חדש

חדש

עשיתי ניתוח טבעת ביום שלישי אצל דר שפירא בשערי צדק אשמח להצטרף לפה כקבוצת תמיכה
 
ברוך הבא ../images/Emo140.gif

איך אתה מרגיש? איך עבר לך? בא לך לספר איך ולמה התחלת את התהליך...נשמח ליומן אישפוז. בהצלחה בהמשך ותרגיש ב
 
יומן אישפוז

סובל מעודף משקל קיצוני ניסיתי המון דיאטות המון פעמים אבל כל פעם שירדתי משמעותית בסופו של דבר עליתי יותר המליצו לי מזמן על הניתוח וסרבתי ראיתי בזה כניעה לחולשה-אני צריך להתגבר על חולשותי לבד!אבל התבגרתי והבנתי שאם אני חפץ חיים ואיכות חיים ולמען משפחתי אני חייב לעשות מעשה התהליך בין קבלת ההחלטה לניתוח לא היה ארוך מסיבות השמורות עימדי הניתוח עצמו עבר בסדרוהתאוששתי ממנו די מהר-כבר בערב שוטטתי במסדרונות בית החולים המנתח אמר לי שבגלל גודלי הטבעת יושבת חזק כב ר עכשיו ללא סגירה בס"ה יומיים וחצי אחרי חי על נוזלים כאבים בחתכים-לא נורא עכשיו התעוררתי עם כאבים בצד וסוג של בחילה האם זה מצוי?מה עלי לעשות?
 

shelly115

New member
ברוך הבא !!!

מוזמן תמיד.. כל שאלה \בעיה \טענה \ אחר.. אנחנו פההה רד והצלח!!
 
דתיים

האם יש כאן דתיים? אחרי שבת בה הבעיות היו עם התרבות המשפחתית-דתית-שלוש סעודות כולם אוכלים ואני בנוזלים.. ולפני ליל הסדר בו ע"פ ההלכה חייבים לאכול מצה בכמות מסוימת ולשתות יין וכו אשמח להתיעץ עם מי שכבר חווה\תה או מי שכבר יודע\ת איך להתמודד תודה!
 

סי 17

New member
קודם כל ברוך הבא לפורום!

שבוע טוב! מאחלת בריאות וירידה קלה. עד לליל הסדר, אם אינני טועה, כבר תהיה כ-3 שבועות אחרי הניתוח ומותר כבר לאכול קצת מוצקים. על פי ההלכה יש גם "פיקוח נפש". מציעה שתשאל את הרב וגם את המנתח בנוגע למצה. לגבי היין... מותר מיץ ענבים, לא? לא חוויתי את ליל הסדר בסמוך לניתוח אך מאז עברו לי שני לילות סדר, שניהם עם מצה, מרור ויין, ובלי הרבה אוכל.
 
אתה ממש טרי טרי, אם המשפחה לא יודעת

תצטרך קצת לתמרן וזה לא קל. אני הייתי צריכה להתנתח 10 ימים לפני ר"ה ובדיוק בגלל העניינים הללו דחיתי לאחרי החגים. עכשיו זו כבר עובדה, אז מה עושים. ירקות מבושלים ומרק ותפוחי אדמה פירה תאכל חופשי. גם קציצות יהיה מותר לך, דג ובשר. בבוקר ובערב מעדני חלב וגבינות וביצים מותר. בקשר לליל הסדר תתייעץ עם הרב שלך. מיץ ענבים תוכל לשתות במקום יין ושום רב לא יגיד לך לאכול כזית מצה אם אסור. (מצות מכונה אפשר לאכול ביתר קלות, מצות עבודת יד ממש לא.) השאלה העיקרית: מה עושים עם כל היכנעס שיסתכלו בצלחת שלך. תגיד להם שנכנסת לדייאטה רצינית ואתה לא רוצה לקלקל. או שיש לך וירוס, או שקילקלת את הבטן, או המצאה אחרת. בהצלחה!!!
 

אופירA

New member
מנהל
יש דתיים וגם חרדים

לכל דבר מתרגלים, גם לשינויים בהרגלי התרבות. הנוזלים לא יהיו תזונתך לנצח, זה יעבור תוך יומיים. אח"כ תהיה שבוע בכלכלה רכה, ואז יגיע ליל הסדר. את המצה תצטרך לאכול מפוררת ומרוככת, ובזהירות רבה (כי זו הפעם הראשונה שמותר לך להתחיל לאכול מוצקים טחונים). אם היא עוברת לך - אין בעיה, תאכל כך את כל ה"כזיתות" הנחוצים. אם לא עובר לך, או שאחרי ה"כזית" הראשון או השני אתה מרגיש עמוס ודחוס - אל תאכל יותר. (כמובן, תוכל לברר עם הרב שכך יש לנהוג, לאחר שתסביר לו את מגבלות התזונה המוכתבות לך ע"י הניתוח שעברת רק שבועיים קודם ליל הסדר). כורך לא תוכל לאכול הפעם, כי עליך לפורר את המצה ולרכך אותה בנוזל. אין מה לעשות. בשנה הבאה בע"ה תוכל. מניסיוני האישי - אין לי שום בעיה עם מצות עבודת יד קשות, ומבחינתי הן בדיוק כמו מצות מכונה קשות. כל אחד וניסיונו. כל מה שאני לועסת טוב - עובר. אני עברתי ליל סדר אחד אחרי הניתוח, והייתי צריכה לאכול יותר לאט ולחכות בין מצוות האכילה. אבל אתה שבועיים אחרי הניתוח עוד צריך להיצמד להגבלות האכילה, וזה מקרה אחר. עם השתייה אין בעיה. אפשר לשתות יין/מיץ ענבים כפי צורך המצוות. בשבתות אני אוכלת בערב כאחד האדם, ואילו ביום אני אוכלת רק טעימות זעירות מן הסעודה, ואילו כזית לחם אני אוכלת רק בשעת צהריים מאוחרת, כי כך הקיבה שלי דורשת. בשבתות החורף אני מתקשה להספיק לאכול כזית גם בסעודה שלישית. אבל בשבתות הקיץ אין בעיה. על כביצה - ויתרתי, בלית ברירה. אין חוקים - כל קיבה מגיבה אחרת. יש אנשים שמסוגלים לאכול רק לחם קשה בצורת צנים. ואילו לי נוח לאכול רק לחם רך מאוד.
 

אופירA

New member
מנהל
כאשר אי אכילת שרויה גובל בבעיית בריאות

יש לברר מפורשות עם הרב האם מבטלים מצוות אכילת מצה בגלל מנהג אי אכילת שרויה. פיקוח נפש אין מבטלים במקרה זה. אני לא מכירה מספיק את ההלכה, אבל לא נראה לי שמבטלים מצוות אכילת מצה בגלל מנהג אי אכילת שרויה.
 

ממוש 242

New member
ברוך הבא

אתה נכנס למשפחה אחת גדולה עם הרבה אהבה ותמיכה על כל שאלה,על כל כאב קטן שלא יבוא חלילה על כל בשורה טובה,התקדמות בתהליך... תמיד כולנו פה בשבילך שיהיה חג אביב שמח לכל בית ישראל
 
למעלה