חדשות אירוויזיון 2013: או סקנדל או פסטיבל

חדשות אירוויזיון 2013: או סקנדל או פסטיבל


עמית קוטלר מדווח:

המדינה שתארח את האירוויזיון השנה בחרה סוף סוף שיר שייצג אותה, בעזרת שופט ישראלי. וגם: מי חשב שהשיר הגרמני מועתק מזוכת השנה שעברה? מה קרה לשיר הבולגרי? ואיזה שיר מחכה בפינת הנוסטלגיה? חודשיים לאירוויזיון, מתחילים לספור לאחור.
חודשיים בדיוק לפני פתיחת תחרות האירוויזיון 2013 בעיר מאלמו שבשבדיה, ורגע לאחר שנבחרה הנציגה הישראלית לתחרות, אנחנו פותחים מדור חדש שיביא לכם את החדשות העדכניות מכל רחבי אירופה, לקראת הדבר האמיתי.
תחרות האירוויזיון תיערך השנה - כמו בכל אחת מהשנים האחרונות - בשלושה שלבים. חצי הגמר הראשון ב-14 במאי, חצי הגמר השני (בהשתתפות ישראל) ב-16 במאי ושלב הגמר בשבת, 18 במאי. בואו נצא לדרך.

כחול לבן בשבדיה
שבדיה, המארחת השנה את האירוויזיון, היא אחת המדינות הנותנות משקל כבד יותר מכל האחרות לתחרות הזמר הבינלאומית. בכל שנה נערך בסטוקהולם ה"מלודיפסטיבלן", משהו כמו פסטיבל הזמר הישראלי אם תרצו, שבסופו נבחר השיר שייצג את המדינה.
ה"מלודיפסטיבלן" השנתי נערך באינספור שלבים (כן, יותר משלישי הגמר שלנו) ושלב הגמר השבדי התקיים בשבת האחרונה, אז הוכרז השיר "You" בביצועו של הזמר רובין סטיינברג (או חוונברג, כמו שהם מבטאים את השם שלו) לזה שייצג את המדינה. תשמעו, יהודי טוב וזה, אבל שיר ענק ממש זה לא. גבוה הוא יגיע, כי כך נגזר על המדינה המארחת, אבל מעבר לכך, הספק רב.
בחלק האמנותי של גמר ה"מלודיפסטיבלן" הופיעה זוכת השנה שעברה לורין, ועל החלק השיפוטי הופקדו שופטים ממדינות שונות המשתתפות בתחרות האירוויזיון, בהן ישראל. נציגנו לתחרות היה איש יחסי הציבור אלון אמיר, שעשה זאת בכבוד רב, וגם הוא העניק את הדוז פואה שלו לשיר המנצח שייצג את שבדיה.


כאן המשך הכתבה
 
אירוויזיון הוא לא מילה גסה


גלי צהל מדווח:

בדיוק כמשדרי הקדם אירוויזיון הוכיחו בעיני רבים שעם ישראל שם את האירוויזיון הרחק מאחוריו, הסרט החדש "בננות" של הבמאי איתן פוקס מנסה להחזיר את התחרות לימיה היפים והצנועים דרך קומדיה רומנטית על היוניברסונג - התאומה הקולנועית של האירוויזיון

אמנם המילה "אירוויזיון" לא נאמרת בסרט "בננות" אפילו פעם אחת, אבל עבור הבמאי איתן פוקס ובן זוגו גל אוחובסקי ה"יוניברסונג" זה רק הדרך להזכיר לנו שגם אם ימיו הגדולים חלפו, האירוויזיון הוא לא מילה גסה - ובייחוד על מסך הקולנוע. "כל פעם שהשמענו לנו שיר אירוויזיון חדש, הרגשנו כמו ילדות קטנות. ישבנו ושרנו את כל השירים", אמר אוחובסקי, ופוקס הוסיף: "זה עולה על החסך של כל האנשים שנמאס להם מסרטי מלחמות, הומואים-ערבים, הבועה, הבופור, כל האנשים האלה שאין להם כוח לסרטים שעשינו עד היום".
"בננות" מתאר את סיפורן של חבורת נשים המחליטות להגשים חלום ולהופיע על בימת היוניברסונג - מול כל אירופה. ולמרות שמדובר בסיפור על אחווה נשית, בראשה עמד לא אחר מעופר שכטר, מצויד בפאה ושמלה. "האמת שדווקא בהעמדות ובריקודים הייתי נורא חולה. בקושי עמדתי על הרגליים והייתי עם פאה צהובה ושמלה צהובה, ואני צריך לרקוד ואני לא מסוגל לזוז", שיתף שכטר, "זה היה גם מצחיק כי בסופו של דבר הייתי שבר כלי ואני צריך להיראות שאני רוקד ונהנה מהאירוויזיון, ובכלל צחקנו המון".
ב"בננות" להיטי פופ ידועים משנות השבעים החליפו את להיטי האירוויזיון וגם הבמה המהודרת הוחלפה בבמה צנועה. אבל חובבי האירוויזיון המושבעים שנהרו לבכורה מסכימים ש"היוניברסונג" רק עושה טוב לתדמית של המקור.
 
אירוויזיון 2013: הולנד על תקן הסוס השחור


נענע 10 מדווח:
הספירה לאחור לקראת האירוויזיון ה-58 נמשכת וצפניה סוקר את השירים שישתתפו בתחרות. והיום: הולנד מפתיעה ושולחת את אנוק הרוקיסטית עם שיר שקט ויפה/
בכל אירוויזיון יש שיר כזה. שיר שקט שאף אחד לא סופר שמצליח להשתחל לגמר ולהתברג בו במקום גבוה בסופו של דבר. נדמה כי באירוויזיון 2013, השיר של הולנד הוא הסוס השחור.

הולנד שולחת לתחרות את אנוק, הזמרת שכבשה את העולם עם "Nobody's Wife" המעולה, עם טוויסט: השיר אותו תבצע אנוק הוא בלדת דיסני למהדרין.

נהוג לצפות להתפתחות מסוימת בבלדות, רגע שיא שיבטא קליימקס ווקאלי נהדר ויגרוף מחיאות כפיים. ל-"Birds" ההולנדי אין רגע כזה. אין קליימקס. נדמה כי השיר לא מתפתח לשום מקום אבל דווקא החולשה הזו היא סוד קסמו והמפתח להצלחה מפתיעה.

אחרי שמונה שנים צחיחות בחצאי הגמר של האירוויזיון, יש סיכוי שהולנד תעפיל לגמר. סיכוי קלוש, אבל סיכוי. אל תפסלו את אנוק כל כך מהר.
 

amit0423

New member
באמת ? האם גם נכונה השמועה ש..

לנה מי גרמניה הזמרת שזכתה באירוויזיון ב2010 היא גם יהודייה ?
 

amit0423

New member
אני רצינית

שמעתי על זה ולא מצאתי שום מידע על זה מעניין אותי לדעת אם מישהו מפה יכול לאושש לי אותה
 

Mikey Weiss

New member
אני תוהה אם הם באמת יודעים את זה

או סתם החליטו בגלל הסיומת של השם, שהיא די נפוצה בשוודיה.
 

E u r o b o y

New member
בעברית שמו היה מתורגם ל"שטרנברג"

שם יהודי לכל הדעות (אם כי בשבדית זה "חרנברג"). אני מניח שיש רק דרך אחת לגלות אם הוא יהודי או לא
 

Mikey Weiss

New member
זה עדיין לא אומר כלום

אני עובדת עם מישהו ששם משפחתו הוא semmel והוא לא יהודי ואף אחד במשפחה שלו לא יהודי. "ברג" בסוף שם בשוודיה זה וריאציה של "בורג" שזה דווקא מאד שוודי.
 

E u r o b o y

New member
כן, "ברג" זו אכן סיומת נפוצה שבדיה

לא אמרתי שבגלל זה הוא יהודי, אבל יש סיכוי.
 
חידואק


איזה שיר השנה ,באירוויזיון,הוא כמו שיר שייצג את ישראל באירוויזיון
 

schweine

New member
אין לי מושג מי זה - אבל ממה שכתבת כאן רואים

שהוא "חובב" שמחפש בכח בלדות "חזקות" או פופ "מקפיץ".
קיצר, בוכה בוכה ובסוף בטח מאלו שאוהבים את השירים הכי גרועים.
 
אירוויזיון 2013: הקרקס של רומניה


אביעד צפניה גדרון מדווח:
רומניה שולחת זמר אופרה מחריד
מורן מזור יכולה להתעודד, גם אם יקרה הנורא מכל ו"רק בשבילו" לא יעפיל לגמר האירוויזיון הרי שהיא לא צפויה לסיים במקום האחרון בחצי הגמר השני בו תתמודד - השיר הרומני יקטוף את התענוג.

אחרי כמה שנות פופ מוצלחות, רומניה שולחת לאירוויזיון 2013 את סיזר עם השיר "It's My Life". מדובר באחת היצירות המזעזעות שמתמודדות השנה בתחרות ואלוהים יודע שיש כמה וכמה יצירות מזעזעות. "It's My Life" הוא בדיוק מה שהיה קורה אם מישהו, נניח נוי אלוש, היה עושה מאש-אפ לדוד ד'אור ומשאית אשפה.

האופרה, האש, זמרות הליווי המעיקות וכמובן - תלבושות שנלקחו מחדרי העינויים מהמאה ה-16, כולם מרכיבים את הכישלון הבטוח של רומניה שלראשונה בתולדותיה בתחרות, לא תעלה לגמר.

נו, תמיד יש פעם ראשונה
 

VickyRosti

New member
אהבת את הולנד? איזה יופי!


ערכך עלה בעיניי, (מבחינה אירוויזיונית כמובן, כי בלי קשר לאירוויזיון אתה יודע שאני מתה עליך
) אחרי שבשבועות האחרונים פמפמת לנו את ולאדי!

הולנד באמת שיר נהדר, קסום ומיוחד, ומדורג אצלי כרגע במקום השלישי אחרי ישראל ויוון.
 
למעלה