חג שמח כולם!

HaTzofif

New member
חג שמח כולם!

אני חדש בשבט וזה אדיר!!!!!!
תגידו מה שונה בצופים מתנועות אחרות- מכבי, שמוצים, נוער???
 

HaTzofif

New member
לא הבנתי ../images/Emo3.gif

פוליטית? א-מפלגתית? תחליט... זה לא אומר אותו דבר?!
 

trigotrigo

New member
מה שזה אומר

הוא שתנועת הצופים אינה נתמכת על ידי אף מפלגה, אך חברי התנועה יותר ממוזמנים לבטא את עמדותיהם הפוליטיות. זה מאפשר מגוון עמדות תבוך התנועה, וזה אחד מהדברים שמייחדים אותה.
 

HaTzofif

New member
מפלגות ותנועות

אני מצטער אם אני שואל הרבה, אני חדש בקטע... יש את הנוער של המפלגות כמו נוער מרץ, נוער עבודה/ליכוד/שינוי. הם בטח מקבלים כסף ממפלגות כי... הם שלהם. אז ברור שתהיה להם דעה של המפלגה המממנת. תנועות נוער אחרות גם מקבלות כסף מהמפלגות? ומישהו אמר לי שאנחנו לא פוליטיים- איזה דעות פוליטיות יש לנו?
 

trigotrigo

New member
מה שיש לנו

הוא מגוון רחב של אנשים בעלי דעות שונות. זה אומר שבתור צופיפניקים אנחנו יכולים לצדד בכל עמדה פוליטית הגיונית (כשאני אומר הגיונית אני מתכוון ללא מסיתה וכד'). כמו בן מותר לכם, בתור שכבה, או שכב"ג, או שבט, לתמוך בעמדה כלשהי, אבל לא בשם כל התנועה. כי אז זה כבר לא פלורליסטי כפי שערכי הליבה מציינים.
 

HaTzofif

New member
מעט אנשים יחד

זה לא מעט מדי אנשים שכב"ג? כלומר, נגיד החלטנו על משהו שאנחנו רוצים להיאבק בשבילו, ברמה של המדינה, מה יכולה שכב"ג אחת לעשות? אני יודע שתנועות אחרות עושות הפגנות וזה רע כי הם כופים דעות על חניכים אבל, יש יותר כוח לכמה שכבגים מכל הארץ לא? נגיד במקום חמישים איש שפועלים יחד אז מאתיים.
 

trigotrigo

New member
אבל בבחירה אישית להתארגן

זה אומר שאתם יכולים לשאול אם יש עוד שכב"גים שרוצים להשתתף בהפגנה, אבל על השלטים תכתבו בשם השכב"ג שלכם, לא בשם כל התנועה...
 

coockiemonster

New member
במה הצופים שונים?

מ.....אני יודעת במה הצופים שונים מנוע"ם, כי זה מה שיש לנו בשכונה, וממה הם שונים מהנוע"ל כי גם זה יש לנו בשכונה. אז ככה: בעיקרון, כמו שאמרו, הצופים הם תנועה אי- פוליטית ותיקה בארץ, שבעיקרון גם אם אתה מוסלמי נוצרי בודהיסטי יהודי זה לא יפריע לך להיות בצפוים. עוד משו שמייחד אותנו- יש מפעלים הנהגתיים או ארציים (שזה מגניב ביותר!!!!) ויש משלחות לחו"ל וכלאה....אה, ואנחנו גם לא דתיים. וחוצמיזה שאנחנו אחלה אנשים- אנחנו סתם אנשים רגילים שנמצאים בהרה ימי עבודה...
 

shira g

New member
יש הבדל הרבה יותר משמעותי

די בדוגרי לרוב החניכים זה לא משנה מה פוליטי מה לא בלה בלה... אני לא יודעת איך זה במקומות אחרים אבל בחיפה הצופים שונים מהתנועות האחרות בגלל הארגון, הסדר...יש מסגרת מסודרת של מערכים ופעולות וברור מה חניך בכל שלב אמור לקבל...אילו ערכים כדאי שיפנים וע"י אילו סוגים של פרוייקטים...לפחות בחיפה אין את זה לתנועות האחרות והכל שם די חוואה כזה...חברים שלי שמדריכים בתנועה אחרת (לא נזכיר שמות) מעבירים כל שבוע פעולת כיף ללא כל מטרה מסויימת...
 
אבל בגלל שהוא שאל באופן כללי....

ולא על מה שקורה בחיפה והוא שאל גם על הפן הפוליטי, אז ככה: תנועות הנוער האחרות בארץ מנתבות באופן גלוי מאוד או פחות גלוי לזרם פוליטי מסויים (נוער הליכוד/מרצ/העבודה לזרמים של המפלגות, הנוע"ל שמאלני יותר ומושתת על ערכי סוציאליזם וכו') בעוד שהצופים היא תנועה פלורליסטית, כלומר תנועה שנותנת מקום ובמה לכל הדעות, ואם בנושא הפולטיקה עסקנו אז היא מאפשרת לחניך לבחור בדרך הפוליטית שהוא מאמין בה, מה שיוצר יותר עניין, יותר דיון, יותר שיחה. וכמה תיקונים לקוקי מאנסטר- 1. גם תנועות הנוער האחרות, או לפחות רובן מאפשרות לבני דתות אחרות להצטרף למסגרת פעולתן. 2. אמנם הצופים לא מוגדרת כתנועה דתית, אבל ישנם שבטים שהם בעלי צביון דתי ששיכים למסגרת "עדת הצופים".
 
למעלה