חברת ביטוח חצופה ? מה עושים ?
שלום. לפני כ8 חודשים קיבלתי צ´ק בלתי צפוי מחברת הביטוח שלי. הופתעתי, אבל גם ידעתי שהצ´ק הזה לא שלי ! הרי אין לי שום תוכנית ביטוח שנפתחה לאחרונה. כאזרח שומר חוק ואדיב, הרמתי טלפון אל סוכנות הביטוח. שם נאמר לי בודאות שהצ´ק הוא שלי, והתוכנית שנפתחה היא תוכנית ישנה שלי, ועוד ועוד ועוד. בקיצור - אדוני, שמח לך בחלקך - הצ´ק שלך. המתנתי עוד מספר ימים, ואז הפקדתי את הצ´ק בחשבוני. היום, להפתעתי, מתקשרים מחברת הביטוח, ומבקשים את הצ´ק חזרה ! אדוני, הצ´ק לא שלך, הוא של מישהו אחר ! בגלל שהטעות היא שלנו, אנו רוצים רק את הסכום המקורי ללא הצמדות וללא קנסות. שאלתי - האם מותר להם לעשות כזה דבר ? הרי כשבדקתי איתם הם אמרו לי שהצ´ק שלהם. הם לא יכולים לספוג את הטעות הזו ? למה לבקש ממני חזרה את הסכום הזה, שכבר מזמן מילא את תפקידו בחשבון הבנק שלי ? האם יש דרך חוקית לא להסכים לדבר כזה ? מה עם חובת ההוכחה ? ככה סתם הם יכולים לבוא ולספר לי סיפורים ? עזרו לי. אני באמת רוצה לדעת מה אפשר לעשות בנידון. תודה !
שלום. לפני כ8 חודשים קיבלתי צ´ק בלתי צפוי מחברת הביטוח שלי. הופתעתי, אבל גם ידעתי שהצ´ק הזה לא שלי ! הרי אין לי שום תוכנית ביטוח שנפתחה לאחרונה. כאזרח שומר חוק ואדיב, הרמתי טלפון אל סוכנות הביטוח. שם נאמר לי בודאות שהצ´ק הוא שלי, והתוכנית שנפתחה היא תוכנית ישנה שלי, ועוד ועוד ועוד. בקיצור - אדוני, שמח לך בחלקך - הצ´ק שלך. המתנתי עוד מספר ימים, ואז הפקדתי את הצ´ק בחשבוני. היום, להפתעתי, מתקשרים מחברת הביטוח, ומבקשים את הצ´ק חזרה ! אדוני, הצ´ק לא שלך, הוא של מישהו אחר ! בגלל שהטעות היא שלנו, אנו רוצים רק את הסכום המקורי ללא הצמדות וללא קנסות. שאלתי - האם מותר להם לעשות כזה דבר ? הרי כשבדקתי איתם הם אמרו לי שהצ´ק שלהם. הם לא יכולים לספוג את הטעות הזו ? למה לבקש ממני חזרה את הסכום הזה, שכבר מזמן מילא את תפקידו בחשבון הבנק שלי ? האם יש דרך חוקית לא להסכים לדבר כזה ? מה עם חובת ההוכחה ? ככה סתם הם יכולים לבוא ולספר לי סיפורים ? עזרו לי. אני באמת רוצה לדעת מה אפשר לעשות בנידון. תודה !