על "אסטרא" ולהקות דומות נוספות
שמנסות לשחזר את הפסיכאדליה והפרוגרסיב של תחילת שנות השבעים. "אסטרא", אם אינני טועה, להקה מקליפורניה שפעילה כבר כמה שנים, אבל רק לפני שנה הוציאה את אלבומה הראשון. לטעמי, נסיון עגום לחזור לתקופת הדינוזאורים של הפסייח והפרוג, שכמובן איננה ניתנת לשיחזור. בשנים האחרונות צצו הרבה מאוד הרכבים כאלה, במיוחד בגרמניה, וזאת ככל הנראה עקב העובדה שנוצר חלל גדול בהתפתחות הרוק המורכב, מאז שנות התשעים ואילך. בניגוד למטאל, שהלך והתפתח לפרוג מטאל ומטאל סימפוני, אין היום יוצרים בעלי השראה לפסיכאדליה מקורית. האחרונים היו להקות הפסיכאדליה החדשה בשנות השמונים, לדוגמה "ג'יזוס ומרי צ'יין", כחלק מהגל החדש, והיו מקוריים וחדשניים. או לדוגמה להקות פרוג שבדיות כגון "אנגלגארד" שהבליחו לתקופה קצרה. כאמור לא ניתן לשחזר פסייח ופרוג מתחילת שנות השבעים, תקופה של נועזות ברעיונות ושימוש בכלים שנחשבו אז לחדשניים. היום אין בזה שום חידוש, לכל היותר זה עובד על הדור החדש של המאזינים למוזיקת רוק ברמה קצת יותר מפותחת מהמיינסטרים שהשתלט על שני העשורים האחרונים. יחד עם זאת, יש בזה יתרון גדול, שכן הדור החדש הזה מתוודע דרכם לפסייח ופרוג ומחפש את השורשים וככה הוא מגיע אל דור הדינוזאורים, הפסיכאדליה האמריקאית הקלאסית, הפרוג הבריטי כולל ספייס וקאנטרברי, הקראוטרוק והפרוג הסימפוני האיטלקי. תמיד טוב לחזור לעשור שבין 1967 ועד 1976, שמה הלכו קרוב לקצה, מה שהיום לא יודעים לעשות. ואולי אני סתם אלמנה קשישה, שמתעסקת בקברנות שעבר זמנה, זקוקה למכשירי שמיעה עקב התרופפות האוזניים. ינעל רבקום, איפה נעלמו כולם בחג? יכולל להיות שרק אני וה STONED הזה שרדנו וכל השאר התפגרו?