חוג חדש - חוג קריאה

ahboaz

New member
חוג חדש - חוג קריאה

חוג קריאה – חוג זה נועד לשפר ולקדם יכולת קריאה והבנה. במסגרת החוג נקרא טקסטים שונים בדרגות קושי משתנות, ונלמד דרכים ושיטות שונות לקרוא ולפרש טקסטים שונים בתחומים שונים ורבים. במהלך החוג המשתתפים ירכשו את המיומנויות להתעמת עם טקסטים בעלי דרגת קושי גבוהה. תחומים שונים שבהם נקרא: ספרות, פוליטיקה, כלכלה, פילוסופיה, היסטוריה, סוציולוגיה, פסיכולוגיה, אמנות, חירשות, ואקולוגיה. במידת הצורך יחולק הקורס לשתי רמות – מתחילים ומתקדמים. הקורס יועבר בש"ס, ויהיה בתשלום (לכל מפגש בנפרד). לפרטים – צרו קשר עם בועז א.ה. – [email protected] או דרך תפוז
 

המרחפת

New member
שלום לך

אפשר פרטים נוספים? לדוגמה: האם החוג (מבחינת תכנים ורמה) מיועד לגילאים מסויימים? במשך כמה זמן הקורס? ומה תדירות המפגשים? תודה, ותודה גם על הספר.
 

ahboaz

New member
רק בגלל שאת שואלת ../images/Emo13.gif

1. משום שפירסמתי את החוג בפורום נוער משמע הדבר שהוא מיועד גם לסייע לבני-נוער לשפר את יכולת הקריאה והניתוח: אשמח כמובן אם יגיעו בני-נוער. התכנים (ומהם נגזרת הרמה) יהיו בדרגות שונות - מטקטסים בסיסיים המוכרים, למשל, מבית-הספר התיכוני דרך טקסטים אוניברסיטאיים ומעבר (יצירות ועבודות קלאסיות). 2. החוג יימשך 15 מפגשים, כאשר כל מפגש הוא חד-שבועי. לפרטים נוספים, פנו במסרים... נ.ב. חכי. מעכשיו את מקבלת ספרים כבדים
 

Catty

New member
שואלת רק מתוך סקרנות

(כי אין לי זמן ובלה בלה) 1. מי המורה בחוג? אתה? 2. עדיין, לאילו גילאים מיועד הקורס? מדבריך הדבר אינו ברור. 3. כמה עולה? 4. היכן מתקיים? 5. ביוזמת מי? (ביוזמתך?) מי מאחורי זה? וכו'...
 

ahboaz

New member
תשובות מן המניין

1. אני המנחה 2. גילאים - החוג מכוון לגילאי 18 ומעלה - אבל אין לי התנגדות לכל מי שרוצה להשתתף שאינו בגיר אך בעל רצון ללמוד. 3. 30 שקלים למפגש 4. יוזמתי 5. וכו'
 

Catty

New member
לא ענית על שאלה 4 ../images/Emo13.gif

ועוד: - מה עם ניסיון קדום? הרי אין זה פשוט לנהל חוג (ובטח שלא לבד). - מהי כמות המשתתפים המינימלית ומהי המקסימלית?
 

ahboaz

New member
תשובות אחרונות

1. מסגרת חוגית אחת תתקיים בהלן קלר - לאזור המרכז; וכנראה בבית-בורלא לאזור הצפון. 2. ניסיון קודם - העברת קורסים אוניברסיטאיים; הרצאות לפני קהל של 100 איש; ניהול צוות לפרוייקטים; לימוד אישי וקבוצתי... 3. כמות משתתפים מינימלית - 3; מקסימלית רצויה - 10, אך אם יגיעו יותר אשנה את פורמט החוג (דינמיקה קבוצתית קטנה לעומת תרגול אישי). נ.ב. לא אתייחס יותר לשאלות או הודעות בפורום זה בנוגע לחוג המוצע; אם תרצי, צרי קשר במסרים.
 

LordNor

New member
את בכלל יודעת מי הוא?

תשאלי אותו יפה מי הוא ולמה הוא רוצה לקדם את הנושא הזה, ואני בטוח שהוא ישמח לענות לך (אל תהיי מופתעת מכך שטעית לגביו)
 

Dawson girl

New member
עצוב,

שהוא רואה לנכון לפרסם את זה דווקא בפורום הזה. יענו, אם אנחנו לק''שים, אז אנחנו לא יכולים לקרוא או להבין את מה שאנחנו קוראים, הא? שיהיה.
 

המרחפת

New member
למה הגישה השלילית כל כך?

לורדנור צודק- אם היית מכירה את האדם, היית יודעת מה טוהר כוונותיו ומה היכולת שלו לקדם את העניין היית מתייחסת אחרת. חבל שאין לי את האפשרות לספר לך, אם הוא יבחר לעשות כן הוא יספר על עצמו קצת יותר. אני יודעת היטב לקרוא ולהבין את מה שאני קוראת, ויכולת ניתוח הטקסטים שלי טובה מאד. ובכל זאת אני מביעה עניין בקורס, לא רק בגלל שאני מרגישה שהמוח שלי התנוון במהלך השנתיים שהייתי בצבא, אלא גם בשביל להרחיב ולהעשיר. עכשיו, לא רק על חוג הקריאה אלא על הגישה הכללית שלך- אולי את תגלי את זה לבד, ואולי יום אחד תחטפי את זה בצורת סטירה: לא כולם נגדך. באמת. כמה שזה נשמע מפליא. לא כולם מחפשים היכן להעליב, איפה לזלזל. לא כולם חושבים שלקות מסוג כלשהו הופכת אדם לנחות, חסר יכולת או עלבון לאינטלגנציה באשר היא. החיים קשים מאד אם הולכים איתם ראש בראש ואם מתעקשים על גישת האנטי.
 

ahboaz

New member
דמעות בעיניי - ../images/Emo7.gif

כמה עובדות יבשות: 1. פירסמתי את המודעה הזו בכמה פורומים (לחרשים וכבדי-שמיעה בלבד). 2. אני קורא כבר שנים רבות, אבל את המיומנויות הקשורות בקריאה בדרגות קושי גבוהות פיתחתי רק בשנים האחרונות, וזאת בהתחשב שאני שורץ באוניברסיטאות שונות בקירוב ל-8 שנים, וברשותי ספריה פרטית בהיקף של כ-3000 ספרים. כך, שלא מדובר על חוג קריאת ספרי דובוני-אכפת-לי, אלא על טקסטים בדרגות שונות (מבסיסי ועד למתקדם מאוד) דוגמה לטקסט בסיסי - http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%99%D7%A9%D7%9C_%D7%A4%D7%95%D7%A7%D7%95 דוגמה לטקסט מתקדם - http://www.marxist.com/languages/hebrew/marxists_venezuela_revolution_he.html 3. רוב לק"ש אינם קוראים בצורה סדירה או מעמיקה - אם פעם קריאה היתה לוקחת 3-4 שעות ביממה, היום הקריאה (שבהגדרתה אינה כוללת מגזינים קלילים, וגלישה בפורומים) לוקחת אולי 3-4 שעות בשבוע. יתרה מכך, רמת הקריאה של לק"ש היא בהחלט נחותה בהשוואה לקבוצת השווים להם השומעת (peer-group), ועל כך התוצאות החלשות (של כלל הקבוצה, לא של פרטים מצטיינים אלו או אחרים) במבדקים. 4. מדובר על חוג להעשרה ולשיפור עצמי - כל אדם שיגיע, מובטח לו או לה שימצאו שם לפחות דבר אחד שלא ידעו (אם לא יותר). כך שלא מדובר על חוג ייעודי (בסגנון קורס לפסיכומטרי), למרות שאפשר בהחלט להשתמש במיומנויות הנרכשות בחוג לשימושים לימודיים, אקדמאיים, אינטלקטואליים ואחרים. נ.ב. מרחפת הציעה ניתוח פסיכולוגיסטי לסיבה שאת חושבת בדרך זו (או אחרת). אני נמנע מלהעביר ניתוחים כאלו ברמת הפרט, אבל אם יש לך רצון ויכולת לדון בדרך הלוגית שבה בנית את הטיעון שלך, אשמח לעמוד לשירותך. (אגב, למי שמתעניין\ת יש אפשרות ללמוד גם לוגיקה פורמלית או לא-פורמלית.
)
 

Dawson girl

New member
מצטערת אם הייתי תוקפנית מדי

אבל רמת הניתוח שלי ממש ממש גבוהה, יחסית לשומעים, גם הבנת הנקרא שלי ברמה גבוהה, ואתה לא מכיר אותי אישית דייך כדי לקבוע שזה לא ככה. ולא חשבתי לרגע שזה "דובוני אכפת לי" כמילותיך, הבנתי מההודעה הראשונה שלך שזה ברמה אקדמית (כמה לא צפוי). ואגב, ניתוח פסיכולוגי? מצטערת, אני כבר לומדת פסיכולוגיה. בפעם הבאה.
 

ahboaz

New member
לא היית תוקפנית

אבל את בהחלט מתנשאת. והבנת הנקרא שלך לא משהו: א. בהודעה הקודמת ציינתי עובדות יבשות - מה מהות הקשר בין העובדות היבשות לבין החוג זה כבר משהו אחר. משמע הדבר שאת קפצת למסקנות לא נכונות, שוב. זהו כשל לוגי בסיסי. ב. לא דיברתי על ניתוח פסיכולוגי, אלא פסיכולוגיסטי - אי-הבנה ראשונה שלך; אי-הבנה שניה, ציינתי במפגיע כי אני נמנע מלהעביר ניתוחים שכאלה - מה שמצביע על כך שאינני עושה זאת בשל סיבות שונות (הכוללות, אי הכרתך ברמה האישית). ג. "זלזול באינטליגנציה שלך"? - ביטוי מתנשא בהחלט. לידיעתך, חוגי קריאה קיימים בצורות שונות. ישנם חוגי קריאה שבהם מקריאים שירים, קוראים את אותו הספר, יושבים עם הסופר ודנים בסיפורת, או עוברים על טקסטים ולומדים גישות שונות לפרשנויות (כמו למשל עם טקסטים מקראיים). בכל מקרה, החוגים הללו קיימים אך אינם נגישים ללק"ש. מתוך הפעילות התרבותית הקיימת כיום - איזו פעילות מתוך הקהילה עצמה (ולא בעזרת מנחים\ות שומעים\ות) נגישים? הבורות שלך צורמת מאוד. ד. "יכולת הקריאה, הניתוח האנליטי שלי וההבנה הם מצוינים" - אני לא מעמיד אף אחד למבחן. אני מציע חוג שבו תהיה חשיפה לטקסטים שונים, לדרכים שונות לקרוא אותם, ומסגרת תרבותית שבה אפשר יהיה לשבת עם אנשים דומים ולדסקס דברים בעלי רובד שכלתני עמוק יותר. במסגרת החוג יהיה ניתן לקיים מטריה רחבה שתחתיה יהיו אנשים בעלי מיומנות קריאה חלשה וחזקה גם יחד (העובדה שמכירים בכך שלקהילת הלק"ש יש בעיה עם קריאה רק מועילה להבנת חשיבות החוג ולתועלתו, לעומת חוג אוריגמי למשל). אין לי בעיה, עם זאת, להתעמת איתך ולשבת מולך (וירטואלית או פיזית) ונראה עין-בעין עד כמה את עומדת מאחורי ההצהרות שלך לגבי היכולות שלך (זה תחביב קטן שלי - להתעמת עם אנשים מתנשאים).
 

LordNor

New member
אולי את הכי חכמה בעולם../images/Emo35.gif אני מצדיע

לך
שוב, נראה שלא הבנת בכלל למה הוא התכוון. (אז אל תתחילי להתלהב פה מעצמך ושאת הכי טובה מאיתנו, לא צריכים להכיר אותך בכלל, מספיק שתתרכזי בעצמך) מישהו מתנדב להסביר לה?
 

Catty

New member
האמת?

כולכם בשרשור זה נשמעים לי מתנשאים בצורה זו או אחרת... (אל תסקלו אותי
)
 

Dawson girl

New member
או-קיי...

את מביעה עניין בקורס, זכותך המלאה. אני רואה בזה זלזול באינטליגנציה שלי. ומה שהוא כתב (רמת הקריאה וההבנה של לק''שים נחותה מזו של שומעים) רק ממחיש את זה. יכולת הקריאה, הניתוח האנליטי שלי וההבנה הם מצוינים, ואף אחד פה לא ישפוט אחרת, כי אתם לא מכירים אותי. ובעניין הגישה- את צודקת. אבל יש מקרים, כמו זה, שזה מתבקש.
 

אייני

New member
תגידי, את אי פעם חושבת קצת?

לצערי הרב, הוא צודק לגבי רוב המקרים (הנה, מרוצה? אמרתי "רוב", ולא "כל") משום ש: כבדי שמיעה קל לרוב מושפעים מהשומעים אשר רובם אינו אוהב לקרוא - ולכן הם לא קוראים בעצמם. החרשים (וכאן אני מתחייס לחרשים המסמנים ולא לחרשים המתנהגים ככבדי שמיעה) השפה שבה הם מדברים היא שפת הסימנים, וכדאי שתבינו שאין בה את כל המילים שיש בעברית. זוהי שפה הרבה יותר דלה מהעברית. אין בה הטיות של פעלים, אין בה כמעט מילות יחס וקישור (למעט מילים נדרשות). ולכן, רוב החרשים אשר מדברים בה באופן שוטף - רמת הקריאה שלהם תהיה חלשה יותר מאשר של שומעים רגילים כי בקריאה זוהי העברית האמיתית, ולא שפת הסימנים... מובן מאליו שיהיו יוצאי דופן. ולא ראיתי שאותו אחד אמר שכל לקויי השמיעה הם טומטומים מפגרים שהוא רוצה ללמד אותם את האל"ף בי"ת... הוא בסה"כ אמר שהוא רוצה ללמד שיפור קריאה, וזה די מתאים לרוב לקויי השמיעה והחרשים, אם הם ירצו בכך. אם את לא צריכה - נהדר! כל הכבוד! אבל, אנא, חישבי על כולם ולא רק על עצמך... זה נשמע כאילו את הסנובית כאן ולא הוא (ואני בטוח לחלוטין שלא התכוונת להישמע כך, אך לרוע המזל זה מה שקרה). תגידי, האם היו לך הרבה מקרים של שומעים שצחקו עלייך והשפילו אותך? זה נראה כך (לי היו כמה מקרים כאלה). וזה בהחלט יכול להסביר את הרצון הדי כפייתי שלך להוכיח לכל העולם שאת לא חרשת ושווה יותר מכל השומעים... תביטי על מה שכתבת, לעומת מה שהוא כתב - זה נראה כאילו את סתם מעצבנת קטנה שמנסה לשגע את כל מי שרק מציע לך עזרה. מישהי הציעה לעזור לפורום ולנהל - לא טוב! היא שומעת! לא צריך עזרה משומעים! מישהו מציע לתת שיעורי שיפור בקריאה - לא טוב! לא צריך עזרה משומעים!...תחשבי על זה, ותנסי לראות אם את באמת מתנהגת כך גם בחיים ולא רק בפורום...
 
למעלה