זקוק לעצה בנוגע ללימודי MBA בארה"ב

shenkerman

New member
זקוק לעצה בנוגע ללימודי MBA בארה"ב

שלום אנשים ,
החלטתי על לימודי MBA בארה"ב על אף שיש לי כבר MBA מהארץ לצורך הרחבת הידע שלי במגמה נוספת בתואר ,שיפור האנגלית ויצירת קשרים.
לצערי אין לי מימון רב ללימודים אלו ועל כן למרות שרוב המוסדות מקבלים אותי בשל התואר שני עם ממוצע גבוה אני נתקל בבעיה.
חשבתי על הלוואת סטודנטים שנפוץ בארה"ב אבל הוסבר לי שלשם כך אני צריך ערב תושב ארה"ב - לצערי אין לי דבר כזה, חשבתי על מלגה אבל הן מאוד מצומצמות ומעטות ואני לא יכול להסתמך עליהן . אני לא מבין , אתם רוצים להגיד לי שכול הסטודנטים הזרים בארה"ב או שמגיעים כבר עם כול השכר לימוד מהבית או שקיבלו מלגות או שיש להם ספונסר אמריקאי? מה עוד ניתן לעשות ?
דבר שני שרציתי לשאול , יש איזשהיא נציגות של USTUDY בישראל http://www.ustudy.co.il שאמרו לי שיש להם תוכנית שמאושרת עם רשויות ההגירה האמריקאי שנקראת CPT שמאפשרת לימודי MBA כלימודי ערב ויש לך כסטודנט ויזת F1 שמאפשרת עבודה במשרה מלאה בחברות אמריקאיות כך שאתה יכול לשלם את שכר הלימוד והמחיה מהעבודה. מישהו אי פעם שמע על התוכנית הזו?
כאשר התסתכלתי על החומר ששלחו לי היה מדובר ב4 אוניברסיטאות בלבד - לינקולן בסן פרנסיסקו , קולמן בסן דיאגו ,סוליוואן בקנטאקי ועוד אחת באריזונה. באינטרנט אכן קיימות האוניברסיטאות האלו אך לא מצאתי אותן בדירוג של המכללות בארה"ב.
השאלה אם בכלל יש להן מוניטין ולגבי העבודה הם אמרו שהם עוזרים מבחינת בניית קורות חיים והכנה לראיונות אך מציאת העבודה היא עלי .
מתלבט מה לעשות , אשמח לעצות בעניין.

תודה

ארז
 

גברת בץ

New member
נשמע לי חשוד

קשה לי להאמין שלימודי ערב יתנו ויזת סטודנט. אני יודעת שאצלנו עושים CPT לצורך ההתמחות במהלך הלימודים, אבל לא לעבודה במשרה מלאה במהלך כל התואר. אני לא מכירה את האוניברסיטאות האלה ולא בטוחה שבשביל זה הייתי עושה MBA בארה"ב. לא ברור לי מה הערך שלו וכמה זה יעזור במציאת עבודה.

בכל מקרה, אתה בטוח שאתה יכול להתקבל ל-MBA כשכבר יש לך אחד?

ולגבי הלוואות סטודנטים, אני לא חושבת שצריך ערב בארה"ב, נשמע לי קצת מוזר.
 

shenkerman

New member
הלימודים הם מ6 -22 פעמיים או שלוש בשבוע

הלימודים כעיקרון הם לא כערך לMBA מאחר ויש לי כבר , אני פשוט חשבתי על ללמוד עוד MBA מאחר וחוץ משיפור השפה גם העובדה שאפשר לעבוד תיתן נדבך נוסף כניסיון בשוק העבודה האמריקאי . אני גם לא שמעתי על המכללות האלה ולפי שכר הלימוד שהוא משהו כמו 20K לשנה כנראה שהן לא בTOP.
כול תוכנית פאדרלית אמרקאית להלוואות מסובסדות מבחינת הריבית לסטודנטים זרים דורשת ערב אמריקאי ובגלל זה היה מבחינתי בעיה. אני יכול ללכת להלוואה בנקאית רגילה רק שיגמרו אותי עם הריבית ועם הזמן ההחזר.
 

Sonic hedgehog

New member
אם כל הרעיון הוא ביצירת קשרים

לעניות דעתי אין ערך בלימוד במוסד אנונימי (אני גרה בסאן דיאגו ולא ממש שמעתי על קולמן)
 

shenkerman

New member
הקטע שבשום תוכנית אחרת לא יאפשרו לי לעבוד

משרה מלאה בארה"ב
 

tulkin

New member
ובצדק. לימודים זה לימודים ועבודה זו עבודה

אני מניח שגם רשויות ההגירה לא רוצות שיגיעו מהגרי עבודה על ויזות לימודים. ולכן אני מניח שמי שמשווק ולוקח חלק בתוכניות כאלה הם בתי ספר קצת יותר מפוקפקים. בדקת, למשל, אם יש להם אקרדיטציה של AACSB (זה סוג של אישור לכך שתואר MBA שתקבל שווה משהו בארה"ב.)
 

ateo

New member
כנראה שאני אכן טועה

יש אופציה שלא ידעתי עליה שנראת OPT או CPT
 

tulkin

New member
OPT ו CPT

אפשריות רק אחרי תקופת לימודים מסויימת, ומוגבלות בזמן בהתאם לאורך הלימודים שנלמדו.
נדמה לי שבתואר ראשון מקבלי שנה OPT על 4 שנות לימוד לתואר, ובאמת בשנה הזו אפשר לעבוד ללא מגבלה. בתואר שני, נדמה לי שמקבלים שנה OPT לאחר השלמת שנתיים של לימודים מלאים.
 
למעלה