חדש באפליקציית "אוטובוס קרוב" לאנדרואיד

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
זה גרוע עוד יותר בשלטי המידע ברחובות.

נכון
ויש בעיקר בעיה עם קווים שתחנת הקצה שלהם היא תחנה מרכזית

האפליקציות השונות מראות (לדוגמה למי שעומד בתל אביב)
קו 567 ל-תחנה מרכזית
קו 605 ל-תחנה מרכזית
קו 531 ל-תחנה מרכזית

וכן הלאה, כאשר כל פעם הכוונה לתחנה מרכזית אחרת.
למיטב הבנתי מבחינת משרד התחבורה הדבר נעשה במודע, מאחר ונתוני התחנות כוללים טור עם שם הרשות וכל מה שצריך זה שהאפליקציות יציגו גם אותו .
זה גרוע עוד יותר בשלטי המידע ברחובות.
בצירים מרכזיים, אתן דוגמא את ציר רגר בבאר שבע יש כל כך הרבה קווים שעוברים ועוצרים ובתחנת סורוקה עוצרים כ-25 קווים שונים, עירוניים, פרבריים ובין עירוניים. כאשר כמעט לכל הבינעירוניים מופיע המספר כמו 446 - תחנה מרכזית, 470 - תחנה מרכזית, 368 - תחנה מרכזית, 369 - תחנה מרכזית.

הדבר עוד יותר גרוע מהעבר השני, שם עוברים כ-40 קווים לפחות שרוב היעדים של כולם הם תחנה מרכזית למרות שמספר הקווים שמבצעים שם איסוף ונוסעים למרכזית עומד על 8 קווים (מטרודן ומטרופולין). למרות זאת מופיעים בתחנה כל ה-40 קווים שעתידים להגיע לתחנה למרות שרובם מבצעים הורדה בלבד ועל כמעט כולם כתוב שיעד הנסיעה הוא: תחנה מרכזית.

כמוח כן שמתי לב בקו 380 באגד תעבורה מופיע היעד כ"ארלוזורוב-מסוף" ואילו במטרופולין תחנת היעד מופיעה כ"מסוף 2000". בקו 370 של אגד תעבורה היעד מופיע כ"ת.מ. חדשה/לוינסקי" ובמטרופולין כ"תמחת קומות 6-7".

ככה שאין תמיד אחידות, יש יותר מידי שמות לאותן התחנות וזה סתם מבלבל את כולם, כך יש תחנות שמוצגות "על פרשת דרכים" במקום פשוט לרשום "רכבת מרכז" או "רכבת סבידור מרכז".

מבלבלים את כולם בכל רחבי הארץ עם שלטי המידע בתחנות ועם שיטת קביעת שמות התחנות הדפוק הזה. למשל קווים 149/567 לא עוברים בצומת רעננה לפי המערכת בכיוון הנסיעה לכפר סבא, רק כי התחנה של צומת רעננה ממוקמת פיזית בשטח של כפר סבא ולכן נקראת "בית משפט השלום". גם מי שמחפש קו למחנה משמר הנגב יקבל ברוב המקרים את קו 371 מטרופולין שיש לו חורים בלו"ז בשעות רבות כאשר יש קווים תדירים שעובדים מהבוקר עד הלילה אך עוצרים בתחנת "צומת הנשיא" שזה אפילו יותר קרוב לש.ג. של מחנה משמר הנגב.

בקיצור, המערכת הזאת שעל פיה עובד משרד התחבורה חייבת להיות מוחלפת במשהו הרבה יותר נורמלי.
 

nadavmos

New member
אגב, לחיצה על עמודת היעד בטבלה הראשית

זה גרוע עוד יותר בשלטי המידע ברחובות.
בצירים מרכזיים, אתן דוגמא את ציר רגר בבאר שבע יש כל כך הרבה קווים שעוברים ועוצרים ובתחנת סורוקה עוצרים כ-25 קווים שונים, עירוניים, פרבריים ובין עירוניים. כאשר כמעט לכל הבינעירוניים מופיע המספר כמו 446 - תחנה מרכזית, 470 - תחנה מרכזית, 368 - תחנה מרכזית, 369 - תחנה מרכזית.

הדבר עוד יותר גרוע מהעבר השני, שם עוברים כ-40 קווים לפחות שרוב היעדים של כולם הם תחנה מרכזית למרות שמספר הקווים שמבצעים שם איסוף ונוסעים למרכזית עומד על 8 קווים (מטרודן ומטרופולין). למרות זאת מופיעים בתחנה כל ה-40 קווים שעתידים להגיע לתחנה למרות שרובם מבצעים הורדה בלבד ועל כמעט כולם כתוב שיעד הנסיעה הוא: תחנה מרכזית.

כמוח כן שמתי לב בקו 380 באגד תעבורה מופיע היעד כ"ארלוזורוב-מסוף" ואילו במטרופולין תחנת היעד מופיעה כ"מסוף 2000". בקו 370 של אגד תעבורה היעד מופיע כ"ת.מ. חדשה/לוינסקי" ובמטרופולין כ"תמחת קומות 6-7".

ככה שאין תמיד אחידות, יש יותר מידי שמות לאותן התחנות וזה סתם מבלבל את כולם, כך יש תחנות שמוצגות "על פרשת דרכים" במקום פשוט לרשום "רכבת מרכז" או "רכבת סבידור מרכז".

מבלבלים את כולם בכל רחבי הארץ עם שלטי המידע בתחנות ועם שיטת קביעת שמות התחנות הדפוק הזה. למשל קווים 149/567 לא עוברים בצומת רעננה לפי המערכת בכיוון הנסיעה לכפר סבא, רק כי התחנה של צומת רעננה ממוקמת פיזית בשטח של כפר סבא ולכן נקראת "בית משפט השלום". גם מי שמחפש קו למחנה משמר הנגב יקבל ברוב המקרים את קו 371 מטרופולין שיש לו חורים בלו"ז בשעות רבות כאשר יש קווים תדירים שעובדים מהבוקר עד הלילה אך עוצרים בתחנת "צומת הנשיא" שזה אפילו יותר קרוב לש.ג. של מחנה משמר הנגב.

בקיצור, המערכת הזאת שעל פיה עובד משרד התחבורה חייבת להיות מוחלפת במשהו הרבה יותר נורמלי.
אגב, לחיצה על עמודת היעד בטבלה הראשית
מחליפה בין הצגת תחנת היעד לעיר היעד. מאוד שימוש למקרים שאמיר תאר.
 

olli3

New member
מנהל
אם לא ידעתי על כך זה אומר משהו...

אגב, לחיצה על עמודת היעד בטבלה הראשית
מחליפה בין הצגת תחנת היעד לעיר היעד. מאוד שימוש למקרים שאמיר תאר.
אם לא ידעתי על כך זה אומר משהו...
אתה יודע, המשתמשים לא נוטים לחפור יתר על המידה באפליקציה. אני חושב שכדאי לעשות הבחנה בין קווים עירוניים לבין עירוניים (אם זה אפשרי) וכך לקבוע שבקווים בין עירוניים תופיע עיר היעד ולא שם התחנה הסופית לקו הספציפי.

לחילופין, שיופיע גם הרשות וגם שם התחנה הסופית.
 

olli3

New member
מנהל
חיפשתי את זה ולא מצאתי (אנדרואיד)

אגב, לחיצה על עמודת היעד בטבלה הראשית
מחליפה בין הצגת תחנת היעד לעיר היעד. מאוד שימוש למקרים שאמיר תאר.
חיפשתי את זה ולא מצאתי (אנדרואיד)
ואז איכשהו כשיצאתי מהאפליקציה וחזרתי אליה, על כל הקווים נכתב מה עיר/יישוב היעד. זה משהו שאיכשהו עשיתי או עדכון שכזה לאפליקציה בלי שנדרש עדכון מהמרקט? דר"א העברת החלון הקטנטן למסך הבית ממש מעולה רק חבל שאי אפשר להעביר אותה למסך שמימין או משמאל למסך הבית, ניסיון להעברה שכזאת מוחק את זה.
 

