זקוק לעיצה

Assaf24

New member
זקוק לעיצה

שלום לכולם, אני אתחיל ואומר שאני די הדיוט בכל מה שקשור לנושא המשכנתאות בארץ. אני מתחיל להכנס לזה לאט לאט, אבל הדילמה שעומדת כרגע לפני מחייבת ייעוץ די מיידי ואשמח לקבל אותו מאנשים פה בפורום שמבינים בזה. המצב שלי הוא כזה: אני מעוניין לקנות דירה אשר עולה בסביבות 1.3 מיליון ש"ח. ברשותי הון עצמי של בערך חצי מליון. אני גר כיום בנכס עליו אינני משלם שכ"ד ויש לי אפשרות לגור בו עוד שנתיים. השאלה שלי היא כזו: האם ישתלם לי לקנות באופן מיידי את הדירה ולהשכיר אותה במשך שנתיים ולשלם את החזר המשכנתא החודשי ע"י גביית שכ"ד ובמקביל להמשיך לחסוף כסף בעצמי? אני יודע שעל פניו הרעיון נשמע טוב, אבל שמעתי מכל מני אנשים שצריך לבדוק איך מוודאים שהשכ"ד באמת יכסה את המשכנתא וכו'. אופציה נוספת היא להמשיך לגור ללא שכירות במשך שנתיים ורק עוד שנתיים לקנות. הדירה שבה אני מעוניין נמצאת באיזור טוב אשר מתפתח וערך הדירות בו רק עלה בשנה האחרונה. אשמח לשמע דיעות של מביני דבר, ואם השמטתי פרט מסוים אז אשמח להשלים. תודה, אסף
 
למרות שחסרים פרטים רבים - לרכוש עכשיו,

במהלך שנתיים לקבל את שכירות וכו' משתלם - לא יודע, אבל בוודאי היגיוני. אל תקרא את עצמך פעם הבא הדיוט - אנשים יכולים להתחיל להאמין בזה.
 

Assaf24

New member
תודה

רק לצורך ההדגשה, אמרתי הדיוט ולא אדיוט :) ולכן לא אכפת לי אם יחשבו שאני כזה.. כי אין לי שום בעיה להיות הדיוט במשהו.
 
עצה

בכדי להשיב על איזו חלופה עדיף כלכלית עלייך לעשות קצת חשבון וגם מס' הערכות. ראשית היום אתה מרויח על ההון האישי שלך, רווח זה יעלם כשתקנה דירה ואז תהיה לך עלות משכנתא בנוסף. כלומר היכן אתה מרויח יותר מההון האישי+ הפקדה חודשית או משכר ההשכרה של הדירה. עליך להעריך לאורך שנים כיצד יתפתח הרווח שלך בהשקעה כספית מול הרווח שלך מהשכרה. כיצד ישפיע המדד? מה יהיה עם ערך הנכס היעלה ריאלית או ירד? האם כל יום במשך השנים הנכס יהיה מושכר או יהיו חודשים בו יהיה פנוי? מה תהיה עלות אחזקת הנכס תשלומים למתווכים ולעו"ד. רמת הסיכון של השקעה שלך (ואיני יודע מהי) מול רמת הסיכון מול הלווה (שאינו משלם ואינו מפנה את הדירה?) אומנם בשנים האחרונות ערכי הנכסים עלה מעבר למדד אך האם זה ימשיך כך? לסיכום העליתי רק כמה בעיות שבהם ההערכות שלך טובות כמו של כל אחד לפיכך התשובה של אחד יכולה להיות שונה משל אחר ורק העתיד יגיד מי צדק.
 

chapaya

New member
הייתי קונה עכשיו ..

עוד שנתיים הדירה תהייה שווה 1,500 . והשכ"ד יכסה לך את המשכנתא.
 
למעלה