זקוק לעזרתכם בתכנון טיול

Eyal Hershtik

New member
זקוק לעזרתכם בתכנון טיול ../images/Emo22.gif

מה לעשות ונפלה עליי משימה של תכנון טיול רגלי ל-3 ימים
אני מקווה מאד שאני אשרוד את זה בלי האופניים
אם אני לא חוזר אליכם בתוך שבוע תדעו שפשוט לא שרדתי. בכל אופן אני וכמה "צפונבונים" שלא מטיילים הרבה יוצאים לנגב , הרעיון הוא לישון 2 לילות בחאנים ולטייל 3 ימים במדבר . אשמח לקבל הצעות למסלולים לא קשים כל כך שכוללים אם אפשר מעיינות ורמת הליכה בינונית של כמה שעות. הרעיונות לבינתיים שעלו לי הם : נחל ערוגות (למרות שאני לא יודע מה המצה אחרי השריפה) עין בוקק עין עקב יאללה אתם מוזמנים לשפוך רעיונות ובכלל לוז"ים מתוקתקים של 3 ימים יתקבלו בברכה
 
השריפה לא היתה בנחל ערוגות

אלא בנחל דוד. אפשר לחשוב על מסלולים לפי מקומות הלינה, ולצמצם את הנסיעות הארוכות. למשל, לינה בחאן בארות ולמחרת מסלול עין סהרונים, פרסת נקרות ונחל ארדון. מחאן השיירות אפשר לצאת למסלול נחל חווארים ולשוב לחאן השיירות דרך עין עבדת (כמובן בתשלום). לגבי עין עקב, הבנתי שהגישה ברכב הפרטי בעייתית.
 

horfaN24

New member
את השריפה בנחל דוד ראיתי לפני שבוע

יש נזק נופי לא חמור ועל איזור מצומצם יחסית - המעיינות שופעים וצלולים מאוד - אני בהחלט ממליץ.
 

סאקרה

New member
מישהו קרא לי?

אייל, קודם כל תבחר בסיס. חאנים במדבר יש ב-בבקעת קנאים-ממערב למצדה בממשית,באיזור עבדת-חאן שיירות,במכתש-חאן בארות. קצת יותר מחאן-בעזוז-בארותיים. באיזור ים המלח אין חאן,הכי קרוב ב"נאות הככר" פטה-מורגנה. אחרי ש"תתבססו"-תחזור ונבנה מסלולים.
 

Ayana KimRon

New member
בלי לקרוא לך ../images/Emo45.gif

תיארת את המסלול שמעליו טסתי ביום שישי. היה לי קשה - גם לצלם, גם להאזין להסבר של הטייס דרך אוזניות שלא עבדו, וגם לכתוב את ההסברים כדי שלא אשכח... היום הבטתי בצילומים ולא ידעתי נפשי - חסרו לי שמות.... והנה את!
עיינה
 

batam1

New member
הרבה זמן

מסלולים כגון נחל ערוגות ונחל דוד הם מסלולים לחצי יום. ביום טיול אפשר לבצע מסלול כגון טיפוס בנחל חבר דרך מעלה חבר לרכס, טיול לאורך הרכס וירידה דרך מעלה קנאים(?) לשמורת עין גדי. אפשר לבצע מסלול כגון ערד למצזה דרך בקעת קנאים, ברכת צפירה, ירידה במעלה נמר ויציאה מנחל צאלים למצדה. ב 3 ימים רצופים אפשר לחצות את הנגב, לבצע מסע בין מכתשים או לצעוד את דרך הבשמים, כולל החלקים הלא עבירים לאופניים. כפי שסאקרה אמרה, בחרו בסיס ושיטת טיול (טיולים יומיים, 3 ימים עם הציוד על הגב) ואפשר יהיה לסייע לכם במסלולים. יש מגוון של מסלולים גם באתר של שדה בוקר. במילא חלק ממסלולי האופניים של חזי יצחק מתאימים יותר להולכי רגל.
 

batam1

New member
הקלים ביותר שאני מכיר../images/Emo13.gif

נמנעתי מלתת מסלולים קשים. מסלולי נחל ערוגות ונחל דוד הם מסלולים יפים, אולם טובים כמסלולי משפחות לחצי יום. אפשר לחשוב על מסלול יום, שיכלול את נחל ערוגות, הליכה עד המפל הנסתר, חזרה וטיפוס במעלה בני המושבים, עליה למצפה עין גדי, ביקור במעיין עין גדי, מערת דודים, הקניון היבש וחזרה דרך בי"ס שדה.
 

Eyal Hershtik

New member
אז ככה ...

אין איזור מסוים , אני חשבתי על לינה בחוות הנוקדים ובלילה השני בחאן השיירות או בארות (אין לנו בעיה לנסוע קצת). יום ראשון: חשבתי לעשות את נחל ערוגות ולאחר מכן להסתלבט קצת בים המלח,לישון בחוות הנוקדים הלא רחוקה מים המלח. יום שני : דרוש מסלול שבסופו ניקח את הרכבים ונישן בחאן השיירות או בארות. אשמח למידע על המסלול הרגלי אל עין עקב יום שלישי: על פי ההצעה של עמית - אל עין סהרונים והאזור . יאללה תרגשו אותי עם הצעות
 

1L

New member
אז ככה

לטייל בנחל ערוגות ולעשות את אותו לילה בחוות הנוקדים עלול לעלות בנסיעה ארוכה. כדאי לזכור שאמנם יש כביש המגיע אל צידה המזרחי של המצדה, וגם אחד המגיע אל הצד המערבי, אך ביניהם יש רק רכבל ושבילים רגליים. במילים אחרות, כך או אחרת, כדי להגיע אל חוות הנוקדים צריך לעבור בערד (בהנחה ואתם לא בג'יפ). לגבי מסלול עבור היום השני - באמת שלא חסרות אפשרויות: המסלול המעגלי של הר ונחל צרור, נחל קרקש עד בור חווארים, נחל חווארים, עין עבדת ונוספים. כל אלה לא ארוכים ולא קשים במיוחד ובעיקר קרובים מאוד לחאן השיירות (הכל בסביבת מדרשת בן-גוריון). המסלול _הרגלי_ שמגיע לעין עקב עלול להיות די ארוך ולא קל (בעיקר מעלה דבשון).
 

batam1

New member
היום הראשון

אין טעם לישון בחוות הנוקדים כדי להצע את מסלול נחל ערוגות. אם אתם ישנים בחוות הנוקדים, תוכלו לבצע את מסלול נחל צאלים המסתיים במצדה. אם אתם רוצים לבצע מסלול בנחל ערוגות, עדיף ללון בעין גדי - בי"ס שדה, אכסניה, בקיבוץ או על החוף. המסלול המשפחתי הוא עליה וירידה בנחל, אלא שהוא באמת קליל - תוכלו לבצע חלק מהמסלול שתארתי.
 

אסף י 1

New member
אז ככה...

עוד הצעה ליום הראשון היא נחל רום יזרח. המסלול לא קשה במיוחד, משלב עליה לחצי הגובה של רמת המדבר, מצד זוהר והקניון הקצר של נחל זוהר. הקפצת מכוניות קצרה מנווה זוהר (עדיף לחנות המועצה האזורית) לאיזור המלונות, כך שאין בעיה להשאיר את המכוניות. יוצאים ממש בסמוך לכביש נווה זוהר ערד, ומשם ישר לכפר הנוקדים. בדרך למעלה מומלץ בחום לעצור לתצפית על מצד זוהר, יש מקום מסודר לשם כך. אם יש זמן ויש מי שישמור על המכונית שווה גם לעלות לצוק תמרור ולהשקיף.
 
מקומות לינה

לא יודעת מה ההבדל בין חאן לבין אתרי לינה אחרים בתשלום... לפני כמה ימים כתבתי כאן הודעה עם רשימה של אתרי קמפינג בהם ניתן ללון באיזור ים המלח (יתן לכם גישה נוחה למסלולים בשמורת עין גדי, עין בוקק והאיזור) תעשי חיפוש על השם שלי ותמצאי.
 

סאקרה

New member
והרי הצעותי

יום ראשון-איזור ים המלח,הגעה מכביש מס 1 אפשרויות: 1.עין פארה עד עין מבוע (=ואדי קלט,קולט קהל,שמירה,קופה,מנזר,טיפוס צוקים-בחלק הראשון ובהמשך-נוף,אמה ומעיין פועם.)מחייב הקפצת רכבים,נשק רצוי. 2. נחל אוג-ראה במאמרי הפורום. 3.עינות צוקים ונחל קומראן (הנחל-מהאתר, במעלה המצוק עד למערה וחזרה)(ק"ק). 4.נחל סלבדורה. 5.עין גדי-נחל דוד עליון,(מפל החלון,דודים,שולמית ולשמורה התחתונה)(ק"ק) או נחל ערוגות עד לבריכות העליונות וחזרה. 6.נחל משמר-הלוך וחזור בשני שבילים שונים. 7.הר סדום-מנחל פרצים לכפתור וירידה בשביל הסולמות.
לינה:פטה מורגנה בנאות הככר או בחוף של עין בוקק,או בחוות ממשית. יום שני: אפשרויות 1. נחל פרס 2. נחל תמר 3.נחל צפית 4. נחל תמר-צפית עם השביל החיבור. 5.מצוק תמרור לעין בוקק.
באותו מקום..הכי טוב. חוסך התארגנות. יום שלישי: אפשרויות 1.ירידה לערבה ואז-נחל גוב. 2.נחל עקרבים 3.מההר החלק להר צין. או נסיעה לכוון ירוחם ואז 4. מכתש גדול-סנפירים,חול צבעוני 5.עין ירקעם -מעלה פלמ"ח-נחל לבן. התעלמתי מ"חוות הנוקדים" כי היא ממוקמת רע בשביל מסלולי טיולים. כדי להגיע מים המלח אליה צריך לעלות לערד ולרדת ב"כביש זנב החמור" כמעט עד מצדה. בימים כל כך קצרים,חבל לבזבז זמן על נסיעה מטופשת כזו. יאללה,תהנו ותחזרו עם כתבה עמוסת תצלומים.
 
למעלה