חברים וחברות נכבדים

ramsi

New member
חברים וחברות נכבדים../images/Emo98.gif

מצטער שאני שוב חוזר לנושא סקיפר מיקצועי/ביטוח בבדיקה שעשיתי מול קברניט בריטי הובהר העניין. 1.לפי האדמירליות הבריטית קברניט מקצועי הוא;קברניט(סקיפר)בעל רשיון מישכרי! העובד או א. עבור אדם פרטי "בעל יכטה"(גם דליברי). או ב.עבור כל כלי שיט העבוד בים באיחוד אם עבודתו היא הסעת נושאים בשכר. 2.כמובן תמיד טוב שיש ביטוח,ממלץ לעשות ביטוח מיקצועי כנגד קשל אישי(יכטת דליברי טבעה באשמת הקבניט). ממלץ גם ביטוח רפואי הכלל חילוץ מוטס! אותו קברניט אישר כי כ-250 יורו הם מחיר הוגן עבור דליברי. בכבוד רב RAMSI
 

מטש

New member
רמזי הנכבד - קצת עברית לקברניטים

רמזי - אין הסמכה כזו לקברניט, מקצועי או חובבן : קברניט הוא המפקד בפועל של כלי השייט. הוא יכול להיות מוסמך לרב חובל, מוסמך כמשיט 60 או מוסמך לספרות יוונית. הוא קברניט אם מינו אותו למפקד כלי השייט. ובהזדמנות זו אשמח אם בתיה תגלה לנו מה זה "קברניט ק.נ.ב" כפי שהגדירה את גיורא (אם זה לא סודי, כמובן). ולגבי המקצועי, רבי חובלים של אניות הם בהגדרה מקצועיים היות וזהו מקצועם ופרנסתם. אין כאלו שעושים זאת בהתנדבות ובלי כסף. סקיפרים של יאכטות, לעומת זאת, שמפליגים להנאתם - אינם מקצועיים. סקיפרים שמחליטים שפרנסתם תהא מהיאכטות - הופכים למקצועיים באותו רגע. זה לא אומר כלום על רמת הידע, ההסמכה, המקצועיות או הנסיון שלהם - ויש הרבה סקיפרים בשכר (מקצועיים, כאילו) שאינם יודעים הרבה, כמו שיש סקיפרים שמפליגים רק להנאתם והינם ימאים מעולים. יש כמובן גם הרבה דוגמאות הפוכות. תרשם במע"מ כסקיפר, תדפיס חשבוניות והרי אתה מקצועי. ובאותה הזדמנות, נשמח לשמוע מהחבר שלך היכן בדיוק ההגדרה הזו מופיעה באדמירליות הבריטית. ואם החלטת שאתה סקיפר מקצועי, אכן כדאי שתעשה ביטוח.
 

zina71955

New member
מטש טוב שהקדמת אותי לא הייתי כאן

אבל, אולי הכוונה לקברניט של מטוס? תמיד אומרים לנו בטיסה את שם ה"קברניט"
. באשר להגדרה באדמירליות, אני יכול להבטיחכם נאמנה שאין הגדרה כזו בתחום האדמירליות הבריטית. נושאים אלה מכוסים בבריטניה על ידי ה BOT או בשמו המלא (Board Of Trade ).וגם שם מסופקני אם קיימת הגדרה כזו. כל זה מזכיר לי משהוא מן העבר הרחוק ולא אזכיר שמות. אחרי טביעתה של אניה ישראלית הלכתי, נער בן 17, לשמוע את דיוני בית המשפט בחיפה. הופיע שם כעד מקצועי איש בעל מוניטין. כשנשאל לצורך הפרוטוקול לשמו ודרגתו ענה כך, וזה ציטוט מדוייק, האמינו לי: רב חובל ......... רב חובל לאניות עד גודל של קווין מרי למסעות קצרים.
 

nissim60

New member
ק.נ.ב

קברניט נוסעים בשכר או בשפת העם משיט 7. התעודה מעניקה למחזיקיה את הזכות להשיט כלי שיט באורך 24 מ' (ובמקרים מיוחדים עד 36 מ') עם עד 220 נוסעים. התעודה תקפה בחופי ישראל בלבד. הדרגה הזו הוכנסה למערכת בעקבות מקרים של התהפכות ספינת טיולים בכנרת, ומס' מקרים של כמעט אסון במפרץ אילת. בבדיקה שערך מספ"ן התברר שרמת הידע של משיט 40 אינו מספיק ונקבע סילבוס לק.נ.ב . בנוסף נכנסה גם דרגה של מכונן ספינות.
 

zina71955

New member
שים לב מטש. על התעודה שלך

חתום שר התחבורה . על תעודת הסמכה של ק.נ.ב. נפקד מקומו של שר התחבורה ויש חותמת של מספ"ן בלבד. מעניין מדוע. כל מחשבה מדוע היא ספקולציה בלבד, אבל, יש כנראה סיבה טובה להבדל.
 

zina71955

New member
היום קיבלתי את תעודת ההסמכה שלי

ל ק.נ.ב. בדואר ממספ"ן. לא שנעשיתי פתאום תלמיד חכם, קיבלתי אותה על סמך התעודה המקצועית המקורית שלי. וכעת היא עומדת להיתלות ב "ארון הגביעים". ועכשיו אני מודיע קבל עם ועדה, שכל זמן שלא אעשה בה שימוש מסחרי אינני רואה את עצמי כ "סקיפר מקצועי". מקצוען? זו קביעה הנקבעת על ידי הזולת. ועוד הערה קטנה. אני רואה שעל התעודה חתום מיודעינו יואל חיימס (ר/ח), דהיינו, האם האחריות המקצועית במספ"ן בנושא זה לא בידי מחלקת כלי שייט קטנים?
 

nissim60

New member
תעודת ק.נ.ב.

ספינות שלהשטתן נדרש ק.נ.ב (מעל 55 נוסעים) אינן מפוקחות ע"י המחלקה לכש"ק אלא ע"י המחלקה הטכנית.
 

מטש

New member
מדוע ביקשת כזו תעודה, רב חובל?

אילן - תמהני מדוע ראית לנכון לבקש כזו תעודה. הרי ההסמכה שלך לרב חובל (שכמובן חתומה ע"י שר התחבורה -אצלי זה היה מאיר עמית, 1978) הינה לכל גודל כלי שייט : ANY GROSS TONNAGE. אז במה הק.נ.ב. עולה על תעודת רב החובל? סתם רצון של הרשויות ליצור תעודה נוספת, שאם אינני טועה נולדה לפני הרבה שנים מסיבות היסטוריות של יצירת נחלות וקביעת תחומי אחריות. ובאותה הזדמנות, היות ויואל הוא רב חובל מכובד אבל למיטב ידיעתי אינו נמנה על היאכטונרים, האם גם הוא טרח ועשה תעודת משיט או ק.נ.ב, או שבמקרה שלו הוא יכול לאשר תעודה לק.נ.ב על סמך היותו רב חובל "בלבד"? מעניין. לפי דעתי, ההסמכה שלנו (שלי ושל אילן) כרבי חובלים לכל גודל כלי שייט הינה מספקת, והדרישה לכל מיני "קנבים" אינה חוקית. כפי שכבר אמרתי למעלה גם התעודה ל"קברניט" אינה עברית נכונה לדעתי. אשמח אם המשפטנים שבפורום וכן מומחים אחרים יחוו דעתם בנושא.
 

zina71955

New member
ובכן - מטש - מעשה שהיה כך היה.

יום אחד בא אלי מישהוא והציע לי תעסוקת פנסיה להשיט ספינת נוסעים בשכר. למען הסדר הטוב בדקתי במספ"ן ונאמר לי שתעודת ר/ח שלי טובה לענינו של דבר אבל יש להם דרישה שאוציא ק.נ.ב. כדי שהעניין יהיה חוקי. לא בדקתי בציציות, שלחתי להם עותק ממסמכי ומלאיתי טפסים. אני רואה כעת שאין חתימה על התעודה הזו, רק חותמת של מספ"ן (מעין שעווה למען הרושם) וחתימה של הבוחן הראשי. זה כמובן מרמז שיש כאן עניין של "מערכת יצור" וספק אם הדבר הזה יש לו גושפנקה חוקית במערכת החוקים של מדינת ישראל.
 
אבטלה סמויה במחלקה הטכנית

את ספינות האימונים של בתי ספר ימיים העבירו לפני מספר שנים ממחלקת קש"ק למחלקה הטכנית. לספינה שהפעלתי באשדוד היה כושר שייט ל- 18 איש והיתה רשומה כספינת אימונים (הגדרה מתוקף תקנה ולא חוק). לפי יעוץ משפטי ממספ"ן ובהסכמת כל ראשי המחלקות שינינו את רישומה ל"נוסעים בשכר" (הגדרה מתוקף חוק) עם 12 נוסעים ו-3 אנשי צוות. בוקר אחד בהפלגה מקפריסין לארץ קיבלתי הודעה בפלא-פון שלפי הוראה אישית של ראש המספ"ן על הספינה לחזור לחיק המחלקה הטכנית. לא עברנו על שום חוק, גם לא קיבלנו הסבר (למה? -ככה). הספינה היתה מצוידת בציוד בטיחות מתאים לעבור אוקינוס והפליג בחורף קשה. אבל ידידינו במחלקה הטכנית כל פעם שמאנדהו שם סבל מחוסר תעסוקה היו ממציאות עוד תוספות ודרישות - מעניינות אבל לפעמים ממש מיותרות. כל זה דרש ביקורים מחיפה בספינה (כאילו שהמפקחים האשדודים לא מספיק טובים) אחר כך ישיבות ודיונים, הכל ברוח טובה (אנשים מאוד נחמדים). דבר טוב היה בכך שהיה לי כסת"ח כפול ומכופל אך זה גרם לפחות הפלגות ופחות אימונים למיומנות.
 

איריס39

New member
מעניין איך בספינה של 24 מטר

ניכנסים 220 נוסעים (לפי התעודה זה כניראה אפשרי)
 

zina71955

New member
3 סיפונים, צפוף כמו סרדינים

ויציבות שיכולה להיפגם תוך תנועה של נוסעים מהסיפון התחתון לעליון ובסיבוב לא נכון של הסקיפר.
 

nissim60

New member
משיט 40 - ק.נ.ב..

מי שמחזיק בתעודת משיט 40 יכול לעשות הסבה לק.נ.ב. הוא צריך להיבחן בכתב ביציבות, ידע ימי(מטאורולוגיה,חוקים ותקנות, בנין אניות,תמרון ותנועה יחסית) ומבחן מסכם בעל פה. מי שאין לו כוונה לעסוק בהסעת נוסעים בשכר אין לו צורך ברשיון הנ"ל.
 
למעלה