זקוקה לרעיון - איך מלמדים להרדם

כן, מסובך.

ומה אם לא תעברו לישון איתה? גם אם היא מתעוררת אחרי שעה, זה לא אומר שהיא בטוח תתעורר שוב אם לא ישנו איתה. ניסיתם?
 

tamara5

New member
זה בדיוק מה שאנחנו מנסים ביומיים

האחרונים.
 

בולה101

New member
אין לי הרבה תשובות

אצלינו בלילה עומר מבין שזה לילה ולכן אחרי מקלחת אוכל וחיבוקים אני מניחה אותו במיטה וב 99 אחוז מהמקרים הוא נרדם לבד. פעם ב... בורחת לו השינה והוא נכנס להתקף בכי - אז טיפהלה על הידיים להרגעות ומייד מניחה שוב במיטה. לציין שבמהלך היום זה פחות עובד אלא אם הוא ממש ממש שפוך. כרגע הוא עדיין לא מסוגל להעמד לבד ולכן לא יודעת איך יהיה בהמשך. מקווה בשבילכם שהמצב ישתפר ותזכו ליותר שעות שינה בלילה
 

לבנה123

New member
../images/Emo26.gif תגידי -

סתם רעיון שלפתע הבזיק במוחי - אולי שווה לבדוק דלקת אוזניים? אצלנו הרבה מהפעמים שהיו בעיות שינה, התברר שפשוט הלחץ על האוזניים במצב אופקי של שכיבה הוא מכאיב יותר. היא היתה קמה המון, עליזה, ובכלל לא הבנו שזה הסיפור (כי לא היה חום, למשל). אולי לפני יישום של כל מיני שיטות התנהגותיות שחלקן בכלל לא מדברות אליך, תני קפיצה לרופא שיציץ באוזן?
 
אתחיל ב - "לא"

לצערי אין לי שיטה גם כי לא מצאנו שיטה גורפת לשיר וגם כי התרשמתי שמה שעובד לאחד לא יעבוד לאחר בכלל - נראה לי שיש שונות גדולה בין ילדים בנושא לא פחות מהשונות שקיימת לנו כמבוגרים אולי אני טועה אולי כן ניתן לכוונן את שעון השינה של ילד אני בספק ואם הייתי מתמצת את שאלת ההרדמות הייתי מנסח אותה כ "איך למצוא שביל זהב בין מאפייני השינה שלנו ובין מאפיני השינה של הילד שלנו" אני יודע שחנה זזה המון מתוך שינה אני זז נורא מעט אם שנינו היינו זזים המון אין לי ספק ששיר לא הייתה ישנה רצוף איתנו בלי להתעורר כל חצי שעה (אולי זו הסיבה להתעוררויות אצלכם ?) אני אנסה רגע לנתח בצורה קרה את השאלה (מחדש) איך ללמד ילד להרדם לבד בכוחות עצמו באמצע הלילה יש כאן הנחת יסוד ש - הילד מתעורר מתוך שינה אז אפשר לבחון את הכיוון של לבטל את הנחת היסוד - להבין מה גורם להתעורריות ואז המשך השאלה לא רלוונטי אני מניח שילד מתעורר כי משהו מפריע לו ברצף השינה (או להבדיל צורך או מגבלה לשינה רצופה מדי) אם ניתן יהיה לזהות את הגורם המפריע אז אולי החלק של ההרדמות מחדש לא יעלה כלל אבל היה והילד מתעורר אז נשאר לברר את החלק השני וזה אומר - כיצד מדרבנים אותו להעדיף להרדם אפשרות 1 - לא לתת לו שום "הצדקה" בלהשאר ער ואז העייפות תכריע אפשרות 2 - להסביר ולתת כלים - דבר שמחייב גיל מסויים ויכולת הבנה מסויימת אפשרות 3 - לאפשר כן להשאר ער בלי להפריע להורים ואז העייפות תגיע גם (למשל - אחרי ההרדמות להשאיר מוסיקה או סרט פועל ככה שאם מתעוררים אז יש מה שמעסיק עד ההרדמות) לא עניתי, אני יודע רק נתתי כיווני חשיבה נוספים
 

einav8

New member
אני מניחה שפשוט צריך להיות עקביים

עשינו לו סדנת שינה, סטייל החמש דקות (כבר לא היתה ברירה), חייבת לציין שעדיף אצלנו לחזור לחדר כמה שפחות כי אחרת זה נמשך הרבה יותר זמן, המצפון מעיק הרבה יותר מהר. כעבור שלושה - ארבעה ימים ישנים מצויין, אנחנו והוא. אנחנו "הורסים" את השגרה הזאת כשהוא חולה, לא מרגיש טוב, ואז צריך שוב יומיים שלושה של הסתגלות. זה קשה מאוד - אבל זה חשוב לנו ולו.
 

נרי כ

New member
תגידי לי את.

בכל פעם מחדש אני מתה למצוא תשובה גורפת, ומדי פעם אני מאמצת עוד איזה עיקרון לארסנל התופח, אבל לפעמים היא ישנה טוב ולפעמים זוועה. מה שכן, כמה דברים שאני כן יכולה לומר לגבי שיטת חמש הדקות: - היא ממש לא צריכה להיות חמש דקות. אנחנו נוקטים בשיטת הדקה, שבה עושים טקס שלם (אמבטיה, לילה טוב לכל החפצים בבית כולל המולקולות של הרבק מתחת למיטה, הנקה בחדר שלה), ואז אנחנו שמים אותה - ערה קצת! לא ישנה לגמרי! זה הכי חשוב - במיטה שלה. לפעמים היא מרדימה את עצמה לבד ואז אני נשארת דקה שתיים והולכת, ולפעמים היא קמה ומתחילה לצרוח. ואז אני יוצאת, סופרת שישים שניות ואז נכנסת שוב ואומרת משפט כמו "לילה טוב מתוקה, שימי ראש, הולכים לישון". אם אני ממש מתייסרת ברגשי אשמה, אני גם מזכירה שאמא ואבא פה בחוץ שומרים עליה, אבל זה ממש הופך את זה לארוך ומיותר. >>> יוצאת. >>> 60 שניות>>> משפט נוסף >> וחוזר חלילה. תוך זמן קצר יחסית (10 דקות בהתחלה, ותוך כמה ימים) היא לומדת לשים ראש על הכרית ולהרדים את עצמה, וזה עושה גם שיפור ניכר בלילה. כמובן שצריך לחדש את השיטה במלוא העוז בכל פעם שמשהו בחיים משתנה (נגיד, הלילה, למשל, שהיא תישן לראשונה במיטב אחרי טיול בחו"ל). - דבר שני: כשהיא היתה זערורית, באמת חשבתי והרגשתי שהיא לא זוכרת כלום, שחמש דקות זה נצח בשבילה וכשהיא עומדת ובוכה ואיש לא מגיע זה בשבילה גיהנות עלי אדמות. היום, בגיל שנה (וחודש, היום), המצב הוא שונה. לדעתי היא זוכרת יפה מאוד מה היה לפני חמש דקות וגם לפני כמה לילות (וגם משתמשת בזה נגדנו הרבה פעמים), מגיבה היטב להחלטות שלנו ולמעשים שלנו, וממש לא נראה לי שהיא מרגישה נטושה כשאנחנו מתעקשים איתה על הרדמות וחוזרים, אפילו כשאנחנו יוצאים לכמה דקות.
 

נוטשי

New member
../images/Emo53.gifבבקשה הסבר על שיטת 5 הדקות

אצלנו השינה זה סיוט גדול לא נרדם לפני 1 בלילה השתפרנו פעם זה היה 3 , מאז שלמד לעמוד וללכת סביב המיטה לא ניתן להניח אותו במיטה, מיד קם ומסתובב סביב ובוכה בכי קורע לב, רוצה רק בידים, נשמח לקבל עצות איך לנסות להרדים אותו, בעבר עשינו טקסים וזה לא עזר, אנחנו מותשים, עד שנרדם מתוערר מס' םעמיים עד הבוקר והולך למעון רדום.
 
למעלה