חדש🌻-גן הכדורים האבודים -כרמית רחל סוויד/איור: תמר לנצ'נר/הוצאת ספרי ניב/ילדים/2021

יעלקר

Well-known member
מנהל
1620712095712.png ספר המטפל בדרך עקיפה ומסקרנת באובדן, בפרידה ובמעגל החיים, נושא שילדים מתקשים להתמודד איתו ולעכל אותו, והורים מתמודדים עם האתגר להסביר אותו.
לאלונה גיבורת העלילה היה כדור גדול, מבריק וכחול. יום אחד, כשאלונה שיחקה עם הכדור והקפיצה אותו גבוה באוויר, הכדור קפץ, התגלגל וברח מעבר לגינת המשחקים, לכיוון הכביש. הכדור של אלונה נעלם והיא עצובה. אמא שלה מרגיעה ומנחמת ומספרת לה שהכדור נמצא בגן הכדורים האבודים. זהו גן שלא מגיעים אליו, אלא מדמיינים אותו: חושבים על מי או מה שהגיע לשם, ופוגשים אותו בדמיון או בחלום.
אומנם הסיפור מדבר ברובו על "אובדן" של כדור אהוב, אך הוא מזמן שיח גם מעבר לאובדן הכדור, ודיון בסופיות ובמעגל החיים.
באמצעות הקריאה בספר תקבלו דרך ייחודית, צבעונית ומעניינת גיל, להצעת נושא זה בפני הילדים ולהתמודדות איתו.
הספר מקל על ההורה בהנגשת הנושא והסברתו ומקל על הילד, כי הוא מאוייר בעדינות ובצבעוניות עם האיורים המקוריים של תמר לנצ'נר שמוסיפה לייחודיות שלו ושפתו נגישה ורגישה.
"גן הכדורים האבודים" הוא ספרה הראשון של כרמית רחל סוויד, עורכת דין במקצועה, אמא של אמה בת השנה וחצי ובעלת ידע בתחום ההתפתחות והעצמה האישית: "מצאתי לנכון ממש 'באישון לילה' לכתוב ספר ילדים בנושא קרוב לליבי שיוכל לשמש כלי להורה לתקשורת ולחיבור עם הילד, שבאמצעותו יינתן לילד הסבר על העולם מבלי להבהילו ותוך השריית ביטחון עליו".
את הספר מלווה כיועצת מקצועית ענבר פוירשטייןM.S.W , מטפלת משפחתית, זוגית ופרטנית, בעלת התמחות בטיפול בטראומה וניסיון של יותר מעשור במערכת הבריאות, אשר מסבירה בסוף הספר מדוע וכיצד ניתן לדבר עם הילד וליהנות מהספר.


1620712315003.png
 
למעלה