חדוש פעולת הכרמלית(1/5)/לפני שנדבר רק על רק״ל ת״א

מצב
הנושא נעול.
חדוש פעולת הכרמלית(1/5)/לפני שנדבר רק על רק״ל ת״א

חדוש פעולת הכרמלית(1/5)/לפני שנדבר רק על רק״ל ת״א
בשעה טובה ומוצלחת עם ברכת מזל טוב מלווה בהיסטוריה לא רחוקה ונוסטלגיה.....
התמונה המצורפת צולמה כנראה על ידי ה
(ORTF(Office de la Radio et de la Télévision Française
ב 1957 או 1958
כאשר חברת ״סולל בונה״ כרה את המנהרה עם 150 פועלים ישראליים בסיוע 3 מנהלי עבודה מהחברה הצרפתית
Compagnie Dunkerquoise d'Entreprises
היום ״סולל בונה״ שוב תחפור(עבור הרק״ל בת״א), אבל הפעם מנהלי העבודה יהיו ישראליים
והפועלים סיניים.

 
חדוש פעולת הכרמלית 2/5

חדוש פעולת הכרמלית(1/5)/לפני שנדבר רק על רק״ל ת״א
בשעה טובה ומוצלחת עם ברכת מזל טוב מלווה בהיסטוריה לא רחוקה ונוסטלגיה.....
התמונה המצורפת צולמה כנראה על ידי ה
(ORTF(Office de la Radio et de la Télévision Française
ב 1957 או 1958
כאשר חברת ״סולל בונה״ כרה את המנהרה עם 150 פועלים ישראליים בסיוע 3 מנהלי עבודה מהחברה הצרפתית
Compagnie Dunkerquoise d'Entreprises
היום ״סולל בונה״ שוב תחפור(עבור הרק״ל בת״א), אבל הפעם מנהלי העבודה יהיו ישראליים
והפועלים סיניים.
חדוש פעולת הכרמלית 2/5




מ 1959 עד 1986 הכרמלית נסעה על צמיגים.
מצורפת תמונת החוגון שלה באותם הימים(יתכן והפתרון הזה עדיין בשמוש ב TÜNEL ב איסטנבול?).

 
חדוש פעולת הכרמלית 3/5

חדוש פעולת הכרמלית(1/5)/לפני שנדבר רק על רק״ל ת״א
בשעה טובה ומוצלחת עם ברכת מזל טוב מלווה בהיסטוריה לא רחוקה ונוסטלגיה.....
התמונה המצורפת צולמה כנראה על ידי ה
(ORTF(Office de la Radio et de la Télévision Française
ב 1957 או 1958
כאשר חברת ״סולל בונה״ כרה את המנהרה עם 150 פועלים ישראליים בסיוע 3 מנהלי עבודה מהחברה הצרפתית
Compagnie Dunkerquoise d'Entreprises
היום ״סולל בונה״ שוב תחפור(עבור הרק״ל בת״א), אבל הפעם מנהלי העבודה יהיו ישראליים
והפועלים סיניים.
חדוש פעולת הכרמלית 3/5
הכרמלית בתקופת הזוהר שלה.
התמונה המצורפת צולמה בסוף שנות ה-50 או תחילת ה-60 והופצה ע״י עירית חיפה כ ״אגרת״ לאזרחיה ב 1966.
היו אז הרבה נוסעים, ב 62-63 וב 63-64 כ 19000 ליום וב 64-65 כ 20000. יתכן אפילו שלרגל ארועים מיוחדים הקרונות התמלאו פה ושם בקבולת המירבית שלהם, קרי 165 נוסעים לקרון.......כמו סרדינים לכמה דקות.
עשוי להיות נחמד שהנוסעים המופעים בתמונה יזהו את עצמם ויספרו לפורום משהו על התחבורה הציבורית הזו באותה תקופה.

