חגים ותגובת אנשים עם האוכל

sar20

New member
חגים ותגובת אנשים עם האוכל

החגים בעיצומן אנחנו משפחה שאוהבים אוכל שיהיה שולחן מלא מכל טוב אבל לא אוכלים המון אני שקלתי תמיד 48 קילו אחי רזה אמא שלי תמיד מלאה בלי קשר אבי רזה אצלנו כל הגברים רזים הנשים קצת מלאות אבל לא ממש אני עברתי כמה משברים והתמלאתי בלוטת תריס כדורים שלקחתי רק הוסיפו לחץ עצבים וכו חוץ מאנמיה שתמיד מופיעה ברוך השם בריאה אז לסיפור ראש השנה הגיע לבית הורי הגיעו משפחה אחי ואשתו וכו'... אני שלא אכלתי עוד גם מיום לפני,ישבתי עם כולם ושתיתי מהיין של הקידוש(אחי דתי)ומים וישר הקמתי את כולם ,בכדי שאוכל כרגיל להקיא (אני סגורה 8וחצי,מצחיק בקושי אוכלת ולא יורדת אבל אין מה לעשות לוקח זמן) חוזרת לשולחן כמובן כולם בסלטים ובמנה ראשונה דג ואני מנסה לטעום סלק מגורד ושוב להקיא מעצבן כי אבא שלי תותח במאכלים חזרתי וניסתי לאכול קצת תפוא אדמה ובטטה מעכתי לפירה וממש על המזלג קצת קצת שמתי לב שיש מבטים לכיווני לא רגילים ככה כאין לנו במשפחה מישהו שעבר טבעת בקיבה ושוב הלכתי להקיא אבל לפני ניסתי להלך קצת ברחבי הבית לנסות אולי ירד להימתח לפעמים עוזר ושמעתי את הדוד שואל למה היא יצאה מהר מהשולחן היא נפגעה שאנחנו אוכלים והיא לא הוא לא מבין בזה והכל אני שומעת אז אמא הסבירה וסבתא חחשנתקע לי ואני מהלכת בבית בכדי שאוכל להמשיך לאכול ושאנחנו המוטבעים לוקח לנו זמן ובאמת אחרי שהם סיימו קידוש ארוחה ראשונה שנייה שלישית ומתוקים אני עוד ההיתי באוכל שלי הראשון קצת תפוא ובטטה וסלטים אני מכורה לסלטיםםםםם בלי קשר לניתוח זה עדיפות שלי(הסלטים)מה שהורדתי מהתפריט מאז הניתוח זה את הלחם שבמקומו בא לחמית או פירכית ואת הקולה רק מידי פעם טועמת וכמעט שלא שמה מלח באוכל אבל אוהבת תבלון
 

אופירA

New member
מנהל
אני מאוד מבינה את תגובת האנשים

הם תמהים כשהם רואים התנהגות תמוהה. גם אני תמהה. מדוע צריך להקיא כל מנה? מדוע לא אוכלים יומיים? מדוע צריך להתהלך ברחבי הבית בשביל להעביר פירה תפוחי אדמה??? ולמה את קוראת להתנהגות הזו "אנחנו המוטבעים"? אנחנו המוטבעים כאן בפורום, אוכלים סעודת שבת בלי לקום מהמקום כלל וכלל. סעודה מלאה: לחם, דגים, סלטי ירקות חיים ומבושלים, מרק, עוף, אורז, תפוחי אדמה, ולסיום - קינוח. כל מה שמוגש לשולחן. פירור לא מוקא החוצה. פירור. כמובן, שאם יש לנו עודף משקל, ואיננו אוכלים מאכלים רבי קלוריות, ואיננו אוכלים מאכלים מיותרים מבחינה תזונתית (כמו עוגה וגלידה) אלא לעיתים נדירות ובכמות סמלית, וגם עושים פעילות גופנית מסודרת - אנו גם מרזים. את מספרת שאת בקושי אוכלת ולא יורדת. זה לא מצחיק, כי זה עצוב. את לא יורדת כי את לא אוכלת, ולכן הגוף מאיט את חילוף החומרים שלך ל-0 ואינך יכולה לרדת במשקל. אם תרדי במשקל, זה יהיה במחיר של חוסרים תזונתיים חמורים במיוחד (כי כמה זמן אפשר כמעט לא לאכול בלי להזיק לבריאות?) אני לא אומרת לאנשים מה לעשות עם החיים שלהם. לכל אחד יש בחירה משלו. אבל למה להוציא שם רע על ניתוח הטבעת? למה לקרוא לבחירה בלתי מושכלת של אורח חיים, בשם "אנחנו המוטבעים"? זה לא אנחנו, זה אתם.
 

sar20

New member
היי אופירה מה שלומך?

וואוו איזה התקפה אנחנו המוטבעים היה מדובר שלוקח יותר זמן לאכול זאת הכוונה. המטרה היתה לספר מה עברתי בחג דיברתי עם אובנת אמר שאחכה קצת ואם זה ימשיך אפתח והם לא תמהים רק לא מבינים ולא מכירים אני עושה הליכות רבות וזה לא שלא רזיתי בכלל פשוט יורדת מאד לאט וזה לא שם רע על הטבעת שוב הכונה היה שאנחנו המוטבעים אוכלים במשך יותר זמן בבקשה לפני תגובה כזו לקרוא קודם גמר חתימה טובה שרית
 

היללה6

New member
תרשו לי גם להתערב ולשאול...

אני חייבת להבין, ההתנהגות שתוארה פה היא ממש תיאור מדוייק של מה שעובר עליי בכל ארוחה.גם אני מנסה כל פעם ביס מאיזה סלט, מרסקת את סלט התפו"א, טועמת מהסלק המגורד וכל כמה ביסים מגיעה להקאה (למרות שהביסים קטנים והלעיסות רבות והאכילה איטית...) אופירA,האם זה לא אופייני לניתוחי טבעת?זה חריג? איך ייתכן שאתם מצליחים לאכול את כל המאכלים שציינת? איך זה שאתם לא מקיאים? אני סגורה בערך 8 וכמעט שאף מאכל לא עובר אצלי מייד עם תחילת הארוחה. יש דברים שבכלל אין סיכוי שיעברו, כמו לחם, אורז וכדומה. באמת חשוב לי להבין, ההתנהלות הזאת היא החריגה או דווקא זו שבה הכל עובר ללא הקאות?
 

sar20

New member
היללה

אני גם לועסת הרבה זמן לפעמים אחרי שאני מקיאה פעם פעמים פתאם הטבעת נפתחת את האוכל הכי טוב הכוונה שהצלחתי לאכול ביתר חופשיות זה היה בים משום מה בים נפתח הטבעת אצלי בכל אופן אני יודעת גם מחברה שלי ועוד בנות שגם להם נתקע ויש הקאות אז נראה לי שזה ככה אבל מעדיפה לשמוע מה אופירה ושאר חברי לפורום אומרים
 

17001

New member
גם לי יש את הבעיה הזו, אמנם אני לא סגורה הרבה

5.5CC אבל אני כמעט לא מסוגלת לאכול כלום, הכל נתקע לי למרות שאני אוכלת לאט וביסים קטנים, בסוף משהו כן נכנס אבל בין לבין אני הולכת להוציא את זה כי גם לשתות אי אפשר. אני שנתיים וחצי אחרי הניתוח וירדתי מעט מאוד ( 13 ק"ג) אני תקועה עם המשקל הזה מעל שנה ואני לא מגזימה. לסגור את הטבעת לא בא בחשבון כרגע כי גם ככה אני לא מצליחה לאכול , אז מה עושים כדי לרדת? אני לא אוכלת לחם, אורז, גבינה שמנה, בצקים, פסטות למיניהם, אז איך אני לא יורדת??? מבחינת הרופא אני צריכה לסגור ורק לשתות, הוא לא חושב שצריך לאכול בכלל אם רוצים לרדת,אבל אי אפשר לנהוג כך,הנפש רוצה לאכול אין מה לעשות
 

אופירA

New member
מנהל
בנוגע לאי ירידה במשקל -

אם את מעוניינת לברר את הבעיה לפרטיה, ולקבל כיוונים לפיתרון או לעזרה בנוגע לבעיה זו - את מוזמנת לשלוח מסר פרטי ונדסקס מה קורה לפרטי הפרטים המסוימים. יש הרבה כיוונים אפשריים - צריך לבדוק איזה אוכל בדיוק ומה אורח החיים (וכמובן למצוא את הדרך האפשרית עבורך, ולא איזו דרך אוטופית שאינך מסוגלת ליישם...), ובהתאם לנתונים - לשלול בעיה בבלוטת התריס או בעיות אחרות, הניתנות לטיפול רפואי.
 

אופירA

New member
מנהל
זה אופייני ומדויק מאוד למנותחי טבעת

שמשום מה בוחרים לסבול ולהיחנק, ולשמוע לשיטה חסרת היגיון של אחד המנתחים, שכל הצוות הרפואי שלו מתנגד נחרצות לשיטה זו, ומנסה בחוסר אונים נואש להעביר את המנתח מדעתו ומדבריו אלו. הדרך הפשוטה מאוד לחיות חיים נורמליים עם טבעת, היא להבין שטבעת זה לא מלתעות. ושגוף צריך אוכל בריא כדי לחיות בריא. ושאם יש לאדם קושי נפשי לאכול בצורה נורמלית, הוא לא יכול להתעלם מהקושי הזה ולא לטפל בו. ברור שהוא זקוק לעזרה כדי להתגבר על תאוות האכילה ולא יכול להתגבר עליה בכוחות עצמו. לשם כך באה הטבעת. אבל לא טבעת מלתעות. טבעת. לכן הדרך הפשוטה מאוד לחיות חיים נורמליים עם טבעת היא לסגור אותה עד הגבול שבו אפשר להעביר את כל המאכלים בדרך זו או אחרת, בלי שיהיה צורך להקיאם. את הדרך הזו לומדים על ידי ניסוי ותעייה. אם בכל זאת יש מאכלים שלא מצליחים לעבור או שעוברים בקושי רב - אז אפשר לוותר עליהם אם מדובר בכמות מצומצמת של מאכלים, שיש להם תחליפים תזונתיים מספקים. ומי שסגור מעבר לגבול הזה - שומה עליו לפתוח את הטבעת עד לגבול הזה. כדי לרזות יש לשלב כלי עזרה נוספים. ולגלות שכאשר אוכלים חילוף החומרים טוב יותר ומרזים טוב יותר מאשר במצב של צום מתמשך. אדם שנמנע מלפתוח את הטבעת כי הוא חרד מהכמה ק"ג שהוא יעלה במשקל בתחילתו של התהליך, צריך להבין שיש לו חשיבה של הפרעת אכילה, ושהוא לא יכול להרוס את חייו בגלל החשיבה הזו, וחייב ללמוד לשנות אותה. אני מודיעה לך מפורשות: לא רונה, ולא ויקי, ולא רוייקו, ולא אני, ולא עוד רבים אחרים - נאלצים לוותר על מאכלים. אנחנו לא נאלצים להקיא בעל כורחנו, אנחנו לא נאלצים להימנע ממאכלים. אנחנו יודעים לשתות כדי לפתוח את הטבעת לפני האוכל, לאכול לאט את הביס הראשון ולהמתין עד שהוא עובר, להרגיש באיזה שעות מתאים לאכול לחם ואורז ובאיזה שעות לא מתאים, ולאכול מאכלים שקשה לאכול אותם בכמויות קטנות ועם הרבה לעיסה, ורק בשלב שהמעבר יותר פתוח. חריגה או לא - זה לא השאלה. השאלה אם ההתנהגות הזו נכונה. כידוע, בעולם המערבי, הרבה התנהגויות לא נכונות אינן חריגות...
 

אופירA

New member
מנהל
שרית יקרה, ברור שאין כוונה לפגוע בך

ברור שאם את אומרת שהמוטבעים צריכים לאכול יותר זמן - זה נכון מאוד ותקין מאוד ואני מסכימה איתך מאוד מאוד. אבל כשאת אומרת שאת צריכה להתהלך אחרי אכילת פירה, ושאת צריכה להקיא את המנות הראשונות - על זה אני אומרת: זה לא אנחנו המוטבעים, זה רק אלו שבחרו, משום מה, בדרך החיים הזו. יש כאלו שבוחרים בזה משום שהם לא יודעים שיש דרך אחרת, וחובתי כלפיהם היא לספר כל היום וכל הליל שיש דרך אחרת ושעצוב שבוחרים בדרך הקשה והגרועה. מנותחי קיצור קיבה (שרוול ומעקף) מתלוננים בצדק על איכות החיים הנמוכה של מנותחי הטבעת, שצריכים להקיא ולפלוט ולהיתקע ולסבול ולרייר וכו' וכו', ואנחנו מוכרחים כאן לומר: זה לא הטבעת שעושה את זה, זו הבחירה של אנשים שרוצים להתנהג על הפרעת האכילה שלהם. אין סיבה להקיא ולפלוט ולהיתקע ולסבול ולרייר, אלא רק אחת: שהמנותח מעוניין בזה וגורם לכך ו/או מאמין שאין דרך אחרת. לא ייתכן שאלו שבוחרים בדרך זו יעשו לזה פרסומת ויספרו שזה כורח המציאות. כי זה מאוד מטעה את האחרים.
 

sar20

New member
אופירה

אשמח לשמוע על דרך אחרת שלא מוכרת רק הוסיף שאני לא אוכלת בכמויות מוגזמות וגם לא בעברי,אף פעם לא ההיתי אכלנית,אצלי השומן מכדורים שלקחתי לחץ נפשי דברים שעברתי והדבר הגרוע שאהבתי בורקס שזה מאד משמין וקולה הורדתי אותם לגמרי חוץ מקולה שמידי פעם טועמת בגלל הנפש את העצה להתהלך זה מחברה שלי כי שההיתי מוטבעת חדשה לא ידעתי מה לעשות שנתקע ואמרה לי תתהלכי קצת או להתמתח כל מיני כאלה האמת זה עוזר חברה שלי לעומתי היתה אכלנית כפייתית גם בלילותתתתת כל הבא ליד ומאד שמנה היתה והורידה 50 קילו בתוך שנה ולבסוף בגלל אכילה כפייתית שלה החליקה הטבעת דחפה אוכל כמובן השמינה עשתה טבעת שוב הרזתה ועכשיו פתחה בגלל הריון שלדעתי זו טעות טעות לחשוב לאכול בשביל 2 צריך להזין את הגוף אבל לא לבלוס . לעומתה אני שומרת אוכלת לאט ולא הרבה או בלילות הליכות הרבה אני סגורה 8וחצי כנראה סגרתי יותר מידי יש ימים שכן אני מצליחה לאכול אשמח לתשובות
 

אופירA

New member
מנהל
להתהלך ולהתמתח זו דרך מצוינת

ולא מזיקה כלל. אין בעיה בכלל עם הפטנט הזה. אני משתמשת בו הרבה, והוא מאוד מומלץ. הוא עדיף אלף מונים על הקאה או דחיפת האוכל ע"י שתייה. כל מה שהטריד אותי זה שנאלצת להתהלך אפילו אחרי פירה. כלומר שגם אוכל רך מאוד לא עובר לך בקלות. ואכן, כדברייך - הטבעת שלך סגורה יותר מידי. אם תפתחי קצת, יתכן שתשמיני בהתחלה כמה ק"ג (ויתכן שלא), אבל אח"כ תתחילי לרדת - אם תתרגלי לאכול ירקות בתזונה שלך, לשתות הרבה מאוד ולתכנן תזונה ופעילות גופנית מיטבית - הכל לפי יכולותייך כמובן, ולא מעבר למסוגלותך הנפשית. לפי התמונה שאת מתארת - שמעולם לא אכלת בכמויות מוגזמות - בעית ההשמנה שלך בהחלט נובעת מסיבות אחרות (כגון אלו שתיארת), ולכן ההרזיה שלך תהיה איטית יותר. אבל לא ייתכן שזה יבוא על חשבון איכות חיים גבוהה. מה עוד שדווקא אנשים כמוך, שיש להם חילוף חומרים נמוך בגלל כדורים וגנטיקה, ניזוקים במיוחד ממצב של חוסר אכילה כעין צום, שמכניס את הגוף למגננה וגורם לו דווקא למנוע ירידה במשקל. דווקא אנשים כמוך חייבים לשלב את כל כלי העזרה בירידה במשקל: ספירת קלוריות, עזרה בהשגת הרגלי אכילה מסודרים ואוכל בריא (תמיכה, טיפול), פעילות גופנית מסודרת. והמון המון סבלנות בנוגע לירידה במשקל. את צודקת מאוד בגישה שלך כלפי ההריון - טעות גמורה לחשוב שצריך לאכול בשביל 2. צריך לאכול בשביל אחד בריא. אין סיבה לפתוח את הטבעת בהריון, אלא רק לאפשר מעבר תקין של אוכל בריא בכמות מספקת. אם צריך לפתוח קצת לשם כך - וודאי שצריך. לדעתי את צריכה לפתוח קצת ולהגיע למצב שאין צורך בהקאות ואפשר לאכול מסודר (נכון, לא כל הזמן מוצק, לא כל דבר בכל שעה, ובוודאי שלא בכמויות גדולות. אבל עם סדר מסוים שהופך להרגל בריא). לגבי האוכל את צריכה להיות במעקב של דיאטנית ולתכנן את הקלוריות ולעשות את השינויים שאת מסוגלת להם בהרכב המזון (כלומר אם אפשר להפחית קלוריות במזון). ההקאות מסוכנות מאוד. המון אנשים דיווחו על תזוזת טבעת בגלל הקאות.
 

אנדי77

New member
חברים יקרים...

אני סגור מזה שנה וחודשיים ואני לא מקיאה כמעט בכלל. אני אוכלת מהכל - גם לחם, אורז, פסטה, שותה כמויות של מים והכל עובר. כמובן בכמויות קטנות, כל 3 שעות בערך ושותה מים עם הארוחה כדי לעזור לאוכל לרדת וכן יש גרפסים אבל זה חלק מהעניין. אני אחרי ירידה של 60 קילו ועכשיו פחות או יותר שומרת למרות שהייתי רוצה עוד איזה 3 קילו - אני 1.74, שוקלת 73. חברים, אין צורך להקיא - זה פשוט עושה צרות אח"כ -] מקסימום לפתוח קצת ולאכול בכמויות קטנות - גמר חתימה טובה...
 
תוכל לפרט בבקשה?

בשבילנו המטובעים החדשים? אך אתה מתנהל עם הטבעת, מה אתה אוכל במהלך היום? על כמה אתה סגור? ואיזה סגירות עשית עד כה ומה הרגשת בכל סגירה? סליחה על מבול השאלות. תענה על מה שתוכל תודה
 
אנדי היא בחורה. וגם יפהפיה... פעם אחת היא

טעתה וכתבה "סגור" וכבר נהפכה לבחור...
 

אנדי77

New member
מקסימה את רונה...:) ולמטובעים החדשים...

וכן כמו שרונה אמרה - אני בחורה... אני סגורה מזה שנה וחודשיים 8.5. בתחילת דצמבר הזה יעבור שנתיים מאז הניתוח. היו תקופות קשות יותר אבל כעת אני מסתדרת טוב. קשה בהתחלה להתרגל לקום על הבוקר ולא ניתן לאכול ישר. צריך קודם לשתות וזה גם בהתחלה קשה על הבוקר אבל לבסוף הטבעת נותנת לאכול. צריך לחכות ולהתאזר בסבלנות. אני עובדת משמרות אז כשאני עובדת בוקר ונמצאת בפעילות מוקדם אז אני יכולה על הבוקר לשתות קפה ומים וב- 11 כבר לאכול משהו. זה גם קצת מאבק ואני עדיין לא יודעת אם אני מתנהלת הכי נכון אבל מה שהכי עוזר לי זה לשתות מים בזמן שאני אוכלת ואז יותר קל לי. אצלי בניגוד להרבה אנשים כאן ולמזלי הרבה בטבעת שלי לא נפתחת בערב. קשה לי באותה רמה לאכול לאורך כל היום. לפעמים אני צריכה לשתות מים כדי להוריד קפה גם אבל התרגלתי. זה שווה את הכל כשרואים את התוצאות. חשוב גם להתאמן ואחרי אימון בבוקר ושתיית ליטר מים גם יותר קל להתחיל לאכול. אני עדיין מקיאה ומפחדת מזה אבל זה קורה לי כעת אולי פעם בשבוע וזה באשמתי כשלא בא לי להכין אוכל ואני מורעבת ואז אני חוטפת בעמידה וזה עוד דבר - אם אני אוכלת בעמידה - האוכל ניתקע. אני עכשיו אוכלת הכל. סלטים, לחם (צנימים) - יורדים יותר טוב, ביצים, טונה, גבינות רכות וקשות, מאפים אבל ממש בקטנה. אני שותה 4-5 ליטר מים ליום. מוגזים לעיתים מאוד רחוקות. תמשיכו לשאול ואשמח לענות... גמר חתימה טובה לכולם וצום קל...
 
למעלה