חדשות למהדרין

מצב
הנושא נעול.

katzofir

New member
ערד היא בהחלט לא צומת תחבורתי חשוב

אני אתייחס ל2 השורות הראשונות
לערד יש עוד הרבה הרבה לעבור בכדי להפוך לצומת תחבורתית כמו דימונה, בין אם מדובר בתחבורת כביש או בתחבורה מסילתית. למרות שדימונה מרוחקת כ30 ק"מ מב"ש היא עדיין נחשבת לפרבר של באר שבע ולכן ניתן מספור קו "פרברי"
ערד היא בהחלט לא צומת תחבורתי חשוב
בטח לא יותר חשובה מדימונה. לדעתי, אגב, צריך לפתח אותה כשער לים-המלח (כמו שדימונה היא שער מרוחק לאילת) ומוקד אזורי לים-המלח, דרום הר-חברון ומחנות צה"ל שבאזור. התפיסה הזו, של ערד כבירת חבל-ערד היא משנות ה-60. ואגב - גם ערד וגם דימונה הן פרברים של באר-שבע
 

אלון 58

New member
דימונה

ההבדל בין ערד לדימונה
ערד נחשבת מבחינה תחבורתית/תכנונית לצומת חשוב יותר מדימונה. בנוסף לכך דימונה נחשבת לעיר "רגילה" בעוד שערד היא (על הנייר) בירת דרום הר-חברון, מדבר-יהודה וים-המלח. מסיבה זו הקווים של ערד קיבלו מספור תלת-ספרתי (בין-עירוני) בעוד שקווי דימונה קיבלו מספור אזורי-פרברי. מערד אמורים להיות אוטובוסים לת"א, ירושלים וערים גדולות אחרות, ולכן צריך מספרים "גדולים" ונדירים (כדי שלא יווצר מצב כמו שנוצר במקרה של מודיעין: בירושלים יש שני קווי 10 - קו פנימי והקו למודיעין). מכיוון שלדימונה אין קווים לערים הגדולות (מלבד באר-שבע וחלופה של 470 לירושלים), אין בעיה לתת לה מספרים קצרים ופשוטים (תאר לך שקו דימונה-ת"א היה נקרא קו 050, כמו קו דן לפתח-תקווה). עוד הבדל בין הערים שגרם להבדל במספור הוא שכל נסיעה מדימונה למרכז הארץ עוברת דרך ב"ש (שהיא תחנת מעבר), בעוד שהערדניקים יכולים לעקוף את ב"ש, ולכן כדאי להקים קווי ערד-מרכז אבל קווי דימונה-ב"ש. בכל אופן, בהתחשב בגודלה של דימונה (כ-50 אלף איש, למיטב זכרוני) יש לדעתי מקום לשקול את שינוי שיטת המיספור שלה, ולתת לה את מספרי 34X שפנויים כולם: 340 ישיר לב"ש, 341 מאסף, 342 דרך סורוקה וכד'.
דימונה
בעבר כן היה קו "מהיר" מדימונה לתל-אביב ו/או חזרה,מספרו היה 375,אם הוא בוטל,לא ידוע לי מתי.בתחנה המרכזית הישנה הרציף שלו היה משותף עם קו 389 של ערד.
 

katzofir

New member
בוטל לפני 5-6 שנים

דימונה
בעבר כן היה קו "מהיר" מדימונה לתל-אביב ו/או חזרה,מספרו היה 375,אם הוא בוטל,לא ידוע לי מתי.בתחנה המרכזית הישנה הרציף שלו היה משותף עם קו 389 של ערד.
בוטל לפני 5-6 שנים
כנראה בגלל שגם ככה הדימונאים היו צריכים לעבור דרך ב"ש. ואם אינני טועה, מאותו הרציף (604, היום ערד עברה ל-624) היה גם קו 333 לקרית-גת, שכמובן בוטל בגלל הכפילות המיותרת עם 369.
 

mister K

New member
קו 501 הצפוני חי קיים.

מספור
לא בטוח שמשרד התחבורה אמור להקפיד על מספור קוים.מי שמכיר למשל את קו 501 שבין ת"א להרצליה ורעננה,לא בטוח שיודע על קו צפוני יותר שממוספר כ-501,זהו הקו המאסף מחיפה דרך עכו,כרמיאל,צפת עד קרית-שמונה (אם זה לא השתנה,כי אני הכרתי והשתמשתי בקו זה בחלק מהשרות הצבאי הסדיר שלי).זכור לי משהו שיש עוד דוגמאות כאלו ברחבי הארץ,אי-שם.
קו 501 הצפוני חי קיים.
והוא בעצם חלופת לילה/שבת של קווים 361 ו-500. באגד יש לכל מחוז (צפון, דרום וירושלים) קבוצת מספור משלו. ולכן כל מספר באגד יכול להיות שייך לעד שלושה קווים, אחד בכל מחוז. יש רק מספר אחד השייך לארבעה קווים והוא 166. שלושה קווים של אגד ואחד של דן.
 

mister K

New member
במחוז צפון באגד

קו 501 הצפוני חי קיים.
והוא בעצם חלופת לילה/שבת של קווים 361 ו-500. באגד יש לכל מחוז (צפון, דרום וירושלים) קבוצת מספור משלו. ולכן כל מספר באגד יכול להיות שייך לעד שלושה קווים, אחד בכל מחוז. יש רק מספר אחד השייך לארבעה קווים והוא 166. שלושה קווים של אגד ואחד של דן.
במחוז צפון באגד
יש רק קו אחד שלו מספר לא הגיוני, והוא קו 63 שמסלולו בית שאן-טבריה-קרית שמונה. המספר 563 למשל יכל להתאים לקו הזה הרבה יותר.
 

matany

New member
לדעתי הוא נגזר

במחוז צפון באגד
יש רק קו אחד שלו מספר לא הגיוני, והוא קו 63 שמסלולו בית שאן-טבריה-קרית שמונה. המספר 563 למשל יכל להתאים לקו הזה הרבה יותר.
לדעתי הוא נגזר
מהקו הישן 963. קרית שמונה > טבריה > בית שאן > ירושלים...
 

mister K

New member
ברור, זה ידוע.

לדעתי הוא נגזר
מהקו הישן 963. קרית שמונה > טבריה > בית שאן > ירושלים...
ברור, זה ידוע.
ועדיין היה עדיף 563 במקום 63. בעבר היה קו מק.שמונה לטבריה במסלול קו 841, שמספרו היה 541.
 

אורי404

New member
../images/Emo26.gif

חדשות למהדרין
ראשית כל - בקרוב יפורסם מכרז חדש לקווי בית"ר עילית שנית - קו מהדרין חדש מערד לאשדוד - 552. הקו מבצע שתי נסיעות ביום לכל כיוון. מכיוון שמדובר בקו חרדי הוא אינו מגיע אל התחנה המרכזית באשדוד, אלא מסתובב באזורים החרדיים של העיר. בערד, לעומת זאת, הוא מבצע מסלול פנימי שאינו עובר באזורים החרדיים, אלא בשכונות שנחשבות לחילוניות יותר (באחת מהן אפילו יש ריכוז של יהודים משיחיים!). חכמים החבר'ה באגד.

אופיר. הקו הזה יהיה טוב גם לך: גם יוצא משכונות ערד במקום ללכת לתחנה המרכזית. הוא יהיה שימושי. בדקתי באתר של אגד. לקו יש תחנות בצומת קסטינה, צומת ראם, צומת גדרה ובצומת בני דרום. וזה יכול לעזור. סביר להניח שהמחיר לקו מהדרין יהיה זול (המחיר עדיין לא כתוב באתר). סביר להניח שיפעלו אוטובוסים חדשים יותר ממה שיש בבוקר מערד לבאר שבע (303-ים).
 

amirv

New member
ועוד משהו


אופיר. הקו הזה יהיה טוב גם לך: גם יוצא משכונות ערד במקום ללכת לתחנה המרכזית. הוא יהיה שימושי. בדקתי באתר של אגד. לקו יש תחנות בצומת קסטינה, צומת ראם, צומת גדרה ובצומת בני דרום. וזה יכול לעזור. סביר להניח שהמחיר לקו מהדרין יהיה זול (המחיר עדיין לא כתוב באתר). סביר להניח שיפעלו אוטובוסים חדשים יותר ממה שיש בבוקר מערד לבאר שבע (303-ים).
ועוד משהו
סביר להניח שלקו תהיה חלופת קיץ לחוף המהדרין באשדוד, שסמוך לחוף הרגיל...
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gifמאוד סביר להניח... ואולי גם

ועוד משהו
סביר להניח שלקו תהיה חלופת קיץ לחוף המהדרין באשדוד, שסמוך לחוף הרגיל...
מאוד סביר להניח... ואולי גם
להוספת נסיעות. שורה תחתונה - הקו הזה יהיה לטובת האנשים, שאינם נמנים עם הקהל שאליו הקו יועד.
 
ועוד חדשות מהדרין בד"צ

חדשות למהדרין
ראשית כל - בקרוב יפורסם מכרז חדש לקווי בית"ר עילית שנית - קו מהדרין חדש מערד לאשדוד - 552. הקו מבצע שתי נסיעות ביום לכל כיוון. מכיוון שמדובר בקו חרדי הוא אינו מגיע אל התחנה המרכזית באשדוד, אלא מסתובב באזורים החרדיים של העיר. בערד, לעומת זאת, הוא מבצע מסלול פנימי שאינו עובר באזורים החרדיים, אלא בשכונות שנחשבות לחילוניות יותר (באחת מהן אפילו יש ריכוז של יהודים משיחיים!). חכמים החבר'ה באגד.
ועוד חדשות מהדרין בד"צ
"גורמים בקריית צאנז,אשר הודיעו כי יחסמו בגופם כל ניסיון של חברת אגד להשיק קו נסיעה חדש,ללא הפרדה בין נשים לגברים,השיגו את מבוקשם.באגד נכנעו והסכימו להפעיל קו ישיר בין בני ברק לקריית צאנז עם הפרדה מלאה. לטענת הגורמים השונים בקרייה,ההחלטה הראשונית,להפעיל קו ללא הפרדה,היא פגיעה באוכלוסיה שלנו.מדובר בפריצות שאין מקומה בקרייה החרדית". (עיתון קול השרון 6.7.2005)
 

846

Active member
איפה זה קריית צאנז?

ועוד חדשות מהדרין בד"צ
"גורמים בקריית צאנז,אשר הודיעו כי יחסמו בגופם כל ניסיון של חברת אגד להשיק קו נסיעה חדש,ללא הפרדה בין נשים לגברים,השיגו את מבוקשם.באגד נכנעו והסכימו להפעיל קו ישיר בין בני ברק לקריית צאנז עם הפרדה מלאה. לטענת הגורמים השונים בקרייה,ההחלטה הראשונית,להפעיל קו ללא הפרדה,היא פגיעה באוכלוסיה שלנו.מדובר בפריצות שאין מקומה בקרייה החרדית". (עיתון קול השרון 6.7.2005)
איפה זה קריית צאנז?
 
אתם בכלל לא מבינים...

חדשות למהדרין
ראשית כל - בקרוב יפורסם מכרז חדש לקווי בית"ר עילית שנית - קו מהדרין חדש מערד לאשדוד - 552. הקו מבצע שתי נסיעות ביום לכל כיוון. מכיוון שמדובר בקו חרדי הוא אינו מגיע אל התחנה המרכזית באשדוד, אלא מסתובב באזורים החרדיים של העיר. בערד, לעומת זאת, הוא מבצע מסלול פנימי שאינו עובר באזורים החרדיים, אלא בשכונות שנחשבות לחילוניות יותר (באחת מהן אפילו יש ריכוז של יהודים משיחיים!). חכמים החבר'ה באגד.
אתם בכלל לא מבינים...
הפריצות אינה קיימת בתוך העדה החרדית. הם פשוט חוששים לנפשו העדינה של נהג האוטובוס, ולכן, הם מבקשים להעלות את הנשים מאחור. אגב נהג האוחז ברשותו קלטות עם שירי "אוי אי אוי...." הופך להיות יקיר הנוסעים. ופירושם של שירי אוי אוי אוי, הינם שלא משנה מה המנגינה, תמיד יהיו המילים אויאויאויאוי.... או לחילופין - איאיאיאיאיאי.... וג'קי, תפסיק לרחף ברמזורים אדומים. שבת שלום. חגי
 

846

Active member
אני נח בין תחנה לתחנה......../images/Emo1.gif

אתם בכלל לא מבינים...
הפריצות אינה קיימת בתוך העדה החרדית. הם פשוט חוששים לנפשו העדינה של נהג האוטובוס, ולכן, הם מבקשים להעלות את הנשים מאחור. אגב נהג האוחז ברשותו קלטות עם שירי "אוי אי אוי...." הופך להיות יקיר הנוסעים. ופירושם של שירי אוי אוי אוי, הינם שלא משנה מה המנגינה, תמיד יהיו המילים אויאויאויאוי.... או לחילופין - איאיאיאיאיאי.... וג'קי, תפסיק לרחף ברמזורים אדומים. שבת שלום. חגי
אני נח בין תחנה לתחנה......

אגב שירי אוי אוי: לא כולם מסכימים במיוחד חסידי גור הטוענים שמכשיר הרדיו טמא.....
 

צביקוש23

New member
הלו...ולמה נהגי אגד לאילת....

אתם בכלל לא מבינים...
הפריצות אינה קיימת בתוך העדה החרדית. הם פשוט חוששים לנפשו העדינה של נהג האוטובוס, ולכן, הם מבקשים להעלות את הנשים מאחור. אגב נהג האוחז ברשותו קלטות עם שירי "אוי אי אוי...." הופך להיות יקיר הנוסעים. ופירושם של שירי אוי אוי אוי, הינם שלא משנה מה המנגינה, תמיד יהיו המילים אויאויאויאוי.... או לחילופין - איאיאיאיאיאי.... וג'קי, תפסיק לרחף ברמזורים אדומים. שבת שלום. חגי
הלו...ולמה נהגי אגד לאילת....
נוסעים כמו מטורפים...מישהו יכול להסביר לי?.. אתמול בבוקר עבדתי עם המשאית באזור באר שבע... בקיצור באיזה צומת פניה שמאלה (שיש בה שני נתיבים שמאלה ואני כנהג משאית ארוכה ובכל אופן כנהג משאית חייב לעמוד בנתיב הימני על פי החוק) עמדתי בפניה שמאלה ונתיב השמאלי מבין השניים עמדו זה אחר זה שני אוטובוסים של אגד (שעל פי אורכם ומשקלם ועל פי החוק עד כמה שאני זוכר גם מחוייבים לעמוד בתניב הימני ביותר), בקיצור הרמזור התחלף לירוק התחלתי בסיבוב רחב שמאלה ונהג האגד פשוט גם ניסע לבצע סיבוב רחב שמאלה מהנתיב השמאלי ופשוט דפק לי את המראה והמשיך בנסיעה מטורפת. הוא נסע ביחד עם עוד אגד אחד באחד הקווים לאילת ואני מוכרח לציין שהם נסען הרבה מעל המהירות המותרת באותו הכביש לאחר הפניה (90 קמ"ש על פי החוק) תוך שהם נוסעים לאורך כל הדרך בנתיב העקיפה (שמיועד אך ורק לעקיפה..) ולמרות שבצד ימין היה פנוי הם החליט שצד ימין כנראה לא בשבילם והתמרור מהירות מוגבלת ל 90 קמ"ש כנראה רק המלצה לגבם. נהגים יקרים (הקריאה מופנית לכלל הנהגים ) בבקשה ממכם חיים פעם אחת..אז בבקשה שימו לב! תמרור המהירות איננו המלצה!! הוא מחייב את כולכם! וכשרשום 90 זה לא 100. וזה לא 110!!! ועוד משהו..הנתיב השמאלי מיועד אך ורק ובאופן בלעדי לעקיפה (טוב נו..לך תסביר את זה לנהגים בישראל) וגם לנהג הנכבד של פנימי 136 יוניטד טורס...החוקים חלים גם עלייך (נסיעה באור אדום ושימוש בטלפון נייד אסורים...)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה