חדש פה...

  • פותח הנושא mf
  • פורסם בתאריך

mf

New member
חדש פה...

אז ככה, בעקבות תאונה, נאלץ לרדת מאופנוע. לחץ משפחתי... כרגע אין אופציה כספית לקניית רכב משומש במצב טוב (לפי חיפוש ביד 2) ובטח שלא חדש. האופציה היא ליסינג: 1. ליסינג מהעבודה 2. ליסינג תפעולי לפרטייטם. 3. ליסינג פרטי. השאלות הן כאלה: מכיוון שלא מגיע לי רכב במסגרת החוזה מהעבודה, סביר להניח שאצטרך לשלם את מחיר הליסינג בעצמי. במידה ואני רוצה לקחת רכב ששוויו 120000 ש"ח, איך זה יתבטא בתלוש? בכמה ייפגע הנטו במידה והוצאות הליסינג הם עליי? שאלה נוספת, ליסינג תפעולי לפרטיים- מישהו שמע ויודע להמליץ? האופציה השלישית היא לא אופציה כרגע. מעדיף למצותץ את השתיים הראשונות. עזרתכם תתקבל בברכה.
 

ykiki

New member
יש עוד כמה אפשרויות, נדמה לי

קודם כל, למיטב הבנתי - אם לא מגיע לך ליסינג מהעבודה, אז לא תקבל ליסינג מהעבודה. וגם אם כן, לרוב האנשים ליסינג זה ממש לא משתלם מבחינה כלכלית (אבל יש מגוון שלם של סיבות אחרות, שבגללן חצי מדינה בליסינג מהעבודה). כדי שאפשר יהיה לענות לך, מציע שתפרט קצת איזה רכב דרוש לך (2 כסאות בטיחות מאחור? 3? בלי ילדים בכלל? פרטי/סטיישן/טנדרון? מיני/סופר מיני/משפחתי?), מה אתה מצפה ממנו (בטיחות/צריכת דלק/ביצועים וכד'), וכמה תהיה הנסועה (קילומטראז') הצפויה. וגם, כמה כסף יש לך כרגע. בלי זה, לא תוכל לקבל כאן תשובה רצינית. אצל כל היבואנים יש מחלקת טרייד-אין, שם תמצא רכבים יד שניה עם אחריות יצרן ותוכנית תשלומים נוחה. אצל קרסו, למשל, תוכל לקבל 3 שנים אחריות יצרן (על יד שניה בן 3, כן?) ובנוסף הלוואה ל-5 שנים על חלק נכבד מאוד מהסכום. גם אצלך בבנק תוכל לקבל הלוואה, כמובן. ויש גם את הלוואות הבלון: שים משהו כמו 15,000 שח במזומן, וקח רכב מיני חדש מהשקית. שלם כ-700 שח בחודש X שלוש שנים, ואז שלם את היתרה או קח שוב רכב חדש (ותמשיך לשלם את ה-700 בחודש). קיים גם ברכבים גדולים יותר, בהתאמה למחיר הרכב.
 

wil

New member
ועוד אפשרות, כנראה הכי זולה

לקחת 20-30 אלף שקל הלוואה מהבנק או חברת האשראי ולקנות רכב קטן ופשוט משומש. יצא לך עלות הרבה יותר נמוכה מכל אופציות הליסינג, בהנחה שאתה לא נוסע ה-מ-ו-ן. ליסינג תפעולי דרך מקום העבודה יוצא משתלם בדרך כלל למי שנוסע 30-40K בשנה לפחות, וגם זה רק כאשר עושים השוואה לקניה של רכב חדש מהשקית (!!!) אם תיקח ליסינג זה אומר שיגלחו לך מהברוטו 3000+ ש"ח, יחייבו אותך בשווי מס על סכום דומה (מה שאומר שחבות המס שלך תישאר דומה), ויפגעו לך בסוציאליות בהיקף של כ600+ ש"ח. כלומר נזק של 3600+ ש"ח לחודש. ליסינג תפעולי באופן פרטי לא משתלם אף פעם. זה לקנות נוחיות בכסף, די הרבה ממנו. ליסינג מימוני פרטי זה שקול לגמרי לקניית רכב ע"י הלוואה. ואגב - מנסיון של חבר שלי בסיטואציה דומה (רצה לקנות אופנוע), המשפחה העדיפה לעזור לו בכמה עשרות אלפי ש"ח לקנות מזדה מיאטה משומשת, רק שלא יקנה אופנוע. תעשה קולות של מחפש אופנוע חדש ותראה איך המימון יגיע.
 

t d m 900

New member


 

wil

New member
אני רציני לגמרי

ואגב - עוד מקור מימון שנשכח פה זה ביטוח החובה. אם היתה תאונת אופנוע יותר רצינית מנפילה קטנה במהירות אפס אז סביר להניח שהפיצויים מהביטוח יכסו קנייה של פונטו ספייס משומשת ויישאר הרבה עודף. נכון שהפיצויים לא מגיעים מהיום להיום (וכדאי לחכות כמה חודשים לפחות להתקבעות הנזק ואז לתבוע), אבל את זה קל לפתור בהלוואה לא גדולה.
 

mf

New member
אז ככה

לגבי עשיית קולות...אופציה מוכרת. לא באה בחשבון כרגע עקב מגבלות פיננסיות. אני מחפש רכב שיכול להכיל כסא בטיחות+ כלב+ תא מטען גדול שיכול להכיל עגלה (וכלב)+ חפצים לטיול (לא כמו I20 או שברולט אבאו למשל), חשוב שיהיה מספיק מרווח מאחור, כי יש עוד עולל בתכנון. האמת שלא חשבתי על אופציית המשומש בליסינג, אבל אני אבדוק. אשמח אם תאירו את עיני עוד בנושא...
 

חן 1111

Active member
מחיר הליסינג משתנה בין מקומות עבודה.

במקום שאני עובד מחייבים על רכב משפחתי כולל דלק בערך 3500 שקל. יוצא שאתה מפסיד מהנטו !! בין 3000 ל-4000 שקל. לדעתי זה לא כלכלי אלא אם יש לך ממש הרבה נסיעות פרטיות. בכל מקרה אחר יותר כדאי לך לקנות רכב ישן באיזה תקציב שיש לך, אפילו 20K. אם אין הרבה נסיעות, העלות לא תגיע לחצי מעלות הליסינג. אם אתה רוצה, תחסוך את ההפרש ואחרי שנתיים תוכל להחליף למשהו לא רע. ליסינג פרטי זה פשוט הלוואה, החיסרון הוא ירידת הערך הגבוהה של רכב חדש, והריבית כמובן. ליסינג תפעולי פרטי זה כמו השכרה לטווח ארוך. כאן העלות היא עוד יותר גבוהה. אני מניח שבאזור ה-2500-3000שקל לחודש, לא כולל דלק.
 

alien life form

New member
לגבי רכב מהעבודה

פנה למשאבי אנוש אצלך בעבודה, התנאים משתנים מחברה לחברה. בגדול התשלום יהיה מורכב משניסעיפים: 1. עלות הליסינג עצמה שיורדת לך מהברוטוזה יכול להיות כל דבר בין 2500 ל-4500 ש"ח, תלוי כמה המעסיק שלך נחמד ומה מגבלת הדלק (אם יש בכלל). ברוב החוזים החדשים כיום הסכום הוא בין 3500 ל-4000 ש"ח בחודש ויש מגבלת דלק או ק"מ שמעבר לה מחייבים אותך או בדלק, או בסכום קבוע על כל ק"מ או גם וגם. 2. מדינת ישראל לא תפספס הזדמנות לשלוח לך יד לארנק אז תשא בשווי מס של 2.48% מערך הרכב בחודש. הסכום הזה (נגיד על רכב שעולה , 120,000 שווי המס יהיה 2976 ש"ח) נזקף פיקטיסית למשכורת שלך ואתה משלם עליו מס. אם למשל הייתה לך משכורת של 10,000 ש"ח ומס של 20% אז עכשיו תשלם את מס על 12,976 ש"ח או במקום 2,000 ש"ח מס תשלם כ-2,600 ש"ח מס על אותה הכנסה בפועל.
 
למעלה