חדשות למהדרין

מצב
הנושא נעול.

katzofir

New member
חדשות למהדרין

חדשות למהדרין
ראשית כל - בקרוב יפורסם מכרז חדש לקווי בית"ר עילית שנית - קו מהדרין חדש מערד לאשדוד - 552. הקו מבצע שתי נסיעות ביום לכל כיוון. מכיוון שמדובר בקו חרדי הוא אינו מגיע אל התחנה המרכזית באשדוד, אלא מסתובב באזורים החרדיים של העיר. בערד, לעומת זאת, הוא מבצע מסלול פנימי שאינו עובר באזורים החרדיים, אלא בשכונות שנחשבות לחילוניות יותר (באחת מהן אפילו יש ריכוז של יהודים משיחיים!). חכמים החבר'ה באגד.
 

alantan

New member
אני מבין שאגד פשוט ויתרו כבר

חדשות למהדרין
ראשית כל - בקרוב יפורסם מכרז חדש לקווי בית"ר עילית שנית - קו מהדרין חדש מערד לאשדוד - 552. הקו מבצע שתי נסיעות ביום לכל כיוון. מכיוון שמדובר בקו חרדי הוא אינו מגיע אל התחנה המרכזית באשדוד, אלא מסתובב באזורים החרדיים של העיר. בערד, לעומת זאת, הוא מבצע מסלול פנימי שאינו עובר באזורים החרדיים, אלא בשכונות שנחשבות לחילוניות יותר (באחת מהן אפילו יש ריכוז של יהודים משיחיים!). חכמים החבר'ה באגד.
אני מבין שאגד פשוט ויתרו כבר
לגמרי על שיטת מספור הקוים שלהם. מה לבית"ר עילית או אשדוד ולערי השרון (קווי 5XX)? אגב, בעבר היה קו 552 שפעל בין הרצליה לפתח תקוה דרך רמת השרון ומחלף גהה.
 

katzofir

New member
צודק לגמרי

אני מבין שאגד פשוט ויתרו כבר
לגמרי על שיטת מספור הקוים שלהם. מה לבית"ר עילית או אשדוד ולערי השרון (קווי 5XX)? אגב, בעבר היה קו 552 שפעל בין הרצליה לפתח תקוה דרך רמת השרון ומחלף גהה.
צודק לגמרי
הנה כמה מספרי קווים פנויים שהיו מתאימים יותר: 359 (דומה ל-389 ערד-ת"א), 382 (ה-38X אופייני לערד), 383 (בעבר אשקלון-אילת), 289 (ה-28X לא זר לעיר אשדוד) או כל דבר אחר מסדרת ה-34X שכלל אינה קיימת בדרום!
 

alantan

New member
אופס, לא שמתי לב שזה מערד

צודק לגמרי
הנה כמה מספרי קווים פנויים שהיו מתאימים יותר: 359 (דומה ל-389 ערד-ת"א), 382 (ה-38X אופייני לערד), 383 (בעבר אשקלון-אילת), 289 (ה-28X לא זר לעיר אשדוד) או כל דבר אחר מסדרת ה-34X שכלל אינה קיימת בדרום!
אופס, לא שמתי לב שזה מערד
בלבלתי בין שני חלקי ההודעה שלך. בכל מקרה, לא מובנת בחירת המספר...
 

846

Active member
המס' ניקבע ע"י משרד התחבורה.

אופס, לא שמתי לב שזה מערד
בלבלתי בין שני חלקי ההודעה שלך. בכל מקרה, לא מובנת בחירת המספר...
המס' ניקבע ע"י משרד התחבורה.
 

alantan

New member
אתה בטוח בכך? זה די מפתיע אותי

המס' ניקבע ע"י משרד התחבורה.
אתה בטוח בכך? זה די מפתיע אותי
כי רואים שיש הבדלים בולטים (עד היום) בין אגד לבין דן, וביניהם לבין חברות כמרגלית למשל. האם משרד התחבורה הוא שהחליט שקו בינעירוני של מרגלית בין ירושלים למודיעין ימוספר במספר 10? אין אף חברה בארץ שמספרה קוים בצורה כל כך גרועה כמו מרגלית, ואת זה כתבנו כאן כבר מספר פעמים. דווקא קווי אגד תמיד מוספרו בהגיון (עד כה). כך שזה נראה מוזר שמשרד התחבורה מחליט על המספור (למרות שכך בעצם צריך להיות).
 

846

Active member
רשיון הקו ניתן ע"י משרד התחבורה

אתה בטוח בכך? זה די מפתיע אותי
כי רואים שיש הבדלים בולטים (עד היום) בין אגד לבין דן, וביניהם לבין חברות כמרגלית למשל. האם משרד התחבורה הוא שהחליט שקו בינעירוני של מרגלית בין ירושלים למודיעין ימוספר במספר 10? אין אף חברה בארץ שמספרה קוים בצורה כל כך גרועה כמו מרגלית, ואת זה כתבנו כאן כבר מספר פעמים. דווקא קווי אגד תמיד מוספרו בהגיון (עד כה). כך שזה נראה מוזר שמשרד התחבורה מחליט על המספור (למרות שכך בעצם צריך להיות).
רשיון הקו ניתן ע"י משרד התחבורה
ומין הסתם מישהו מהמשרד מעורב בקביעת המס', כל עוד היו רק אגד ודן ניתן היה לשמור על סדר הגיוני פחות או יותר. כיום שיש עוד חברות כניראה שהכללים השתנו. לדוגמה: קו 280 מת"א לאשדוד וקו 280 מבני-ברק לאלעד שמספרו הקודם בתקופת בית"ר תור היה בכלל 200..... ובדן: קו 6 בבת-ים, 6 ברמת אביב 6 או 5 בבני-ברק ,1-2 בחולון ת"א ו1-2 בבני-ברק, 27 ברמת אביב ו 27 בפ"ת וכמובן קו 8 המפורסם: בת-ים- ת"א ו8 פנימי פ"ת. ובטוח שיש עוד!
 
בהחלט קו מפורסם!../images/Emo47.gif

רשיון הקו ניתן ע"י משרד התחבורה
ומין הסתם מישהו מהמשרד מעורב בקביעת המס', כל עוד היו רק אגד ודן ניתן היה לשמור על סדר הגיוני פחות או יותר. כיום שיש עוד חברות כניראה שהכללים השתנו. לדוגמה: קו 280 מת"א לאשדוד וקו 280 מבני-ברק לאלעד שמספרו הקודם בתקופת בית"ר תור היה בכלל 200..... ובדן: קו 6 בבת-ים, 6 ברמת אביב 6 או 5 בבני-ברק ,1-2 בחולון ת"א ו1-2 בבני-ברק, 27 ברמת אביב ו 27 בפ"ת וכמובן קו 8 המפורסם: בת-ים- ת"א ו8 פנימי פ"ת. ובטוח שיש עוד!
בהחלט קו מפורסם!
 

צביקוש23

New member
קו-8 פ"ת

רשיון הקו ניתן ע"י משרד התחבורה
ומין הסתם מישהו מהמשרד מעורב בקביעת המס', כל עוד היו רק אגד ודן ניתן היה לשמור על סדר הגיוני פחות או יותר. כיום שיש עוד חברות כניראה שהכללים השתנו. לדוגמה: קו 280 מת"א לאשדוד וקו 280 מבני-ברק לאלעד שמספרו הקודם בתקופת בית"ר תור היה בכלל 200..... ובדן: קו 6 בבת-ים, 6 ברמת אביב 6 או 5 בבני-ברק ,1-2 בחולון ת"א ו1-2 בבני-ברק, 27 ברמת אביב ו 27 בפ"ת וכמובן קו 8 המפורסם: בת-ים- ת"א ו8 פנימי פ"ת. ובטוח שיש עוד!
קו-8 פ"ת
מאזור תעשיה סגולה לבית חולים בילינסון דרך מרכז העיר ושכונת כפר גנים. בעבר לפני כמה שנים מספרו של הקו היה: 88 (מסוף סגולה, צומת סגולה, כביש 40, הרב הרצוג, שטמפר, מכבים, אורלוב, בר כוכבא, הברון הירש, רוטשילד, כץ, הנשיאים, טרומפלדור, דגל ראובן, קפלן, מסוף בילינסון.) כשהייתי בכתה "ג אני זוכר שבקו הזה פעלו אוטובוסים בעיקר "גמבו" ומחיר הנסיעה אז אם איני טועה היה 70 אגורות.
 

אוהד11

New member
ולפני 88 פעלו קווים 74 ו- 86 שאוחדו

קו-8 פ"ת
מאזור תעשיה סגולה לבית חולים בילינסון דרך מרכז העיר ושכונת כפר גנים. בעבר לפני כמה שנים מספרו של הקו היה: 88 (מסוף סגולה, צומת סגולה, כביש 40, הרב הרצוג, שטמפר, מכבים, אורלוב, בר כוכבא, הברון הירש, רוטשילד, כץ, הנשיאים, טרומפלדור, דגל ראובן, קפלן, מסוף בילינסון.) כשהייתי בכתה "ג אני זוכר שבקו הזה פעלו אוטובוסים בעיקר "גמבו" ומחיר הנסיעה אז אם איני טועה היה 70 אגורות.
ולפני 88 פעלו קווים 74 ו- 86 שאוחדו
ל- 88
 

oshri5917

New member
איך קווים 74 ו86 אוחדו

ולפני 88 פעלו קווים 74 ו- 86 שאוחדו
ל- 88
איך קווים 74 ו86 אוחדו
קו 86 הישן היה בכלל לרחוב ויצמן בפתח תקוה לפי המפה של דן ב1959 היום אין כלל אוטובוס לרחוב ויצמן בפ''ת לכן בניתי קו 56 פ''ת כדי שיחבר בין תחנה מרכזית לכפר גנים קו 74 גרסה ב' מת''מ פ''ת להדר גנים שונה מספרו ל4פ
 

אוהד11

New member
אושרי, חבל שתשבור את הראש, הדבר

איך קווים 74 ו86 אוחדו
קו 86 הישן היה בכלל לרחוב ויצמן בפתח תקוה לפי המפה של דן ב1959 היום אין כלל אוטובוס לרחוב ויצמן בפ''ת לכן בניתי קו 56 פ''ת כדי שיחבר בין תחנה מרכזית לכפר גנים קו 74 גרסה ב' מת''מ פ''ת להדר גנים שונה מספרו ל4פ
אושרי, חבל שתשבור את הראש, הדבר
היה לפני עשרות שנים
 

ה2

New member
846-מספרי הקוים נקבעים ע"י אגד ולא

המס' ניקבע ע"י משרד התחבורה.
846-מספרי הקוים נקבעים ע"י אגד ולא
ע"י משרד התחבורה. באגף התנועה יושב "מהנדס" והוא קובע את המספרים
 

אלון 58

New member
מספור

אני מבין שאגד פשוט ויתרו כבר
לגמרי על שיטת מספור הקוים שלהם. מה לבית"ר עילית או אשדוד ולערי השרון (קווי 5XX)? אגב, בעבר היה קו 552 שפעל בין הרצליה לפתח תקוה דרך רמת השרון ומחלף גהה.
מספור
לא בטוח שמשרד התחבורה אמור להקפיד על מספור קוים.מי שמכיר למשל את קו 501 שבין ת"א להרצליה ורעננה,לא בטוח שיודע על קו צפוני יותר שממוספר כ-501,זהו הקו המאסף מחיפה דרך עכו,כרמיאל,צפת עד קרית-שמונה (אם זה לא השתנה,כי אני הכרתי והשתמשתי בקו זה בחלק מהשרות הצבאי הסדיר שלי).זכור לי משהו שיש עוד דוגמאות כאלו ברחבי הארץ,אי-שם.
 

alantan

New member
משרד התחבורה אמור להקפיד

מספור
לא בטוח שמשרד התחבורה אמור להקפיד על מספור קוים.מי שמכיר למשל את קו 501 שבין ת"א להרצליה ורעננה,לא בטוח שיודע על קו צפוני יותר שממוספר כ-501,זהו הקו המאסף מחיפה דרך עכו,כרמיאל,צפת עד קרית-שמונה (אם זה לא השתנה,כי אני הכרתי והשתמשתי בקו זה בחלק מהשרות הצבאי הסדיר שלי).זכור לי משהו שיש עוד דוגמאות כאלו ברחבי הארץ,אי-שם.
משרד התחבורה אמור להקפיד
כמו שהוא "אמור" להקפיד על עוד דברים רבים בתחבורה הציבורית. אבל אתה צודק שכנראה שהוא לא מקפיד ולא קובע. לגבי המספור הכפול של אגד, אני מסכים שהיה עדיף שאגד היה קובע את אזורי המספור בצורה כזאת שלא יהיו כפולים. אומנם קווי 5XX של אגד הם באיזור השרון, וכן עוד קבוצה של קווי 5XX באיזור הגליל. אבל, בכל זאת יש חוקיות וסדר מאחורי הדברים. אין שום הגיון במספור הזה לקו בין ערד לאשדוד.
 

אלון 58

New member
מספור קוים

משרד התחבורה אמור להקפיד
כמו שהוא "אמור" להקפיד על עוד דברים רבים בתחבורה הציבורית. אבל אתה צודק שכנראה שהוא לא מקפיד ולא קובע. לגבי המספור הכפול של אגד, אני מסכים שהיה עדיף שאגד היה קובע את אזורי המספור בצורה כזאת שלא יהיו כפולים. אומנם קווי 5XX של אגד הם באיזור השרון, וכן עוד קבוצה של קווי 5XX באיזור הגליל. אבל, בכל זאת יש חוקיות וסדר מאחורי הדברים. אין שום הגיון במספור הזה לקו בין ערד לאשדוד.
מספור קוים
סביר להניח שאתה צודק.לא ידוע לי מי קובע את המספור.משרד התחבורה מאשר רק הפעלה/מסלול/ביטול קוים,הגיוני שהוא לא יתערב במספורם.דוגמה לחוסר הגיון בכך קיים באזור שאני גר בו,אצלנו בערד,קוי החוץ ממוספרים ב-38x, למשל:384;קו באר-שבע ערד עין-בוקק עין-גדי(אכספרס); 385; באר-שבע ערד עין-בוקק; 386; באר-שבע ערד (מהיר); 387; ערד עין-בוקק(מאסף-בשבת בלבד) 388; באר-שבע ערד(מאסף) 389; ערד תל-אביב. לעומת זאת אצל שכנינו דרומה יותר,דימונה וירוחם,המספור הוא מתחיל ב-0: 048; באר-שבע דימונה (מהיר) 056; באר-שבע דימונה (מאסף) 057; דימונה ירוחם 058; באר-שבע ירוחם. יש עוד אי-אלו דוגמאות כאלו של חוסר סדר אזורי,אבל כך זה קיים הרבה שנים והאוכלוסיה המשתמשת כבר רגילה לזה,כך שזה מה יש.
 

katzofir

New member
ההבדל בין ערד לדימונה

מספור קוים
סביר להניח שאתה צודק.לא ידוע לי מי קובע את המספור.משרד התחבורה מאשר רק הפעלה/מסלול/ביטול קוים,הגיוני שהוא לא יתערב במספורם.דוגמה לחוסר הגיון בכך קיים באזור שאני גר בו,אצלנו בערד,קוי החוץ ממוספרים ב-38x, למשל:384;קו באר-שבע ערד עין-בוקק עין-גדי(אכספרס); 385; באר-שבע ערד עין-בוקק; 386; באר-שבע ערד (מהיר); 387; ערד עין-בוקק(מאסף-בשבת בלבד) 388; באר-שבע ערד(מאסף) 389; ערד תל-אביב. לעומת זאת אצל שכנינו דרומה יותר,דימונה וירוחם,המספור הוא מתחיל ב-0: 048; באר-שבע דימונה (מהיר) 056; באר-שבע דימונה (מאסף) 057; דימונה ירוחם 058; באר-שבע ירוחם. יש עוד אי-אלו דוגמאות כאלו של חוסר סדר אזורי,אבל כך זה קיים הרבה שנים והאוכלוסיה המשתמשת כבר רגילה לזה,כך שזה מה יש.
ההבדל בין ערד לדימונה
ערד נחשבת מבחינה תחבורתית/תכנונית לצומת חשוב יותר מדימונה. בנוסף לכך דימונה נחשבת לעיר "רגילה" בעוד שערד היא (על הנייר) בירת דרום הר-חברון, מדבר-יהודה וים-המלח. מסיבה זו הקווים של ערד קיבלו מספור תלת-ספרתי (בין-עירוני) בעוד שקווי דימונה קיבלו מספור אזורי-פרברי. מערד אמורים להיות אוטובוסים לת"א, ירושלים וערים גדולות אחרות, ולכן צריך מספרים "גדולים" ונדירים (כדי שלא יווצר מצב כמו שנוצר במקרה של מודיעין: בירושלים יש שני קווי 10 - קו פנימי והקו למודיעין). מכיוון שלדימונה אין קווים לערים הגדולות (מלבד באר-שבע וחלופה של 470 לירושלים), אין בעיה לתת לה מספרים קצרים ופשוטים (תאר לך שקו דימונה-ת"א היה נקרא קו 050, כמו קו דן לפתח-תקווה). עוד הבדל בין הערים שגרם להבדל במספור הוא שכל נסיעה מדימונה למרכז הארץ עוברת דרך ב"ש (שהיא תחנת מעבר), בעוד שהערדניקים יכולים לעקוף את ב"ש, ולכן כדאי להקים קווי ערד-מרכז אבל קווי דימונה-ב"ש. בכל אופן, בהתחשב בגודלה של דימונה (כ-50 אלף איש, למיטב זכרוני) יש לדעתי מקום לשקול את שינוי שיטת המיספור שלה, ולתת לה את מספרי 34X שפנויים כולם: 340 ישיר לב"ש, 341 מאסף, 342 דרך סורוקה וכד'.
 

fireman

New member
אני אתייחס ל2 השורות הראשונות

ההבדל בין ערד לדימונה
ערד נחשבת מבחינה תחבורתית/תכנונית לצומת חשוב יותר מדימונה. בנוסף לכך דימונה נחשבת לעיר "רגילה" בעוד שערד היא (על הנייר) בירת דרום הר-חברון, מדבר-יהודה וים-המלח. מסיבה זו הקווים של ערד קיבלו מספור תלת-ספרתי (בין-עירוני) בעוד שקווי דימונה קיבלו מספור אזורי-פרברי. מערד אמורים להיות אוטובוסים לת"א, ירושלים וערים גדולות אחרות, ולכן צריך מספרים "גדולים" ונדירים (כדי שלא יווצר מצב כמו שנוצר במקרה של מודיעין: בירושלים יש שני קווי 10 - קו פנימי והקו למודיעין). מכיוון שלדימונה אין קווים לערים הגדולות (מלבד באר-שבע וחלופה של 470 לירושלים), אין בעיה לתת לה מספרים קצרים ופשוטים (תאר לך שקו דימונה-ת"א היה נקרא קו 050, כמו קו דן לפתח-תקווה). עוד הבדל בין הערים שגרם להבדל במספור הוא שכל נסיעה מדימונה למרכז הארץ עוברת דרך ב"ש (שהיא תחנת מעבר), בעוד שהערדניקים יכולים לעקוף את ב"ש, ולכן כדאי להקים קווי ערד-מרכז אבל קווי דימונה-ב"ש. בכל אופן, בהתחשב בגודלה של דימונה (כ-50 אלף איש, למיטב זכרוני) יש לדעתי מקום לשקול את שינוי שיטת המיספור שלה, ולתת לה את מספרי 34X שפנויים כולם: 340 ישיר לב"ש, 341 מאסף, 342 דרך סורוקה וכד'.
אני אתייחס ל2 השורות הראשונות
לערד יש עוד הרבה הרבה לעבור בכדי להפוך לצומת תחבורתית כמו דימונה, בין אם מדובר בתחבורת כביש או בתחבורה מסילתית. למרות שדימונה מרוחקת כ30 ק"מ מב"ש היא עדיין נחשבת לפרבר של באר שבע ולכן ניתן מספור קו "פרברי"
 

אוהד11

New member
בעבר קיבלו הקווים לירוחם, דימונה

אני אתייחס ל2 השורות הראשונות
לערד יש עוד הרבה הרבה לעבור בכדי להפוך לצומת תחבורתית כמו דימונה, בין אם מדובר בתחבורת כביש או בתחבורה מסילתית. למרות שדימונה מרוחקת כ30 ק"מ מב"ש היא עדיין נחשבת לפרבר של באר שבע ולכן ניתן מספור קו "פרברי"
בעבר קיבלו הקווים לירוחם, דימונה
ומצפה רמון מספרים בני שלוש ספרות. כעבור שנים שינו את המספרים למספרים בני שתי ספרות. כאשר קבעו קווים שבהם הנסיעה לחיילים חינם אין כסף הוסיפו את הספרה "0", וכך קיבלו קוויהן של שלוש הערים הללו קידומת שהפכה את המספרים לבני שלוש ספרות.
 

אוהד11

New member
כפילויות במספרים יש גם של הקווים

בעבר קיבלו הקווים לירוחם, דימונה
ומצפה רמון מספרים בני שלוש ספרות. כעבור שנים שינו את המספרים למספרים בני שתי ספרות. כאשר קבעו קווים שבהם הנסיעה לחיילים חינם אין כסף הוסיפו את הספרה "0", וכך קיבלו קוויהן של שלוש הערים הללו קידומת שהפכה את המספרים לבני שלוש ספרות.
כפילויות במספרים יש גם של הקווים
450/451 מאשדוד לירושלים ואותם מספרים של קווי ת"א-רמלה שהועבור לסופרבוס, וקו 1 בחולון שמפעילים הן אגד והן דן
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה