חוויות מנסיעה מהראשונים לת"א השלום

מצב
הנושא נעול.

846

Active member
אני ניסיתי לצלם פעם את המשאית

איזה טמטום...
מהמצפה של עזריאלי אפשר לצלם מה שאתה רק רוצה ומלמטה לא? ובלי קשר - תודה על התמונות!
אני ניסיתי לצלם פעם את המשאית
לילנד של אל-על אבל המאבטח לא נתן לי לעמוד ליד הגדר במסוף 2000, אחרי 10 דקות היא נסעה ואז צילמתי אותה מעבר לכביש..... למאבטחים יש היגיון משלהם!!??
 

ה דרומי

New member
ראשית ../images/Emo51.gif על התמונות היפות

חוויות מנסיעה מהראשונים לת"א השלום
הבוקר (שישי, 23 ביולי), נסעתי בקו מהראשונים לתל-אביב. להלן מספר רשמים מהנסיעה: אסור לצלם, מותר לצלם, אסור, מותר, אסור... עוד לפני שנכנסתי לתחנה הספקתי להגיד למי שהסיעה אותי לרכבת שאין סיכוי שהבוקר לא יסתיים ללא ריבים עם אנשי הביטחון על צילום ברכבת. עם הגעתי לתחנה המתינה בה הרכבת של 10:18 לכפ"ס – הוד השרון (לו"ז יום שישי, להזכירכם), שהורכבה ממערך דו קומתי (את מספר קרון הניהוג שלו לא הספקתי לרשום לצערי). מוכן ומזומן לוויכוחים מתישים הוצאתי את המצלמה, צילמתי את קידמת המערך מספר פעמים, ונכנסתי לרכבת. עוד לא הספקתי לבחור ישיבה, וכבר עמד מולי הפקח – למה אין לי אישור צילום כתוב, ולמה אני בכלל מצלם, ומי אישר לי ומי זה דובר הרכבת. אני אחסוך מכם את הויכוח הארוך שנמשך עד שהרכבת חלפה על שכונותיה המערביות של רמלה (כמעט 10 דקות מאוחר יותר, למי שלא מכיר את הקו). הסברתי כמובן שמותר לצלם בלי אישור כתוב, כי מותר לצלם בכל תחנות הרכבת באישור גורף של דובר הרכבת. יש לציין שהפקח נשאר אדיב מאוד במהלך כל הויכוח, שהיה ברוח טובה מאוד. סיכמנו בסופו של דבר שהוא יבדוק את ההוראות בנושא וייקח את השם שלי כדי "לשאול את הדובר". לצלם והמצלמה שלום. קרונות דו קומתיים בתחנת לוד תחנת לוד הופכת בלילות וסופי שבוע לחנייה אחת גדולה לדיור רכבות. מה שבלט היום במיוחד הוא הכמות הגדולה יחסית של קטרי JT42BW ביחס לכמות הקרונות שחנו במקום, דבר שנגרם כתוצאה מהפריקות האחרונות שבזכותן נראה שיש לרכבת עודף זמני בקטרי BOBO. במסילות שבצד המזרחי של התחנה (הרחוק מהמוסכים), עמדה שורה של קרונות דו קומתיים מחוברים האחד לשני, מדובר לפי מה שהספקתי לראות בקרונות של הפריקה האחרונה באשדוד. ברצף הארוך של קרונות דו קומתיים עמד בין השאר קרון ניהוג 423 כשמאחוריו קרון סלון בודד בלבד, לעומת קרון 424 שעמד בראש 5 קרונות נוסעים, דבר שנראה מאוד מוזר לעיניים. מחלף מסילתי כל כך חבל לראות את המסילה לנתב"ג מוכנה לפעולה אך עדיין מושבתת. בכל מקרה מדובר בהחלט בציון דרך בהישגים הרכבתיים של המדינה. שמתי רק לב שעל המסילות בקו הראשי ללוד, בקטע שבין שפירים לגנות, קיימת הגבלת מהירות של 60 ו-80 קמ"ש למסילה הדרומית והצפונית בהתאמה, מה שגורם לתוספת של דקה לזמן הנסיעה. אני מקווה שמדובר רק בהגבלה זמנית בגלל שהעבודות עוד לא הסתיימו או שהמסוטים החדשים עדיין לא יושבים טוב.
ראשית
על התמונות היפות
דבר אחר האם לא הגיע הזמן?. לארח כאן בפרום את דובר הרכבת מר בני נאור או משהו אחר. או למשל מאחת מחברות האוטובוסים למינהם?. ארוח כמו בפרומים אחרים.
 
רעיון מצויין.

ראשית
על התמונות היפות
דבר אחר האם לא הגיע הזמן?. לארח כאן בפרום את דובר הרכבת מר בני נאור או משהו אחר. או למשל מאחת מחברות האוטובוסים למינהם?. ארוח כמו בפרומים אחרים.
רעיון מצויין.
בכלל הקטע הזה שאסור לצלם כבר מתחיל להמאס, אני מבינה שמבקשים תעודה מזהה כדי לבדוק שזה לא מחבל או משהו כזה, אבל מה פתאום אסור לצלם ככה סתם.
 

ה דרומי

New member
ראשית ../images/Emo51.gif על התמונות היפות

חוויות מנסיעה מהראשונים לת"א השלום
הבוקר (שישי, 23 ביולי), נסעתי בקו מהראשונים לתל-אביב. להלן מספר רשמים מהנסיעה: אסור לצלם, מותר לצלם, אסור, מותר, אסור... עוד לפני שנכנסתי לתחנה הספקתי להגיד למי שהסיעה אותי לרכבת שאין סיכוי שהבוקר לא יסתיים ללא ריבים עם אנשי הביטחון על צילום ברכבת. עם הגעתי לתחנה המתינה בה הרכבת של 10:18 לכפ"ס – הוד השרון (לו"ז יום שישי, להזכירכם), שהורכבה ממערך דו קומתי (את מספר קרון הניהוג שלו לא הספקתי לרשום לצערי). מוכן ומזומן לוויכוחים מתישים הוצאתי את המצלמה, צילמתי את קידמת המערך מספר פעמים, ונכנסתי לרכבת. עוד לא הספקתי לבחור ישיבה, וכבר עמד מולי הפקח – למה אין לי אישור צילום כתוב, ולמה אני בכלל מצלם, ומי אישר לי ומי זה דובר הרכבת. אני אחסוך מכם את הויכוח הארוך שנמשך עד שהרכבת חלפה על שכונותיה המערביות של רמלה (כמעט 10 דקות מאוחר יותר, למי שלא מכיר את הקו). הסברתי כמובן שמותר לצלם בלי אישור כתוב, כי מותר לצלם בכל תחנות הרכבת באישור גורף של דובר הרכבת. יש לציין שהפקח נשאר אדיב מאוד במהלך כל הויכוח, שהיה ברוח טובה מאוד. סיכמנו בסופו של דבר שהוא יבדוק את ההוראות בנושא וייקח את השם שלי כדי "לשאול את הדובר". לצלם והמצלמה שלום. קרונות דו קומתיים בתחנת לוד תחנת לוד הופכת בלילות וסופי שבוע לחנייה אחת גדולה לדיור רכבות. מה שבלט היום במיוחד הוא הכמות הגדולה יחסית של קטרי JT42BW ביחס לכמות הקרונות שחנו במקום, דבר שנגרם כתוצאה מהפריקות האחרונות שבזכותן נראה שיש לרכבת עודף זמני בקטרי BOBO. במסילות שבצד המזרחי של התחנה (הרחוק מהמוסכים), עמדה שורה של קרונות דו קומתיים מחוברים האחד לשני, מדובר לפי מה שהספקתי לראות בקרונות של הפריקה האחרונה באשדוד. ברצף הארוך של קרונות דו קומתיים עמד בין השאר קרון ניהוג 423 כשמאחוריו קרון סלון בודד בלבד, לעומת קרון 424 שעמד בראש 5 קרונות נוסעים, דבר שנראה מאוד מוזר לעיניים. מחלף מסילתי כל כך חבל לראות את המסילה לנתב"ג מוכנה לפעולה אך עדיין מושבתת. בכל מקרה מדובר בהחלט בציון דרך בהישגים הרכבתיים של המדינה. שמתי רק לב שעל המסילות בקו הראשי ללוד, בקטע שבין שפירים לגנות, קיימת הגבלת מהירות של 60 ו-80 קמ"ש למסילה הדרומית והצפונית בהתאמה, מה שגורם לתוספת של דקה לזמן הנסיעה. אני מקווה שמדובר רק בהגבלה זמנית בגלל שהעבודות עוד לא הסתיימו או שהמסוטים החדשים עדיין לא יושבים טוב.
ראשית
על התמונות היפות
דבר אחר האם לא הגיע הזמן?. לארח כאן בפרום את דובר הרכבת מר בני נאור או משהו אחר. או למשל מאחת מחברות האוטובוסים למינהם?. ארוח כמו בפרומים אחרים.
 

fireman

New member
ארז, ניסיתי פעם לקדם את זה...

ראשית
על התמונות היפות
דבר אחר האם לא הגיע הזמן?. לארח כאן בפרום את דובר הרכבת מר בני נאור או משהו אחר. או למשל מאחת מחברות האוטובוסים למינהם?. ארוח כמו בפרומים אחרים.
ארז, ניסיתי פעם לקדם את זה...
הבקשה שלי נותרה ללא מענה.
 

אורי404

New member
ברוך הבא, איתי! תודה רבה על התמונות

חוויות מנסיעה מהראשונים לת"א השלום
הבוקר (שישי, 23 ביולי), נסעתי בקו מהראשונים לתל-אביב. להלן מספר רשמים מהנסיעה: אסור לצלם, מותר לצלם, אסור, מותר, אסור... עוד לפני שנכנסתי לתחנה הספקתי להגיד למי שהסיעה אותי לרכבת שאין סיכוי שהבוקר לא יסתיים ללא ריבים עם אנשי הביטחון על צילום ברכבת. עם הגעתי לתחנה המתינה בה הרכבת של 10:18 לכפ"ס – הוד השרון (לו"ז יום שישי, להזכירכם), שהורכבה ממערך דו קומתי (את מספר קרון הניהוג שלו לא הספקתי לרשום לצערי). מוכן ומזומן לוויכוחים מתישים הוצאתי את המצלמה, צילמתי את קידמת המערך מספר פעמים, ונכנסתי לרכבת. עוד לא הספקתי לבחור ישיבה, וכבר עמד מולי הפקח – למה אין לי אישור צילום כתוב, ולמה אני בכלל מצלם, ומי אישר לי ומי זה דובר הרכבת. אני אחסוך מכם את הויכוח הארוך שנמשך עד שהרכבת חלפה על שכונותיה המערביות של רמלה (כמעט 10 דקות מאוחר יותר, למי שלא מכיר את הקו). הסברתי כמובן שמותר לצלם בלי אישור כתוב, כי מותר לצלם בכל תחנות הרכבת באישור גורף של דובר הרכבת. יש לציין שהפקח נשאר אדיב מאוד במהלך כל הויכוח, שהיה ברוח טובה מאוד. סיכמנו בסופו של דבר שהוא יבדוק את ההוראות בנושא וייקח את השם שלי כדי "לשאול את הדובר". לצלם והמצלמה שלום. קרונות דו קומתיים בתחנת לוד תחנת לוד הופכת בלילות וסופי שבוע לחנייה אחת גדולה לדיור רכבות. מה שבלט היום במיוחד הוא הכמות הגדולה יחסית של קטרי JT42BW ביחס לכמות הקרונות שחנו במקום, דבר שנגרם כתוצאה מהפריקות האחרונות שבזכותן נראה שיש לרכבת עודף זמני בקטרי BOBO. במסילות שבצד המזרחי של התחנה (הרחוק מהמוסכים), עמדה שורה של קרונות דו קומתיים מחוברים האחד לשני, מדובר לפי מה שהספקתי לראות בקרונות של הפריקה האחרונה באשדוד. ברצף הארוך של קרונות דו קומתיים עמד בין השאר קרון ניהוג 423 כשמאחוריו קרון סלון בודד בלבד, לעומת קרון 424 שעמד בראש 5 קרונות נוסעים, דבר שנראה מאוד מוזר לעיניים. מחלף מסילתי כל כך חבל לראות את המסילה לנתב"ג מוכנה לפעולה אך עדיין מושבתת. בכל מקרה מדובר בהחלט בציון דרך בהישגים הרכבתיים של המדינה. שמתי רק לב שעל המסילות בקו הראשי ללוד, בקטע שבין שפירים לגנות, קיימת הגבלת מהירות של 60 ו-80 קמ"ש למסילה הדרומית והצפונית בהתאמה, מה שגורם לתוספת של דקה לזמן הנסיעה. אני מקווה שמדובר רק בהגבלה זמנית בגלל שהעבודות עוד לא הסתיימו או שהמסוטים החדשים עדיין לא יושבים טוב.
ברוך הבא, איתי! תודה רבה על התמונות
היפות.
 

evgeniy2

New member
תודה על התמונות ועל הסיפור

ברוך הבא, איתי! תודה רבה על התמונות
היפות.
תודה על התמונות ועל הסיפור
אני אישית כאשר אני נוסע ברכבת אני מצלם עם הפלפון שלי (שאתם לא כל כך אוהבים) ואף אחד לא שם לב שאני מצלם ביכלל. אז מה אם אני אצלם עם מצלמה דיגיטלית, מה יעשו לי ? או שאני יקח את המכתב הזה ? (אישור) ומאיפה אני משיג אותו ?
 
זה הפלוס של המצלמה בפלאפון

תודה על התמונות ועל הסיפור
אני אישית כאשר אני נוסע ברכבת אני מצלם עם הפלפון שלי (שאתם לא כל כך אוהבים) ואף אחד לא שם לב שאני מצלם ביכלל. אז מה אם אני אצלם עם מצלמה דיגיטלית, מה יעשו לי ? או שאני יקח את המכתב הזה ? (אישור) ומאיפה אני משיג אותו ?
זה הפלוס של המצלמה בפלאפון
אולי התמונות לא הכי איכותיות אבל יותר קל לצלם איתה במקומות שמצלמה מושכת תשומת לב.
 
אני לא מבין את הבעיה של הצילום

זה הפלוס של המצלמה בפלאפון
אולי התמונות לא הכי איכותיות אבל יותר קל לצלם איתה במקומות שמצלמה מושכת תשומת לב.
אני לא מבין את הבעיה של הצילום
מי לא מרשה מה ובאיזו סמכות? כל אדם יכול לצלם מה שהוא רוצה בתחנות רכבת וברכבת עצמה כאוות חפצו ואיש לא יכול לאסור עליו. להיפך, מנהל תחנה או עובד ציבור אחר שינסה לעשות כן, עובר עבירה של איש ציבור המתעמר באדם מהציבור. וכבר הבאתי דוגמא לכך שצילמתי בשדה התעופה. כל מקום שאני יכול להימצא או לראות ואין בכך מניעה חוקית, אני יכול גם לצלם ומי שינסה למנוע ממני, הוא זה שפועל שלא כדין. אז מה הבעיה?
 

mercori

New member
"פאפרצי"אתה...../images/Emo8.gif

אני לא מבין את הבעיה של הצילום
מי לא מרשה מה ובאיזו סמכות? כל אדם יכול לצלם מה שהוא רוצה בתחנות רכבת וברכבת עצמה כאוות חפצו ואיש לא יכול לאסור עליו. להיפך, מנהל תחנה או עובד ציבור אחר שינסה לעשות כן, עובר עבירה של איש ציבור המתעמר באדם מהציבור. וכבר הבאתי דוגמא לכך שצילמתי בשדה התעופה. כל מקום שאני יכול להימצא או לראות ואין בכך מניעה חוקית, אני יכול גם לצלם ומי שינסה למנוע ממני, הוא זה שפועל שלא כדין. אז מה הבעיה?
"פאפרצי"אתה...
 
מתמיד הרגיז אותי חוסר צדק והתעמרות

"פאפרצי"אתה...
מתמיד הרגיז אותי חוסר צדק והתעמרות
וכבר היה לי ויכוח עם מישהו, ומפוזה של בריון שתיכף יעצור אותי ואני אושלך לבור הכלא, התקפל ונמלט על נפשו בפחד, אחרי שהבהרתי לו כי העברתי את המצלמה למצב "סרט" וצילמתי אותו מתרברב ומאיים משך רבע שעה והצבעתי על המיקרופון שמבהיר לו שגם רואים וגם שומעים.....
 

846

Active member
כשתגיע לתמח"ת תנסה לחפש אותי

תודה על התמונות ועל הסיפור
אני אישית כאשר אני נוסע ברכבת אני מצלם עם הפלפון שלי (שאתם לא כל כך אוהבים) ואף אחד לא שם לב שאני מצלם ביכלל. אז מה אם אני אצלם עם מצלמה דיגיטלית, מה יעשו לי ? או שאני יקח את המכתב הזה ? (אישור) ומאיפה אני משיג אותו ?
כשתגיע לתמח"ת תנסה לחפש אותי
ואז תצלם עם רשות. 84-846-01
 
כולכם צודקים מאוד...

חוויות מנסיעה מהראשונים לת"א השלום
הבוקר (שישי, 23 ביולי), נסעתי בקו מהראשונים לתל-אביב. להלן מספר רשמים מהנסיעה: אסור לצלם, מותר לצלם, אסור, מותר, אסור... עוד לפני שנכנסתי לתחנה הספקתי להגיד למי שהסיעה אותי לרכבת שאין סיכוי שהבוקר לא יסתיים ללא ריבים עם אנשי הביטחון על צילום ברכבת. עם הגעתי לתחנה המתינה בה הרכבת של 10:18 לכפ"ס – הוד השרון (לו"ז יום שישי, להזכירכם), שהורכבה ממערך דו קומתי (את מספר קרון הניהוג שלו לא הספקתי לרשום לצערי). מוכן ומזומן לוויכוחים מתישים הוצאתי את המצלמה, צילמתי את קידמת המערך מספר פעמים, ונכנסתי לרכבת. עוד לא הספקתי לבחור ישיבה, וכבר עמד מולי הפקח – למה אין לי אישור צילום כתוב, ולמה אני בכלל מצלם, ומי אישר לי ומי זה דובר הרכבת. אני אחסוך מכם את הויכוח הארוך שנמשך עד שהרכבת חלפה על שכונותיה המערביות של רמלה (כמעט 10 דקות מאוחר יותר, למי שלא מכיר את הקו). הסברתי כמובן שמותר לצלם בלי אישור כתוב, כי מותר לצלם בכל תחנות הרכבת באישור גורף של דובר הרכבת. יש לציין שהפקח נשאר אדיב מאוד במהלך כל הויכוח, שהיה ברוח טובה מאוד. סיכמנו בסופו של דבר שהוא יבדוק את ההוראות בנושא וייקח את השם שלי כדי "לשאול את הדובר". לצלם והמצלמה שלום. קרונות דו קומתיים בתחנת לוד תחנת לוד הופכת בלילות וסופי שבוע לחנייה אחת גדולה לדיור רכבות. מה שבלט היום במיוחד הוא הכמות הגדולה יחסית של קטרי JT42BW ביחס לכמות הקרונות שחנו במקום, דבר שנגרם כתוצאה מהפריקות האחרונות שבזכותן נראה שיש לרכבת עודף זמני בקטרי BOBO. במסילות שבצד המזרחי של התחנה (הרחוק מהמוסכים), עמדה שורה של קרונות דו קומתיים מחוברים האחד לשני, מדובר לפי מה שהספקתי לראות בקרונות של הפריקה האחרונה באשדוד. ברצף הארוך של קרונות דו קומתיים עמד בין השאר קרון ניהוג 423 כשמאחוריו קרון סלון בודד בלבד, לעומת קרון 424 שעמד בראש 5 קרונות נוסעים, דבר שנראה מאוד מוזר לעיניים. מחלף מסילתי כל כך חבל לראות את המסילה לנתב"ג מוכנה לפעולה אך עדיין מושבתת. בכל מקרה מדובר בהחלט בציון דרך בהישגים הרכבתיים של המדינה. שמתי רק לב שעל המסילות בקו הראשי ללוד, בקטע שבין שפירים לגנות, קיימת הגבלת מהירות של 60 ו-80 קמ"ש למסילה הדרומית והצפונית בהתאמה, מה שגורם לתוספת של דקה לזמן הנסיעה. אני מקווה שמדובר רק בהגבלה זמנית בגלל שהעבודות עוד לא הסתיימו או שהמסוטים החדשים עדיין לא יושבים טוב.
כולכם צודקים מאוד...
תודה רבה על התגובות והעידוד ברגעים קשים
נראה שהבעייה ברכבת היתה ונשארה שהדרגים הנמוכים, בדגש על מנהלי התחנות, לא מכירים את ההוראות בנוגע לצילום ולכן גורמים לבעיות. הכי קל להגיד דבר ראשון שאסור כי "חבל להסתבך". למזלנו נראה שמספר חובבי התחבורה הציבורית בארץ הולך וגדל, לפחות לפי מה שאני רואה בפורום, ולכן נקווה שעם הזמן צילום רכבות יהפוך לעניין שבשגרה. הרעיונות לארח כאן אנשים מחברות התחבורה הציבורית או לארגן לכולנו כרטיסי חבר הם רעיונות טובים, אבל שוב דורשים כמובן שיתוף פעולה מהצד השני, שכרגע לא נראה שנוכל לסמוך עליו... נראה לי יותר בטוח לסמוך על דוד אביתר בנושא אישורי הצילום במקרי חירום בהם באמת נתקלים ב"דלת סגורה"... ומאיר - הסיפור שלך על נתב"ג לפני כמה חודשים בהחלט חיזק אותי ולכן לא ויתרתי גם אתמול. לפי מה שאני מבין מותר לצלם בכל שטח שהוא ציבורי ואינו קשור במערכת הביטחון. נכון? שבת שלום, איתי
 
במדינה דמוקרטית מותר לצלם הכל!!!

כולכם צודקים מאוד...
תודה רבה על התגובות והעידוד ברגעים קשים
נראה שהבעייה ברכבת היתה ונשארה שהדרגים הנמוכים, בדגש על מנהלי התחנות, לא מכירים את ההוראות בנוגע לצילום ולכן גורמים לבעיות. הכי קל להגיד דבר ראשון שאסור כי "חבל להסתבך". למזלנו נראה שמספר חובבי התחבורה הציבורית בארץ הולך וגדל, לפחות לפי מה שאני רואה בפורום, ולכן נקווה שעם הזמן צילום רכבות יהפוך לעניין שבשגרה. הרעיונות לארח כאן אנשים מחברות התחבורה הציבורית או לארגן לכולנו כרטיסי חבר הם רעיונות טובים, אבל שוב דורשים כמובן שיתוף פעולה מהצד השני, שכרגע לא נראה שנוכל לסמוך עליו... נראה לי יותר בטוח לסמוך על דוד אביתר בנושא אישורי הצילום במקרי חירום בהם באמת נתקלים ב"דלת סגורה"... ומאיר - הסיפור שלך על נתב"ג לפני כמה חודשים בהחלט חיזק אותי ולכן לא ויתרתי גם אתמול. לפי מה שאני מבין מותר לצלם בכל שטח שהוא ציבורי ואינו קשור במערכת הביטחון. נכון? שבת שלום, איתי
במדינה דמוקרטית מותר לצלם הכל!!!
מי שרוצה שלא תצלם משהו שיאסור כניסה אליו ויסתיר אותו. שאלה: ומה אם אני צייר ואצייר בדיוק מה שראיתי? זה בסדר? חוץ מנתב"ג בביקורת דרכונים שם החזיקו אותי כבן ערובה משך 10 דקות עד שאיימתי שאתבע אותם לדין בגין העבירה של "עובד ציבור המתעמר באיש מהציבור" (זהו נוסח העבירה בתקשי"ר [תקנון שירות המדינה]), והחלטתי שבכל טיסה אני אצלם ובאופן חופשי, עד שיתרגלו. בכל מקום אחר כשפונה אלי בעל תפקיד (פקח,מאבטח וכו) בדרישה הבלתי חוקית לא לצלם, אני מודיע לו שמדובר במקום ציבורי, נותן לו כרטיס ביקור שלי ואומר לו שיתלונן ושיפסיק להטריד אותי. ולא מתייחס אליו יותר. גם אם ירצה להזעיק משטרה, במוקד ידחו אותו, כיוון שאין כאן שום עבירה. תקופת מנגנוני החושך של הש"ב עברו להם, לקח לעולים מארצות הדיכאון זמן רב להפנים מהי דמוקרטיה.
 

omersi

New member
wishfull thinking....

במדינה דמוקרטית מותר לצלם הכל!!!
מי שרוצה שלא תצלם משהו שיאסור כניסה אליו ויסתיר אותו. שאלה: ומה אם אני צייר ואצייר בדיוק מה שראיתי? זה בסדר? חוץ מנתב"ג בביקורת דרכונים שם החזיקו אותי כבן ערובה משך 10 דקות עד שאיימתי שאתבע אותם לדין בגין העבירה של "עובד ציבור המתעמר באיש מהציבור" (זהו נוסח העבירה בתקשי"ר [תקנון שירות המדינה]), והחלטתי שבכל טיסה אני אצלם ובאופן חופשי, עד שיתרגלו. בכל מקום אחר כשפונה אלי בעל תפקיד (פקח,מאבטח וכו) בדרישה הבלתי חוקית לא לצלם, אני מודיע לו שמדובר במקום ציבורי, נותן לו כרטיס ביקור שלי ואומר לו שיתלונן ושיפסיק להטריד אותי. ולא מתייחס אליו יותר. גם אם ירצה להזעיק משטרה, במוקד ידחו אותו, כיוון שאין כאן שום עבירה. תקופת מנגנוני החושך של הש"ב עברו להם, לקח לעולים מארצות הדיכאון זמן רב להפנים מהי דמוקרטיה.
wishfull thinking....
נסה להיות איש שלום במדינת ישראל ומיד תבין מה גישת המנגנון כלפיו.
 
נכון מאוד וחוצמיזה: בעידן האינטרנט

במדינה דמוקרטית מותר לצלם הכל!!!
מי שרוצה שלא תצלם משהו שיאסור כניסה אליו ויסתיר אותו. שאלה: ומה אם אני צייר ואצייר בדיוק מה שראיתי? זה בסדר? חוץ מנתב"ג בביקורת דרכונים שם החזיקו אותי כבן ערובה משך 10 דקות עד שאיימתי שאתבע אותם לדין בגין העבירה של "עובד ציבור המתעמר באיש מהציבור" (זהו נוסח העבירה בתקשי"ר [תקנון שירות המדינה]), והחלטתי שבכל טיסה אני אצלם ובאופן חופשי, עד שיתרגלו. בכל מקום אחר כשפונה אלי בעל תפקיד (פקח,מאבטח וכו) בדרישה הבלתי חוקית לא לצלם, אני מודיע לו שמדובר במקום ציבורי, נותן לו כרטיס ביקור שלי ואומר לו שיתלונן ושיפסיק להטריד אותי. ולא מתייחס אליו יותר. גם אם ירצה להזעיק משטרה, במוקד ידחו אותו, כיוון שאין כאן שום עבירה. תקופת מנגנוני החושך של הש"ב עברו להם, לקח לעולים מארצות הדיכאון זמן רב להפנים מהי דמוקרטיה.
נכון מאוד וחוצמיזה: בעידן האינטרנט
אין יותר סודות ואין יותר שום סודות צבאיים או אחרים. כולם יודעים היכן ניתן למצוא את המידע הדרוש להם. מי שרוצה להסתיר - שיבנה גדר בטון בגובה 500 מ' מסביב למתחם שלו. ודרך אגב: אני מעריץ את צלמי הפפארצי ! הם עושים עבודת קודש ומגנים על זכות הציבור לדעת הכל ! מי שלא רוצה שיראו את הציצים שלה באינטרנט, שתדאג לא להוציא אותם בחוף אלא רק באמבטיה שלה. מאירקה: כל מילה שלך כהרגלך, נכונה יותר מספר התורה. מי שכתב את ספר בראשית - ראוי שילמד ממך איך כותבים ואיך מתעדים !!! כל הכבוד מאירקה - חד וחלק !!! אתה 100% !
 

אוהד11

New member
../images/Emo45.gif

נכון מאוד וחוצמיזה: בעידן האינטרנט
אין יותר סודות ואין יותר שום סודות צבאיים או אחרים. כולם יודעים היכן ניתן למצוא את המידע הדרוש להם. מי שרוצה להסתיר - שיבנה גדר בטון בגובה 500 מ' מסביב למתחם שלו. ודרך אגב: אני מעריץ את צלמי הפפארצי ! הם עושים עבודת קודש ומגנים על זכות הציבור לדעת הכל ! מי שלא רוצה שיראו את הציצים שלה באינטרנט, שתדאג לא להוציא אותם בחוף אלא רק באמבטיה שלה. מאירקה: כל מילה שלך כהרגלך, נכונה יותר מספר התורה. מי שכתב את ספר בראשית - ראוי שילמד ממך איך כותבים ואיך מתעדים !!! כל הכבוד מאירקה - חד וחלק !!! אתה 100% !
 

צחקן

New member
רק 500? אפשר לטוס מעל 500 מ'

נכון מאוד וחוצמיזה: בעידן האינטרנט
אין יותר סודות ואין יותר שום סודות צבאיים או אחרים. כולם יודעים היכן ניתן למצוא את המידע הדרוש להם. מי שרוצה להסתיר - שיבנה גדר בטון בגובה 500 מ' מסביב למתחם שלו. ודרך אגב: אני מעריץ את צלמי הפפארצי ! הם עושים עבודת קודש ומגנים על זכות הציבור לדעת הכל ! מי שלא רוצה שיראו את הציצים שלה באינטרנט, שתדאג לא להוציא אותם בחוף אלא רק באמבטיה שלה. מאירקה: כל מילה שלך כהרגלך, נכונה יותר מספר התורה. מי שכתב את ספר בראשית - ראוי שילמד ממך איך כותבים ואיך מתעדים !!! כל הכבוד מאירקה - חד וחלק !!! אתה 100% !
רק 500? אפשר לטוס מעל 500 מ'
ב"ה צריך לפחות עד למחוץ לאטמוספרה...
 

ארזS

New member
אז מה? מותר לצלם או אסור ?

חוויות מנסיעה מהראשונים לת"א השלום
הבוקר (שישי, 23 ביולי), נסעתי בקו מהראשונים לתל-אביב. להלן מספר רשמים מהנסיעה: אסור לצלם, מותר לצלם, אסור, מותר, אסור... עוד לפני שנכנסתי לתחנה הספקתי להגיד למי שהסיעה אותי לרכבת שאין סיכוי שהבוקר לא יסתיים ללא ריבים עם אנשי הביטחון על צילום ברכבת. עם הגעתי לתחנה המתינה בה הרכבת של 10:18 לכפ"ס – הוד השרון (לו"ז יום שישי, להזכירכם), שהורכבה ממערך דו קומתי (את מספר קרון הניהוג שלו לא הספקתי לרשום לצערי). מוכן ומזומן לוויכוחים מתישים הוצאתי את המצלמה, צילמתי את קידמת המערך מספר פעמים, ונכנסתי לרכבת. עוד לא הספקתי לבחור ישיבה, וכבר עמד מולי הפקח – למה אין לי אישור צילום כתוב, ולמה אני בכלל מצלם, ומי אישר לי ומי זה דובר הרכבת. אני אחסוך מכם את הויכוח הארוך שנמשך עד שהרכבת חלפה על שכונותיה המערביות של רמלה (כמעט 10 דקות מאוחר יותר, למי שלא מכיר את הקו). הסברתי כמובן שמותר לצלם בלי אישור כתוב, כי מותר לצלם בכל תחנות הרכבת באישור גורף של דובר הרכבת. יש לציין שהפקח נשאר אדיב מאוד במהלך כל הויכוח, שהיה ברוח טובה מאוד. סיכמנו בסופו של דבר שהוא יבדוק את ההוראות בנושא וייקח את השם שלי כדי "לשאול את הדובר". לצלם והמצלמה שלום. קרונות דו קומתיים בתחנת לוד תחנת לוד הופכת בלילות וסופי שבוע לחנייה אחת גדולה לדיור רכבות. מה שבלט היום במיוחד הוא הכמות הגדולה יחסית של קטרי JT42BW ביחס לכמות הקרונות שחנו במקום, דבר שנגרם כתוצאה מהפריקות האחרונות שבזכותן נראה שיש לרכבת עודף זמני בקטרי BOBO. במסילות שבצד המזרחי של התחנה (הרחוק מהמוסכים), עמדה שורה של קרונות דו קומתיים מחוברים האחד לשני, מדובר לפי מה שהספקתי לראות בקרונות של הפריקה האחרונה באשדוד. ברצף הארוך של קרונות דו קומתיים עמד בין השאר קרון ניהוג 423 כשמאחוריו קרון סלון בודד בלבד, לעומת קרון 424 שעמד בראש 5 קרונות נוסעים, דבר שנראה מאוד מוזר לעיניים. מחלף מסילתי כל כך חבל לראות את המסילה לנתב"ג מוכנה לפעולה אך עדיין מושבתת. בכל מקרה מדובר בהחלט בציון דרך בהישגים הרכבתיים של המדינה. שמתי רק לב שעל המסילות בקו הראשי ללוד, בקטע שבין שפירים לגנות, קיימת הגבלת מהירות של 60 ו-80 קמ"ש למסילה הדרומית והצפונית בהתאמה, מה שגורם לתוספת של דקה לזמן הנסיעה. אני מקווה שמדובר רק בהגבלה זמנית בגלל שהעבודות עוד לא הסתיימו או שהמסוטים החדשים עדיין לא יושבים טוב.
אז מה? מותר לצלם או אסור ?
במדינת פחדניסטן אסור...
בחייאת העולם הזה.... מתחיל להימאס לי מכל משחקי הפחדנות האלה. באינטרנט אפשר להשיג היום כל תמונה של כל בסיס הכי סודי בעולם. אבל פה משחקים את הפחדנים. לפני כמה ימים כמעט עצרו ליד נתב''ג [במקום שמותר לכל אזרח לעמוד ואין שלט שאסור לצלם !!!] שני נערים צעירים [שאני מכיר אחד מהם] שצילמו מטוסים באוויר. בסוף השוטרים רק לקחו את הפרטים שלהם וציוו עליהם ללכת משם. אני לא רוצה להגיד שהייתי רוצה שזה יקרה לי. הרי כבר כמה פעמים הגיעו אלי שוטרים שבדקו אותי ולא עשו לי כלום פרט ל"נו נו נו"... אבל אני חושב שאם זה יקרה לי אני הולך עד הסוף עם הנושא הזה. מה קרה? יש במדינה שלנו כמו בכל העולם אנשים "שרוטים" שאוהבים לצלם מטוסים, רכבות, אוטובוסים... למה להקשות עליהם את החיים?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה