חברת ייעוץ- מת"ן מישהו ניסה??

חברת ייעוץ- מת"ן מישהו ניסה??

עד כמה באמת התנאים למשכנתא דרך הבדיקות שלהם יותר טובות? ואם יש חברות אחרות מומלצות או שאין מה להתחיל לבדוק עם כל היועצים הפרטיים למינהם....?
 
../images/Emo82.gifאינני מכיר אישית את החברה

אבל קראתי את הכתבה של ליאור איילון הוא מנכ"ל חברת מת"ן מלפני יומיים בגלובס ונהינתי ממנה. בכל מיקרה כדאי שתגלגל כאן את ההתלבטויות שלך וננסה לעזור. אם זה לא יעזור זה בטח לא יזיק.
 
קראתי את הדברים.. גם של ab..

בגדול פנו אלי 2 חברות ייעוץ בתחום המשכנתא ורצים לעשות פגישה ומבטיחים עמלות ותר זולות ממה שהוצע בבנקים... אני קצת עשיתי סיבוב בנקים, קיבלתי אישור עקרוני ונשאר אולי משא ומתן אחרון לפי חתימה על משכנתא עם אחד הבנקים.. אז רציתי לדעת מניסיון של אחרים כמה "חסכו" להם בריביות והאם השירות הזה שווה את ה5K שהוא עולה בערך... לפי 2 הקישורים זה פרווה.. אלא אם אין לך זמן להתרוצץ או שאתה לא מבין כלום בכסף..
 
../images/Emo82.gifונשאר משא ומתן אחרון לפי חתימה על משכנתא

בשביל זה חבל ללכת לחב' ייעוץ כדאי לך מאוד לנדב כאן נתונים ותקבל ייעוץ חינם וגם אם תחליט בסוף ללכת לחברה תהיה "מבושל" יותר. לגבי החיסכון, כדאי שגם את צורת חישוב החיסכון שלהם תציג . כמו בחנות בגדים מעלים את מחיר התווית ונותנים 50% הנחה.
 
תשובה..

פרטים נתתי לפני כשבוע וייעצת לי... משכנתא של 400K החזר רצוי 3000. החברות האלה לא בטוח יעזרו לי כי כבר את רוב המחקר והבדיקות עשיתי לבד.. החיסכון שלהם אולי יהיה בעמלות.. השאלה באיזה גובה זה משתלם לי? אם נגיד הם משיגים P-1 לעומת P-0.9 זה אומר שעל כל 100K אני חוסך בשנה 100 ש"ח.. כנ"ל לגבי דברים אחרי םשבהם ההבדל הוא 0.1% בין מה שאני השגתי למה שהם אולי משיגים.. אבל העלות שלהם היא 4K-5K. מכל הדברים שקראתי פה בפורום והריביות שקיבלתי נראה לי שאני ילך על- 250K P-0.8 ל-15 שנים 75K קבועה צמוד 1.99% ל-7 שנים 75K קבועה צמוד משתנה של שנתיים ב 0.99% ל-15 שנים כאשר את המשתנה המטרה לחסל תוך שנתיים ואז ל"הרוויח" ריבית נמוכה יחסית.. וכסף נוסף שיצטבר להקטין חלק משתי האחרות תלוי איך ישתנה השוק.. על הפריים יש סיכוי שאני יקבל יותר קרוב ל P-1 , והמשא ומתן אחרון שהתכוונתי אליו זה כל בנק אמר שיהיה לי חוזה חתום לגבי קנית הדירה אז הם ינסו לקבל אישור מהמנהלים שלהם לתנאים יותר טובים.. אז אולי יהיה שיפור נוסף.. ושאלה טכנית נגיד הקבועה ל-7 שנים אם אחרי 7 שנים לא סיימתי אותה אז אחרי 7 שנים יקבע גובה ריבית אחר כמו במשתנות לא? או שהרעיון בהם שאחרי ה-7 שנים סיימתי את החלק הזה במשכנתא? ויש עוד הצעה מבנק אחר- 250K P-0.8 ,ל-15 שנים 50K ללא ריבית ל-5 שנים (0% קבועה לא צמודה) 100K 2.4% ל-10 שנים ועוד שאלה, יש לי כסף בקופות גמל (100K בערך) שאני מתכנן בעוד שנה-שתיים לפתוח ואז להעביר אותו לטובת המשכנתא האם זה משתלם? בחישוב שלי הם עושות כ-10% בשנה
 
../images/Emo82.gifתשובה

1.אחרי ה-7 שנים סיימת את החלק הזה במשכנתא. 2. קופת גמל, כדאי לשמור לגיל הפנסייה ובמיוחד שיש לה תשואה הרבה יותר גבוה מתשלומי הריביות היום. יחד עם זאת כדאי מאוד לבחון זאת לכשתיפתח ,אולי הנתונים יישתנו וכמובן לבדוק מול שאר כלכלת המשפחה (חובות אחרים מינוסים בבנק וכדומה).
 
למעלה