חברי פורום, חברי תנועה יקרים...

SaberTooth

New member
חברי פורום, חברי תנועה יקרים...

בעקבות שיחה עם מר עידו לוסטיג על השרשור בנוגע למפקד תנועות הנוער פה למטה, היה לי חשוב להעביר כמה נקודות אליכם. אשמח את תקראו ותחוו את דעתכם. א. ובכן, הבנתי שהשרשור הולך להימחק. הבנתי את הסיבות, אבל אני עדיין חושב שזה קצת חבל. הרבה מעבר לזה שהוא פוגע בתנועתנו בצורה קשה, מפקד תנועות הנוער הוא מכשול מאוד גדול שעומד בדרכה של התנועה, ובדרכו של כל אחד מאיתנו כמחנכים. בא גורם חיצוני ומנסה לכפות עלינו הגדרה מעוותת של מה הוא חניך, ואסור לנו לקבל את ההגדרה הזו. לכן אני מאמין שהשיחה על המפקד ועל המשמעויות הרבות שלו צריכה להתקיים בכל קן, בכל קבוצה, בכל צוות הדרכה, בכל מקום בתנועה. כל עוד מרחפת סכנת המפקד מעל ראשינו, אנחנו תמיד חייבים לזכור שהוא בעיקרון דרך אדיוטית ומטופשת לכמת תנועות נוער, לכמת חניכים, לכמת עשיה חינוכית, דרך לא צודקת ולא מוסרית. זו הסיבה שקצת חבל לי שהשרשור נמחק - אכן, האינטרנט והפורום הן מדיות בעיתיות להעביר בהן רעיונות, אבל זו המדיה הכי טובה שיש לנו כרגע, מכיוון שלא כל התנועה יכולה לשבת במעגל ולדון בנושא ארוכות. אני חושב שהועלו נקודות חשובות בשני הצדדים של הויכוח, ואני מקווה שכל מי שהשתתף בדיון וזוכר מה נאמר בו, יקח אותו חזרה לקן שלו, לקבוצה שלו ולצוות ההדרכה שלו. ב. אני עדיין תומך בגישה שהתשובה שאתם צריכים לתת בשיחת הטלפון היא התשובה שתואמת את ההגדרות של המפקד, מהסיבה הפשוטה שזה מה שהם מצפים שתענו, אבל אני בהחלט יכול להבין את אלה שמבקשים לענות לפי האמת הפנימית וחוש הצדק והמוסר שלהם. בכל אופן - הייתי רוצה שכל מדריך שעומד בפני המפקד, שיחשוב טוב-טוב מי הם החניכים שלו באמת, ושלא יענה תשובה שהוא לא מסכים איתה ולא שלם איתה במאה אחוז. בתכל'ס, לא משנה מה תענו - העיקר שתבינו מה שאתם עונים, שתסכימו עם מה שאתם עונים ושתהיו שלמים עם זה. ג. לא התכוונתי לרמוז בשום צורה שתנועת הבוגרים מחנכת אותנו לשקר במצח נחושה במפקד, ואני מצטער אם זה מה שהשתמש מדבריי. יש לי המון הערכה לתנועת הבוגרים, אבל אני עדיין מאמין בלדבר את דעתי. פשוט לא הסכמתי עם מעשיהם של כמה אנשים מתנועת הבוגרים, מעשים שאני מאמין שנעשו מתום לב ומתוך כוונה טובה. בכל אופן, וקצת סטיתי מהנקודה - אני מצטער אם מישהו נפגע. ד. לבקשתו, ומכיוון שביקשו ממני במסרים פרטיים להזדהות בפורום - קוראים לי תום, אני חניך בקן מודיעין בשכבת גרעין (י"ב), גרעין וּמעבר אימפריה. זהו. מצפה לשמוע את דעתכם.
 

צופלח

New member
../images/Emo13.gifתום המושלם

שמעתי שבנוסף למפקד תנועות הנוער של משרד החינוך ישנו סקר טלפוני דומה מאוד של מינה צמח שימשך עד יום שלישי. ממה שהקומונרית שלי אמרה לי הבנתי שזה סקר די טורדני שמזכיר דוגמית של המפדק עצמו. נ.ב. במקרה שחשבת לעצמך מי זה יכול להיות שקורא לך "תום המושלם"- זאת ים.
 
עם קצת הבדל.....

עברתי את הסקר הזה.....הוא אורך מקסימום 4 דקות, וגם זה אם אתה לוקח את הזמן לחשוב בעמוקות על כל תשובה.... המפקד עצמו לעומת זאת לוקח למעלה מ20 דקות...
 

צופלח

New member
כמו שאמרתי..

אלי לא התקשרו אבל אל הקומונרית שלי כנראה שכן והיא התקשרה ואמרה לי מה בערך שואלים (היא אמרה ששואלים שאלות דומות לשאלות המפקד ופירטה). היא כנראה קצת נלחצה מזה, למרות שאין לה בכלל ממה להילחץ כי הפעולות שאני מעבירה הם בסדר גמור ומס' החניכים שלי מעולה (10 חניכים זה אולי קצת אבל לא כש-10=100%) ובקשה שאני אתקשר אליה מיד אחרי שאני עונה על הסקר, אם בכלל. בכל מקרה אם עד היום הם לא יתקשרו, הם לא יתקשרו בכלל
 

SaberTooth

New member
מינה צמח? Oo

הזוי. בכל מקרה, הבנתי שהסקר הוא רק כדי לקבל עומדן לפני המפקד.
 
בקשר לסעיף ב...

רק חייבת להגיב על מה שנאמר בסעיף ב': "בתכל'ס, לא משנה מה תענו - העיקר שתבינו מה שאתם עונים, שתסכימו עם מה שאתם עונים ושתהיו שלמים עם זה" מצטערת אבל זה ממש לא נכון.. זה מאוד משנה, אני יכולה לתת תשובה שקרית כל עוד אני מאמינה שהיא תעזור לי? למרות שזה עצוב במקרה של המפקד יש אמת אחת והיא הגדרת החניך לפי המפקד, מה שאומר שאנחנו נענה לפיה ולא נמציא לעצמנו קריטריונים משלנו כי ככה אנחנו חושבים.. נכון, צריך להלחם כדיי שהדרך שבה אנחנו רוצים שהמפקד יהיה תצא לפועל אבל ע"י שקרים והגזמות לא נקבל את מה שאנחנו רוצים, אנחנו נרמה את עצמנו. כדיי שאני ידע שאנחנו לא תנועה שמחנכת למשהו אחד ועושה משהו אחר, תהיו אמיתיים. עם כל מה שזה אומר.
 

skate camera

New member
למה את מתחכמת?

את יודעת טוב טוב שאם מישהו משקר כי הוא מאמין שזה יעזור לו הוא לא מאמין בשקר. אבל אני שיש לי 12 חניכים מתוכם רק בערך 7 חניכים מגיעים לפעולות אבל אני בקשר עם כולם מאמין בכל מאודי שהם החניכים שלי. וזה מה שאני אענה בשאלה "כמה חניכים יש ל?ך" אבל שישאלו אותי "כמה הגיעו לפעולה האחרונה?" אני לא אהסס ואתן לרגע בו אשנה עובדות להגיע. או שאת ממש ממש מגניבה ונהנית להתחכם או שאת ממש מתקשה בהבנת הנקרא. מצטער שאני תופני אבל נמאס לי שאנשים מושכים אותי או אחרים בלשון כדי שיהיה במה להתעניין, לא אישי.
 
אם ישאלו אותך

כמה חניכים יש לך ע"פ הגדרה זו וזו, תעני על פי הגדרה זו וזו, אבל אםם רק שואלים אותך כמה חניכים יש לך, מבלי לתת לך הגדר למהו חניך, תעני על פי ההגדרה שיש לך....
 

SaberTooth

New member
הכוונה הייתה...

שמה שזה לא יהיה שאת עומד במפקד, שזה לא יהיה כי מישהו אחר אמר לך להגיד את זה. שזו תהיה התשובה שאת מסכימה איתה הכי בעולם.
 

invAsion

New member
אם ככה, ../images/Emo103.gif

באותו יום שבו פתחתי את השרשור קיבלתי טלפון מרכז המחוז שלי, והשיחה הזו רק חיזקה את מה שחשבתי. אני באמת מאמין שכל אחד מהילדים במושב שלי הוא חניך שלי במידה כזו אחרת, במעגל חניכות כזה או אחר. אבל, אני עדיין לא חושב שילדים שאינם מגיעים לפעילות צריכים להחשב כחניכים במפקד, מהסיבה הפשוטה שלא מגיע לנו לקבל עליהם תקציב. גם אם מתמודדים עליהם. כמו שתום אמר - לא התכוונתי להגיד, או לרמוז, שמבקשים מאיתנו לעגל פינות ולשקר. אם מישהו הבין ופרש את זה ככה, אז זו בהחלט אי הבנה. אני רק חושב, שלמרות שאנחנו לא מסכימים עם ההגדרה של משרד החינוך למושג "חניך", לענות על המפקד לפי ההגדרה שלנו, עם כל הדברים המשתמעים מכך, זו לא הדרך. נקודה נוספת שהועלתה בשיחה, ועלתה גם לא מעט פעמים בפורום עצמו, היא הבעיתיות של הפורום ושל השיחה שנוצרת בו. ושוב, כמו שתום אמר, זו המדיה שיש לנו כרגע, ואני חושב שיש כאן הרבה מאוד אנשים שונים בעלי דעות שונות שלא הייתי מגיע אליהם ללא הפורום. נדב ויינר, קן חוף הכרמל.
 
על אידיאולוגיה, צנזורה ועוד...

שלום תום, ושלום לכל האחרים (במיוחד "קודקודים" למיניהם), ראשית אבקש להציג את עצמי, אני אבא לחניכה וחניך ותיקים, אוהד גדול של תנועות נוער כחולות ובמיוחד של השרוך האדום. לפעמים, במסגרת שיעמום, אני נכנס לפורום, אולי בגלל שהוא במעודפים של רוב באי ביתי. היום נתקלתי בשרשור הארוך שעוסק במפקד תנועות הנוער וגם בהודעה האחרונה של תום. אני מבקש להעיר מספר הערות והארות: א. אי אפשר להפעיל צנזורה ברשת האינטרנט. בלחיצת כפתור אחת כל חבר בתנועת נוער, כל איש משרד החינוך, כל כתב חטטן, יכול להוריד את כל השרשור לכל מחשב ולהעלות אותו מחדש לתוך הפורום בלחיצת כפתור נוספת. ב. מבלי לנקוט עמדה בקשר למפקד ולמה נחשב "אמת", שמחתי לראות שמרקס צדק. ההוויה מייצרת את התודעה. ג. הפתיע אותי לראות כיצד נוצרת אידיאולוגיה ("חניך שלא פוקדים אותו זה חניך שלא מתמודדים עליו", "בכמה חניכים אני נוגע", "אני מדריך כיתה קבוצה אז אני מדריך את כולם") סביב מטרה ארצית לחלוטין (גם על זה מרקס דיבר לפני). ד. הייתי מאוד שמח שה"קודקודים" יציגו את עמדתם בפורום ולא רק מדריכים שמתמודדים מול דילמה מוסרית. ה. תום, לא ברור לי למה ההודעה האחרונה שלך נראית כהודעה מתנצלת תחת לחץ פיזי מתון, ואני מקווה שאני טועה. בברכת עלה והגשם, אבא של... (אני לא מזדהה, רק כדי לא להביך את בני ובתי).
 

GCWG

New member
ואוו, הזהרת אבא מגניב :)

סתם...בצחוק...כולם מוזמנים לכתוב פה..... וזה להביך? אם תזדהה יגידו לילדים שלך כמה אבא שלהם מגניב :)
 

Mooa-Numi

New member
דוגרי

אולי תהיה גם אבא שלי? אני גם מתמודדת על חניכים וגם ותיקה!
 

DiGiTaL fLy

New member
למרות שלא קראתי את השרשור

יש לי כמה דברים להגיד ואני מניחה שאחרים לפני כתבו אותם אבל אני עדיין נתקלת באמירה-לענות לפי איך שהמפקד רוצה. ולצורך העניין אני אגיד את זה שוב בהנחה שכדי להגיד את זה פשוט. אל לנו לתת את הדין על החניכים שלנו לפי- איך שהם רוצים. אני באמת לא רוצה לחשוב אפילו על האפשרות שיש מדריכים בתנועה שמסוגלים פשוט לוותר על החניכים שלהם כי זה מה שהמפקד רוצה.ואם כן אז אולי כדי שאותם המדריכים יתנו את החשבון לפני החניכים שלהם על זה שכנראה הם לא חניכים כי זה מה ש"המפקד רצה", צריך להבין משהו שהוא צריך להיות ברור בעניין הזה והוא עניין השיקלול, השיקלול של כמה חניכים יצאו לטיול האחרון, כמה חניכים הגיעו לפעולה האחרונה ועוד שלל שאלות ה-כמה חניכים ה"נפלאות". לאחר שענית על כל השאלות הללו נעשה ממוצע של כולן והתוצאה שווה למספר החניכים הקיימים. אני מניחה ומקווה שכולם מבינים את הבעיתיות שבלהפוך את החניכים שלנו לממוצע. ואם אתם לא מבינים אז במצב כזה אנחנו מורידים לעצמנו מספר רב של חניכים והדבר יבוא לידי ביטוי בתקציב הסופי. אני אפילו לא רוצה להכנס לעניין הזה של הקודקודים מבקשים מאיתנו לעגל פינות לשקר ל-בלה בלה בלה כי אני פשוט רואה באמירות האלה חשיבה מעוותת שלא לוקחת שום אחריות על התנועה ואפילו לא מבינה מה זה אומר לקחת אחריות על התנועה, אף אחד לא מבקש מכם המדריכים לעגל פינות אף אחד לא דורש מכם לשקר הבקשה היחידה היא שתיקחו אחריות, שלא תבטלו לעצמכם חניכים כי "המפקד ביקש", כי "זה מה שהמפקד רוצה". אתם צריכים לתת את הדין על כמה חניכים יש לכם לא לבטל אותם, לא להעלים אותם, לא לנפות אותם וגם לא להמציא אותם. לולו-משצ"ית ד'-ו' קן ראש העין
 
למעלה