nadavmos

New member
זה לא ווידג'ט, לא צריך להעביר אותו בין המסכים

חיפשתי את זה ולא מצאתי (אנדרואיד)
ואז איכשהו כשיצאתי מהאפליקציה וחזרתי אליה, על כל הקווים נכתב מה עיר/יישוב היעד. זה משהו שאיכשהו עשיתי או עדכון שכזה לאפליקציה בלי שנדרש עדכון מהמרקט? דר"א העברת החלון הקטנטן למסך הבית ממש מעולה רק חבל שאי אפשר להעביר אותה למסך שמימין או משמאל למסך הבית, ניסיון להעברה שכזאת מוחק את זה.
זה לא ווידג'ט, לא צריך להעביר אותו בין המסכים
ברגע שהחלון מופיע, הוא קבוע בכל מסך ואפליקציה שתפתח מלבד מסך הנעילה. וכמו שכבר גילית, כדי להעיף אותו, פשוט גוררים אותו מחוץ לקצוות המסך.

הפיצ'ר של החלפת שם תחנת הייעד ביישוב היעד קיים כבר 3 גרסאות אחורה (כאמור לחיצה בראש עמודת היעד), זה שלא ידעת על זה, אומר שלא עניין אותך לקרוא בתפריט -> אודות. שים לב שברוב האפליקציות יש פונקציות שמונגשות ישר לפנים (העיקריות) ויש כמה אקסטרות למשתמשים המתקדמים שכן אוהבים לחקור.
 

nadavmos

New member
האמת שרשימת התחנות היא הראשונה לעלות מעל

האמת שרשימת התחנות יותר אפקטיבי לטעמי
מאשר תצוגה של מסלול הקו על המפה. המסך לא תמיד מאפשר הבנה מעמיקה באילו רחובות בדיוק הקו עובר וצריך להגדיל את המפה וללכת עם מסלול הקו... זה נפוץ במיוחד בקווים ארוכים או מפותלים (עירוניים, פרבריים ובין עירוניים).

דר"א, מדוע אין ציון של אופי התחנה? האם מדובר באיסוף בלבד, הורדה בלבד או איסוף+הורדה. לדוגמא ב149 שנתת יש תחנות שהן הורדה בלבד ונוסע יכול לחשוב שהוא יכול לעלות בהן והוא לא יכול לעלות בהן מן הסתם...
האמת שרשימת התחנות היא הראשונה לעלות מעל
המפה עם המסלול.
אם לתחנה יש אופי מיוחד (איסוף בלבד / הורדה בלבד) זה מצויין לצד כל תחנה ברשימה. למשל בתמונה שצרפתי רואים שהתחנה הראשונה של קו 142 היא כמובן איסוף בלבד. תחנות שהן גם איסוף וגם הורדה לא מצאתי לנכון לציין באופן מיוחד
 
נראה לי מיותר לציין את האיסוף

האמת שרשימת התחנות היא הראשונה לעלות מעל
המפה עם המסלול.
אם לתחנה יש אופי מיוחד (איסוף בלבד / הורדה בלבד) זה מצויין לצד כל תחנה ברשימה. למשל בתמונה שצרפתי רואים שהתחנה הראשונה של קו 142 היא כמובן איסוף בלבד. תחנות שהן גם איסוף וגם הורדה לא מצאתי לנכון לציין באופן מיוחד
נראה לי מיותר לציין את האיסוף
או הורדה, ביחוד שברור שתחנה ראשונה זה איסוף בלבד,
ותחנה אחרונה זה הורדה בלבד.
 

nadavmos

New member
עלתה הגרסה המעודכנת

שאלה קטנה: מדוע לפעמים כשהאפליקציה נפתחת
והיא עדיין לא "ננעלת" על מיקום היא מראה תחנה באריאל של קו 161 ו-948? לפעמים זה קורה גם אחרי הנעילה ונדרש ריענון.
אני משתמש באייפון 5.
עלתה הגרסה המעודכנת
אשמח לדעת אם הבעיה נפתרה
 

nadavmos

New member


כן, גם אצלי זה נעלם.
 

roeyil

New member
מתי יגיע לWP8?

חדש באפליקציית "אוטובוס קרוב" לאנדרואיד
עדכוני זמן אמת של האוטובוס הבא על מסך הטלפון גם מחוץ לאפליקציה!

מפעילים את האפליקציה ← מאתרים ברשימת הקווים את הקו המבוקש לפי מספרו ← לחיצה ארוכה על שורת הקו ← תופיע חלונית המעדכנת על שעת ההגעה הקרובה של הקו לתחנה הנבחרת.
בשלב זה ניתן לצאת מהאפליקציה ולהמשיך לעקוב אחרי שעת ההגעה המעודכנת בזמן אמת.
בלחיצה ארוכה על החלונית, ניתן לגרור אותה לכל מקום במסך. כדי לבטל את השירות יש לגרור את החלונית אל מחוץ למסך.

להורדת האפליקציה:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mosko.bus
מתי יגיע לWP8?
 

stratomaximus

New member
חבל, זה שוק מתפתח, ויש יותר אנשים עכשיו

לא יגיע
אגב היו לי אפליקציות (אחרות) בוינדוס מובייל ווינדוס פון וסבלתי מספיק
חבל, זה שוק מתפתח, ויש יותר אנשים עכשיו
עם לומיות למיניהן, וסמסונגים מריצי WP8.
 

roeyil

New member
אז חביבי....

לא יגיע
אגב היו לי אפליקציות (אחרות) בוינדוס מובייל ווינדוס פון וסבלתי מספיק
אז חביבי....
אתה תשאר מאחור..
אני יודע מהשטח שמיקרוסופט עוזרים לדחוף מפתחים להוציא אפליקציות למערכת...
אין מה לעשות, גוגל ומיקרוסופט הן בעלות הכוח היום, ל IOS מת הסוס (תרתי משמע) והיא לא מספקת חידושים..

בקיצור, חבל..
 

nadavmos

New member
אולי תשתף אותי בנתונים מהשטח?

אז חביבי....
אתה תשאר מאחור..
אני יודע מהשטח שמיקרוסופט עוזרים לדחוף מפתחים להוציא אפליקציות למערכת...
אין מה לעשות, גוגל ומיקרוסופט הן בעלות הכוח היום, ל IOS מת הסוס (תרתי משמע) והיא לא מספקת חידושים..

בקיצור, חבל..
אולי תשתף אותי בנתונים מהשטח?
הייתי כבר בכמה כנסים של מיקרוסופט והיבואן של נוקיה בארץ, והתמריצים שלהם עלובים ביחס להשקעה הנדרשת לפיתוח אפליקציה.
התמריצים שלהם בארץ הם כדלהלן:
1. חשבון מפתח בחינם שמאפשר להעלות את האפליקציה למרקטפלייס בשווי 99$
2. השאלת מכשירים
3. תחרויות מפתחים עם פרסים מגוכחים לטעמי.
4. סדנאות

כל אלה לא מעניינים אותי.

לפי מקורות שונים, בארה"ב מיקרוסופט ממש "קונה" אפליקציות כדי להביא אותם לווינדוספון כמו אנגרי בירדס למשל, ואם הייתי מקבל הצעה כזאת הייתי מפתח בשמחה, בסך הכל את המערכת עצמה אני מאוד אוהב ובעיקר את ויז'ואל סטודיו שהיא סביבת הפיתוח הטובה ביותר בעיני, אבל לא את ההתנהלות של מיקרוסופט, וקצרה היריעה לפרט את הסיבות.

בכל מקרה, סוס מת או לא, לאנדרואיד ולאייפון יש מליוני משתמשים בארץ, כמה יש לווינדוס פון? אלפים בודדים. והחיתוך עם משתמשי התחבורה הציבורית מן הסתם קטן בהרבה. אז לא ממש ברור לי למה אני זה שנשאר מאחור. אם תהיה כמות משתמשים שמצדיקה את הפיתוח אני אעשה את זה, כרגע לצערי אין הצדקה.
 

roeyil

New member
זו דרך אחת להסתכל על הדברים..

אולי תשתף אותי בנתונים מהשטח?
הייתי כבר בכמה כנסים של מיקרוסופט והיבואן של נוקיה בארץ, והתמריצים שלהם עלובים ביחס להשקעה הנדרשת לפיתוח אפליקציה.
התמריצים שלהם בארץ הם כדלהלן:
1. חשבון מפתח בחינם שמאפשר להעלות את האפליקציה למרקטפלייס בשווי 99$
2. השאלת מכשירים
3. תחרויות מפתחים עם פרסים מגוכחים לטעמי.
4. סדנאות

כל אלה לא מעניינים אותי.

לפי מקורות שונים, בארה"ב מיקרוסופט ממש "קונה" אפליקציות כדי להביא אותם לווינדוספון כמו אנגרי בירדס למשל, ואם הייתי מקבל הצעה כזאת הייתי מפתח בשמחה, בסך הכל את המערכת עצמה אני מאוד אוהב ובעיקר את ויז'ואל סטודיו שהיא סביבת הפיתוח הטובה ביותר בעיני, אבל לא את ההתנהלות של מיקרוסופט, וקצרה היריעה לפרט את הסיבות.

בכל מקרה, סוס מת או לא, לאנדרואיד ולאייפון יש מליוני משתמשים בארץ, כמה יש לווינדוס פון? אלפים בודדים. והחיתוך עם משתמשי התחבורה הציבורית מן הסתם קטן בהרבה. אז לא ממש ברור לי למה אני זה שנשאר מאחור. אם תהיה כמות משתמשים שמצדיקה את הפיתוח אני אעשה את זה, כרגע לצערי אין הצדקה.
זו דרך אחת להסתכל על הדברים..
אני מסכים איתך של 99$ זה בהחלט מכיר גבוהה... ואולי התמריצים לא מתאימים לך. ואני לא אמרתי שאפל מתה אלא שהסוס המוביל כן...

נכון שיש מליוני משתמשים בארץ לאפל ואנדרואיד, אבל אנחנו הישראלים לא דוגמא, אנחנו אוהבים מה שלאחר יש, אם לכולם יש מאזדה אז גם לי יהיה, אם לכולם יש אייפון גם אני רוצה...
אני לא מהלל את WP8, יש לה בעיות, אבל מיקרוסופט היא גוף חזק כמו גוגל ובמקודם או במאוחר (גם אם היא קונה, לא שמעתי על דבר כזה) אנשים יפתחו אפליקציות למערכת.

בכל אופן, אתה לא חייב להסכים איתי, ואולי אני טועה אבל ככה אני רואה את הדברים
 
שאלה מדוע המספרים מופיעים לעיתים הפוך

חדש באפליקציית "אוטובוס קרוב" לאנדרואיד
עדכוני זמן אמת של האוטובוס הבא על מסך הטלפון גם מחוץ לאפליקציה!

מפעילים את האפליקציה ← מאתרים ברשימת הקווים את הקו המבוקש לפי מספרו ← לחיצה ארוכה על שורת הקו ← תופיע חלונית המעדכנת על שעת ההגעה הקרובה של הקו לתחנה הנבחרת.
בשלב זה ניתן לצאת מהאפליקציה ולהמשיך לעקוב אחרי שעת ההגעה המעודכנת בזמן אמת.
בלחיצה ארוכה על החלונית, ניתן לגרור אותה לכל מקום במסך. כדי לבטל את השירות יש לגרור את החלונית אל מחוץ למסך.

להורדת האפליקציה:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mosko.bus
שאלה מדוע המספרים מופיעים לעיתים הפוך
במספרי הקו ובזמנים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה