חדשות חמות ומזיעות מהרכבת

מצב
הנושא נעול.

Golf Bravo

New member
חדשות חמות ומזיעות מהרכבת

חדשות חמות ומזיעות מהרכבת
למי שהתכוון הבוקר לנסוע לעבודה כהרגלו על קו נהריה-באר-שבע חיכתה מודעה קטנה ליד האוטומטים: החל מהבוקר רכבת ישראל לא תמכור עוד מקומות שמורים בימי ראשון עד לשעה 09:30. מישהו שם ברכבת ישראל כנראה החליט שכל עמישראל חייב לחלוק בחוויה הבלתי נשכחת של סרדינים במיץ (זיעה) טבעי, גם אם הוא מוכן להקריב חמישה ש"ח כדי לחסוך לעצמו את הסיוט הזה. למה??? לא יותר פשוט למכור מקומות שמורים לכל דיכפין בקופות. באותה עת להורות לפקח, בפתח קרון השמורים, כי ימכור מקומות נוספים (כמידת המושבים הפנויים בקרון - בדיוק כמו באוטובוס) למי שלאחר שעלה לרכבת, שינה דעתו ומוכן בכל להיפרד מחמישה ש"ח כדי שלא להימחץ בהמון? כך ינוצלו המושבים בקרון השמורים ועדיין מי שמוכן לקנות כרטיס שמור ימצא מושב פנוי. הרי הפקחים ברכבות העמוסות של ימי ראשון בין כה וכה אינם עוברים בקרונות, זה פשוט בלתי אפשרי לפלס את הדרך בהמון האדם. אני באופן אישי ויתרתי על הרכבת היום (וכך אעשה לדאבוני בימי ראשון, בעתיד הנראה לעין) חזרתי למכונית בחניה ותרמתי את חלקי לזיהום האויר ולעומס בכבישים, הכל באדיבות רכבת ישראל.
 

אוהד11

New member
לדעתי, כל נושא הכירטוס בר"י בשנים

חדשות חמות ומזיעות מהרכבת
למי שהתכוון הבוקר לנסוע לעבודה כהרגלו על קו נהריה-באר-שבע חיכתה מודעה קטנה ליד האוטומטים: החל מהבוקר רכבת ישראל לא תמכור עוד מקומות שמורים בימי ראשון עד לשעה 09:30. מישהו שם ברכבת ישראל כנראה החליט שכל עמישראל חייב לחלוק בחוויה הבלתי נשכחת של סרדינים במיץ (זיעה) טבעי, גם אם הוא מוכן להקריב חמישה ש"ח כדי לחסוך לעצמו את הסיוט הזה. למה??? לא יותר פשוט למכור מקומות שמורים לכל דיכפין בקופות. באותה עת להורות לפקח, בפתח קרון השמורים, כי ימכור מקומות נוספים (כמידת המושבים הפנויים בקרון - בדיוק כמו באוטובוס) למי שלאחר שעלה לרכבת, שינה דעתו ומוכן בכל להיפרד מחמישה ש"ח כדי שלא להימחץ בהמון? כך ינוצלו המושבים בקרון השמורים ועדיין מי שמוכן לקנות כרטיס שמור ימצא מושב פנוי. הרי הפקחים ברכבות העמוסות של ימי ראשון בין כה וכה אינם עוברים בקרונות, זה פשוט בלתי אפשרי לפלס את הדרך בהמון האדם. אני באופן אישי ויתרתי על הרכבת היום (וכך אעשה לדאבוני בימי ראשון, בעתיד הנראה לעין) חזרתי למכונית בחניה ותרמתי את חלקי לזיהום האויר ולעומס בכבישים, הכל באדיבות רכבת ישראל.
לדעתי, כל נושא הכירטוס בר"י בשנים
האחרונות מוזר ומשונה. הדוגמא של ביבי בנושא מכירת ארטיקים בקיוסקים מתאימה למקרה זה, וכנראה שבר"י חושבים שאם לא יקומו להם מתחרים הם יכולים לשחק עם הנוסעים.
 

urilei

New member
מעניין למה...

חדשות חמות ומזיעות מהרכבת
למי שהתכוון הבוקר לנסוע לעבודה כהרגלו על קו נהריה-באר-שבע חיכתה מודעה קטנה ליד האוטומטים: החל מהבוקר רכבת ישראל לא תמכור עוד מקומות שמורים בימי ראשון עד לשעה 09:30. מישהו שם ברכבת ישראל כנראה החליט שכל עמישראל חייב לחלוק בחוויה הבלתי נשכחת של סרדינים במיץ (זיעה) טבעי, גם אם הוא מוכן להקריב חמישה ש"ח כדי לחסוך לעצמו את הסיוט הזה. למה??? לא יותר פשוט למכור מקומות שמורים לכל דיכפין בקופות. באותה עת להורות לפקח, בפתח קרון השמורים, כי ימכור מקומות נוספים (כמידת המושבים הפנויים בקרון - בדיוק כמו באוטובוס) למי שלאחר שעלה לרכבת, שינה דעתו ומוכן בכל להיפרד מחמישה ש"ח כדי שלא להימחץ בהמון? כך ינוצלו המושבים בקרון השמורים ועדיין מי שמוכן לקנות כרטיס שמור ימצא מושב פנוי. הרי הפקחים ברכבות העמוסות של ימי ראשון בין כה וכה אינם עוברים בקרונות, זה פשוט בלתי אפשרי לפלס את הדרך בהמון האדם. אני באופן אישי ויתרתי על הרכבת היום (וכך אעשה לדאבוני בימי ראשון, בעתיד הנראה לעין) חזרתי למכונית בחניה ותרמתי את חלקי לזיהום האויר ולעומס בכבישים, הכל באדיבות רכבת ישראל.
מעניין למה...
כנראה שגם מעט האנשים שהיו מוכנים לשלם 3 שקל עבור מקום שמור לא מוכנים לשלם 5... הדרישה כנראה כ"כ נמוכה שפשוט לא כדאי כבר למכור את זה רק מה מפגר? שאם לא מוכרים מקומות שמורים בשעות העומס אין טעם למכור אותם בכלל. הרי מקומות שמורים נועדו לשעות העומס ב-10 בבוקר אין לי ספק שניתן למצוא מקום ישיבה פנוי ואף לרוב רביעיה פנויה בכל רכבת ורכבת...
 

idos2

New member
לי זה דווקא נראה מאוד הגיוני

חדשות חמות ומזיעות מהרכבת
למי שהתכוון הבוקר לנסוע לעבודה כהרגלו על קו נהריה-באר-שבע חיכתה מודעה קטנה ליד האוטומטים: החל מהבוקר רכבת ישראל לא תמכור עוד מקומות שמורים בימי ראשון עד לשעה 09:30. מישהו שם ברכבת ישראל כנראה החליט שכל עמישראל חייב לחלוק בחוויה הבלתי נשכחת של סרדינים במיץ (זיעה) טבעי, גם אם הוא מוכן להקריב חמישה ש"ח כדי לחסוך לעצמו את הסיוט הזה. למה??? לא יותר פשוט למכור מקומות שמורים לכל דיכפין בקופות. באותה עת להורות לפקח, בפתח קרון השמורים, כי ימכור מקומות נוספים (כמידת המושבים הפנויים בקרון - בדיוק כמו באוטובוס) למי שלאחר שעלה לרכבת, שינה דעתו ומוכן בכל להיפרד מחמישה ש"ח כדי שלא להימחץ בהמון? כך ינוצלו המושבים בקרון השמורים ועדיין מי שמוכן לקנות כרטיס שמור ימצא מושב פנוי. הרי הפקחים ברכבות העמוסות של ימי ראשון בין כה וכה אינם עוברים בקרונות, זה פשוט בלתי אפשרי לפלס את הדרך בהמון האדם. אני באופן אישי ויתרתי על הרכבת היום (וכך אעשה לדאבוני בימי ראשון, בעתיד הנראה לעין) חזרתי למכונית בחניה ותרמתי את חלקי לזיהום האויר ולעומס בכבישים, הכל באדיבות רכבת ישראל.
לי זה דווקא נראה מאוד הגיוני
ככה כל אותו עומס של אנשים יתחלק על פני קרון 1 נוסף, ובשורה התחתונה הצפיפות תרד. אני בטוח שאם אנשים היו קונים כרטיסים שמורים לא היתה את הבעיה הזאת, אבל כנראה שלא ממש קונים אותם...
 

david80

Member
לא צריך להאשים את רכבת ישראל

חדשות חמות ומזיעות מהרכבת
למי שהתכוון הבוקר לנסוע לעבודה כהרגלו על קו נהריה-באר-שבע חיכתה מודעה קטנה ליד האוטומטים: החל מהבוקר רכבת ישראל לא תמכור עוד מקומות שמורים בימי ראשון עד לשעה 09:30. מישהו שם ברכבת ישראל כנראה החליט שכל עמישראל חייב לחלוק בחוויה הבלתי נשכחת של סרדינים במיץ (זיעה) טבעי, גם אם הוא מוכן להקריב חמישה ש"ח כדי לחסוך לעצמו את הסיוט הזה. למה??? לא יותר פשוט למכור מקומות שמורים לכל דיכפין בקופות. באותה עת להורות לפקח, בפתח קרון השמורים, כי ימכור מקומות נוספים (כמידת המושבים הפנויים בקרון - בדיוק כמו באוטובוס) למי שלאחר שעלה לרכבת, שינה דעתו ומוכן בכל להיפרד מחמישה ש"ח כדי שלא להימחץ בהמון? כך ינוצלו המושבים בקרון השמורים ועדיין מי שמוכן לקנות כרטיס שמור ימצא מושב פנוי. הרי הפקחים ברכבות העמוסות של ימי ראשון בין כה וכה אינם עוברים בקרונות, זה פשוט בלתי אפשרי לפלס את הדרך בהמון האדם. אני באופן אישי ויתרתי על הרכבת היום (וכך אעשה לדאבוני בימי ראשון, בעתיד הנראה לעין) חזרתי למכונית בחניה ותרמתי את חלקי לזיהום האויר ולעומס בכבישים, הכל באדיבות רכבת ישראל.
לא צריך להאשים את רכבת ישראל
לרכבת ישראל אין מספיק ציוד נייד והיא עושה את מיטב מאמציה לפתרון הצפיפות ברכבת, ובלית ברירה היא נאלצת מדי פעם 'למשוך את השמיכה' מפה לשם ולוותר על דבר שלא מביא תועלת מעבר להקלה על עומס הנוסעים ה'קמצנים' ואני לא בטוח שיש מספיק נוסעים כמוך כדי למלא קרון שמור שלם, חשוב לזכור שאורך רכבות מגיעות לעיתים מעל לרבע קילומטר, כך שעד שמשלתשלים בין מאות הנוסעים לכיוון הקרון השמור, עלולים אפילו לפספס את תחנת היעד. ואם כבר מדברים על האחריות לזיהום אוויר, לדעתי צריך להקפיא או לעצור את סלילת הכבישים באיזורים הסמוכים לכבישים קיימים בכלל ובתוואים משותפים לתוואי רכבת ישראל בפרט, ולשפוך את אותם תקציבים לשיפור ושדרוג כבישים קיימים, הקמת מחלפים, וכמובן - לסגירת הפער בפיתוח הרכבת שנוצר מאז קום המדינה!
 
בדיוק כך! כל הכבוד david80../images/Emo13.gif../images/Emo45.gif

לא צריך להאשים את רכבת ישראל
לרכבת ישראל אין מספיק ציוד נייד והיא עושה את מיטב מאמציה לפתרון הצפיפות ברכבת, ובלית ברירה היא נאלצת מדי פעם 'למשוך את השמיכה' מפה לשם ולוותר על דבר שלא מביא תועלת מעבר להקלה על עומס הנוסעים ה'קמצנים' ואני לא בטוח שיש מספיק נוסעים כמוך כדי למלא קרון שמור שלם, חשוב לזכור שאורך רכבות מגיעות לעיתים מעל לרבע קילומטר, כך שעד שמשלתשלים בין מאות הנוסעים לכיוון הקרון השמור, עלולים אפילו לפספס את תחנת היעד. ואם כבר מדברים על האחריות לזיהום אוויר, לדעתי צריך להקפיא או לעצור את סלילת הכבישים באיזורים הסמוכים לכבישים קיימים בכלל ובתוואים משותפים לתוואי רכבת ישראל בפרט, ולשפוך את אותם תקציבים לשיפור ושדרוג כבישים קיימים, הקמת מחלפים, וכמובן - לסגירת הפער בפיתוח הרכבת שנוצר מאז קום המדינה!
בדיוק כך! כל הכבוד david80
 

123בובי

New member
כל מילה בסלע

לא צריך להאשים את רכבת ישראל
לרכבת ישראל אין מספיק ציוד נייד והיא עושה את מיטב מאמציה לפתרון הצפיפות ברכבת, ובלית ברירה היא נאלצת מדי פעם 'למשוך את השמיכה' מפה לשם ולוותר על דבר שלא מביא תועלת מעבר להקלה על עומס הנוסעים ה'קמצנים' ואני לא בטוח שיש מספיק נוסעים כמוך כדי למלא קרון שמור שלם, חשוב לזכור שאורך רכבות מגיעות לעיתים מעל לרבע קילומטר, כך שעד שמשלתשלים בין מאות הנוסעים לכיוון הקרון השמור, עלולים אפילו לפספס את תחנת היעד. ואם כבר מדברים על האחריות לזיהום אוויר, לדעתי צריך להקפיא או לעצור את סלילת הכבישים באיזורים הסמוכים לכבישים קיימים בכלל ובתוואים משותפים לתוואי רכבת ישראל בפרט, ולשפוך את אותם תקציבים לשיפור ושדרוג כבישים קיימים, הקמת מחלפים, וכמובן - לסגירת הפער בפיתוח הרכבת שנוצר מאז קום המדינה!
כל מילה בסלע
 

raminec

New member
../images/Emo45.gif צודק

לא צריך להאשים את רכבת ישראל
לרכבת ישראל אין מספיק ציוד נייד והיא עושה את מיטב מאמציה לפתרון הצפיפות ברכבת, ובלית ברירה היא נאלצת מדי פעם 'למשוך את השמיכה' מפה לשם ולוותר על דבר שלא מביא תועלת מעבר להקלה על עומס הנוסעים ה'קמצנים' ואני לא בטוח שיש מספיק נוסעים כמוך כדי למלא קרון שמור שלם, חשוב לזכור שאורך רכבות מגיעות לעיתים מעל לרבע קילומטר, כך שעד שמשלתשלים בין מאות הנוסעים לכיוון הקרון השמור, עלולים אפילו לפספס את תחנת היעד. ואם כבר מדברים על האחריות לזיהום אוויר, לדעתי צריך להקפיא או לעצור את סלילת הכבישים באיזורים הסמוכים לכבישים קיימים בכלל ובתוואים משותפים לתוואי רכבת ישראל בפרט, ולשפוך את אותם תקציבים לשיפור ושדרוג כבישים קיימים, הקמת מחלפים, וכמובן - לסגירת הפער בפיתוח הרכבת שנוצר מאז קום המדינה!
צודק
סלילת כבישים חדשים = בזבוז כסף ופגיעה בערכי טבע ובריאות הסובבים אותם. אין צורך בכבישים חדשים, סלילת כבישים גורמת לירידה ביעילות מערכות הסעה המוניות כמו אוטובוסים ורכבות. צריך לסלול נת"צים ומסילות רכבת בלבד
יעילות של כל שקל המושקע בהקמת מערכות הסעה המונית גבוהה פי כמה וכמה מאשר כל שקל המושקע בהקמת כבישים לתחבורה פרטית. הגיע הזמן שהמדינה תשקיע בחוכמה את הכספים שאנחנו משלמים כמיסים ותשלם בהם הקמה של מערכות הסעה יעילות באמת. Raminec
 

Azazel

New member
תסלח לי.

צודק
סלילת כבישים חדשים = בזבוז כסף ופגיעה בערכי טבע ובריאות הסובבים אותם. אין צורך בכבישים חדשים, סלילת כבישים גורמת לירידה ביעילות מערכות הסעה המוניות כמו אוטובוסים ורכבות. צריך לסלול נת"צים ומסילות רכבת בלבד
יעילות של כל שקל המושקע בהקמת מערכות הסעה המונית גבוהה פי כמה וכמה מאשר כל שקל המושקע בהקמת כבישים לתחבורה פרטית. הגיע הזמן שהמדינה תשקיע בחוכמה את הכספים שאנחנו משלמים כמיסים ותשלם בהם הקמה של מערכות הסעה יעילות באמת. Raminec
תסלח לי.
אבל אתה לא יכול להגיד שצריכים לעצור את בניית הכבישים רק כי זה יפגע בתח"צ. תח"צ וכבישים הם לא אויבים. הם צריכים לעבוד ביחד כדי לפתור את הבעיות התחבורתיות.
 
אבל צריך להבין

תסלח לי.
אבל אתה לא יכול להגיד שצריכים לעצור את בניית הכבישים רק כי זה יפגע בתח"צ. תח"צ וכבישים הם לא אויבים. הם צריכים לעבוד ביחד כדי לפתור את הבעיות התחבורתיות.
אבל צריך להבין
שבמשך 50 שנה שמו את כל הביצים של תקציבי הפיתוח בסל של הכבישים וכמעט שהרגו את הרכבת. עכשיו הגיע זמן לעשות "אפלייה מתקנת".
 

mucool2

New member
בוא לא ניסחף

אבל צריך להבין
שבמשך 50 שנה שמו את כל הביצים של תקציבי הפיתוח בסל של הכבישים וכמעט שהרגו את הרכבת. עכשיו הגיע זמן לעשות "אפלייה מתקנת".
בוא לא ניסחף
גם בכבישים ההשקעה הייתה מינימלית, אם לא למטה מזה, במשך שנים רבות. בקיצור, צריך לפתח את כל רשת התחבורה, לא אחד על חשבון השני. היום הפיגור בפיתוח הרכבת הוא גדול יותר ולכן עדיף להפנות לשם יותר משאבים, אבל אסור להזניח את הכבישים.
 

raminec

New member
פיתוח כבישים

בוא לא ניסחף
גם בכבישים ההשקעה הייתה מינימלית, אם לא למטה מזה, במשך שנים רבות. בקיצור, צריך לפתח את כל רשת התחבורה, לא אחד על חשבון השני. היום הפיגור בפיתוח הרכבת הוא גדול יותר ולכן עדיף להפנות לשם יותר משאבים, אבל אסור להזניח את הכבישים.
פיתוח כבישים
שני דברים: 1. תחבורה ציבורית ופיתוח כבישים הם אכן דברים סותרים. אלא אם כן פיתוח הכבישים נעשה באופן כזה שרק תחבורה ציבורית תוכל לנצל אותו. 2. לו הייתם מתעמקים (או לפחות קוראים עד הסוף) את כל מה שכתבתי הייתם מבינים שאני בעד פיתוח של נת"צים, למרות הדרך הבזיונית בה הם מבוצעים בד"כ בארץ. זאת כפי שציינתי בסעיף 1. בנוסף, אם סללנו את הכבישים שסללנו (וחלקם בהחלט מיותר, אין ספק) אז עדיף לתחזק את הקיימים וודאי שאין צורך בסלילת נוספים. לכל היותר וגם זה בספק יש להוסיף נתיבים לכבישים הקיימים. מצד שני, ידוע לכל מי שמבין משהו בכלל בתחבורה שסלילת נתיבים נוספים בפרט וכבישים נוספים בכלל, אינה מביאה לכל הקלה בעומס התנועה אלא אף להחמרתו. אז למה בכלל יש צורך להוסיף כבישים או נתיבים
פשוט אין
הקצו נתיבים קיימים לתחבורה ציבורית וצמצמו את רגליה (או ליתר דיוק את גלגליה) של התחבורה הפרטית. אז גם יקטן העומס בכבישים, וגם התחבורה הציבורית תהיה מהירה יותר יחסית למצבה כיום ומהירה יותר מכלי הרכב הפרטיים בכלל. Raminec
 

Azazel

New member
שיר מפורסם של ניסים סרוסי עולה בראש

פיתוח כבישים
שני דברים: 1. תחבורה ציבורית ופיתוח כבישים הם אכן דברים סותרים. אלא אם כן פיתוח הכבישים נעשה באופן כזה שרק תחבורה ציבורית תוכל לנצל אותו. 2. לו הייתם מתעמקים (או לפחות קוראים עד הסוף) את כל מה שכתבתי הייתם מבינים שאני בעד פיתוח של נת"צים, למרות הדרך הבזיונית בה הם מבוצעים בד"כ בארץ. זאת כפי שציינתי בסעיף 1. בנוסף, אם סללנו את הכבישים שסללנו (וחלקם בהחלט מיותר, אין ספק) אז עדיף לתחזק את הקיימים וודאי שאין צורך בסלילת נוספים. לכל היותר וגם זה בספק יש להוסיף נתיבים לכבישים הקיימים. מצד שני, ידוע לכל מי שמבין משהו בכלל בתחבורה שסלילת נתיבים נוספים בפרט וכבישים נוספים בכלל, אינה מביאה לכל הקלה בעומס התנועה אלא אף להחמרתו. אז למה בכלל יש צורך להוסיף כבישים או נתיבים
פשוט אין
הקצו נתיבים קיימים לתחבורה ציבורית וצמצמו את רגליה (או ליתר דיוק את גלגליה) של התחבורה הפרטית. אז גם יקטן העומס בכבישים, וגם התחבורה הציבורית תהיה מהירה יותר יחסית למצבה כיום ומהירה יותר מכלי הרכב הפרטיים בכלל. Raminec
שיר מפורסם של ניסים סרוסי עולה בראש
אשליות. הוספת נתיבים וכבישים איננה גורמת ליותר עומס. היא פשוט לא, אלא להפך. הדבר הנכון להגיד הוא שזה לא פיתרון תמידי, וזה בהחלט נכון, כי אנשים קונים מכוניות, ויש יותר ויותר אנשים במדינה, אז ברור שזה לא יספיק לנצח. אבל מכוניות ומשאיות הן בעלות יתרון גדול מאוד בגמישות שלהם, וזוהי עובדה. לעומת זאת, בנסיעות חוזרות, בנפחים גדולים, עולה התחבורה המסילתית. לכן, כל פיתרון שלא יכלול את שני האלמנטים, הוא, בפשטות, לא רציני.
 

raminec

New member
אתה אכן חי באשליות

שיר מפורסם של ניסים סרוסי עולה בראש
אשליות. הוספת נתיבים וכבישים איננה גורמת ליותר עומס. היא פשוט לא, אלא להפך. הדבר הנכון להגיד הוא שזה לא פיתרון תמידי, וזה בהחלט נכון, כי אנשים קונים מכוניות, ויש יותר ויותר אנשים במדינה, אז ברור שזה לא יספיק לנצח. אבל מכוניות ומשאיות הן בעלות יתרון גדול מאוד בגמישות שלהם, וזוהי עובדה. לעומת זאת, בנסיעות חוזרות, בנפחים גדולים, עולה התחבורה המסילתית. לכן, כל פיתרון שלא יכלול את שני האלמנטים, הוא, בפשטות, לא רציני.
אתה אכן חי באשליות
כל בר דעת מבין שזמינות של כבישים גורמת להוספת נסיעות. ממש ככה. הוספת כבישים גורמת לגידול בקצב הוספת הנסיעות. אני יודע את זה מקריאה של מאמרים מקצועיים בנושא, לא מוצץ את זה מהאצבע. זה לא סתם שבמדינות מעט נאורות יותר מישראל בענייני תחבורה, כמו אנגליה, הפסיקו לחלוטין סלילה של כבישים מהירים חדשים וכל פרוייקט חדש בתחום התחבורה נבדק מחדש. אין כדאיות לסלול כבישים חדשים אם כל מה שהם יוצרים זה עומסי תחבורה חדשים שיגרמו ללחץ להוסיף כבישים חדשים. לכן, השלב הראשון במלחמה בעומסי התחבורה הוא להספיק לבנות כבישים חדשים. והשלב השני (שנעשה סימולטנית כמובן) הוא לבנות מערכת הסעת המונים המשלבת בתוכה כל גורם החיוני לקיומה - ממוניות רגילות, מוניות שירות, מיניבוסים, אוטובוסים, וכלה ברכבות קלות/תחתיות/עיליות/רגילות/פוניקולרים. יש
 

Azazel

New member
מדינות "נאורות"

אתה אכן חי באשליות
כל בר דעת מבין שזמינות של כבישים גורמת להוספת נסיעות. ממש ככה. הוספת כבישים גורמת לגידול בקצב הוספת הנסיעות. אני יודע את זה מקריאה של מאמרים מקצועיים בנושא, לא מוצץ את זה מהאצבע. זה לא סתם שבמדינות מעט נאורות יותר מישראל בענייני תחבורה, כמו אנגליה, הפסיקו לחלוטין סלילה של כבישים מהירים חדשים וכל פרוייקט חדש בתחום התחבורה נבדק מחדש. אין כדאיות לסלול כבישים חדשים אם כל מה שהם יוצרים זה עומסי תחבורה חדשים שיגרמו ללחץ להוסיף כבישים חדשים. לכן, השלב הראשון במלחמה בעומסי התחבורה הוא להספיק לבנות כבישים חדשים. והשלב השני (שנעשה סימולטנית כמובן) הוא לבנות מערכת הסעת המונים המשלבת בתוכה כל גורם החיוני לקיומה - ממוניות רגילות, מוניות שירות, מיניבוסים, אוטובוסים, וכלה ברכבות קלות/תחתיות/עיליות/רגילות/פוניקולרים. יש
מדינות "נאורות"
הן גם "במקרה" בעלות תשתית כבישים מפותחת הרבה יותר מישראל, וגם במקרה בעלות יותר רכבים לאדם מישראל. אנחנו עוד לא שם. והייתי רוצה לראות מחקר שמראה חד משמעית שהוספת הכבישים עצמה גורמת לגידול בנסיעות, ולא הצמיחה הכלכלית המתלווה עליה, או לא עליה במספר רכבים, וכד'.
 

raminec

New member
מדינות "נאורות"

מדינות "נאורות"
הן גם "במקרה" בעלות תשתית כבישים מפותחת הרבה יותר מישראל, וגם במקרה בעלות יותר רכבים לאדם מישראל. אנחנו עוד לא שם. והייתי רוצה לראות מחקר שמראה חד משמעית שהוספת הכבישים עצמה גורמת לגידול בנסיעות, ולא הצמיחה הכלכלית המתלווה עליה, או לא עליה במספר רכבים, וכד'.
מדינות "נאורות"
מדינות "נאורות" למדו על בשרן את הטעות המרה שבפיתוח מיותר של רשת כבישים. מדינות "נאורות" למדו על בשרן את ביזבוז המשאבים זיהום האוויר, המים והיבשה. באותן מדינות נאורות שאתה ואני מתייחסים אליהן שטח המדינה גדול בהרבה משטח ישראל ביחס למספר התושבים בהן. הצורה בה מודדים את כמות הכבישים בארץ היא לא ריאלית. לא יתכן שימדדו את אורך הכביש לכל רכב, כאשר ברור שצריך למדוד את אורך הכביש חלקי שטח המדינה. אם תמדוד ככה תגלה שכבר עכשיו ישראל היא מהמדינות המובילות בעולם בסלילת כבישים
מה ישאר לנו אחרי שנלמד את הלקח שהמדינות "נאורות" כבר למדו על בשרן? איפה תוכל ללכת לטייל? באמצע המחלף או על אי תנועה??? אי אפשר להמשיך לסלול כבישים בלי לגרום לנזקים ברורים וחד-משמעיים לכל מה שנמצא בסביבתם. חייבים להפסיק כאן ועכשיו
 

Azazel

New member
לא באמצע המחלף,

מדינות "נאורות"
מדינות "נאורות" למדו על בשרן את הטעות המרה שבפיתוח מיותר של רשת כבישים. מדינות "נאורות" למדו על בשרן את ביזבוז המשאבים זיהום האוויר, המים והיבשה. באותן מדינות נאורות שאתה ואני מתייחסים אליהן שטח המדינה גדול בהרבה משטח ישראל ביחס למספר התושבים בהן. הצורה בה מודדים את כמות הכבישים בארץ היא לא ריאלית. לא יתכן שימדדו את אורך הכביש לכל רכב, כאשר ברור שצריך למדוד את אורך הכביש חלקי שטח המדינה. אם תמדוד ככה תגלה שכבר עכשיו ישראל היא מהמדינות המובילות בעולם בסלילת כבישים
מה ישאר לנו אחרי שנלמד את הלקח שהמדינות "נאורות" כבר למדו על בשרן? איפה תוכל ללכת לטייל? באמצע המחלף או על אי תנועה??? אי אפשר להמשיך לסלול כבישים בלי לגרום לנזקים ברורים וחד-משמעיים לכל מה שנמצא בסביבתם. חייבים להפסיק כאן ועכשיו
לא באמצע המחלף,
אלא על פסי הרכבת...
הכבישים לא לוקחים הרבה מקום. וסתם לידע כללי, כל המדינות המתפתחות, ו/או מדינות שיש להן פיגור בתשתיות תחבורתיות, בהחלט בונות כבישים. ולגבי המדינות המפותחות המאוכלסות באופן צפוף כמו ישראל, הנה, בבקשה, יש מידע. אפילו לפי הפרמטר שלך, אנחנו מפגרים. דווקא גרמניה נמצאת מאחורינו, אבל יש לה כבישים מהירים, לא צירפתי לגבי כבישים מהירים מספרים, כדי לא לפרוץ בבכי.
 

python 4

New member
אני הייתי מוכן לצאת לטיול מחלפים

מדינות "נאורות"
מדינות "נאורות" למדו על בשרן את הטעות המרה שבפיתוח מיותר של רשת כבישים. מדינות "נאורות" למדו על בשרן את ביזבוז המשאבים זיהום האוויר, המים והיבשה. באותן מדינות נאורות שאתה ואני מתייחסים אליהן שטח המדינה גדול בהרבה משטח ישראל ביחס למספר התושבים בהן. הצורה בה מודדים את כמות הכבישים בארץ היא לא ריאלית. לא יתכן שימדדו את אורך הכביש לכל רכב, כאשר ברור שצריך למדוד את אורך הכביש חלקי שטח המדינה. אם תמדוד ככה תגלה שכבר עכשיו ישראל היא מהמדינות המובילות בעולם בסלילת כבישים
מה ישאר לנו אחרי שנלמד את הלקח שהמדינות "נאורות" כבר למדו על בשרן? איפה תוכל ללכת לטייל? באמצע המחלף או על אי תנועה??? אי אפשר להמשיך לסלול כבישים בלי לגרום לנזקים ברורים וחד-משמעיים לכל מה שנמצא בסביבתם. חייבים להפסיק כאן ועכשיו
אני הייתי מוכן לצאת לטיול מחלפים
 

mucool2

New member
בכלל לא דברים סותרים!

פיתוח כבישים
שני דברים: 1. תחבורה ציבורית ופיתוח כבישים הם אכן דברים סותרים. אלא אם כן פיתוח הכבישים נעשה באופן כזה שרק תחבורה ציבורית תוכל לנצל אותו. 2. לו הייתם מתעמקים (או לפחות קוראים עד הסוף) את כל מה שכתבתי הייתם מבינים שאני בעד פיתוח של נת"צים, למרות הדרך הבזיונית בה הם מבוצעים בד"כ בארץ. זאת כפי שציינתי בסעיף 1. בנוסף, אם סללנו את הכבישים שסללנו (וחלקם בהחלט מיותר, אין ספק) אז עדיף לתחזק את הקיימים וודאי שאין צורך בסלילת נוספים. לכל היותר וגם זה בספק יש להוסיף נתיבים לכבישים הקיימים. מצד שני, ידוע לכל מי שמבין משהו בכלל בתחבורה שסלילת נתיבים נוספים בפרט וכבישים נוספים בכלל, אינה מביאה לכל הקלה בעומס התנועה אלא אף להחמרתו. אז למה בכלל יש צורך להוסיף כבישים או נתיבים
פשוט אין
הקצו נתיבים קיימים לתחבורה ציבורית וצמצמו את רגליה (או ליתר דיוק את גלגליה) של התחבורה הפרטית. אז גם יקטן העומס בכבישים, וגם התחבורה הציבורית תהיה מהירה יותר יחסית למצבה כיום ומהירה יותר מכלי הרכב הפרטיים בכלל. Raminec
בכלל לא דברים סותרים!
גם אני נגד סלילת כבישים מיותרים במקביל לצירים קיימים. הסיבה העיקרית היא הצורך לשמר שטחים פתוחים. לא לזה התכוונתי כשדיברתי על פיתוח כבישים. התכוונתי לתחזוקה נאותה, לתיקון מפגעים שגורמים לתאונות (חשוב מאוד!!!), להוספת נתיבים איפה שצריך (עדיף להוסיף נתיבים לכביש החוף מלהמשיך את איילון עד לנהריה למשל), לבניית מחלפים וגשרים להולכי רגל ולהפרדה מפלסית בין כבישים למסילות ברזל. תסכים איתי שאלו דברים הכרחיים! המצב בארץ הוא גרוע לא רק ברכבות אלא גם בכבישים, ואין סיבה לגזול מאתנו גם את "כבשת הרש" הזו. נכון שבתחילת שנות ה-90 השקיעו כמעט אך ורק בכבישים (וטוב שכך, כי עד אז המצב היה קטסטרופלי), רק חבל שלקח לממשלה כמה שנים לא כל כך טובות להיזכר ברכבת. היום תקציבי רכבת ישראל עולים על תקציבי מע"צ (גם זה טוב - אפליה מתקנת!), אבל זה לא מספיק, וכבר מורגשת האטה בפיתוח כבישים ועיכובים בפרויקטים חשובים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה