זקוקה לרעיון לטיול ברמה"ג לקבוצתי

alonaski

New member
זקוקה לרעיון לטיול ברמה"ג לקבוצתי

אני מדריכה כבר שנה שניה קבוצת משפחות עם ילדים בכל הגילאים (כמה מאוד קטנים = בני 3-4 ועד 12 ). בחודש הבא הם רוצים שאקח אותם למסלול בצפון = אזור רמה"ג (אבל גם הגליל העליון או כל אזור אחר יכול להיות רלוונטי בתנאי שיעמוד בדרישה שלהם) - אבל חשוב להם שהטיול יהיה מאוד אתגרי ו"פיצוצי". פשוט, הם נורא התלהבו מהמסלול שעשיתי להם בערבה בקניון עדה - הקטע המסוכן של לרדת בסולמות שם ובחבלים... - והם רוצים משהו ברמת סיכון דומה - בצפון הארץ. אני לא מצליחה לחשוב על משהו כזה - אשמח אם תעזרו לי. מדובר בסוף מאי. מסלול היהודיה - לא נראה לי מתאים כי בכל זאת יש עליה ארוכה בסוף שיכולה להיות מאוד טראומטית עבור הילדים הקטנים... אני גם לא מעוניינת באתר שהכניסה אליו בתשלום... אודה לכם לרעיונות מתאימים!
אלונה
 
אלונה, מה עם נחל קדש?

הבעיה העיקרית, וגם האתגר המקסים הוא המפל. השאלה היא האם את מסתדרת עם חבלים וקשירה. אמנם לא ברמת הגולן, אבל ללא תשלום (עדיין), בתחילה - סיפור מצודת כוח ואז המסלול היפה הזה.
 

alonaski

New member
תודה יעל, לצערי... טרם יצא לי לטייל

בנחל קדש. מה בדיוק קורה שם? איך מתנהל המסלול? כמה מפלים יש? אני צריכה להביא חבלים איתי? כמה זמן אמור לקחת המסלול לקבוצה של 10 משפחות? אשמח לשמוע הסבר ואם יהיה רלוונטי אקפוץ לבדוק את המסלול...
 
כבר שנים שלא הייתי שם לבושתי

למרות שזה מסלול חמוד להפליא. מוישל'ה או מישהו אחר מהחברים יוכל להוסיף עוד פרטים. המסלול בעקרון מתחיל ממש בחורש טבעי ויפה, כולו בירידה, מעט קיפוצים על בולדרים, אבל לא קשה ממש. ככל שאני זוכרת מדובר בשני מפלים. לא זוכרת מה גובהם, אבל לקבוצה נורמלית צריך חבל (אלא אם כן, כולם בוגרי סיירת...) אם זכור לי טוב הירידה היא של מספר מטרים - אבל החבל חייב כמובן להיות ארוך יותר. אחרי המפלים נגמרת האטרקציה, אבל מחכה עוד ירידה לא ארוכה, חלקה על מדרגות עץ. ניתן לעקוף את המפלים, לדעתי השביל המסומן עוקף אותם. אני מצרפת הסבר למסלול מאתר משרד החינוך. כמו שאת בוודאי יודעת, משרד החינוך אינו מוכן לצרוף של ילדים וחבלים, כמו שאינו מכיר בצרוף של ילדים ומים... אבל אולי זה עוזר במשהו. לדעתי האישית מאוד, לא כדאי לעשות עם קבוצה מסלול שלא עשית אותו קודם לבד.
 
מוישל'ה נזעק לעזרה: נחל קדש עשר!

הנחל פשוט. הולכים בערוץ הנחל, יש שם מסלול מסומן מהכביש. יש מפל חיובי, כלומר זה לא קיר זקוף אלא קיר בנטיה חזקה (מאד!). למעלה יש עץ ויתדות שעליהם קושרים את החבל ואז אפשר לרדת. באופן כללי, מי שלא פוחד מחזיק בחבל ויורד לאט לאט, תוך שהוא דורך על המדרגות הקטנות שנוצרו שם. מי שפוחד, קושרים אותו ומורידים אותו כמו שק תפוחי אדמה. אפשר לרדת גם הורה + ילד ביחד. יש שפני סלע בנחל. דרך אגב, יש לי שאלה: אם שפן סלע עולה על עץ, מחליפים לו את השם? יש המון צל ואני מאמין שיהיו קצת זרימות. הנחל יוצא ליד הצומת. זה קטע הליכה ממש מעצבן וצריך לארגן בשבילו משחקי הליכה לקבוצה.
 
ידעתי שאני יכולה לסמוך עליך

(רק שר. לא יראה...) אבל תצטרך לעזור גם בנושא אורך החבל.
 
20 מ' בשביל לרדת על חבל כפול.

צריך חבל של 20 מ' כדי שהאחרון יוכל לרדת על חבל כפול שאינו קשור בקצה העליון. מקוה שהסברתי את עצמי. וחוץ מזה, שר. נכנס לפה פעמיים וגורש תחת אזהרה.
 

alonaski

New member
מממ... תודה... אבל אשמח לקבל

רעיונות נוספים למסלול אתגרי בצפון כי אין ברשותי חבל סנפלינג... וגם לא הכשרה מתאימה להורדת מטיילים קשורים...
 
אלונה, מסלולים נוספים באותו אתר

מעט מוגבל, אבל היתרון שלו שרוב המסלולים הם במקומות "חינמים". נסי לחפש כאן, בוודאי תזכרי במסלול שאת מכירה ויכול להיותר אתגרי מספיק לקבוצה.
 
נחל קדש אינו מסומן

לכל אורכו. יש שביל ישראל עד מעט לפני המפל הראשון, ואח"כ הסימון עושה פרסה חזרה לכיוון מערב, עם שתי אפשרויות בהמשך: 1. לצאת חזרה לכביש של קיבוץ יפתח (אני ניסיתי לצאת משם עם קבוצה ונתקלתי בגדרות תיל שהייתה בעיה לעבור אותן אבל לבסוף הצלחנו) 2. להמשיך עם סימון השבילים אשר מגיע לנבי יושע. דיברתי עם הפקח האזורי בסוף הקיץ שעבר, והוא אמר שבגלל שילד נהרג בירידה במפל, אסור ללכת במסלול עד שיסדרו את השביל. יש את נחל עורבים. למי שאוהב ירידות על בולדרים כל הדרך. אני באופן אישי מאוד אוהבת אותו. אבל גם עליו כבר שמעתי שהוא סגור בשבתות? דיברו על זה בפורום לפני איזה זמן. גם אני בסוף מאי באזור עם קבוצה. ומחפשת מסלול אטרקטיבי. מקווה שנמצא.
 
לצאת מהיהודיה לפנות ערב זה קל

לדעתי, את יכולה לעשות איתם את היהודיה ולאת לפנות ערב, כאשר קריר. מהנסיון שלי זה עובד טוב.
 
מסלול בני יהודה הישנה וקרן עין גב

אתגרי בעליה ובירידה מקרן עין גב מסלול שאני אישית אוהב ואפשר לסיים אחרכך בפעילות בחוף הכינרת או במג'רסה
 

alonaski

New member
אכן... מסלול יפה! עשיתי אותו פעמיים

-שלוש ברגל ופעם אחת באופניים!
במיוחד יפה עכשיו בעונה הירוקה של הרמה...
אבל זה לא המסלול שהקבוצה מחפשת... הוא ארוך להם מדי. הם מחפשים משהו קצר יותר להליכה אבל כרוך באתגרים וריגושי-אדרנלין...
מכיר משהו כזה?...
 
אולח בכיוון שלך נחל זויתן בחלקו

העליון איפה שהבריכות או לחלק שבו מפל הרסיסים וקניון שממפל זויתן, לא היתי שם הרבה זמן אבל נשאר בזכרון בהחלט אתגרי קצר ואטרקטיבי בגלל הבריכות שניתן להתרחץ בהם
 

alonaski

New member
יש בעיה עם המסלול הזה...

כבר כמה פעמים בחרתי במסלול הזה של הזויתן-תיכון (בריכות המשקפיים והמפל...) לטיולי משפחות שלי, בקיץ כשחם... אז הרחצה בנחל היא תענוג! אבל ההליכה עד למיים - היתה נורא קשה לילדים הקטנים ולמשפחות...
אז קשה לי לקחת את הקבוצה הנוכחית לשם. זו קבוצה מאוד "חלשה" בהליכה בטבע...
 
למעלה