חברים (וחברות) אני יכול

חברים (וחברות) אני יכול

לשאול שאלה בוטה? אחרי ההריון, והלידה, והקימות בלילה, והחוסר אנרגיה.. איך הזוגיות? במובן הזוגי...
 

הילהל

New member
הולכת ומשתפרת.. אבל לאט

בהתחלה היה קטסטרופה אמיתית. אבל ככל שהזמן עובר, וישנים יותר טוב, והילד מתחיל להיות משהו שגם נותן אנרגיה ולא רק לוקח, ומתרגלים לקצב החיים יש שיפור. מוצאים יותר זמן זה לזו, לומדים לדבר קצת גם מעל לראש של הילד, אפילו מידי פעם יש זמן לסקס (אבל רק מידי פעם). זה לא משהו סטטי, יש עליות ומורדות, אבל הכיוון הכללי הוא של שיפור.
 
ואז מה? מגיע הילד השני? והשלישי?

מישהו פעם אמר שילדים הורסים את הנישואין. אני לא מסכים עם זה, אבל הם משנים אותם מהקצה אל הקצה! קשה להתרגל לכל כך הרבה דברים אחרים, וזה אחר מהם....
 

הילהל

New member
ילדים הורסים נישואין?

איזה משפט נורא. אולי אם הנישואין מלכתחילה לא היו משהו משהו, התוספת של הקשיים עם הצטרפות הילד יכולה לסייע בשבירתם הסופית. אבל ילדים בכללי לא הורסים נישואין. הם משנים אותם ואפילו מחזקים אותם. אני מרגישה שהעובדה שהבאנו לעולם ילד יחד אומרת שיש לנו אחריות גדולה משותפת, והנאה גדולה משותפת - זה משהו שקושר אותנו עוד יותר זה לזו, לא מפריד. והכי חשוב: לא לשכוח לפנק גם זה את זו ולא רק את הילד. אפשר בקטן. רוצה דוגמא? גם אם לא, הנה אני אתן: יונתן היה חולה, בעלי לומד לבחינות, ואני תקועה בבית מתה משעמום וחיה על טבעול. האיש שלי חוזר מבחינה כשאני ויונתן באמבטיה, נכנס ומכריז: יאללה צאו, יש הפתעה. מה ההפתעה? ערב רומנטי בחוץ? טיסה בשמי הארץ? לא - סרט וידאו שהוא ידע שרציתי לראות + הוא הזמין מבחוץ ארוחה קטנה ועסיסית. ראינו את הסרט וזללנו תוך כדי שיונתן משחק על השטיח-עובר להנקה-נרדם. וזה היה מספיק כדי שאני ארגיש במאה אחוז יותר טוב ממה שהיה לפני ההפתעה הקטנה הזו. זה כ"כ קטן ופשוט לעשות טוב על הלב של בן/בת זוג, לשפר את המצב גם בלי לעשות מזה פרוייקט גדול ואפילו בלי בייביסיטר.
 
לא זה מה שאמרתי

אבל איך מגיעים למצב שתיארת? בייחוד עם רוצים רווחים קטנים בין הילדים? זה נראה לי עשור שלם(או משהו כזה) של עבדות, ורק אח"כ יש פנאי לבדוק מה קורה אחד עם השניה... הייתי רוצה גם וגם! גם ילדים וגם פנאי.... אז מה, לעזוב את העבודה? בשוק של היום?!?!?
 

הילהל

New member
בינתיים אנחנו רק עם ילד אחד

ואולי חלק מהסיבה לכך שעדיין לא מתכננים את השני, זה בדיוק מה שתיארת בתוספת חוסר הרצון לותר על השיפור שיש בזוגיות ולחזור אחורה. מצד שני, אני חושבת שחלק מהבעיה היה ההלם עם הילד הראשון, כמה שלא ניסינו להתכונן, לא הבנו את גודל המשימה. בילד שני נראה לי שהשוק קצת קטן יותר, לא? ולגבי פנאי או זמן באופן כללי: אני מנסה ללמוד לשלב, ולהפנים שלקחת את יונתן איתי לקניות, זה מבחינתו יופי של זמן עם אמא, ולא מאוד שונה מטיול בגן הזואולוגי. ללמוד לקפל כביסה מול תכנית טלויזיה אהובה, לשטוף כלים תוך כדי שיחה עם הבעל. פשוט להתייעל ככל הניתן. וכן, יקח המון זמן עד שאני קצת יותר אחזור לעצמי (בדיוק היום תהיתי לי, בהנחה שילד אחרון יוולד לי בגיל 35, בת כמה אני אהיה כשאשן שוב לילה שלם?). וגם אז זה לט יהיה ממש מה שהיה פעם. אבל מה עדיף - זוגיות תקועה שלט משתנה? שלא מתקדמת? שלא עמדה בפני אתגרים רציניים ויכלה להם?
 
לגבי השינה בלילה - או חוסר השינה -

לפחות בתקופה הראשונה, כשהבת שלי נולדה, זה היה הנושא הכי קשה להתמודדות אצלנו. עם הזמן הסתגלנו. בשבתות הכי גרוע - היא קמה כרגיל, בערך ב- 6:00(לפעמים נותנת חנינה - קמה ב- 6:30).
 
../images/Emo6.gif מחכים שיילכו לישון

לפעמים אחרי זה גם אנחנו גמורים מעייפות, אבל אז יש זמן להתפנק ביחד מול הטלויזיה, לקשקש עםל מה שלא מספיקים במשך היום. מדברים בטלפון מידי פעם במשך היום ולא שוכחים לפרגן אחד לשני. נכון, צריך להשקיע בזוגיות הרבה יותר מקודם, אבל זה משתלם כי זה כייף לשני הצדדים. שישבת הזה אנחנו מאפסנים את אורן אצל סבא וסבתא ומקדישים את השבת לעצמנו. לא משהו מיוחד - קצת טיול בצפון, ארוחה במסעדה ושינה טובה בבית עם יקיצה טבעית. עוד רעיון: אחרי הגן אנחנו בד"כ הולכות להגיד שלום לאבא, לפעמים לוקחות אותו איתנו לבית קפה לקפה ועוגה ואח"כ מחזירות אותו לעבודה. אוטוטו השני מגיע - אז נהיה חכמים אחריו
 
כשאת אומרת

מאפסנים את אורן, אני מרגיש מוזר..... אבל אף אחד לא עונה לי (כמעט). מתי ראיתם שאתם מתחילים לחזור לעצמכם. והאם הילד הבא שוב הפך את הגלגל, וככה חוזר חלילה עד שילכו לצבא? או.קי. עד גיל ההתבגרות? אז הינה, ב"ה את תוכלי לספר לי איך עוד אחד משנה את התמונה. מה ההפרש בינהם (יהיה)?
 

שרון9

New member
לא רוצה "לחזור לעצמי"

הזוגיות שלי היום נפלאה וזה גם בגלל הילדה. אז נכון, אין סקס סוער על השיש במטבח (וביננו - מעולם לא היה...), אבל אפשר למצוא אינטימיות גם כשצפוף יותר. נכון שההתחלה מ-מ-ש קשה. אבל היום נטע בת 8 חודשים, ויש כבר שגרה בבית, ואנחנו מוצאים זמן אחד לשניה, כמה שצריך.
 

הילהל

New member
תנסי לינה משותפת

כשהילד/ה במיטה של ההורים, ההורים בלית ברירה מוצאים עצמם על השיש במטבח ובעוד מקומות מסעירים.
 

sarush

New member
זה לא מצחיק...../images/Emo6.gif

אני לא כותבת הרבה אבל קוראת בקביעות, וכבר הפסקתי לספור את הפעמים שחשבתי על תגובה כלשהי למשהו וישר הלכתי לחפש מה כתבת את... ב-99 % זה היה די זהה... אני כבר לא מופתעת...
 
שנתיים הפרש

התחתנו בגיל מאוחר יחסית (היינו עסוקים בלנצל את הרווקות) ככה שההפרש הוא קטן (אם יהיה כח לשלישי). אורן חגגה ביום שבת יומהולדת שנתיים ואני כבר בתשיעי ככה שהקטנטן שלנו יכול להוולד כל יום (אורן נולדה בשבוע 36+1). היא עוד קטנה וחלק מאוד חשוב בחיים שלנו, כלומר נעזרת בנו בכל דבר למרות שנכנסנו לגיל ה"לבד", "אני", "שלי" שמצריך הרבה הרבה סבלנות מצידנו. כשהיא הייתה קטנה לקחנו אותה איתנו למסעדות, בתי קפה, וככה גם היום מצרפים אותה לבילויים שלנו. נכון שלא תמיד קל ובטח אוטוטו יהיה עוד יותר קשה, אבל מנסים להסתכל על חצי הכוס המלאה. בת כמה איה?
 
איה היא בין 8 חודשים ל-4.5

תלוי מי מסתכל על זה ואיך. היא נולדה ביום האחרון של החודש השישי (25+6) שתהיה לידה קלה.... בנוגע אלינו, אין לנו כל כך כח ואנרגיה. איה דורשנית ואחרי שהיא הולכת לישון אישתי עייפה לאללה וזה הזמן היחידי שלה לעצמה. אז אני אשגע אותה? אנחנו כל היום מדברים ומאחר הצהריים עד הערב המאוחר אנחנו כולנו ביחד (בדרך כלל). אבל עדיין, זה מתיש ושאיה נופלת, לא לוקח הרבה זמן וגם אנחנו. אז שוב- ועם שניים? אין בכלל בטח כח לגרור את עצמך למקלחת....
 

נ ס ע

New member
התקופה הקשה עם איה תעבור.

שלא יהיה לך ספק. וילד שני זה פרופורציות אחרות לחלוטין. אגב, כנראה שעד שיגיע הילד השני, כבר תמצאו את התשובה
 

נ ס ע

New member
התקופה הקשה עם איה תעבור.

שלא יהיה לך ספק. וילד שני זה פרופורציות אחרות לחלוטין. אגב, כנראה שעד שיגיע הילד השני, כבר תמצאו את התשובה
 
אז מתי חוגגים יומהולדת "רשמית"

אף פעם לא הבנתי את הגיל המתוקן של הפגים. חברה ילדה לפני כחודש בשבוע 25 ומאז היא סופרת את השבועות של הילדה. לפי מה שאתה אומר היא בעולמנו 8 חודשים, נכון?
 
למעלה