חוות דעת על האתר שהקמנו חם על האש

gur42

New member
יתרון נהדר, בתיאוריה. אבל בפועל...

...יצרתם לעצמכם בעיה שיווקית לא פשוטה. מי שלא מבין בטכנולוגיה, לא יאהב את הרעיון של הפיכת דיעות מורכבות של בני-אדם למספר ע"י מחשב. לעומת זאת, מי שכן מבין בטכנולוגיה, לא יאמין לכם. האתר שלכם צריך לתת לאנשים סיבה להאמין: אפשר, למשל, לתת לאנשים להקליד טקסט לדוגמא והמחשב שלכם יהפוך אותו לציון. יש עוד הרבה אפשרויות, אבל להשאיר את התיאור כמו שהוא - כללי, מעורפל ובלי שום הדגמה - עלול מאוד להזיק לכם בטווח הארוך. חוץ מהנקודה הבעייתית הזאת, דווקא אהבתי את האתר מאוד - הוא נראה יפה, מושקע, ומקצועי. אבל אם אתם באמת רוצים לממש את היתרון הטכנולוגי שיש לכם, תצטרכו לשווק אותו בצורה הרבה יותר חכמה.
 

examiz

New member
הסבר קצר על הטכנולוגיה.

כמובן שהפורום זה לא המקום להסביר איך מערכת התרגום בדיוק עובדת אבל מדובר על מכלול מאוד מורכב שלומד מכל מאמר חדש שמתווסף למאגר הנתונים בצירוף מילון דינמי ומחשבון סטטיסטי. (אפשר כמובן לפרט יותר אבל לא היינו רוצים למסור אינפורמציה שתפגע בנו בהמשך) לגבי שיווק הטכנולוגיה - הרעיון לאפשר לכל משתמש לשחק עם המערכת ולבדוק את התרגום שלה לציונים עלה ונפסל בשלב זה. הסיבות קשורות לעומסים שכל תהליך חישוב כזה יוצר על הבסיס נתונים וסיבה שניה הממשק יכול לרמז על הדרך שבה אנחנו מחשבים את הציון דבר שבשלב זה היינו רוצים לשמור בסוד. עמי
 

prizman

New member
אני אסביר איפה הבעיה לדעתי

וראשית אשוב ואומר שאני מאוד רוצה בהצלחתכם. אני פעיל במספר פורומים, בארץ ובחו"ל שעוסקים ברכישה מושכלת. כשמישהו כותב אני רוצה לקנות מצלמה דיגיטלית ב 500$ השאלה המקובלת בפורום היא לאיזה צורך, כי שיקוליהזום, רזולוציה, גודל CCD ואחרים חשובים. כשמישהו רוצה לקנות מחשב נייד ב 1750$ חשובות הדרישות שלו מבחינת משקל, יכולת עיבוד, זמן עבודת סוללה וכן הלאה. איך הנתונים האלו משתקללים זו שאלה ראשונה, כי ברוב האתרים השיקלול משתנה ולא חד-משמעי. איך נעשה שיקלול האתרים אחד מול השני זו שאלה נוספת מאחר ולא כל אתר נתפס בעיני המשתמש כבעל אותו ערך. מקווה שתרמתי לחשיבה. מוזמנים לפנות אלי לשאלות. מאחר ואני לא מיתפרנס מהנושא, אשמח לענות חינם.
 

Inoni

New member
תשובות לנושאים שהעלת ../images/Emo41.gif

שלום שמי ינון ואני עובד עם עמי בחברה, דבר ראשון שימו לב, אנשים פה חזרו ושאלו מה היתרון שלנו על פני אתרים אחרים, אז היתרון הוא קודם כל העובדה שאנחנו מדרגים בעיקר על פי EDITORIAL REVIEWS, כלומר הדעות של המקצוענים, אתרים שמנסים לדרג מוצרים כיום מתבססים על USER REVIEWS בלבד, ואין ספק שדעה של מקור מכובד כמו PC MAGAZINE שווה הרבה יותר ממשתמש אנונימי ופחות אובייקטיבי וכמובן הרבה פחות מקצועי, אז זה היתרון הגדול והייחוד. לגבי התכונות של המוצר, אם תשים לב מצד שמאל בכל קטגוריה ישנם אפשרויות חיתוך על פי תכונות, גם פה השקענו הרבה מחשבה לעשות את זה חכם ומתקדם, שחק עם זה מעט, שים לב לכפתור ה-ADD למשל וגם בתכונות עם טווחים (למשל גודל זיכרון) שים לב לאפשרויות ה-AT LEAST וה-AT MOST שבאות לעזור במקרים שאדם לא רוצה להיות מקובע על טווח שהגדירו לו, בעיה שקיימת בלא מעט אתרים. בקיצור, לאחר שמשתמש מכניס את הקריטריונים שחשובים לו, הוא מקבל את התוצאות מדורגות על פי השיטת דירוג שלנו וכך מקבל מושג איזה מוצר הוא הטוב ביותר ושמתאים לצרכים שלו. לגבי ערך שונה לאתרי REVIEWS (אנחנו קוראים להם EDITORIAL SOURCE - גם זה נלקח בחשבון, שים לב שלכל REVIEW מקצועי ניתן להצביע האם ה-REVIEW תרם ועזר למשתמש להגיע להחלטה, ההצבעות האלה משפיעות על דירוג של ה-SOURCES וזה משפיע על המשקל הפנימי שלהם מול SOURCES אחרים בשיקלול של הציון, מה שבסופו של דבר אומר שלמשל SOURCE מכובד כמו PC WORLD כנראה מין הסתם יקבע יותר מ-SOURCE עלום שם שאנשים לא מרוצים מהתוכן שבו. בעתיד גם נוסיף אפשרות למשתמשים להגדיר כל אחד לעצמו איך הוא רוצה לחשב את הציונים, איזה SOURCES לקחת בחשבון ואיך לחלק את האחוזים בין ה-SOURCES ובין SOURCES ו-USERS (זה אגב משהו שקיים כבר היום תחת החיפוש המתקדם - אפשרות למשתמש לתת יותר או פחות משקל למשתמשים על חשבון מקצוענים ולהיפך). מקווה שעזרתי. ינון.
 

DealCenter

New member
אתה רק שוכח להגיד או לא יודע

שה-REVIEWS ב PC Mag ומגזינים אחרים,ממומנים ע"י החברות עצמן ולכן לא בהכרח שוות יותר
 

Inoni

New member
ברור שאני יודע שזה קיים, אבל כמה

דברים בעניין. דבר ראשון, קשה לי להאמין שמקור מכובד יסכן את המוניטין שלו ולמשל ישבח מוצר גרוע או להיפך (זה פשוט לא קורה, מנסיון), כלומר יכולות להיות סטיות מסויימות אבל לא זיופים בקנה מידה גדול, אבל זה לא מהווה בעיה כלל, הסיבה היא שאצלנו מוצר צריך לקבל סקירות ממספר של מקורות על מנת שאנחנו נשקלל עבורו את הציון, מה שמוריד דרסטית את הסיכוי לטעויות, או במילים אחרות כמו בכל סקר יש טעות דגימה ויש קצוות, אבל אם תשקלל מספיק נתונים אתה תקבל תמונה נכונה. דבר שני, אין שום פסול בזה שחברה מממנת את הסקירה, מישהו צריך לשלם על זה וברוב ענק מהמקרים זה לא משפיע כלל על התוצאות או כמו שאמרתי הסטיה תהיה קטנה ובכל מקרה לא תשפיע כאשר ילקחו בחשבון מקורות אחרים בחשבון. בסיכומו של עניין, שיקלול סטטיסטי חכם של דעות מקצועיות שווה לא מעט ולרעת אנשים רבים גם יותר מדעות של משתמשים פרטיים. ינון.
 

יהודן

New member
ליגה


 

TIC

New member
נראה מצויין. שאלה:

הקונספט מעניין מאוד. למה רק תחום צר של מוצרים? אם הקונספט לא קיים עבור תחומים אחרים (ואני מסתמך על מה שאתה אומר), למה לא לנכס אותו לעצמכם על-ידי הרחבת הקטגוריות? הרי לא יעברו יותר מכמה ימים לפני שמישהו יחליט שהקונספט שלכם מעולה ויעמיד אתר שכולל את כל הקטגוריות, כולל הקטגוריות המצומצמות (יחסית) שלכם. ברגע שתהיו ראשונים, לא ניתן יהיה לקחת את זה מכם. גם אם מישהו אחר יעשה את זה אח"כ יותר טוב, הראשוניות שלכם. חבל יהיה לרוץ אחר כך אחרי מישהו שהלך על זה בגדול ולצעוק "אנחנו היינו פה קודם...". סתם תיתפסו כ-Me Too. חבל. אם התשתית, האלגוריתמים ושאר הטרדות הטכניות כבר קיימות ממילא... TIC.
 

examiz

New member
אנחנו שוקדים על הרחבת הקטגוריות

לתחומים נוספים המטרה היא כל תחום אפשרי ויעיל,כמובן שלטכנולוגיה לא ממש משנה מה אופי הקטגוריה. בקרוב יפתח תחום רכבים וכל האלקטרוניקה הבידורית..... אנחנו כרגע בשלב הזנת נתונים התחלתי. ולצורך העניין העליה לאויר הייתה היום (שלב בדיקות) בכל מקרה רשמנו שני פטנטים והטכנולוגיה חזקה. ובנוסף אנחנו הראשונים שעושים את זה. אנחנו עכשיו בסבב גיוס ראשון כדי לממש את החזון שלנו
 
וואווו,
מגיע לכם כל הכבוד

כל אדם הופך ענק כשהוא מציב לעצמו מטרה או מטרות שהוא באמת מאמין בהן, שהוא ממש יכול להיות מחויב להן ולהקדיש להגשמתן את מלוא תשומת לבו ונשמתו. (בריאן טרייסי) JUST DO IT
 

adgr

New member
בהצלחה , רעיון ענק! מקווה שלא הקדים

את זמנו. אני סקרן לדעת איך מבוצע התירגום של מלל לציון. לכל מילה ערך נומרי ? או לסטרינג מסויים ערך מסויים. ואם מילה מופיעה במאמר מספר פעמים ? בהצלחה.
 

sheleg

New member
המלצות

- מומלץ לפנות לגרפיקאי בכיר שישנה את פני האתר (נראה ריק מידי, יש חוסר אוריאנטציה) - לטעמי עדיפה המלצה של מישהו שרכש את המוצר ולא מאמר (שילמו לו בכדי לכתוב כמה מילים) -בסך הכל רעיון מעניין
 

examiz

New member
תודה על התגובה שלג

בקשר לביקורות של משתמשים אין אנו פוסלים אותם על הסף ומאפשרים שילוב של שני סוג הביקורות (משתמשים\מיקצועיים) רק בשביל לסבר את האוזן יש חברות בארה"ב (לדעתי עוד לא הגיע לארץ) שהתפקיד שלהם זה לשתול ביקורות משתמשים בתשלום. אנחנו חושבים שבעניין האמינות הרבה יותר קל לשתול ביקורות של משתמשים מאשר ביקורות של אתרים גדולים ומכובדים. ע.
 
כל הכבוד על הרעיון והביצוע


לקח לי קצת זמן להתמצא באתר, אבל אין ספק שמדובר במערכת שימושית מאוד. כמובן שחסרים לכם עוד הרבה מוצרים כדי שהיא תהיה באמת מלאה ושימושית. האתר בנוי נכון ובהחלט נוסף למועדפים שלי.
 
למעלה