 
חדוש פעולת הכרמלית 4/5

חדוש פעולת הכרמלית(1/5)/לפני שנדבר רק על רק״ל ת״א
בשעה טובה ומוצלחת עם ברכת מזל טוב מלווה בהיסטוריה לא רחוקה ונוסטלגיה.....
התמונה המצורפת צולמה כנראה על ידי ה
(ORTF(Office de la Radio et de la Télévision Française
ב 1957 או 1958
כאשר חברת ״סולל בונה״ כרה את המנהרה עם 150 פועלים ישראליים בסיוע 3 מנהלי עבודה מהחברה הצרפתית
Compagnie Dunkerquoise d'Entreprises
היום ״סולל בונה״ שוב תחפור(עבור הרק״ל בת״א), אבל הפעם מנהלי העבודה יהיו ישראליים
והפועלים סיניים.
חדוש פעולת הכרמלית 4/5
הכרמלית המתחדשת בפעם הראשונה.
התמונה המצורפת צולמה בנמל Antwerpen/בלגיה,במרץ 1968, לפני העמסתה על אניה גנאית, של המערכת השלישית(2 קרונות), שנרכשה בצרפת בסוף 1966.השלדות נשארו על הספון והחוגונים הורדו לבטן האניה.

בצד שמאל נראה המהנדס R.F מחברת המטרו הפריסאית כנציג עירית חיפה ובצד ימין המהנדס E.R, נציג היצרן
CIMT-LORRAINE

בלי שום קשר לאירוע וסתם צרוף מקרים: על אותו רציף ומקדימה לאניה, עגנה אניה עירקית שהעמיסה.............תותחים.

 
חדוש פעולת הכרמלית 5/5

חדוש פעולת הכרמלית(1/5)/לפני שנדבר רק על רק״ל ת״א
בשעה טובה ומוצלחת עם ברכת מזל טוב מלווה בהיסטוריה לא רחוקה ונוסטלגיה.....
התמונה המצורפת צולמה כנראה על ידי ה
(ORTF(Office de la Radio et de la Télévision Française
ב 1957 או 1958
כאשר חברת ״סולל בונה״ כרה את המנהרה עם 150 פועלים ישראליים בסיוע 3 מנהלי עבודה מהחברה הצרפתית
Compagnie Dunkerquoise d'Entreprises
היום ״סולל בונה״ שוב תחפור(עבור הרק״ל בת״א), אבל הפעם מנהלי העבודה יהיו ישראליים
והפועלים סיניים.
חדוש פעולת הכרמלית 5/5
הכרמלית המתחדשת בפעם השניה.
ב 1993 החברה השוויצרית VON ROLL סיימה את החדוש הכוללני של הכרמלית(ציוד קבוע וציוד נע) וביקשה מהחברה הצרפתית APAVE LYONNAISE, מומחית לבדיקות ואישורים של מערכות טכניות, לתת -כגוף בלתי תלוי- את ״החותמת״ על מה שהיא ביצעה בחיפה.
החברה שלחה למטרה זו, מהנדס שהעלה בבלוג שלו(20 שנה יותר מאוחר ואחרי יציאתו לפנסיה) את חוויותיו האישיות מאותה משימה.
מומלץ לקרוא אותן(בצרפתית).
הוא מתרשם מישראל בכלל ומתחנות הכרמלית בפרט, אבל פחות מ............שוק הדגים בעכו.
הוא גם מתאר בצורה משעשעת את הבידוק הבטחוני שהוא עבר בדרך למשימתו; שוה!
הקשור הוא:
http://leblogdepapydompointcom.blog...iculaire-metro-de-haifa-en-israel-165708.html
 

amit1270

New member
תודה רבה על הסקירה

חדוש פעולת הכרמלית(1/5)/לפני שנדבר רק על רק״ל ת״א
בשעה טובה ומוצלחת עם ברכת מזל טוב מלווה בהיסטוריה לא רחוקה ונוסטלגיה.....
התמונה המצורפת צולמה כנראה על ידי ה
(ORTF(Office de la Radio et de la Télévision Française
ב 1957 או 1958
כאשר חברת ״סולל בונה״ כרה את המנהרה עם 150 פועלים ישראליים בסיוע 3 מנהלי עבודה מהחברה הצרפתית
Compagnie Dunkerquoise d'Entreprises
היום ״סולל בונה״ שוב תחפור(עבור הרק״ל בת״א), אבל הפעם מנהלי העבודה יהיו ישראליים
והפועלים סיניים.
תודה רבה על הסקירה
למדתי כמה פרטים שלא היו ידועים לי (למשל שהכרמלית נסעה על צמיגי גומי בגלגוליה הראשונים).
 

GLSRA

Member
תודה על התמונות המקוריות על הכרמלית....

חדוש פעולת הכרמלית(1/5)/לפני שנדבר רק על רק״ל ת״א
בשעה טובה ומוצלחת עם ברכת מזל טוב מלווה בהיסטוריה לא רחוקה ונוסטלגיה.....
התמונה המצורפת צולמה כנראה על ידי ה
(ORTF(Office de la Radio et de la Télévision Française
ב 1957 או 1958
כאשר חברת ״סולל בונה״ כרה את המנהרה עם 150 פועלים ישראליים בסיוע 3 מנהלי עבודה מהחברה הצרפתית
Compagnie Dunkerquoise d'Entreprises
היום ״סולל בונה״ שוב תחפור(עבור הרק״ל בת״א), אבל הפעם מנהלי העבודה יהיו ישראליים
והפועלים סיניים.
תודה על התמונות המקוריות על הכרמלית....
19000 נוסעים ביום נשמע פאנטסטי
 
חידוש פעולת מסילת דרג'ילינג ההימלאית

חדוש פעולת הכרמלית(1/5)/לפני שנדבר רק על רק״ל ת״א
בשעה טובה ומוצלחת עם ברכת מזל טוב מלווה בהיסטוריה לא רחוקה ונוסטלגיה.....
התמונה המצורפת צולמה כנראה על ידי ה
(ORTF(Office de la Radio et de la Télévision Française
ב 1957 או 1958
כאשר חברת ״סולל בונה״ כרה את המנהרה עם 150 פועלים ישראליים בסיוע 3 מנהלי עבודה מהחברה הצרפתית
Compagnie Dunkerquoise d'Entreprises
היום ״סולל בונה״ שוב תחפור(עבור הרק״ל בת״א), אבל הפעם מנהלי העבודה יהיו ישראליים
והפועלים סיניים.
חידוש פעולת מסילת דרג'ילינג ההימלאית

לא סתם אני מצרף לכם את הוידאו הנחמד הזה, אלא יש לי סיבה טובה.

הבחור הנחמד עם הכובע שמדבר למיקרופון בדקה 1:05 הוא חבר ילדות שלי המטייל בכל רחבי העולם וכעת הוא בביקור בארץ ושיתף אותי בסרטון הזה.

הקו המדובר היה כחמש שנים, ו'שאטלים' של ג'יפים שמשו לו כתחליף ובהם הוא תכנן לנסוע באותו יום מתחנת המוצא.
כשהגיע למקום נוכח לדעת שהגיע לנסיעת הבכורה של חידוש הקו ביחד עם עשרות עיתונאים ואח"מים.

ניתן לראות אותו גם בחלון הקרון נהנה מהפוזה...



https://www.youtube.com/watch?v=MIHyd99vYDs&feature=youtu.be
 
תרומתי הצנועה:

חדוש פעולת הכרמלית(1/5)/לפני שנדבר רק על רק״ל ת״א
בשעה טובה ומוצלחת עם ברכת מזל טוב מלווה בהיסטוריה לא רחוקה ונוסטלגיה.....
התמונה המצורפת צולמה כנראה על ידי ה
(ORTF(Office de la Radio et de la Télévision Française
ב 1957 או 1958
כאשר חברת ״סולל בונה״ כרה את המנהרה עם 150 פועלים ישראליים בסיוע 3 מנהלי עבודה מהחברה הצרפתית
Compagnie Dunkerquoise d'Entreprises
היום ״סולל בונה״ שוב תחפור(עבור הרק״ל בת״א), אבל הפעם מנהלי העבודה יהיו ישראליים
והפועלים סיניים.
תרומתי הצנועה:
http://guyshachar.com/content/heb/2015/carmelit-haifa-technical-issues/
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה