חוויות מנסיעה מיוחדת במינה באוטובוס החשמלי

מצב
הנושא נעול.
כפי שציינתי, 31 בישיבה לעומת 35 באוטובוס רגיל

הוא באמת נראה פחות מרווח מאוטובוס "רגיל"
מישהו יודע כמה נוסעים האוטובוס הזה יכול להכיל בישיבה ועמידה (וכמה אוטובוס רגיל)?
כפי שציינתי, 31 בישיבה לעומת 35 באוטובוס רגיל
ופליקס מעריך שהאוטובוס יכול להכיל עוד כ-15 איש בעמידה, ולדעתי זאת הערכה סבירה בהחלט. בקיצור - מבחוץ אוטובוס, מבפנים מידיבוס.
 

amit1270

New member
רק 15 בעמידה? זה ממש מעט.

כפי שציינתי, 31 בישיבה לעומת 35 באוטובוס רגיל
ופליקס מעריך שהאוטובוס יכול להכיל עוד כ-15 איש בעמידה, ולדעתי זאת הערכה סבירה בהחלט. בקיצור - מבחוץ אוטובוס, מבפנים מידיבוס.
רק 15 בעמידה? זה ממש מעט.
כמה מכיל אוטובוס סטנדרטי להערכתך?
 

yblumann

New member
It's to do with the weight

רק 15 בעמידה? זה ממש מעט.
כמה מכיל אוטובוס סטנדרטי להערכתך?
It's to do with the weight

The max weight for an 2 axle bus is 18,000 kg, so the unladen weight of the bus [incl a full fuel tank or fully charged battery in this case] plus passenger weight can not exceed this number.
as a standard, a passenger weight is taken as 68kg.
the bus is heavy- according to the spec here:
http://www.volvobuses.com/SiteColle...ed_Kingdom_and_Ireland/Downloads/Hybrid B5LH (HR)%20new.pdf
it weighs 30423lb or 13800kg. that leaves 4200kg for passengers; divide it into 68 and you get 61 or 62 - less one for the driver, and the total capacity is reduced to 60 or 61 passengers [seats and standing].
a normal diesel MAN should weigh about 11,000kg or thereabouts, so the total passenger capacity should be larger.

regards

Yoram
 

amit1270

New member
תודה רבה

It's to do with the weight

The max weight for an 2 axle bus is 18,000 kg, so the unladen weight of the bus [incl a full fuel tank or fully charged battery in this case] plus passenger weight can not exceed this number.
as a standard, a passenger weight is taken as 68kg.
the bus is heavy- according to the spec here:
http://www.volvobuses.com/SiteColle...ed_Kingdom_and_Ireland/Downloads/Hybrid B5LH (HR)%20new.pdf
it weighs 30423lb or 13800kg. that leaves 4200kg for passengers; divide it into 68 and you get 61 or 62 - less one for the driver, and the total capacity is reduced to 60 or 61 passengers [seats and standing].
a normal diesel MAN should weigh about 11,000kg or thereabouts, so the total passenger capacity should be larger.

regards

Yoram
תודה רבה
לפי החישוב שלך אוטובוס דיזל סטנדרטי יכול לשאת כ-100 נוסעים. אני מיש מגבלות אחרות והמספר בפועל קטן יותר.

אגב, אני לא בטוח שיש הבדל משמעותי במשקל בין סוללה טעונה לריקה.
 

amit1270

New member
*מיש=מניח שיש

תודה רבה
לפי החישוב שלך אוטובוס דיזל סטנדרטי יכול לשאת כ-100 נוסעים. אני מיש מגבלות אחרות והמספר בפועל קטן יותר.

אגב, אני לא בטוח שיש הבדל משמעותי במשקל בין סוללה טעונה לריקה.
*מיש=מניח שיש
 

yblumann

New member
gravitation and the ministry

תודה רבה
לפי החישוב שלך אוטובוס דיזל סטנדרטי יכול לשאת כ-100 נוסעים. אני מיש מגבלות אחרות והמספר בפועל קטן יותר.

אגב, אני לא בטוח שיש הבדל משמעותי במשקל בין סוללה טעונה לריקה.
gravitation and the ministry

the max weight limit of 18,000 kg for a 2 axle bus is to do with physics and not the ministry of transport.

In practice, the issue of the 'G' force [gravitation] comes into play when you have an extremely heavy bus such as this BYD.
on a normal single deck bus you can carry more passengers, but in practice, this is limited by the space available for standing passengers.
The ministry can fix a lower passenger capacity than the one dictated by weight limits, but not vice versa if you see what I mean.

[you see, 2 axle d/d buses in London also have a max weight of 18,000kg, and they weigh more than s/d buses, so 'everyone' in London is nowadays aware of weight issue!]

Chinese buses are heavy in comparison to European ones, simply because the lightweight materials and new construction techniques employed in Europe are most costly than the existing stuff and technology. If you want cheap buses, China would supply you with cheap buses, but they are heavier buses.

I am amazed that Dan is so confident that the top heavy BYD would preform well in service, because the BYD service history elsewhere, and in Shenzhen in particular, is fairly patchy. all you have to do is google the web, and search for comments on Chinese websites!

one of the reasons why the bus offers less internal space is that some of the battery 'grids' run alongside the bus 'wall', so it takes some space, thus narrowing the available width of the bus.

Regards

Yoram
 

amit1270

New member


gravitation and the ministry

the max weight limit of 18,000 kg for a 2 axle bus is to do with physics and not the ministry of transport.

In practice, the issue of the 'G' force [gravitation] comes into play when you have an extremely heavy bus such as this BYD.
on a normal single deck bus you can carry more passengers, but in practice, this is limited by the space available for standing passengers.
The ministry can fix a lower passenger capacity than the one dictated by weight limits, but not vice versa if you see what I mean.

[you see, 2 axle d/d buses in London also have a max weight of 18,000kg, and they weigh more than s/d buses, so 'everyone' in London is nowadays aware of weight issue!]

Chinese buses are heavy in comparison to European ones, simply because the lightweight materials and new construction techniques employed in Europe are most costly than the existing stuff and technology. If you want cheap buses, China would supply you with cheap buses, but they are heavier buses.

I am amazed that Dan is so confident that the top heavy BYD would preform well in service, because the BYD service history elsewhere, and in Shenzhen in particular, is fairly patchy. all you have to do is google the web, and search for comments on Chinese websites!

one of the reasons why the bus offers less internal space is that some of the battery 'grids' run alongside the bus 'wall', so it takes some space, thus narrowing the available width of the bus.

Regards

Yoram
 

olli3

New member
מנהל
על פי משרד התחבורה עד 28 נוסעים בעמידה.

רק 15 בעמידה? זה ממש מעט.
כמה מכיל אוטובוס סטנדרטי להערכתך?
על פי משרד התחבורה עד 28 נוסעים בעמידה.
הכוונה לאוטובוס רגיל שאינו מפרקי, זאת בתופסת ל35 מקומות הישיבה.

סה"כ באוטובוס עירוני רגיל בשעות השיא, המגבלה עומדת על 63 נוסעים כאשר במידה ויש יותר מכך, על החברה לדאוג לתגבור (ואיך בדיוק הנהג אמור להבחין מהעדר שיש באוטובוס אם מדובר ב20-30 או יותר עומדים?)

בשעות השפל, המגבלה עומדת על 55 נוסעים באוטובוס אם אני זוכר נכון.
 

amit1270

New member


על פי משרד התחבורה עד 28 נוסעים בעמידה.
הכוונה לאוטובוס רגיל שאינו מפרקי, זאת בתופסת ל35 מקומות הישיבה.

סה"כ באוטובוס עירוני רגיל בשעות השיא, המגבלה עומדת על 63 נוסעים כאשר במידה ויש יותר מכך, על החברה לדאוג לתגבור (ואיך בדיוק הנהג אמור להבחין מהעדר שיש באוטובוס אם מדובר ב20-30 או יותר עומדים?)

בשעות השפל, המגבלה עומדת על 55 נוסעים באוטובוס אם אני זוכר נכון.
 

אורי404

New member
לא הנהג סופר, אלא מבצעים ספירות נוסעים

על פי משרד התחבורה עד 28 נוסעים בעמידה.
הכוונה לאוטובוס רגיל שאינו מפרקי, זאת בתופסת ל35 מקומות הישיבה.

סה"כ באוטובוס עירוני רגיל בשעות השיא, המגבלה עומדת על 63 נוסעים כאשר במידה ויש יותר מכך, על החברה לדאוג לתגבור (ואיך בדיוק הנהג אמור להבחין מהעדר שיש באוטובוס אם מדובר ב20-30 או יותר עומדים?)

בשעות השפל, המגבלה עומדת על 55 נוסעים באוטובוס אם אני זוכר נכון.
לא הנהג סופר, אלא מבצעים ספירות נוסעים
בין אם על-ידי חברות האוטובוסים עצמן ובין אם משרד התחבורה, באמצעות קבלני משנה.
 

olli3

New member
מנהל
ואיך הוא יספור? ידחוף את כל הדחוסים :)

לא הנהג סופר, אלא מבצעים ספירות נוסעים
בין אם על-ידי חברות האוטובוסים עצמן ובין אם משרד התחבורה, באמצעות קבלני משנה.
ואיך הוא יספור? ידחוף את כל הדחוסים :)
אוטובוס מפוצץ לא ניתן לספירה מה גם שכל 150-200 מטרים יש תחנה ועולים ויורדים...
 

olli3

New member
מנהל
ועוד משהו התקנה קובעת שלנהג אסור להעלות

ואיך הוא יספור? ידחוף את כל הדחוסים :)
אוטובוס מפוצץ לא ניתן לספירה מה גם שכל 150-200 מטרים יש תחנה ועולים ויורדים...
ועוד משהו התקנה קובעת שלנהג אסור להעלות
יותר מ10 נוסעים בעמידה באוטובוס בין עירוני ויותר מ28 נוסעים בעמידה באוטובוס עירוני. לכן כתבתי, איך הנהג אמור לדעת כמה עלו בכלל כשבכל תחנה עולים ויורדים... אין לו שום מדד לדעת אם יש לו באוטובוס 20-30-40 נוסעים בעמידה.
 

אורי404

New member
אני לא בטוח, שהחוק בעירוניים חד

ועוד משהו התקנה קובעת שלנהג אסור להעלות
יותר מ10 נוסעים בעמידה באוטובוס בין עירוני ויותר מ28 נוסעים בעמידה באוטובוס עירוני. לכן כתבתי, איך הנהג אמור לדעת כמה עלו בכלל כשבכל תחנה עולים ויורדים... אין לו שום מדד לדעת אם יש לו באוטובוס 20-30-40 נוסעים בעמידה.
אני לא בטוח, שהחוק בעירוניים חד
אני חושב, שזה מה שכתבת: כאשר מספר הנוסעים רב, על חברת האוטובוסים לבצע נסיעות נוספות.
לפני מספר שנים דו"ח מבקר המדינה פירט, כי "דן" לא העלתה את כמות הנסיעות, למרות כמות הנוסעים הגבוהה.
ממה, שנראה בבינעירוניים יש הקפדה, שלא תהיה עמידה של נוסעים מעל לתקן המחייב.
 

olli3

New member
מנהל
כי זה קל, גם פחות תחנות וגם פחות עומדים.

אני לא בטוח, שהחוק בעירוניים חד
אני חושב, שזה מה שכתבת: כאשר מספר הנוסעים רב, על חברת האוטובוסים לבצע נסיעות נוספות.
לפני מספר שנים דו"ח מבקר המדינה פירט, כי "דן" לא העלתה את כמות הנסיעות, למרות כמות הנוסעים הגבוהה.
ממה, שנראה בבינעירוניים יש הקפדה, שלא תהיה עמידה של נוסעים מעל לתקן המחייב.
כי זה קל, גם פחות תחנות וגם פחות עומדים.
לנהג יש הרבה יותר שליטה על כמות העולים באוטובוס, במיוחד בקווים שהתחנות שלהם הם איסוף בלבד. זאת בנוסף שהנהג יכול לספור אם יש 10 נוסעים בעמידה כי הוא מסתכל ורואה (בקווים שהתחנות שלהם הם איסוף + הורדה למשל). לעומת זאת בקווים העירוניים שכל התחנות הן איסוף+הורדה, מי ישים לב כמה עלו וכמה ירדו? לא מספיק שהנהג צריך לנהוג, לכרטס, לתת עודף, לענות לשאלות של נוסעים כאלו ואחרים, הוא גם צריך לדעת כמה עלו וכמה ירדו ולספור 28 נוסעים בעמידה?

נו באמת. תקנה מטופשת ומפגרת. באוטובוס עירוני לא צריכים לעמוד יותר מ15 נוסעים, מעבר לכך, זה כבר דחיסה וכל נוסע שרוצה לרדת נאלץ להידחק בין אנשים כדי לרדת.
 

אורי404

New member
עובדה, שבפועל מבצעים ספירות

ואיך הוא יספור? ידחוף את כל הדחוסים :)
אוטובוס מפוצץ לא ניתן לספירה מה גם שכל 150-200 מטרים יש תחנה ועולים ויורדים...
עובדה, שבפועל מבצעים ספירות
יש שיטות שונות לכך.
למשל סופר באזור הדלת הקדמית וסופר באזור הדלת האחורית.
בכל תחנה סופרים כמה עלו וכמה ירדו ומכאן מסיקים מה הייתה כמות נוסעים בפועל.
גם עם מכונת הכרטוס ניתן לדעת כמה עלו, בין אם בכרטיסי נסיעה חד-פעמיים או בהעברת כרטיס ה"רב קו".
מעבר לזה די במבט חטוף באוטובוסים שונים, על מנת לראות, שכמות הנוסעים העומדים היא בוודאות מעל עשרים נוסעים.
 

olli3

New member
מנהל
בפועל כן, אבל עצם זה ש28 בעמידה נשמע נורמלי

עובדה, שבפועל מבצעים ספירות
יש שיטות שונות לכך.
למשל סופר באזור הדלת הקדמית וסופר באזור הדלת האחורית.
בכל תחנה סופרים כמה עלו וכמה ירדו ומכאן מסיקים מה הייתה כמות נוסעים בפועל.
גם עם מכונת הכרטוס ניתן לדעת כמה עלו, בין אם בכרטיסי נסיעה חד-פעמיים או בהעברת כרטיס ה"רב קו".
מעבר לזה די במבט חטוף באוטובוסים שונים, על מנת לראות, שכמות הנוסעים העומדים היא בוודאות מעל עשרים נוסעים.
בפועל כן, אבל עצם זה ש28 בעמידה נשמע נורמלי
למשרד התחבורה אומר דרשני.

28 זה לעמוד על הדלתות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה