חברתי : עובדים ללא זכויות בישראל

sheketz

New member
פינת עישון זה בשביל המעשנים

אם אין אז אסור לעשן בכלל בעבודה.
 

sheketz

New member
עישון במקום עבודה - עבירה פלילית

אם לא מוסדר עניין פינת העישון. האמת היא שזה משתלב בעניין של סביבת עבודה בטיחותית ובריאה ככל האפשר, וזאת היא חובתו של המעסיק לדאוג לכך.
 

gershon17

New member
זה בדיוק העניין

אם מפרסמי הדו"ח חוששים מתביעות דיבה, הרי שהם לא באמת בטוחים בנתונים שלהם. אם הם צודקים, תביעות דיבה רק יעזרו להם לפרסם את הדו"ח ואת פועלם. איזה עובד יפחד לתבוע מעסיק שכבר פיטר אותו ולא שילם לו פיצויים? יש הרבה מאד עורכי דין צעירים, נמרצים ומחוסרי עבודה, כמה מהם ישמחו לזנק על ההזדמנות ולייצג את מיליוני העובדים שמעסיקיהם עברו על החוק (אם 92% מהמעסיקים עוברים על החוק, סביר ש-92% מהשכירים נפגעו). או לפחות את מאות האלפים שלא קיבלו פיצויי פיטורין כחוק. מבין אותם מאות אלפים, אי אפשר למצוא 1,000 שיהיו מוכנים להשתתף בתביעות? ברור שאפשר. אלא אם כן אין באמת מאות אלפים כאלה.
 

טשאפק

New member
92% מהמעיסיקים ממש לא אומר

92% מהמועסקים. אינטל מעסיקה יותר עובדים משלוש מאות חנויות קטנות. >>>מבין אותם מאות אלפים, אי אפשר למצוא 1,000 שיהיו מוכנים להשתתף בתביעות? שנית, מוגשות כל הזמן תביעות לבית הדין לעבודה, וגם זוכים בהן. אני מכיר אחד שתבע חברת שמירה שעשקה אותו קשות, וזכה. שיעור הפונים נמוך בהרבה משיעור אלה שנפגעו מהפרות של חוקי העבודה. רבים לא מודעים לזכויותיהם או לא ששים להתלונן, מחשש שיאבדו את מקום העבודה.
 

טשאפק

New member
או דבר שלישי - היעדר אכיפה

כבר פורסם כאן בעבר מספר הפקחים שאמונים על אכיפת נושא חוקי העבודה. כאשר פקח אחד אחראי בממוצע לכמה רבבות עובדים, לפחות, ברור שהחוק יופר על ימין ועל שמאל.
 

gershon17

New member
לא בכזו כמות

הפרת חוק בכמות כזו אומרת שהמעסיקים הם כולם טיפוסים עבריינים בעיקרם. זה נכון רק בעולם שממתיקסוד1 חי בו, לא בעולם האמיתי. אני מנחש שמדובר בהרבה מאד הפרות טכניות קטנות מאד ולא משמעותיות, כמו שכל פעם שיש תאונה מספרים שלנהג הפוגע יש 154 עבירות תנועה בעברו, ואז מסתבר ש-140 מהן נבעו מנסיעה במהירות 115 קמ"ש בכביש מהיר - דבר שהוא כמעט אף פעם לא מסוכן.
 

טשאפק

New member
על סמך מה הניחוש הזה?

ההיכרות שלך עם שוק העבודה היא כה נרחבת? מעסיקים עושים מה שמשתלם, ואכן אינם מתחשבים בחוק אלא רק בנזק אפשרי שייגרם להם. צריך לדאוג שהפרת חוקי העבודה לא תהיה משתלמת. המצב הנוכחי של היעדר אכיפה והיעדר ענישה מעודד הפרה מאסיבית של החוק - ולא רק בעניינים טכניים פעוטים. יש גם שאלה מהו עניין טכני פעוט. אם משלמים לעובד 20 ש"ח פחות ממה שמגיע לו בכל חודש, זה פעוט בעיניך?
 

טשאפק

New member
ולשם הבהרה

כפי שכתבתי למטה, התכונה של אי התחשבות בחוק אינה עניין של המעסיקים אלא של כלל החברה הישראלית.
 
זה מזכיר לי את הטענה של החתול

שלא מגיע לשמנת, טוען שהשמנת חמוצה. וכנ"ל לגבי רקדנית גרועה שטוענת שהרצפה עקומה וכו'... כך שאתם הקפיטליסטים תגידו ותטענו כל טענה, כדי לפסול את העובדות. כך שמה שווה בכלל להציג בפניכם עובדות, אם כל מה שאתם עושים זה לפסול אותם על הסף בכל מיני טענות מגוכחות שלא היו מביישות ילד בגן?
 

Fasz

New member
על משהו עם רקדנית שלא מגיעה לשמנת

וחתול שזוחל על רצפה עקומה מדי.
 
יופי פאסז

חשבתי שאתה הרבה יותר אינטליגנט ממנו, בעיקר לנוכח השיחה האחרונה שלנו. אך כנראה ששוב טעיתי לגבך.
 
אם אתה כזה קשה הבנה, תחכה.

אני לעומתך, כבר לא מחכה לשום דבר ממפלגת העבודה. המפלגה הזאתאיכזבה אותי בגדול וכך גם הדפא"ר העומד בראשה.
 

vinney

Well-known member
הוא דפ"ר... ומי שבחר בו?

ודפ"ר זה בלי א. ראשי תיבות של "דירוג פסיכוטכני ראשוני". אחד המדדים של צה"ל להערכת מלש"בים. פרץ, קצין בצה"ל, כנראה שלא יותר גרוע ממך במדד הזה. אבל מה בינך לבין עובדות באמת...
 

טשאפק

New member
ודאי

מאפיין בולט של החברה הישראלית הוא זלזול מוחלט בחוק. חוקי העבודה הם רק דוגמה.
 
ברוך בואך למציאות! ../images/Emo45.gif

עכשיו אתה מבין איך מתנהלת המדינה הזאת? המעסיקים, רובם לפחות, מתעשרים על גב העובדים שלהם, ואם לא די בכך, הם גם מנצלים אותם ומפרים את כל חוקי העבודה, בכך שהם נותנים להם שכר רעב ושוללים מהם את זכויותיהם ותנאים מינימליים שמגיעים לכל עובד במדינה דמוקרטית. כך שברוך בואך לישראל האמיתית!
 
למעלה