זקוקה שתשתפו אותי בידע שלכם

מצב
הנושא נעול.
זקוקה שתשתפו אותי בידע שלכם


זקוקה שתשתפו אותי בידע שלכם

שאלות לפורום תח"צ:

היי, לצורך כתיבת עבודה אקדמית בשיווק בנושא חברת התח"צ "קווים" (אין צורך לדייק, גם הערכות סבירות מספיקות) מבקשת תשובות לשאלות הנ"ל:
1) חלוקת נתחי שוק בין חברות התח"צ הגדולות (בדגש על קווים) – הן מבחינת מספר לקוחות והן מבחינת הכנסות.

2) אילו כלי רכב יש לחברת קווים - רק אוטובוסים? מוניות שירות? רכבי הסעות? נתונים לגבי כמה מכל אחד?

3) כמה מכלי הרכב של חברת קווים הם בבעלותה?

4) אם הם לא בבעלותה – זה ליסינג, או מה?

5) כמה מכלי הרכב נמצאים בשימוש בפועל?

6) אלו שלא נמצאים בשימוש בפועל – לצורך מה מחזיקים אותם? רזרבה?

7) הנחיות מחייבות של משרד התחבורה שחשוב לי להכיר? כל המרבה הרי זה משובח.

8) האם מחיר הנסיעה באוטובוס נתון לשיקולה של החברה?

9) האם נקבע ע"י המדינה מחיר מקסימום לנסיעה?

10) האם נקבע ע"י המדינה מחיר מינימום לנסיעה, או שכל חברה יכולה להחליט בעצמה על חלוקת קופונים או על הגדלת מבצעים והנחות (לטובת הלקוח)?

11) האם כל ההכנסות של חברת "קווים" הם מהלקוחות הפרטיים, או שהמדינה מסבסדת/ משלמת לה בנוסף?

12) עד כמה המדינה מעורבת בהפעלת התחבורה הציבורית? במה מתבטאת המעורבות?

13) כמה קווי אוטובוס יש לחברת קווים?

14) הכנסה שנתית של חברת קווים? אם יש נתוני השוואה ל"אגד" ולאחרות – זה נהדר.

15) שווי שוק של חברת "קווים"?

16) אירועים מיוחדים בחיי החברה שעליי להכיר?

17) שירות הלקוחות של החברה נחשב לטוב?

18) דברים מיוחדים ויוצאי דופן (לטובה ולרעה) שיש בחברת קווים ביחס למתחרות?


כל פרט אחר יהיה מאוד מאוד מאוד מוערך.
העבודה היא בשיווק, אז כל נתון שתספקו לי יאפשר לי להגמיש את החשיבה ולהיות יצירתית יותר.

תודה רבה וגמר חתימה טובה!
 
אם הייתם מתבקשים לתאר את חברת "קווים"

זקוקה שתשתפו אותי בידע שלכם

שאלות לפורום תח"צ:

היי, לצורך כתיבת עבודה אקדמית בשיווק בנושא חברת התח"צ "קווים" (אין צורך לדייק, גם הערכות סבירות מספיקות) מבקשת תשובות לשאלות הנ"ל:
1) חלוקת נתחי שוק בין חברות התח"צ הגדולות (בדגש על קווים) – הן מבחינת מספר לקוחות והן מבחינת הכנסות.

2) אילו כלי רכב יש לחברת קווים - רק אוטובוסים? מוניות שירות? רכבי הסעות? נתונים לגבי כמה מכל אחד?

3) כמה מכלי הרכב של חברת קווים הם בבעלותה?

4) אם הם לא בבעלותה – זה ליסינג, או מה?

5) כמה מכלי הרכב נמצאים בשימוש בפועל?

6) אלו שלא נמצאים בשימוש בפועל – לצורך מה מחזיקים אותם? רזרבה?

7) הנחיות מחייבות של משרד התחבורה שחשוב לי להכיר? כל המרבה הרי זה משובח.

8) האם מחיר הנסיעה באוטובוס נתון לשיקולה של החברה?

9) האם נקבע ע"י המדינה מחיר מקסימום לנסיעה?

10) האם נקבע ע"י המדינה מחיר מינימום לנסיעה, או שכל חברה יכולה להחליט בעצמה על חלוקת קופונים או על הגדלת מבצעים והנחות (לטובת הלקוח)?

11) האם כל ההכנסות של חברת "קווים" הם מהלקוחות הפרטיים, או שהמדינה מסבסדת/ משלמת לה בנוסף?

12) עד כמה המדינה מעורבת בהפעלת התחבורה הציבורית? במה מתבטאת המעורבות?

13) כמה קווי אוטובוס יש לחברת קווים?

14) הכנסה שנתית של חברת קווים? אם יש נתוני השוואה ל"אגד" ולאחרות – זה נהדר.

15) שווי שוק של חברת "קווים"?

16) אירועים מיוחדים בחיי החברה שעליי להכיר?

17) שירות הלקוחות של החברה נחשב לטוב?

18) דברים מיוחדים ויוצאי דופן (לטובה ולרעה) שיש בחברת קווים ביחס למתחרות?


כל פרט אחר יהיה מאוד מאוד מאוד מוערך.
העבודה היא בשיווק, אז כל נתון שתספקו לי יאפשר לי להגמיש את החשיבה ולהיות יצירתית יותר.

תודה רבה וגמר חתימה טובה!
אם הייתם מתבקשים לתאר את חברת "קווים"
במילה אחת (שירות סדיר, זמין, זול, נוח, מהיר, יעיל או כל שם תואר אחר) - באיזו מילה הייתם בוחרים, ולמה?

אני מנסה לאפיין את השירות של החברה, ואני לא כל כך מכירה אותה.
אשמח שתגידו לי איך היא נתפסת (הכי מהירה, הכי זולה וכו').

תודה!
 
במילה אחת-חאפרים

אם הייתם מתבקשים לתאר את חברת "קווים"
במילה אחת (שירות סדיר, זמין, זול, נוח, מהיר, יעיל או כל שם תואר אחר) - באיזו מילה הייתם בוחרים, ולמה?

אני מנסה לאפיין את השירות של החברה, ואני לא כל כך מכירה אותה.
אשמח שתגידו לי איך היא נתפסת (הכי מהירה, הכי זולה וכו').

תודה!
במילה אחת-חאפרים
אלא5 אם כן משהו השתנה, כשהייתי תלוי בחברה ועומד בערב ליד אונ' בר אילן, זכורים לי מקרים רבים בהם דילגו על אוטובוס.
 

mister K

New member
מה שהיה זה לא מה שכיום

במילה אחת-חאפרים
אלא5 אם כן משהו השתנה, כשהייתי תלוי בחברה ועומד בערב ליד אונ' בר אילן, זכורים לי מקרים רבים בהם דילגו על אוטובוס.
מה שהיה זה לא מה שכיום
החברה עוברת בשנתיים האחרונות מהפכה שלמה.
אחרי שנים של שירות נורא ואיום (לא רק בזמני היציאה אלא בכל תחום אפשרי), החברה נמצאת כיום במגמת שיפור מתמיד. גם המנכ"ל הוחלף והשינוי בהחלט נראה לעין.
 

orchilit

New member
מה שהוא אמר - במילה אחת : זוועה.

אם הייתם מתבקשים לתאר את חברת "קווים"
במילה אחת (שירות סדיר, זמין, זול, נוח, מהיר, יעיל או כל שם תואר אחר) - באיזו מילה הייתם בוחרים, ולמה?

אני מנסה לאפיין את השירות של החברה, ואני לא כל כך מכירה אותה.
אשמח שתגידו לי איך היא נתפסת (הכי מהירה, הכי זולה וכו').

תודה!
מה שהוא אמר - במילה אחת : זוועה.
 
נענה על מה שאני יכול

זקוקה שתשתפו אותי בידע שלכם

שאלות לפורום תח"צ:

היי, לצורך כתיבת עבודה אקדמית בשיווק בנושא חברת התח"צ "קווים" (אין צורך לדייק, גם הערכות סבירות מספיקות) מבקשת תשובות לשאלות הנ"ל:
1) חלוקת נתחי שוק בין חברות התח"צ הגדולות (בדגש על קווים) – הן מבחינת מספר לקוחות והן מבחינת הכנסות.

2) אילו כלי רכב יש לחברת קווים - רק אוטובוסים? מוניות שירות? רכבי הסעות? נתונים לגבי כמה מכל אחד?

3) כמה מכלי הרכב של חברת קווים הם בבעלותה?

4) אם הם לא בבעלותה – זה ליסינג, או מה?

5) כמה מכלי הרכב נמצאים בשימוש בפועל?

6) אלו שלא נמצאים בשימוש בפועל – לצורך מה מחזיקים אותם? רזרבה?

7) הנחיות מחייבות של משרד התחבורה שחשוב לי להכיר? כל המרבה הרי זה משובח.

8) האם מחיר הנסיעה באוטובוס נתון לשיקולה של החברה?

9) האם נקבע ע"י המדינה מחיר מקסימום לנסיעה?

10) האם נקבע ע"י המדינה מחיר מינימום לנסיעה, או שכל חברה יכולה להחליט בעצמה על חלוקת קופונים או על הגדלת מבצעים והנחות (לטובת הלקוח)?

11) האם כל ההכנסות של חברת "קווים" הם מהלקוחות הפרטיים, או שהמדינה מסבסדת/ משלמת לה בנוסף?

12) עד כמה המדינה מעורבת בהפעלת התחבורה הציבורית? במה מתבטאת המעורבות?

13) כמה קווי אוטובוס יש לחברת קווים?

14) הכנסה שנתית של חברת קווים? אם יש נתוני השוואה ל"אגד" ולאחרות – זה נהדר.

15) שווי שוק של חברת "קווים"?

16) אירועים מיוחדים בחיי החברה שעליי להכיר?

17) שירות הלקוחות של החברה נחשב לטוב?

18) דברים מיוחדים ויוצאי דופן (לטובה ולרעה) שיש בחברת קווים ביחס למתחרות?


כל פרט אחר יהיה מאוד מאוד מאוד מוערך.
העבודה היא בשיווק, אז כל נתון שתספקו לי יאפשר לי להגמיש את החשיבה ולהיות יצירתית יותר.

תודה רבה וגמר חתימה טובה!
נענה על מה שאני יכול
2.אוטובוסים ונדמה לי שגם מוניות שירות

4.החברה בבעלות יבואן כלי רכב מר יעקוב שחר יבואן וולו והונדה

6.אין דבר כזה רכב שלא משתמשים בו

7חשוב שתדעי שחברות האוטובוסים כפופים לחוקים ותקנות של משרד התחבורה. החברות לא יכולות לעשות משהו ללא אישור

8.לא, תלוי במשרד התחבורה

9.כן, המדינה קובעת תעריף לנסיעות.

11. המדינה מסבסדת את הנסיעות באוטובוסים. יש קווים שאינם רווחים אבל בעל היכיון מחויב להפעיל אותם בתדירות שקובעת המדינה. המדינה מעניקה סבסוד.

12.המדינה מעורבת בכל פסיק קטן:מחיר הנסיעה,מיקום התחנות,למי יוענקו הנחות,תדירות,חוקי תעבורה,חוקי עבודה
16.קבלת הזיכיונות באשכול עפולה,אשכול פ"ת ולאחרונה באשכול נוסף.

18.
 

mister K

New member
שני תיקונים חשובים

נענה על מה שאני יכול
2.אוטובוסים ונדמה לי שגם מוניות שירות

4.החברה בבעלות יבואן כלי רכב מר יעקוב שחר יבואן וולו והונדה

6.אין דבר כזה רכב שלא משתמשים בו

7חשוב שתדעי שחברות האוטובוסים כפופים לחוקים ותקנות של משרד התחבורה. החברות לא יכולות לעשות משהו ללא אישור

8.לא, תלוי במשרד התחבורה

9.כן, המדינה קובעת תעריף לנסיעות.

11. המדינה מסבסדת את הנסיעות באוטובוסים. יש קווים שאינם רווחים אבל בעל היכיון מחויב להפעיל אותם בתדירות שקובעת המדינה. המדינה מעניקה סבסוד.

12.המדינה מעורבת בכל פסיק קטן:מחיר הנסיעה,מיקום התחנות,למי יוענקו הנחות,תדירות,חוקי תעבורה,חוקי עבודה
16.קבלת הזיכיונות באשכול עפולה,אשכול פ"ת ולאחרונה באשכול נוסף.

18.
שני תיקונים חשובים
2. מוניות השירות הן לא בבעלות "קווים" אלא בבעלות הנהגים. רק התחנה עצמה בבית שמש היא בבעלות "קווים".

4. יענקל'ה שחר הוא לא הבעלים היחיד.
חברת "מאיר חברה למכוניות" שבבעלותו ובבעלות ישראל קז (שהוא גם גיסו של שחר אם אינני טועה) וחברת "הורן את לייבוביץ'" בבעלות זאב הורן, הן בעלות חברת "קווים". יו"ר הדירקטוריון של קווים הוא זאב הורן.
 
נכון מאד

שני תיקונים חשובים
2. מוניות השירות הן לא בבעלות "קווים" אלא בבעלות הנהגים. רק התחנה עצמה בבית שמש היא בבעלות "קווים".

4. יענקל'ה שחר הוא לא הבעלים היחיד.
חברת "מאיר חברה למכוניות" שבבעלותו ובבעלות ישראל קז (שהוא גם גיסו של שחר אם אינני טועה) וחברת "הורן את לייבוביץ'" בבעלות זאב הורן, הן בעלות חברת "קווים". יו"ר הדירקטוריון של קווים הוא זאב הורן.
נכון מאד
"מאיר" שבשם החברה הוא מאיר קז.
ישראל הוא בנו, ובתו נשואה ליעקב שחר.
 
נצל''ש בבעלותם גם רכבים פרטיים

נענה על מה שאני יכול
2.אוטובוסים ונדמה לי שגם מוניות שירות

4.החברה בבעלות יבואן כלי רכב מר יעקוב שחר יבואן וולו והונדה

6.אין דבר כזה רכב שלא משתמשים בו

7חשוב שתדעי שחברות האוטובוסים כפופים לחוקים ותקנות של משרד התחבורה. החברות לא יכולות לעשות משהו ללא אישור

8.לא, תלוי במשרד התחבורה

9.כן, המדינה קובעת תעריף לנסיעות.

11. המדינה מסבסדת את הנסיעות באוטובוסים. יש קווים שאינם רווחים אבל בעל היכיון מחויב להפעיל אותם בתדירות שקובעת המדינה. המדינה מעניקה סבסוד.

12.המדינה מעורבת בכל פסיק קטן:מחיר הנסיעה,מיקום התחנות,למי יוענקו הנחות,תדירות,חוקי תעבורה,חוקי עבודה
16.קבלת הזיכיונות באשכול עפולה,אשכול פ"ת ולאחרונה באשכול נוסף.

18.
נצל''ש בבעלותם גם רכבים פרטיים
נצפה טנדר שלהם בפ''ת
 
חלק מהשאלות שלך נוגעות

זקוקה שתשתפו אותי בידע שלכם

שאלות לפורום תח"צ:

היי, לצורך כתיבת עבודה אקדמית בשיווק בנושא חברת התח"צ "קווים" (אין צורך לדייק, גם הערכות סבירות מספיקות) מבקשת תשובות לשאלות הנ"ל:
1) חלוקת נתחי שוק בין חברות התח"צ הגדולות (בדגש על קווים) – הן מבחינת מספר לקוחות והן מבחינת הכנסות.

2) אילו כלי רכב יש לחברת קווים - רק אוטובוסים? מוניות שירות? רכבי הסעות? נתונים לגבי כמה מכל אחד?

3) כמה מכלי הרכב של חברת קווים הם בבעלותה?

4) אם הם לא בבעלותה – זה ליסינג, או מה?

5) כמה מכלי הרכב נמצאים בשימוש בפועל?

6) אלו שלא נמצאים בשימוש בפועל – לצורך מה מחזיקים אותם? רזרבה?

7) הנחיות מחייבות של משרד התחבורה שחשוב לי להכיר? כל המרבה הרי זה משובח.

8) האם מחיר הנסיעה באוטובוס נתון לשיקולה של החברה?

9) האם נקבע ע"י המדינה מחיר מקסימום לנסיעה?

10) האם נקבע ע"י המדינה מחיר מינימום לנסיעה, או שכל חברה יכולה להחליט בעצמה על חלוקת קופונים או על הגדלת מבצעים והנחות (לטובת הלקוח)?

11) האם כל ההכנסות של חברת "קווים" הם מהלקוחות הפרטיים, או שהמדינה מסבסדת/ משלמת לה בנוסף?

12) עד כמה המדינה מעורבת בהפעלת התחבורה הציבורית? במה מתבטאת המעורבות?

13) כמה קווי אוטובוס יש לחברת קווים?

14) הכנסה שנתית של חברת קווים? אם יש נתוני השוואה ל"אגד" ולאחרות – זה נהדר.

15) שווי שוק של חברת "קווים"?

16) אירועים מיוחדים בחיי החברה שעליי להכיר?

17) שירות הלקוחות של החברה נחשב לטוב?

18) דברים מיוחדים ויוצאי דופן (לטובה ולרעה) שיש בחברת קווים ביחס למתחרות?


כל פרט אחר יהיה מאוד מאוד מאוד מוערך.
העבודה היא בשיווק, אז כל נתון שתספקו לי יאפשר לי להגמיש את החשיבה ולהיות יצירתית יותר.

תודה רבה וגמר חתימה טובה!
חלק מהשאלות שלך נוגעות
בתכנון ציי רכב ותפעולם, וחלק נוגע בעניינים פיננסיים של הנהלת החברה.
לא מאמין שמישהו כאן יידע לענות לך דברים מהסוג הזה, אלא אם יש כאן מישהו מחברת 'קווים' הקשור בעניינים אלה ויסכים לנדב מידע (ולא מאמין שזה יקרה).

בגדול, כמו שכבר כתבו לך כאן מקודם, משרד התחבורה הוא האחראי הבלעדי לכל פרט קטן בתכנון קווי השירות ותפעולם, ומעיון לא מעמיק במיוחד במכרז אשכול העמקים החדש שפורסם לא מזמן באתר משר התחבורה עולה כי המשרד נכנס גם לפרטים הקטנים ביותר החל מגודל הגופן שיוצג על דגלי התחנות בשטח ועד אופן הגשת דו"חות לממשלה.

התרשמות אישית שלי מ'קווים' בעפולה שאינה כוללת נסיעה באוטובוסים אלה תצפית על האוטובוסים עצמם, עושה הרושם שלאחר הפשיטה שעשתה להם המשטרה לפני שלוש שנים, היתה הצטיידות מאסיבית באוטובוסים חדשים ורוב הצי שלהם באיזור עפולה מורכב מכלים חדשים ורעננים.
 

mister K

New member
אני אענה על מה שאני יודע בוודאות

זקוקה שתשתפו אותי בידע שלכם

שאלות לפורום תח"צ:

היי, לצורך כתיבת עבודה אקדמית בשיווק בנושא חברת התח"צ "קווים" (אין צורך לדייק, גם הערכות סבירות מספיקות) מבקשת תשובות לשאלות הנ"ל:
1) חלוקת נתחי שוק בין חברות התח"צ הגדולות (בדגש על קווים) – הן מבחינת מספר לקוחות והן מבחינת הכנסות.

2) אילו כלי רכב יש לחברת קווים - רק אוטובוסים? מוניות שירות? רכבי הסעות? נתונים לגבי כמה מכל אחד?

3) כמה מכלי הרכב של חברת קווים הם בבעלותה?

4) אם הם לא בבעלותה – זה ליסינג, או מה?

5) כמה מכלי הרכב נמצאים בשימוש בפועל?

6) אלו שלא נמצאים בשימוש בפועל – לצורך מה מחזיקים אותם? רזרבה?

7) הנחיות מחייבות של משרד התחבורה שחשוב לי להכיר? כל המרבה הרי זה משובח.

8) האם מחיר הנסיעה באוטובוס נתון לשיקולה של החברה?

9) האם נקבע ע"י המדינה מחיר מקסימום לנסיעה?

10) האם נקבע ע"י המדינה מחיר מינימום לנסיעה, או שכל חברה יכולה להחליט בעצמה על חלוקת קופונים או על הגדלת מבצעים והנחות (לטובת הלקוח)?

11) האם כל ההכנסות של חברת "קווים" הם מהלקוחות הפרטיים, או שהמדינה מסבסדת/ משלמת לה בנוסף?

12) עד כמה המדינה מעורבת בהפעלת התחבורה הציבורית? במה מתבטאת המעורבות?

13) כמה קווי אוטובוס יש לחברת קווים?

14) הכנסה שנתית של חברת קווים? אם יש נתוני השוואה ל"אגד" ולאחרות – זה נהדר.

15) שווי שוק של חברת "קווים"?

16) אירועים מיוחדים בחיי החברה שעליי להכיר?

17) שירות הלקוחות של החברה נחשב לטוב?

18) דברים מיוחדים ויוצאי דופן (לטובה ולרעה) שיש בחברת קווים ביחס למתחרות?


כל פרט אחר יהיה מאוד מאוד מאוד מוערך.
העבודה היא בשיווק, אז כל נתון שתספקו לי יאפשר לי להגמיש את החשיבה ולהיות יצירתית יותר.

תודה רבה וגמר חתימה טובה!
אני אענה על מה שאני יודע בוודאות
1. לא יודע מהו נתח השוק, אך אני כמעט בטוח שזוהי החברה השלישית בגודלה מבחינת נתח השוק כיום אחרי אגד ודן. בקרוב אמורה החברה להתחיל לפעול גם באשכול חדרה-נתניה בו תחליף את נתיב אקספרס וכן באשכולות רמלה-לוד ומודיעין עילית בהם תחליף את סופרבוס. מנגד, בשנתיים הקרובות תצא החברה מבקעת אונו ומפתח תקוה שכן היא איננה רשאית להתמודד במכרז שיצא שם על הקווים אותם היא מפעילה מזה 10 שנים.

2. הרוב המוחלט של הרכבים אותם מפעילה החברה הם אוטובוסים (רובם המוחלט מתוצרת וולבו ומרכבים, שכן אחד מבעלי החברה, יעקב שחר, הוא יבואן וולבו לישראל וכן שותף במפעל "מרכבים") ויש גם מעט מיניבוסים מדגם מרצדס ספירנטר. לחברה אין מוניות שירות שכן כל מונית שירות הפועלת בישראל היא עסק פרטי של הנהג כמו כל מונית אחרת. חברת קווים מחזיקה בבעלותה תחנת מוניות שרות בבית שמש המפעילה מוניות מבית שמש לירושלים וחזרה, אך המוניות עצמן הן בבעלות הנהגים החברים בתחנה ולא בבעלות חברת "קווים".

3+4. כיום לדעתי כל כלי הרכב של החברה הם בבעלותה. בעבר החכירה החברה אוטובוסים מאגד ומדן אך כיום אין כאלה. לדעתי האוטובוסים של קווים הם בבעלותה הבלעדית ולא בבעלות ליסינג אבל אני לא בטוח בכך ב-100% אז לא לתפוס אותי במילה.

5+6. כל כלי הרכב נמצאים בשימוש יומיומי בדיוק כמו בכל חברת תח"צ אחרת, אחרת לא היה משתלם להחזיק אותם. כמובן שיש גם מכונות בצי המוגדרות "רזרביות" וזאת למען מרווח תפעולי.

7. הנחיות של משרד התחבורה יש המון והן תקפות על כל חברות התח"צ. זו שאלה כללית מדי.

8. מחיר הנסיעה לחלוטין לא נתון לשיקול החברה אלא נקבע בלעדית על ידי משרד התחבורה. לפעמים משרד התחבורה נותן לחברות להציע מחירים בתוך הליך המכרז וגם זה לא בכל המכרזים שיוצאים, אך החל מרגע ההפעלה משרד התחבורה הוא הקובע הבלעדי וכמובן שמחירים גם מתעדכנים (מילה יפה למתייקרים) לפי עליית מדד המחירים לצרכן.

9+10. מחירי הנסיעה הם אחידים לפי המכרז והאשכול ובהתאם להחלטת משרד התחבורה. המחירים מוגדרים לפי קודים כשהקודים הגבוהים ביותר כיום הם בקווי אגד לאילת. אין מחיר מקסימום ולמעשה המחיר יכול לעלות ללא הגבלה אך זאת בהתאם לעליית המדד בלבד. החברות עצמן לא מחליטות על כך וכמובן שגם לא יכולות לחלק קופונים ומבצעים למיניהם, למעט ההנחות שנקבעו על ידי משרד האוצר ומשרד התחבורה.

11. כמובן שהמדינה מסבסדת את נסיעות התח"צ כפי שהיא מסבסדת בכל הארץ ולכל החברות. תחבורה ציבורית היא קודם כל שירות לאזרח.

12. המדינה מעורבת בהכל. מפרסמת מכרזים, מחליפה את המפעילים, קובעת את מחירי הנסיעה, את גובה סבסוד הנסיעות והחוקים והתקנות התקפות על כל מפעיל תח"צ. משרד התחבורה גם מפקח על חברות התח"צ פיקוח הדוק בדמות מבקרים גלויים וסמויים של חברת "ריבה". זאת בנוסף לפיקוח הפנימי שיש בכל חברה, גם ב-"קווים".

13. לא ספרתי אבל יש הרבה. אפשר לבדוק באתר שלהם ולספור את הקווים הרשומים שם (רק יש לקחת בחשבון שחלקם קווים של נסיעה או שתיים ביום וכאלה אני לפחות לא מחשיב).

14 +15. אין לי מושג.

16. את תקופת חייה של החברה אפשר לחלק לדעתי לשתי תקופות: תקופה אחת החל מתחילת פעילותה בשנת 2003 בבקעת אונו ועד החלפת ההנהלה לפני שנתיים, ותקופה שנייה מלפני שנתיים ועד היום. תחת ההנהלה הקודמת והמנכ"ל דרור בריל, נודעה החברה שאחת המפעילות שנתנו את השירות הגרוע ביותר בכל תחום אפשרי. זו הייתה פשוט חברה איומה שביישה את עצמה במשך הרבה שנים. לפני שנתיים בערך עברה החברה מהפכה כאשר בלעה את חברת "עילית" והחליפה את הנהלתה ואת המנכ"ל שכיום הוא ציון פת. מאז שינתה החברה את פניה והיא במגמת שיפור מתמיד בכל התחומים. לא קשה לראות זאת גם על האוטובוסים שלה שגם צביעתם השתנתה בערך באותה התקופה כחלק ממיתוג חדש לחלוטין של החברה. הדבר נעשה לקרת פרסום המכרזים הגדולים במסגרת השלב השני של הרפורמה בתח"צ ואכן לאחרונה זכתה החברה בשני מכרזי ענק, האחד באשכול חדרה-נתניה והשני באשכול חשמונאים (רמלה-לוד-מודיעין-מודיעין עילית).

17. שירות הלקוחות עד לפני שנתיים היה זוועה כמו כל שאר הדברים בחברה. כיום לא ניסיתי אותו אך סביר להניח שהוא השתפר.

18. דברים יוצאי דופן? כפי שציינתי, כיום החברה נמצאת במגמת שיפור. מבחינת השירות הכולל לנוסע היא הפכה מחברה גרועה מאוד לחברה ממוצעת אך עדיין יש לה לאן להשתפר. מבחינת תכנון התנועה לדעתי יש חברות מקצועיות ממנה ובראשן אגד ודן הותיקות. כיום לא ידוע לי על דברים יוצאי דופן לטובה או לרעה בחברה ובסך הכל היא חברה ממוצעת במגמת שיפור.
 

אורי404

New member
לגבי הדברים המפורטים, שכתבת

אני אענה על מה שאני יודע בוודאות
1. לא יודע מהו נתח השוק, אך אני כמעט בטוח שזוהי החברה השלישית בגודלה מבחינת נתח השוק כיום אחרי אגד ודן. בקרוב אמורה החברה להתחיל לפעול גם באשכול חדרה-נתניה בו תחליף את נתיב אקספרס וכן באשכולות רמלה-לוד ומודיעין עילית בהם תחליף את סופרבוס. מנגד, בשנתיים הקרובות תצא החברה מבקעת אונו ומפתח תקוה שכן היא איננה רשאית להתמודד במכרז שיצא שם על הקווים אותם היא מפעילה מזה 10 שנים.

2. הרוב המוחלט של הרכבים אותם מפעילה החברה הם אוטובוסים (רובם המוחלט מתוצרת וולבו ומרכבים, שכן אחד מבעלי החברה, יעקב שחר, הוא יבואן וולבו לישראל וכן שותף במפעל "מרכבים") ויש גם מעט מיניבוסים מדגם מרצדס ספירנטר. לחברה אין מוניות שירות שכן כל מונית שירות הפועלת בישראל היא עסק פרטי של הנהג כמו כל מונית אחרת. חברת קווים מחזיקה בבעלותה תחנת מוניות שרות בבית שמש המפעילה מוניות מבית שמש לירושלים וחזרה, אך המוניות עצמן הן בבעלות הנהגים החברים בתחנה ולא בבעלות חברת "קווים".

3+4. כיום לדעתי כל כלי הרכב של החברה הם בבעלותה. בעבר החכירה החברה אוטובוסים מאגד ומדן אך כיום אין כאלה. לדעתי האוטובוסים של קווים הם בבעלותה הבלעדית ולא בבעלות ליסינג אבל אני לא בטוח בכך ב-100% אז לא לתפוס אותי במילה.

5+6. כל כלי הרכב נמצאים בשימוש יומיומי בדיוק כמו בכל חברת תח"צ אחרת, אחרת לא היה משתלם להחזיק אותם. כמובן שיש גם מכונות בצי המוגדרות "רזרביות" וזאת למען מרווח תפעולי.

7. הנחיות של משרד התחבורה יש המון והן תקפות על כל חברות התח"צ. זו שאלה כללית מדי.

8. מחיר הנסיעה לחלוטין לא נתון לשיקול החברה אלא נקבע בלעדית על ידי משרד התחבורה. לפעמים משרד התחבורה נותן לחברות להציע מחירים בתוך הליך המכרז וגם זה לא בכל המכרזים שיוצאים, אך החל מרגע ההפעלה משרד התחבורה הוא הקובע הבלעדי וכמובן שמחירים גם מתעדכנים (מילה יפה למתייקרים) לפי עליית מדד המחירים לצרכן.

9+10. מחירי הנסיעה הם אחידים לפי המכרז והאשכול ובהתאם להחלטת משרד התחבורה. המחירים מוגדרים לפי קודים כשהקודים הגבוהים ביותר כיום הם בקווי אגד לאילת. אין מחיר מקסימום ולמעשה המחיר יכול לעלות ללא הגבלה אך זאת בהתאם לעליית המדד בלבד. החברות עצמן לא מחליטות על כך וכמובן שגם לא יכולות לחלק קופונים ומבצעים למיניהם, למעט ההנחות שנקבעו על ידי משרד האוצר ומשרד התחבורה.

11. כמובן שהמדינה מסבסדת את נסיעות התח"צ כפי שהיא מסבסדת בכל הארץ ולכל החברות. תחבורה ציבורית היא קודם כל שירות לאזרח.

12. המדינה מעורבת בהכל. מפרסמת מכרזים, מחליפה את המפעילים, קובעת את מחירי הנסיעה, את גובה סבסוד הנסיעות והחוקים והתקנות התקפות על כל מפעיל תח"צ. משרד התחבורה גם מפקח על חברות התח"צ פיקוח הדוק בדמות מבקרים גלויים וסמויים של חברת "ריבה". זאת בנוסף לפיקוח הפנימי שיש בכל חברה, גם ב-"קווים".

13. לא ספרתי אבל יש הרבה. אפשר לבדוק באתר שלהם ולספור את הקווים הרשומים שם (רק יש לקחת בחשבון שחלקם קווים של נסיעה או שתיים ביום וכאלה אני לפחות לא מחשיב).

14 +15. אין לי מושג.

16. את תקופת חייה של החברה אפשר לחלק לדעתי לשתי תקופות: תקופה אחת החל מתחילת פעילותה בשנת 2003 בבקעת אונו ועד החלפת ההנהלה לפני שנתיים, ותקופה שנייה מלפני שנתיים ועד היום. תחת ההנהלה הקודמת והמנכ"ל דרור בריל, נודעה החברה שאחת המפעילות שנתנו את השירות הגרוע ביותר בכל תחום אפשרי. זו הייתה פשוט חברה איומה שביישה את עצמה במשך הרבה שנים. לפני שנתיים בערך עברה החברה מהפכה כאשר בלעה את חברת "עילית" והחליפה את הנהלתה ואת המנכ"ל שכיום הוא ציון פת. מאז שינתה החברה את פניה והיא במגמת שיפור מתמיד בכל התחומים. לא קשה לראות זאת גם על האוטובוסים שלה שגם צביעתם השתנתה בערך באותה התקופה כחלק ממיתוג חדש לחלוטין של החברה. הדבר נעשה לקרת פרסום המכרזים הגדולים במסגרת השלב השני של הרפורמה בתח"צ ואכן לאחרונה זכתה החברה בשני מכרזי ענק, האחד באשכול חדרה-נתניה והשני באשכול חשמונאים (רמלה-לוד-מודיעין-מודיעין עילית).

17. שירות הלקוחות עד לפני שנתיים היה זוועה כמו כל שאר הדברים בחברה. כיום לא ניסיתי אותו אך סביר להניח שהוא השתפר.

18. דברים יוצאי דופן? כפי שציינתי, כיום החברה נמצאת במגמת שיפור. מבחינת השירות הכולל לנוסע היא הפכה מחברה גרועה מאוד לחברה ממוצעת אך עדיין יש לה לאן להשתפר. מבחינת תכנון התנועה לדעתי יש חברות מקצועיות ממנה ובראשן אגד ודן הותיקות. כיום לא ידוע לי על דברים יוצאי דופן לטובה או לרעה בחברה ובסך הכל היא חברה ממוצעת במגמת שיפור.
לגבי הדברים המפורטים, שכתבת
קודם כל
על כל ההסבר המפורט והמושקע.

* חברת "דן" - אני חושב (אבל לא בטוח לגמרי), שמבחינת היקף פעילות "דן" לא נמצאים במקומות היותר גבוהים.
בעבר בועז העלה פוסט של היקף הפעילות של חברות האוטובוסים השונות. ככל הזכור לי היקף הפעילות של "דן" לא היה בין הגבוהים. בגוש דן, החברה בהחלט בולטת, אך לא בהיקף הכללי. אני חושב, שקבוצת עפיפי (בטח אחרי קבלת אשכול צפת-נהריה המורחב) ו"קווים"-עילית עוברים את "דן" [מבחינת היקף פעילות של כמות קווי אוטובוסים בהפעלה].

* מוניות "קווים" - פועלות בפתח תקווה. אינני יודע האם זה בבעלות החברה או בבעלות הנהגים.

* צי אוטובוסים ב"קווים" - בקומונה השכנה "אוטובוסים ורק אוטובוסים", צולם אוטובוס בינעירוני מרצדס OC500. כנראה מה, שהיה קודם לכן ב"ויאוליה". במציאות טרם ראיתי אותו.
במסגרת מכרז חשמונאים היה אישור לרכישת אוטובוסים בינעירוניים, שהופעלו קודם לכן על-ידי "ויאוליה". לצד זה התחייבות של הזוכה לרכוש אוטובוסים "איווקו" / "איריסבוס" מ"ויאוליה". לא יודע האם בסופו של דבר נרכשו ה"איריסבוס".
 

mister K

New member
אני לא בטוח שקווים עקפו את דן.

לגבי הדברים המפורטים, שכתבת
קודם כל
על כל ההסבר המפורט והמושקע.

* חברת "דן" - אני חושב (אבל לא בטוח לגמרי), שמבחינת היקף פעילות "דן" לא נמצאים במקומות היותר גבוהים.
בעבר בועז העלה פוסט של היקף הפעילות של חברות האוטובוסים השונות. ככל הזכור לי היקף הפעילות של "דן" לא היה בין הגבוהים. בגוש דן, החברה בהחלט בולטת, אך לא בהיקף הכללי. אני חושב, שקבוצת עפיפי (בטח אחרי קבלת אשכול צפת-נהריה המורחב) ו"קווים"-עילית עוברים את "דן" [מבחינת היקף פעילות של כמות קווי אוטובוסים בהפעלה].

* מוניות "קווים" - פועלות בפתח תקווה. אינני יודע האם זה בבעלות החברה או בבעלות הנהגים.

* צי אוטובוסים ב"קווים" - בקומונה השכנה "אוטובוסים ורק אוטובוסים", צולם אוטובוס בינעירוני מרצדס OC500. כנראה מה, שהיה קודם לכן ב"ויאוליה". במציאות טרם ראיתי אותו.
במסגרת מכרז חשמונאים היה אישור לרכישת אוטובוסים בינעירוניים, שהופעלו קודם לכן על-ידי "ויאוליה". לצד זה התחייבות של הזוכה לרכוש אוטובוסים "איווקו" / "איריסבוס" מ"ויאוליה". לא יודע האם בסופו של דבר נרכשו ה"איריסבוס".
אני לא בטוח שקווים עקפו את דן.
לדעתי נפח הפעילות של דן עדיין גדול יותר (אם כי באזור מצומצם) וקווים עדיין במקום השלישי.
לעפיפי לא מתייחסים בתור קבוצה אלא לכל חברה בנפרד. "נתיב אקספרס" היא כיום החברה הגדולה ביותר בקבוצה (בוודאי לאחר שבלעה את אומני אקספרס כצפוי) אך לדעתי נפח הפעילות שלה עדיין קטן מזה של קווים.

את מוניות "קווים" בפתח תקוה שכחתי, אך גם הן כמו התחנה בבית שמש בבעלות הנהגים. רק התחנה היא בבעלות חברת "קווים".

לגבי ה-OC500, קווים רכשה מואוליה כמה אוטובוסים מדגם זה עם מרכב "מארס" שפעלו באשכול מודיעין. זאת כחלק מתנאי המכרז שחייבו אותה לרכוש מהחברה היוצאת מספר אוטובוסים. עם זאת, רוב האוטובוסים באשכול מודיעין ובאשכול לוד הם וולבו B7R ו-B11R חדשים שרכשה החברה. לא זכור לי שקיימת התחייבות לרכישה ספציפית של דגם מסוים מהחברה היוצאת, ואני בכל אופן לא ראיתי עדיין אף איריסבוס בקווים.
 

רב קו 561

New member
האוטובוסים הבין עירוניים של קווים

אני לא בטוח שקווים עקפו את דן.
לדעתי נפח הפעילות של דן עדיין גדול יותר (אם כי באזור מצומצם) וקווים עדיין במקום השלישי.
לעפיפי לא מתייחסים בתור קבוצה אלא לכל חברה בנפרד. "נתיב אקספרס" היא כיום החברה הגדולה ביותר בקבוצה (בוודאי לאחר שבלעה את אומני אקספרס כצפוי) אך לדעתי נפח הפעילות שלה עדיין קטן מזה של קווים.

את מוניות "קווים" בפתח תקוה שכחתי, אך גם הן כמו התחנה בבית שמש בבעלות הנהגים. רק התחנה היא בבעלות חברת "קווים".

לגבי ה-OC500, קווים רכשה מואוליה כמה אוטובוסים מדגם זה עם מרכב "מארס" שפעלו באשכול מודיעין. זאת כחלק מתנאי המכרז שחייבו אותה לרכוש מהחברה היוצאת מספר אוטובוסים. עם זאת, רוב האוטובוסים באשכול מודיעין ובאשכול לוד הם וולבו B7R ו-B11R חדשים שרכשה החברה. לא זכור לי שקיימת התחייבות לרכישה ספציפית של דגם מסוים מהחברה היוצאת, ואני בכל אופן לא ראיתי עדיין אף איריסבוס בקווים.
האוטובוסים הבין עירוניים של קווים
באשכול לוד רמלה הם וולבו B7R כמו שמפעילה מטרופולין בשרון.
באשכול מודיעין הוכנסו וולבו B11R שהם בעלי מנוע חזק יותר, עקב הטופוגרפיה.
כמו כן נרכשו מס' מרצדס OC-500 מסופרבוס וויאוליה באשכולות מהן יצאו וקווים החליפה אותן. לגבי איווקו טרם יצא לי לראות במדי קווים
 

mister K

New member
ה-OC500 נרכשו מואוליה בלבד.

האוטובוסים הבין עירוניים של קווים
באשכול לוד רמלה הם וולבו B7R כמו שמפעילה מטרופולין בשרון.
באשכול מודיעין הוכנסו וולבו B11R שהם בעלי מנוע חזק יותר, עקב הטופוגרפיה.
כמו כן נרכשו מס' מרצדס OC-500 מסופרבוס וויאוליה באשכולות מהן יצאו וקווים החליפה אותן. לגבי איווקו טרם יצא לי לראות במדי קווים
ה-OC500 נרכשו מואוליה בלבד.
קווים עדיין לא החליפה את סופרבוס ברמלה ובמודיעין עילית. זה אמור לקרות בחודשים הקרובים.
 

droriko

New member
אני גם לא יודע כמה להיקף יש משמעות

אני לא בטוח שקווים עקפו את דן.
לדעתי נפח הפעילות של דן עדיין גדול יותר (אם כי באזור מצומצם) וקווים עדיין במקום השלישי.
לעפיפי לא מתייחסים בתור קבוצה אלא לכל חברה בנפרד. "נתיב אקספרס" היא כיום החברה הגדולה ביותר בקבוצה (בוודאי לאחר שבלעה את אומני אקספרס כצפוי) אך לדעתי נפח הפעילות שלה עדיין קטן מזה של קווים.

את מוניות "קווים" בפתח תקוה שכחתי, אך גם הן כמו התחנה בבית שמש בבעלות הנהגים. רק התחנה היא בבעלות חברת "קווים".

לגבי ה-OC500, קווים רכשה מואוליה כמה אוטובוסים מדגם זה עם מרכב "מארס" שפעלו באשכול מודיעין. זאת כחלק מתנאי המכרז שחייבו אותה לרכוש מהחברה היוצאת מספר אוטובוסים. עם זאת, רוב האוטובוסים באשכול מודיעין ובאשכול לוד הם וולבו B7R ו-B11R חדשים שרכשה החברה. לא זכור לי שקיימת התחייבות לרכישה ספציפית של דגם מסוים מהחברה היוצאת, ואני בכל אופן לא ראיתי עדיין אף איריסבוס בקווים.
אני גם לא יודע כמה להיקף יש משמעות
גם אם קווים עברו את דן בהיקף,דן עדיין מחזיקים באיזורים יותר חזקים.
 
צולמה ברק 21

אני לא בטוח שקווים עקפו את דן.
לדעתי נפח הפעילות של דן עדיין גדול יותר (אם כי באזור מצומצם) וקווים עדיין במקום השלישי.
לעפיפי לא מתייחסים בתור קבוצה אלא לכל חברה בנפרד. "נתיב אקספרס" היא כיום החברה הגדולה ביותר בקבוצה (בוודאי לאחר שבלעה את אומני אקספרס כצפוי) אך לדעתי נפח הפעילות שלה עדיין קטן מזה של קווים.

את מוניות "קווים" בפתח תקוה שכחתי, אך גם הן כמו התחנה בבית שמש בבעלות הנהגים. רק התחנה היא בבעלות חברת "קווים".

לגבי ה-OC500, קווים רכשה מואוליה כמה אוטובוסים מדגם זה עם מרכב "מארס" שפעלו באשכול מודיעין. זאת כחלק מתנאי המכרז שחייבו אותה לרכוש מהחברה היוצאת מספר אוטובוסים. עם זאת, רוב האוטובוסים באשכול מודיעין ובאשכול לוד הם וולבו B7R ו-B11R חדשים שרכשה החברה. לא זכור לי שקיימת התחייבות לרכישה ספציפית של דגם מסוים מהחברה היוצאת, ואני בכל אופן לא ראיתי עדיין אף איריסבוס בקווים.
צולמה ברק 21
 

רב קו 561

New member
עוד שתי תוספות

אני אענה על מה שאני יודע בוודאות
1. לא יודע מהו נתח השוק, אך אני כמעט בטוח שזוהי החברה השלישית בגודלה מבחינת נתח השוק כיום אחרי אגד ודן. בקרוב אמורה החברה להתחיל לפעול גם באשכול חדרה-נתניה בו תחליף את נתיב אקספרס וכן באשכולות רמלה-לוד ומודיעין עילית בהם תחליף את סופרבוס. מנגד, בשנתיים הקרובות תצא החברה מבקעת אונו ומפתח תקוה שכן היא איננה רשאית להתמודד במכרז שיצא שם על הקווים אותם היא מפעילה מזה 10 שנים.

2. הרוב המוחלט של הרכבים אותם מפעילה החברה הם אוטובוסים (רובם המוחלט מתוצרת וולבו ומרכבים, שכן אחד מבעלי החברה, יעקב שחר, הוא יבואן וולבו לישראל וכן שותף במפעל "מרכבים") ויש גם מעט מיניבוסים מדגם מרצדס ספירנטר. לחברה אין מוניות שירות שכן כל מונית שירות הפועלת בישראל היא עסק פרטי של הנהג כמו כל מונית אחרת. חברת קווים מחזיקה בבעלותה תחנת מוניות שרות בבית שמש המפעילה מוניות מבית שמש לירושלים וחזרה, אך המוניות עצמן הן בבעלות הנהגים החברים בתחנה ולא בבעלות חברת "קווים".

3+4. כיום לדעתי כל כלי הרכב של החברה הם בבעלותה. בעבר החכירה החברה אוטובוסים מאגד ומדן אך כיום אין כאלה. לדעתי האוטובוסים של קווים הם בבעלותה הבלעדית ולא בבעלות ליסינג אבל אני לא בטוח בכך ב-100% אז לא לתפוס אותי במילה.

5+6. כל כלי הרכב נמצאים בשימוש יומיומי בדיוק כמו בכל חברת תח"צ אחרת, אחרת לא היה משתלם להחזיק אותם. כמובן שיש גם מכונות בצי המוגדרות "רזרביות" וזאת למען מרווח תפעולי.

7. הנחיות של משרד התחבורה יש המון והן תקפות על כל חברות התח"צ. זו שאלה כללית מדי.

8. מחיר הנסיעה לחלוטין לא נתון לשיקול החברה אלא נקבע בלעדית על ידי משרד התחבורה. לפעמים משרד התחבורה נותן לחברות להציע מחירים בתוך הליך המכרז וגם זה לא בכל המכרזים שיוצאים, אך החל מרגע ההפעלה משרד התחבורה הוא הקובע הבלעדי וכמובן שמחירים גם מתעדכנים (מילה יפה למתייקרים) לפי עליית מדד המחירים לצרכן.

9+10. מחירי הנסיעה הם אחידים לפי המכרז והאשכול ובהתאם להחלטת משרד התחבורה. המחירים מוגדרים לפי קודים כשהקודים הגבוהים ביותר כיום הם בקווי אגד לאילת. אין מחיר מקסימום ולמעשה המחיר יכול לעלות ללא הגבלה אך זאת בהתאם לעליית המדד בלבד. החברות עצמן לא מחליטות על כך וכמובן שגם לא יכולות לחלק קופונים ומבצעים למיניהם, למעט ההנחות שנקבעו על ידי משרד האוצר ומשרד התחבורה.

11. כמובן שהמדינה מסבסדת את נסיעות התח"צ כפי שהיא מסבסדת בכל הארץ ולכל החברות. תחבורה ציבורית היא קודם כל שירות לאזרח.

12. המדינה מעורבת בהכל. מפרסמת מכרזים, מחליפה את המפעילים, קובעת את מחירי הנסיעה, את גובה סבסוד הנסיעות והחוקים והתקנות התקפות על כל מפעיל תח"צ. משרד התחבורה גם מפקח על חברות התח"צ פיקוח הדוק בדמות מבקרים גלויים וסמויים של חברת "ריבה". זאת בנוסף לפיקוח הפנימי שיש בכל חברה, גם ב-"קווים".

13. לא ספרתי אבל יש הרבה. אפשר לבדוק באתר שלהם ולספור את הקווים הרשומים שם (רק יש לקחת בחשבון שחלקם קווים של נסיעה או שתיים ביום וכאלה אני לפחות לא מחשיב).

14 +15. אין לי מושג.

16. את תקופת חייה של החברה אפשר לחלק לדעתי לשתי תקופות: תקופה אחת החל מתחילת פעילותה בשנת 2003 בבקעת אונו ועד החלפת ההנהלה לפני שנתיים, ותקופה שנייה מלפני שנתיים ועד היום. תחת ההנהלה הקודמת והמנכ"ל דרור בריל, נודעה החברה שאחת המפעילות שנתנו את השירות הגרוע ביותר בכל תחום אפשרי. זו הייתה פשוט חברה איומה שביישה את עצמה במשך הרבה שנים. לפני שנתיים בערך עברה החברה מהפכה כאשר בלעה את חברת "עילית" והחליפה את הנהלתה ואת המנכ"ל שכיום הוא ציון פת. מאז שינתה החברה את פניה והיא במגמת שיפור מתמיד בכל התחומים. לא קשה לראות זאת גם על האוטובוסים שלה שגם צביעתם השתנתה בערך באותה התקופה כחלק ממיתוג חדש לחלוטין של החברה. הדבר נעשה לקרת פרסום המכרזים הגדולים במסגרת השלב השני של הרפורמה בתח"צ ואכן לאחרונה זכתה החברה בשני מכרזי ענק, האחד באשכול חדרה-נתניה והשני באשכול חשמונאים (רמלה-לוד-מודיעין-מודיעין עילית).

17. שירות הלקוחות עד לפני שנתיים היה זוועה כמו כל שאר הדברים בחברה. כיום לא ניסיתי אותו אך סביר להניח שהוא השתפר.

18. דברים יוצאי דופן? כפי שציינתי, כיום החברה נמצאת במגמת שיפור. מבחינת השירות הכולל לנוסע היא הפכה מחברה גרועה מאוד לחברה ממוצעת אך עדיין יש לה לאן להשתפר. מבחינת תכנון התנועה לדעתי יש חברות מקצועיות ממנה ובראשן אגד ודן הותיקות. כיום לא ידוע לי על דברים יוצאי דופן לטובה או לרעה בחברה ובסך הכל היא חברה ממוצעת במגמת שיפור.
עוד שתי תוספות
האחת-לקווים יש גם תחנת מוניות שירות בפ"ת הנוסעות על בסיס קווי המזרח 97 99 לכיוון עמישב.
השניה- למיטב הבנתי הם מחכירים את האוטובוסים ממרכבים (וזאת תופעה שקיימת בהרבה חברות תח''צ,למעט אגד ודן).
כמו כן בשנתיים האחרונות קיים שיפור ניכר בניקיון האוטובוסים פנימי וחיצוני, בזמני יציאה מתחנה ראשונה, הוכנסו אוטובוסים חדשים גם בפ"ת ויש גם אוטובוסים רזרביים (מה שפעם קרה-אוטובוס נתקע דילגו על טור כי לא היה רכב חלופי).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה