חברים השמרו והזהרו

חברים השמרו והזהרו

חזרתי כעת מנסיעה קצרה לפריז וברצוני לשתף אתכם באירוע שעבר עלי. למרות שהצילום הוא לא האישיו שלי החלטתי בהחלטה של רגע בעת שעברתי ליד מלון סופיטל הידוע לצלם כמה מהמטוסים שם כדי להפתיע אתכם. ולא תאמינו מה קרה. לא הספקתי להוציא את מצלמת הכיס הקטנה שלי ומיד נעצר לידי רכב משטרה מתוכו יצאו שני שוטרים זעופי פנים שצעקו כל מיני מילים לא ברורות בשפה הצרפתית (שאינני דובר באופן שוטף) ודרשו לראות תעודות. הצגתי את דרכוני ומכל המילים שלהם הצלחתי להבין רק "נו פוטו" שחזר על עצמו שוב ושוב. זכורני שדווקא נתקלתי בתמונות רבות מנמל התעופה CDG ולכן הדבר הפליא אותי מאוד. השוטרים רצו לעצור אותי ונאותו להמתין כמה דקות כדי שאוכל להזעיק למקום מישהו שיעזור לי והתקשרתי לאיש שאיתו הייתי אמור להפגש שהגיע והסביר להם שאינני מחבל וברצוני רק לצלם כמה תמונות. הם הסבירו שהדבר אסור בתכלית האיסור. לא אלאה אתכם יתר על המידה בקורותי שם וגם כיצד שוחררתי לבסוף (בהתערבות של אישיות צרפתית מסויימת) בכל אופן אחד הידידים הצרפתים חיפש לאחר מכן באינטרנט ונתן לי קישור לאתר של אגודת ספוטרים מקומית ששם כתוב בפירוש שאסור לצלם שם אך לעומת זאת מותר לצלם באורלי. ראו, השמרו והזהרו שלא יקרה לכם מה שקרה לי.
 

shimon73

New member
פשוט מפחיד ,להעצר במדינה שלא שלך , שמח שנגמר.

ככה ואותי לימדו שבכל מדינה לפני שאתה מוציא את המצלמה - שאל , שאל ,שאל. ברוך השב
 

davidfainshtein

Member
מנהל
ספר לי על זה...

זכיתי בכבוד המפוקפק הזה כבר כמה וכמה פעמים במזרח אירופה - באוקראינה, רוסיה ופולין.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אתה יודע מה היה עוזר לי בזמנו?

תעודה של IPA...
 

ארזS

New member
../images/Emo12.gifנשמע הזוי למדי ומפחיד

במיוחד בהתחשב בעובדה שזה היה עד לא מזמן מקום שבו צילמו חופשי, ובכמויות ! אינני מבין מה עובר על הצרפתים האלה. אם מותר בשד''ת אורלי אז מדוע אסור בשארל דה גול ? לך תבין...
 

גלגל אף

New member
כבר בשנת 1998 בהיותי ב CDG

שלפתי מצלמת פוקט מפגרת, בהמתיני לטיסת אלעל 324 לארץ.התנפלו עלי ,אינני יודע מאיפה,שני עובדי שדה,ואמרו לי שהצילום אסור,מסיבות בטחון.
 

ארזS

New member
על פי הדברים ש"אפור" כתב

ניתן להבין שהמקרה קרה לו מחוץ לטרמינל באזור של מלון סופיטל הידוע שגם אני צילמתי שם בשנת 2005 ואיתי היו עוד עשרות, אם לא מאות ספוטרים נוספים. מהדברים שאתה כתבת ניתן להסיק שהמקרה שלך קרה בתוך הטרמינל. או שמא טעיתי ?
 

כהןדרור

New member
רבותי - טעות בידכם בטח שמותר לצלם

לפני כחצי שנה נסעתי לסלון האווירי בלה בורז'ה. מן הסתם קפצתי גם לCDG לראות מטוסים ולהתרשם מהאווירה. יש שם איזור שלם (ליד פסל הקונקורד) שזה ליד טרמינל 3 שזה ליד מלון הילטון, שיש בו עשרות עם לא מאות צלמים מדי בוקר בבוקרו. החבר'ה שם עושים חיים מביאים את האוטו והמשפחה לכר הדשא ועושים על האש וכ' וכ'. פשוט צריך לדעת לאן ללכת. הייתי מצרף תמונה של המקום אבל היא כבדה מידיי
 

ארזS

New member
נשמה, מה שהיה היה.

א. הבן אדם מספר לך מה עבר עליו לאחרונה, אתה לא מאמין לו ? ב. גם אני הייתי שם [שכחת שסיפרתי לך לפני שנסעת ? ...] ויש תמונות לא כבדות כי עשיתי להן דיאטה... קבל דוגמא אחת. ובקישורים ש"אפור" הביא כתוב במפורש על האיסור לצלם. אולי זאת הוראה חדשה ? בכל מקרה, שלחתי שני מיילים לספוטרים צרפתים כדי לברר את הסוגיה ונמתין לתשובה.
 
מר כהןדרור

האם אתה טוען ששיקרתי? האם האיסור המפורש שאף מופיע באתר שאת הקישור אליו מסרתי הוא שקר? או שמא כשאתה ביקרת שם היה מותר לצלם וכעת הדבר נאסר? היתכן שכך קרה? על סמך מה אתה כותב "רבותי - טעות בידכם בטח שמותר לצלם"? אולי היית צריך לכתוב "בטח שהיה מותר לצלם"? ועל כך כבר הגיבו לפניך שמותר היה לצלם. חבל להגיב ללא ביסוס.
 

sidoni

New member
היו עושים בדיוק אותו הדבר

לצרפתי שהיה מנסה לצלם בארץ , רק לחשוב על התישאולים הלא נעימים שהם עוברים כאן , תאמין לי שלא היתה רוצה להיות במקומם ושלא לדבר על להיות ערבי שמגיע או שטס כה זה עובד ביטחון עומי ועובדות קימות.
 

ygili

New member
סליחה שאני הורס לך את הסקופ

בארץ לא עושים בלאגן למי שמנסה לצלם (רכבות למשל) ? רק בחו"ל ? בקיצור, "השמרו והזהרו" בכל מקום.
 

dornat

New member
מה שהכי הפריע לי זה שתפוז כתבו בשער "מחבל"

הרי לא אמרת שחשבו שאתה מחבל, לא רמזת על שום צבע עור או משהו מאפיין. די זה ממש נמאס מהעריכות והשינוים שתפוז עושים לכתבה בכותרת רק כדי שיותר אנשים ייכנסו, (טעמי ריטיינג) אבל זה כבר מוריד מהאמינות שלהם. ולגבי מה שרשמת כל האירופאים מתנהגים כמו פילים בחנות חרסינה בכל מה שקשור לאבטחה וביטחון. כל נמלה שעוברת הם חושבים שזה דוב גריזלי. התנהגותם מעוררת רחמים. אני אישית שונאת את האנשים בצרפת. הייתי שם פעם אחת ובאמת שאין מה לחפש שם.
 
לא הבנתי מאיפה הגיעו לכאן כל הכותבים החדשים

עד שראיתי שזה פורסם בדף הראשי של תפוז. תהרגו אותי, בחיים עד הערב (שזה כבר לא היה שם) לא ביקרתי בדף הראשי של
 
למעלה