חג שמח ובוקר טוב!

נעמהdj21

New member
חג שמח ובוקר טוב!

מחפשת המלצות להיום, טיול קצר שעתיים שלוש....ללא אוכל. יש תינוקת...מחפשים מקום עם נוף יפה, טבע, אם זה יריד בכלל טוב...
 

נתי

New member
כמה אפשרויות

1. המוזיאון הפתוח בתפן - מקום מרתק בפני עצמו: יש שם יום פעילות והפעלות לילדים כולל הצגות וסדנאות. במחיר שווה לכל נפש (30 ש"ח) 2. פסטיבל הקרפיון בפארק הדיג מעיין צבי (הנחות בכירטוס של חבר וטוב) 3. הכפר הפרעוני בחוות דרך התבלינים ליד בית לחם הגלילית 4.על תנינים וציפורים סיורי צפרות בנחל תנינים עושר בתי הגידול של הנחל וגדותיו, צמחיית הסבך, שטחי בריכות נרחבים, חוף וים – כל אלו מושכים אליהם מיני ציפורים, חלקן יציבות ואחרות חורפות או נודדות... ויחד איתן גם את הצפרים... אנא הצטיידו במשקפות. היכן: בשמורת טבע נחל תנינים מתי: ימים ג'-ה' 19-21.4, שבת 23.4, ב' 25.4 בשעות 10:00, 12:30 יש כמובן את שמורת עין אפק היפה. ההמלצה החינמית: מערת האצבע בכרמל. זה חינם, יפה ומרתק.
 
../images/Emo207.gif מדבר יהודה

במסגרת גיחות הפסח יש לנו יום עם בכורתנו ללא אחותה הצעירה, המאטה מאוד את הקצב ומכתיבה את אופי הטיולים. הכיוון הוא מדבר יהודה, יום חמישי מהבוקר מוקדם. חשבתי על נחל אוג כאופציה אחת, ויש לי זכרון עמום לגבי הדרג'ה העליון כאפשרות נוספת. מתאים? אשמח להארות, הערות ועוד רעיונות אם יש. מדובר בבת 6 שהולכת יופי ומטפסת בכיף, עם שני הורים שמתגעגעים לטיולים בלי מנשא... תודה רבה וטיולים נפלאים לכולכם...
 

נתי

New member
דרג'ה עליון (או משאש-מורבעאת)לילד בן שש

אינני ממליץ. אאל"ט זה משהו כמו 7-8 ק"מ שחצי מזה כמעט - הליכה מנהלית על דרך ג'יפים. האוג יכול להיות בסדר, וגם הסלבדורה - מסלול נהדר למשפחות מטיבות לכת. שמישהו יתקן אותי, אם אני טועה. מדבר יהודה אינו מהאזורים בהם טיילתי בשנים האחרונות, והכל מזכרונות של 10 שנים ומעלה.
 

ששש

New member
נחל אוג עשוי להתאים. אבל צריך להקשיב לתחזית!

במידה ויהיו או צפויים להיות גשמים בירושלים, אסור להכנס לנחל!! משאש מרובעת להבנתי הוא גם אופציה טובה. הסלבדורה מסלול קל למדי. בהנחה שהבת אמיצה ונמרצת אזי תשקלו גם את צפית תמר.
 
אני דווקא מוטרד מהקטע האתגרי

כלומר , ההליכה בתוך הנקיקים האימתניים הללו. הירידה למורבעת תלולה מאד, מסוכנת, בחלקה מוגנת ע"י מעקות ברזל. אח"כ שביל מרפסת מוליך אל מפגש הנחלים משאש ותקוע. העליה במשאש אתגרית גם היא, מסתייעת בדרגיות במקומות מסוימים. אם המסלול זכור לי נכון, יש שם מפל משופע בעייתי כאשר עולים אותו. נקודה נוספת במסלול הזה (המסומן דווקא) זכורה לי כקטע "מרפסתי" מסוכן ממש. לא כל הילדים הם אלון של נתי או אלון ה"הייקריסט" או הילדים של "עוד נועה" והייתי נמנע מהליכה שם עם ילדה בת 6. באשר לנחל אוג, צריך לקחת בחשבון שיש כאן עליות ארוכות ותלולות בדרגיות החוצות שני מפלים. ובנוסף מדברים ברצינות על גשם בסופ"ש. שני הנחלים הללו מובילים שטפונות עוצמתיים וצריך מאד להיזהר ולהיות קשובים לתחזיות ולא להעז אפילו להיכנס לשם כאשר השמיים סגריריים, מעוננים מידי ורטובים. ושיהיה טיול בכיף. חג שמח ושימרו על נפשותיכם.
 

נתי

New member
סייר, אני מסמיק מהמחמאות

אני מסכים עמך. שנים לא הייתי במסלולים הללו של מדבר יהודה ואני זוכר במשאש שיפועים לא קלים במיוחד (גם למורבעאת זה לא משחק ילדים). ציפור חביבה לחשה לי שהדרך למגרש החנייה ממצוקי דרגות אינה עבירה לרכב רך, מה שמוסיף עוד 2 ק"מ על דרך ג'יפים. . האוג פחות קשה אם כי גם שם צריך לשים המון לב בקטעים של היתדות ולתחזית מזג האוויר. שבר ענן מעל מעלה אדומים ותצטרכו חגורות הצלה. שווה לשקול את הסלבדורה או את הערוגות כמסללולים חלופיים. אולי שווה לי לשקול לחזור לצפון מדבר יהודה אחרי שנים רבות של העדרות. אם כי לאחר שנים של התמקדות בנגב מדבר יהודה יהיה כל כך קטן ומשעמם...
 
דרגות עליון

רק חזרנו. עלינו ולא ירדנו. קל ויפה אבל מצוקים מאוד תלולים. דורש הכנה נפשית ללכת לא לרוץ המפלים תלולים אבל בכף בעליה. הכביש שמוביל לתחילת מסלול מאוד משובש טרג'ט לא עברה חזרנו בטרמפים עם ג'יפאים וגם לקחנו מפתחות בדרך מקבוצה שירדה... תהנו ואל תחשבו לישון באוהלים הבדואים של חאן דרגות. זוועה.
 
תודה לכולכם!

ויתרנו כרגע על המשאש, לטובת נחל אוג. התחזית למחר אומרת מעונן אך ללא גשם. כמובן שנבדוק רגע לפני. צפית תמר בהחלט על הכוונת, אני מקווה שעוד נספיק בעונה הנוכחית. חג טיולים שמח!
 

נתי

New member
צאו, טיילו וחיזרו בשלום

בשובכם נשמח לקבל עדכונים וחוויות מהדרך אם ניתן - פיתחו שרשור חדש עם תמונות (אפשר גם רק נוף) למען המשפחות האחרות והדורות הבאים. תעשו חיים!
 
למעלה