חוגי ספורט "קשוחים"

שירי ל

New member
אורית - קודם כל אני בודקת.

זו ילדה ראשונה שלי שמתעמלת בחוג כזה ואני רוצה לבדוק פרופורציות. נכון, מודה, אין לי כוח ואנרגיות בתקופה הנוכחית לצאת למלחמות עולם ולא מעניין אותי מה יקרה לתלמידים אחרים אלא רק עם הבת שלי. והיא ממילא לא ממשיכה שם בשנה הבאה. היא מחכה כבר חצי שנה שהחוג הזה יסתיים ואוכל לרשום אותה לבלט. בכל מקרה, ההערה האחרונה - לגבי תינוקת בהחלט עוברת את הגבול. אני אשאל אותה בשיעור הבא אם זה נכון (קשה גם להכחיש את זה בנות 5 מספרות הכל) ואם כן בהחלט אתלונן. ולגבי אופיר - אני אשב בשני השעורים הבאים בפנים לשמור שהכל בסדר, נעבור את ההופעה הזו וזהו נגיד שלום ולא להתראות
 

Tammy52

New member
שירי גם אני כמוך

אחרי חוית שעור הניסיון שחויתי (כמו שתארתי למטה) אלתי את בעלי שהוא מתאמן ומדריך בטקאונדו שנים רבות השתתף בתחרויות ויודע מה זה העולם הזה כמוך היו לי תהיות חד משמעית הוא אמר לי חוג צריך להיות כיפי תחרותי או לא ילד צריך להנות אחרת זה לא שווה וזה רק חיזק את דעתי....
 
ממש לא מקובל. אני התעמלתי בתור

ילדה ב"הפועל קרית ביאליק" שנחשבה (אולי עד היום) קבוצה עם המאמנים הכי קשוחים והכי "רעים" באיזור. לכן גם הצלחנו
בחיים לא העיזו לזלזל בנו ולהגיד לנו מילות גנאי. היו מעירים בקשיחות על זלזלו באימון, היו נוזפים שנהיה בשקט, אבל בחיים לא צרחו עלינו (במיוחד לא בגיל שאני הייתי - עד גיל 7) יש צורך במשמעת ברזל באימונים האלה אבל לא מקובל בכלל שיעליבו ברמה אישית ילדה קטנה. ואם עוד ילדות לא רוצות להיכנס לחוג, זה אומר דרשני
 

אימם

New member
להוציא אותה מהחוג!

אני לא מבינה מה יש כאן לחשוב. אחרי הבכי ההיסטרי הראשון בגלל שלא נתנה לה לצאת הייתי מוציאה אותה מהחוג. חוג זה דבר שאמור להנות את הילדה ולא להיפך.
 

אימם

New member
אם כך אז השאירי את המצב כך!

אני במצב כזה שהילד מצד אחד מתלונן ומצד שני לא מעוניין בשינוי- אני מבהירה לילד שזו הבחירה שלו! אז כנראה שלא כל כך רע לילדה
 

שירי ל

New member
שלא תביני לא נכון - אני לא שואלת כי

לילדה רע, בוודאי שלא הייתי שולחת אותה בכוח למקום שרע לה בו. העניין הוא שאני לא בטוחה שהיא מבינה שצורת הדיבור הזו לא מקובלת.
 

אימם

New member
אבל אם טוב לה כך

אני חושבת שאופירי יודעת שהיא תמיד יכולה לסגת ולא ללכת לחוג וזו בטח ההרגשה שאת בוודאי נותנת לה. אם היא מודעת לכך ולמרות הכל מעוניינת להשאר בחוג לא הייתי דואגת. את צריכה להסביר לה שיש לה אפשרות ללכת לחוג אחר שם יתייחסו אליה יפה יותר ולתת לה את אפשרות הבחירה. אם היא בכ"ז תתעקש על החוג הזה אז לדעתי לא צריך לנסות להגן עליה יותר מידי הילדה כנראה "קשוחה" ורק יהיו לה יותר כישורי חיים בזכות ההתמודדויות שלה. זה לא אומר שהיא צריכה להבליג על עלבון אבל זה אומר שהיא מתמודדת יפה עם הדרישות ה"קשוחות" של המורה.
 
לא מדובר כאן בדרישות קשוחות

יותר כישורי חיים? כן, כמו להיות סמרטוט טוב. זה שהיא רוצה את החוג לא אומר שיש להעביר לה מסר שהשפלות הן מחיר לגיטימי שיש לשלם.
 

אימם

New member
סמרטוט? לא הגזמת בכלל....

המסר שצריך להעביר לה הוא שהיא יכולה לעבור לחוג אחר ושהיא לא חייבת לסבול כי יש מדריכים אחרים בחוגים אחרים. אבל כולנו יודעים שלרוסים יש חינוך קצת יותר קשוח. (ובינינו זה לא ממש "השפלה" אלא קשיחות) אבל מסתבר שהיא כנראה לא סובלת. עובדה שהיא יכולה לעבור לחוג אחר אך היא לא רוצה. אני חושבת שאנחנו לא צריכים מנגד להגן על ילדינו יותר מידי ולא לתת להם להתמודד עם עובדות החיים (לא כולם יהיו נחמדים אליהם תמיד) כדי שלא נייצר ילדים מפונקים ורגישים (מידי) שלא יהיו מסוגלים להתמודד עם דברים קטנים.
 
בינינו ובין כולם? בכלל לא.

לא מדובר במאמנת קשוחה, אלא באדם ללא כל גישה לילדים בני 5 שאינו יודע כיצד לנהוג עמם. לי היה מאמן רוסי (ג'ודו), והתיאור כאן לא יכול היה להיות יותר רחוק ממנו. הילדה יכולה לרצות את החוג, ולא לרצות לעבור (כי היא רוצה עם החברות או סתם חוששת משינוי ומתקשה לראות שהוא לטובה) ועדיין אין שום מקום לקבל יחס שכזה מהמאמנת. להגיב להשפלות בפשוט לספוג אותן זו דרך התמודדות מאוד גרועה בעיני.
 

שירי ל

New member
אוף תפוז!!

כתבתי- שאני אדם מבוגר ועדיין שואלת אם זה בסדר כדי לקבל פרופורציות, איך לה, בת 5 ופעם ראשונה במקום כזה - תהיה אמת המידה שזה לא בסדר?
 

שירי ל

New member
רק לצורך ההבהרה -

אף אחת מהמאמנות אינה רוסיה. לא שזה משנה בעיני - לא יודעת הן צעירות, ואין לי מושג מה המוצא שלהן.
 
כשיש סמכות לא צריך להשפיל

מי שיש לו סמכות יש אליו הערכה מצד תלמידיו ואינו צריך להרים קול אינו צריך להשפיל את תלמידיו ,ותאמיני לי עושים את דבריו ומתאמצים ומגיעים לתוצאות מצוינות . מאוד התפלאתי לקרוא שאתם מקבלים השפלה בצבא ובאימונים כדי לחשל . צר לי אינני מסכימה לגישה שכדי לחשל צריך להשפיל . אפשר לעודד להתאמץ מבלי להשפיל . ומי שצריך להשפיל אחרים זה בא ממקום של קטנות ולא של גדולה.
 

ענבל30

New member
גם בצבא לא חייבים להשפיל

אמנם לא הייתי קרבית אבל ראיתי במו עיני איך 2 מוצבים עם תפקיד זהה בהגדרה מתפקדים, כשלאחד מפקד מעולה שיודע לתת ולקבל כבוד מהצוות שלו, ולשני מפקד גרוע, שהיה מאוד "סמכותי" וקיבל בחזרה בוז. שיתוף הפעולה והרצון להצטיין בתפקיד היו מקסימליים עם המפקד הראשון. ההיפך עם המפקד השני - והתוצאות היו בשטח.
 

falou

New member
תלוי באיזה תפקיד, אבל לפעמים צריך

ולא רק שמשפילים, יש גם מסלולים בהם חוטפים אחושלוקי פיצוצים. לא מייצרים מכונת הרג משומנת ע"י זה שנחמדים למישהו...
 
מפחיד -מיצרים מכונת הרג משומנת

כאילו שאפשר לשלוט על מכונת ההרג שלא תעלה את האלימות בתוך החברה שלנו .
 

ר של דן

New member
ממש אל מקובל הסגנון הזה ולא הייתי

שותקת. הבת שלי בבלט, וגם שם יש משמעת גבוהה. אם דניאל מפריעה יוציאו אותה החוצה, אך בשום פנים ואופן לא יקראו לה בשמות גנאי, או לא יתנו לה לצאת לאמא שלה שבחוץ. חוג זה כיף ולא עונש.
 
מהות החוג לא משנה, אם זה חוג

ספורטיבי או כל חוג אחר. מחוג אמורים להנות ולא לצאת בבכי היסטרי או לא לרצות להכנס אליו. אני לא הייתי מחכה אפילו לסיים את החודש. פשוט מבקשת שישיבו לי את הכסף ולא שולחת יותר את הילד לחוג במקום הספציפי (במקביל לשנן לילדה שהיא מסיימת את החוק לא כי היא "תינוקת" אלא כי המדריכה לא מתפקדת כמדריכה. הילדה אמורה להנות מהחוג ולא רק שהיא נהנית, היא גם סובלת. משהו בהחלט לא תקין שם. שולחת חיבוק לאופירי
(ואחד לאמא שלה
)
 
למעלה