חג שמח
מה קוראים?

עופר D

New member
חג שמח ../images/Emo63.gif מה קוראים?

זה החג הכי קרוב לליבנו כאן בפורום. גומרים לקרא בספר, חוגגים, ומתחילים שוב. מה שמסמל אותנו כ"עם הספר", שקוראים, חוגגים, ומהללים את הקריאה. ממש מתאים לפה. אז הרבה "סופש"ים" נחתו עלינו לאחרונה. מה קוראים בסופש זה של אמתע השבוע? אני סיימתי את "נפלאות התבונה". אשתדל לכתוב ביקורת בקרוב. מהספריה הבאתי לצאצאי את "גן-חיות במזוודה" של דארל. עד שהם יתחילו, התחלתי אותו בעצמי. בינתיים חביב מאד.
 

מחשבות

New member
אהבה עישקת/איאן מקיואן. מתקדם טוב

מאוד, מעניין ומטריד כאחד. הטכניקה שלו לעבור ולספר בגוף ראשון בכל אחד מהדמויות עוברת כחוט השני גם דרך כפרה, למי שיודע על מה אני מדבר.
 

nony11

New member
אני לא.

יודע על מה אתה מדבר, כלומר. הוא לא עושה שום מעבר מספר לגוף ראשון ב"כפרה".
 

גוֹזָל

New member
הוא כן. בחלק האחרון

בו בראיוני מדברת בגוף ראשון. פשוט אתמול סיימתי לקרוא אותו, אז הזיכרון עדיין טרי
 

johnny maxwell

New member
אז ככה:

1) סיימתי עכשיו את "כאוס" (בהעדר הגדרה אחרת, זה נופל לקטגוריה של מדע פופולארי). קראתי אותו כבר פעם בתחילת התואר (הנדסה) וחשבתי שיהיה מעניין לקרוא אותו עכשיו כשסיימתי את התואר. באמת היה לזה ערך מוסף כי מופיעים שם הרבה מושגים ורעיונות שנתקלתי בהם רק בשלבים מאוחרים שלך התואר. התרגום אגב הוא טוב, אבל יש מילים שפשוט עדיף לא להתעקש לתרגם אותן. זה קצת כואב בעיניים לראות "מיצד" במקום "פרמטר" "כניסה-בחזרה" במקום RE-ENTRY וכד'. 2) התחלתי את את going postal של טרי פראצ'ט. 3) אני מקווה להתחיל את A Farewell to Arms של המינגווי עוד בטרם תתחיל שנת הלימודים המתרגשת עלינו בעוד פחות משבוע.
 

ILet

New member
קראתי את כאוס מזמן ונהניתי מאד.

אני מתכננת לקרוא אותו שוב, למרות שבינתיים התואר היחיד שעשיתי הוא תואר הפועל. גם את Farewell to Arms קראתי. אני אוהבת את הכתיבה של המינגווי.
 

siv30

New member
חג שמח

התחלתי עם "סודות אל. אי" של אלרוי, אני עדין בהתחלה וקשה לי איתו כי הכתיבה תזזיתית, מאוד עמוסה ועדין אני בשלב שבו נעשית הכרה עם הדמויות. במקביל, אני קוראת את "הגבעות הירוקות של הארץ" של היינלין. זה הספר הראשון אני קוראת שהוא מפרי עטו, והתרשמתי לטובה מהספתח.
 

siv30

New member
כן, אני יודעת

יש לך עותק שאתה מוכן למכור לי במחיר סביר?
 

siv30

New member
כי אין להשיג אותו אחרת

אלא בספריות, וכידוע לך אני לא שואלת ספרים מספריות (חיידקים וכאלה).
 

diet prozak

New member
לגבי סודות אל איי

בכל הביקורים האחרונים שלי בספריה הוא צץ לי מול העיניים.. וכל פעם נורא התלבטתי אם לקחת אותו או לא. הבעיה שלי היא שמאוד מאוד אהבתי את הסרט, ואני מפחדת שזה יהרוס לי (כי שוב אכנס לעצבים על זה ששינו נורא את הספר, וסתם הרסו אותו).. מה דעתך (ודעת האחרים שקראו), שווה לקרוא, או להישאר עם הגרסה המוסרטת?
 

siv30

New member
גם אני מאוד אהבתי את הסרט

כאמור, בנתיים אני ממש בחילת הספר ועדין קשה לי אבל יש לו פוטנציאל ענק.
 

hastings

New member
אני לא התלהבתי ממנו

אבל בעיקר בגלל התרגום. מישהו ניסה בכוח להעביר את הסלנג של עולם המשטרה/פשע של ארה"ב בשנות החמישים (אם אני זוכר נכון את תקופת התרחשות הספר) לעברית וזה לא ממש עובד. זה יצר, לי לפחות, חווית קריאה מלווה בהתעצבנויות על המתרגם.
 

hrabba

New member
אז החג הזה הספקתי לקרוא שני

ספרים. שניהם רומנים שנכתבו כמכתבים האחד של רות אלמוג באהבה נטליה והאחר של נטליה גינצבורג - העיר והבית עלתה בדעתי האפשרות לנסות ולהשוות בין שני הספרים ( אותו צורת רומן - מכתבים) אבל ככל שהעמקתי מצאתי שחוץ מהמבנה הדומה, אין בכלל נקודה להשואה בין שני הספרים לא אהבתי את רות אלמוג - נראה לי פשטני מידי ומתפשר מאד אהבתי את נטליה גינצבורג על שניהם אין לי הרבה מה לכתוב חג שמח חגית
 
זה לא מקרה ששמו של הספר של רות

אלמוג הוא "באהבה נטליה". לא קראתי אותו אבל קראתי עליו. נכתב שהרעיון לרומן המכתבים של אלמוג צץ לה מרומני המכתבים של נטליה גינזבורג.
 
למעלה