חברה אוטופית נידונה לניוון...

dean4

New member
חברה אוטופית נידונה לניוון...

חברה כזאת לפי דעתי תהפך במהרה לחברה עצלה וחסרת שאיפות שלאחר זמן מה הפיתוח בה יופסק מחוסר רצון ובכך החברה תתנוון ו"תעלם" מממפת ההשפעה (לאו דווקא פוליטית). לפי דעתי המצב שבו אתה קרוב להיות "אוטופי" הוא מתי שאתה פשוט מתבטל או כשאחר מפנק אותך ובכך לא מדאיג אותך מהחשיבה על צרכיך הקיומיים. בנוגע לממשל- הממשל האוטופי המוהבק ביותר בעיניי הוא אנרכיה (וזה מחזיר אותי לחלק הראשון של התגובה שמבהיר את מצבה של חברה כזאת). יש מקום להרגשה "אוטופית" בחייו האישיים של האדם, אך לזמן מוגבל, והרגשת האוטופיה הזאת באה על חשבון אי אוטופיה של אדם אחר שמעניק לך את ההרגשה הזאת. אומנם מבחינת יחסי הרשויות זו לזו (מחוקקת, מבצעת, שופטת) יש מקום רב למערכת יחסים אוטופית שכזאת שתהפוך דמוקרטיה לדמוקרטיה אמיתית- בה יחסי הרשויות המושלמת זו לזו היא כאשר כל אחת יכולה לבלום את השניה באיזון (וזה מהתבוננות במדינות דמוקרטיות רבות עדיין לא קיים). אך אין מקום ליצירת אווירה אוטופית - כזאת ששואפת שבמקום מסויים יתקיימו התנאים הנוחים ביותר ליושבים בו ולא תעודד אותם לעשיית יצירה מועילה- מקדמת. להזכירכם- ההתקדמויות של האדם מסתם חייה לחייה חושבת ומורמת נבעו מהתנאים הלא אוטופים בסביבתו שהכריחו אותו לפעול ולפתח.
 
../images/Emo41.gif "חברה עצלה וחסרת שאיפות" ../images/Emo62.gif

העלת נקודה חשובה מאוד ומאוד הגיונית. אני גם חושבת שבעולם ללא קצת שנאה, ללא קצת עצבים, בעולם די "מושלם" יהיה די קשה לחיות... החיים יהיו משעממים, לא? מה גם שלנשים יש את "העצבים של הפעם בחודש..." - ואיך אפשר שלא?? הממ, איך אפשר יהיה שלא להתעצבן? איך אפשר לשמור על קור רוח? הממממממ...? מישהו כאן גם הזכיר פעם שימשיכו להיוולד אנשים עם בעיות נפשיות, כגון, דיכאון וכו'... איך אפשר יהיה להסתדר עם אותם אנשים? האם הם "יפריעו" לנו להשיג את מטרתנו? <אני סתם מעלה מספר שאלות למחשבה... אני בטח הייתי מנסה לטפל בהם, אך אולי המאמצים יהיו לשווא?>
 

Triper2

New member
קצת ארוך!!!אבל...

זה אומר שמותר לי לעשן ירוק חום?!?!? לא סתם סחטיין על הרעיון ועל הראסטאמניות אבל זה לא עובד ככה.....
 

Weifjer Sumpf

New member
חברה אוטופית נידונה לכליה

פשוט בגלל החוק השני של התרמודינמיקה.
 

shnitsel

New member
אתה בטוח בעצמך?

מה אומר החוק השני של התרמו'? שתהליכים ספונטניים (טבעיים) יעשו תוך שחרור אנרגיה ועלייה באנטרופיה של התבל (אנטרופיה = חוסר סדר).. אוטופיה בעצם תביא אותנו לשחרור מהמערכת שאנחנו חיים בה (שהשלטונות ובעליי ההון מכתיבים אותה).. כלומר יציאה מהסדר מהרוטינה הקיימת.. לדעתי החוק השני של התרמו' בהחלט רוצה אוטופיה.. אולי חרגתי טיפה מההגדרה של אוטופיה אבל אני מגדיר אוטופיה = אנרכיזם :)
 
למעלה