טובה לך - טוב. אם התמונה האחרת טובה לך - קח את האחרת!
תמונה: כיוון תמונה: רוב המסכים כפי שהם יוצאים מהארגז לא מכוונים 100%. כיוון ידני או לפחות בחירה מאחד המצבים הכלליים (רגיל, דינאמי וכו') יכולים לשנות הרבה.
לפחות לכוון לטעמך. רצוי לכוון עם ציוד ולפי חום צבע וכו' - אבל לשם כך דרוש ציוד וידע. זה לא נכון לכ"א.

בתקווה שמתוך הנאמר תוכל להגיע להחלטה נכונה (לך!) ולעבור את החג הקרב בשמחה. בהצלחה.
 

גיל כהן1

New member
הדגש הוא לגבי הדגם הספציפי

ראשית, המון תודה על תשובה מפורטת ומעניינת.
אני מכיר היטב את כל הנושא של התנהגות צרכנים, אבל ברגע שאתה פתאום הוא "נשוא" העניין, הסנדלר הולך יחף...

בכל אופן, הייתי שמח לשמוע אם מישהו מכיר ספציפית את הדגם 55LB639Y (זה קוד הדגם המלא), ויכול לחוות את דעתו.
 
הבנתי


שלום
האפשרות להחזיר ולהחליף כבר לא על הפרק. ככל הנראה גם אף פעם לא היתה שם!
נכון?
מעבר לכך, כל התשובות והאפשרויות בתשובה הקודמת שלי.
השאלה היא לא מה כתוב על ה-LG 55LB639Y , אלה מה כתוב על הדגם שרצית מלכתחילה של סמסונג?
ואז תשווה בין הביקורות (על ה-55LB639Y יש אחת בזאפ, לא הייתי בונה על זה יותר מדי...)
זה למה לא להקשיב יותר מדי למוכרן בשלב הרכישה! מה שמניע אותו זה לא הטובה שלך, אלה ההוראות שקיבל מבעל העסק ונדחף ע"י רווח ולחץ הספק.
עושים שיעורי בית על כמה דגמים ומגיעים לזוכה שהגיע לגמר. עליו למדת, עשית שיעורי בית, השוואות והגעת למסקנה שזו הבחירה הנכונה שלך.
מה שאתה מחפש, זה ניחומים אחרי הקניה לתרץ את הבחירה המוטת שלך ע"י המוכרן הממולח.
לצערי לא מכיר את הדגם, הסיקורים שלו רק בארץ (לא מצאתי אותו בחו"ל) ויש רק אחד כאמור.
לא מתכוון להיות האיש הטוב שיגיד לך: בחרת מצויין. הדגם הזה מהטובים שיש ואין לך מה לחשוש...מפני שלא אשקר.
אילו קם אחד, הכל היה מסתדר לך ע"פ הפתרון ע"פ הספר, ולא משנה כמה ה-55LB639Y טובה או גרועה, הייתה מתרצה וממשיך בחיים בשלווה.
 

גיל כהן1

New member
הביקורת היחידה שראית בזאפ היא...

שלי!! :)

אני יכול להחליף/להחזיר עד ליום שני הקרוב.
אבל משיחות נוספות שערכתי עם חברים ומכרים, וכאמור - אנשים שחוו את הצפיה בטלוויזיה אצלי בבית, הגעתי למסקנה שזה סתם "הכל בראש", והכל בסדר.

בלי קשר, אתה צודק לגמרי בעניין הפסיכולוגי של התנהגות צרכנים.
 
למעלה