חדשה, זקוקה לעצה

b a b y 3

New member
חדשה, זקוקה לעצה

שלום לכולם קצת רקע: הבן הבכור שלי עלה השנה לכיתה א'. הוא ילד מאוד חכם ונבון ומפותח לגילו וכך מעידים כולם עליו. את אותיות הא-ב הוא יודע כבר מגיל 4 ומגיל 5.5 הוא כבר התחיל לקרוא ולכתוב מילים קלות. כל אלה הוא למד לבד בעזרתנו אבל היוזמה באה ממנו. הו א ילד מאוד רגיש וממושמע (לפחות היה עד עכשיו). הבעיה היא בהכנת שיעורי בית ובגישה ה"מרדנית" שלו כלפי בית הספר. הדברים שהם לומדים עכשיו הוא כבר יודע מזמן ועושה את זה בקלות הבעיה שהוא פשוט מסרב לעשות אותם. כשאני שואלת אותו למה הוא עונה לי שלא בא לו ושזה קשה לו ומתחילות דמעות וצעקות לפעמים במשך שעות אבל כשלבסוף הו נכנע ויושב לעשות את השיעורי בית הוא עושה אותם תוך 10 דקות בלי בעיה. אני חושבת שפשוט משעמם לו אבל אין מה לעשות כי זה מה שמורה דורשת, ולרוץ איתי קדימה בחומר הוא גם לא מוכן. איך אני יכולה לעניין אותו בעשיית שיעורי בית ולהפוך את זה מסבל למשהו שנסבל או אפילו כיף?
 

מלמלה

New member
הי ברוכה הבאה

עזבי אותו והרפי למספר ימים . יכול להיות שברגע שתרפי והוא יראה שזה "לא עובד עליך" יותר אולי הוא יחזור לשעורים ביותר כייף במצב היום כל הערב את מתעסקת איתו ועם שעורי הבית וכך הוא מקבל את תשומת לבך עזבי זאת הוא יעשה אותם מהר יוותר אחרי כמה ימים בנוסף אחריות שעורי הבית היא שלו ולא שלך (לדעתי לפחות) ואת העונש הוא יקבל
 

noa_f

New member
זה לא התפקיד שלך.

אני מציעה לך לגשת למורה, לספר לה שהילד כבר קורא ויודע ומפגין שיעמום. לחלוק איתה את החשש שלך שיפתח אנטי לביה"ס בכלל, בגלל שעמום כבר היום ולבקש ממנה לקדם אותו לפי רמתו.
 

smagi

New member
ברוכה הבאה ../images/Emo140.gif

גם הבת שלי עלתה השנה לכיתה א' וגם לי יש את אותה בעיה. כשנכנסתי לפורום והתחלתי לקרוא הבנתי שזאת בעיה נפוצה אצל ילדים שעולים לכיתה א'. תרדי ממנו קצת, הוא עדיין בראש של גן! הולכים לומדים ואח"כ חוזרים הביתה ויש המשך יום פנוי. לאט לאט הוא יכנס לזה.
 

חני ב

New member
זו תופעה נפוצה

אצל הרבה ילדים, לאו דוקא אצל העולים לכתה א'.
 

1שייכת

New member
תעבירי את נושא שיעורי הבית

מעניין שבינך לבינו לעניין שבינו לבין המורה. עם המורה תדברי ותסבירי לה שאת רוצה שזו תהיה אחריות שלו ולכן את לא מזכירה לו, למרות שאת בתמונה. אל תיכנסי איתו למאבקים בעניין זה, יש מספיק נושאים לעימותים!
 
למעלה