זקוקה לעצה בבקשה (קצת ארוך)

מצב
הנושא נעול.
זקוקה לעצה בבקשה (קצת ארוך)

זקוקה לעצה בבקשה (קצת ארוך)
ראיתי היום את המורה של הילד והיא סיפרה לי (מיוזמתה) שהחליטה להמליץ עליו לשלב ב' למרות שלא היה בין המצטיינים בבחינה. כבר משנה שעברה היא אמרה לי ששמה לב שהוא חכם. מבחינה לימודית: בחשבון אין לו מה לעשות בכיתה כי מכיר את כל החומר עד סוף השנה וגם הבנת הנקרא שלו טובה מאוד. בנוסף הוא ילד עם תחומי עניין מגוונים ושואל שאלות חכמות. הבעיות הן כאלו: יש לו הפרעת קשב וריכוז משמעותית (מאובחן). בכיתה רוב היום חולם. יש קשיים משמעותיים בכתיבה (מטופל ) אבל הוא גם לא עושה שום מאמץ להשתפר לא מנסה להעתיק מהלוח מתייאש מהר ו"מתפזר" כהגדרת המורה. גם עושה הרבה שגיאות של חוסר תשומת לב . המקרים היחידים בהם הוא מרוכז ומתגייס למאמץ הם כשיש מבחנים והוא רוצה להוציא 100. ברור שהקשיים שלו יכולים להסביר את חוסר ההצלחה בבחינת שלב א' ואני מאוד שמחה שזכיתי במורה שמבחינה ביכולות של הילד מבעד לקשיים ואולם, יש לי תהיות לגבי שליחתו למבחני שלב ב': 1) הראתי למורה חוברות מתמטיקה שפתר בקיץ עם כפל חילוק ושברים. היא ציינה באוזניי שבמבחן היו הרבה שאלות כאלו והוא טעה בהן. ברור שמצב של עומס שאלות ובחינה משותפת מסיחים ומבלבלים אבל מנין לי שזה לא יקרה גם בשלב ב'? 2) הבנתי שיש הקלות ללקויי למידה. האם למשהו כאן יש ילד שהתנסה בבחינה עם הקלות? 3) לא נעים לי ואולי אני אמא לא טובה אבל למרות שאין לי ספק שהוא חכם אני בכלל לא משוכנעת שהוא מחונן. נכון שאנשים אומרים לי כל הזמן כמה הוא חכם ומיוחד ונכון שיש לו מגיל צעיר אמירות מיוחדות אבל...לא שמתי לב אצלו לשונות מאוד יוצאת דופן כמו שאני יודעת על מחוננים: הוא לא קרא בשטף בגיל 6 ופתר תרגילים בגיל שלוש. האם יש כאן הורים שהרגישו כמוני ובכל זאת הופתעו אחרי המבחן? 4) כי בסופו של דבר אני מרגישה שלקחת אותו לבחינה כזו ואח"כ להגיד לו שהוא לא עבר יש פוטנציאל טוב לפגוע בדימוי העצמי שלו שגם כך רעוע לאור לקויותיו (וכפי שמורתו החכמה אומרת: הוא יודע שהוא חכם אבל לא מצליח בגלל הקשיים שלו וזה מתסכל אותו"). גם אם איש לא יראה לו אכזבה זה יהיה שם, אני יודעת. 5) הבנתי מקריאה בקישורים בפורום שאם אני רוצה לעזור לו לעבור כדאי להתחיל להאביס אותו בידע כללי כדי לשפר את סיכוייו לעבור את שלב ב'. נכון שהוא בעל תחומי עניין שאינם מוצאים מענה בחוגים רגילים כך שאולי חוגי ההעשרה יוכלו להועיל לו ולעניין אותו אבל האם הם שווים את כל זה? אני אודה על תשובות מנסיונכם (אמא מותשת ומבולבלת)
 
מישהו?

זקוקה לעצה בבקשה (קצת ארוך)
ראיתי היום את המורה של הילד והיא סיפרה לי (מיוזמתה) שהחליטה להמליץ עליו לשלב ב' למרות שלא היה בין המצטיינים בבחינה. כבר משנה שעברה היא אמרה לי ששמה לב שהוא חכם. מבחינה לימודית: בחשבון אין לו מה לעשות בכיתה כי מכיר את כל החומר עד סוף השנה וגם הבנת הנקרא שלו טובה מאוד. בנוסף הוא ילד עם תחומי עניין מגוונים ושואל שאלות חכמות. הבעיות הן כאלו: יש לו הפרעת קשב וריכוז משמעותית (מאובחן). בכיתה רוב היום חולם. יש קשיים משמעותיים בכתיבה (מטופל ) אבל הוא גם לא עושה שום מאמץ להשתפר לא מנסה להעתיק מהלוח מתייאש מהר ו"מתפזר" כהגדרת המורה. גם עושה הרבה שגיאות של חוסר תשומת לב . המקרים היחידים בהם הוא מרוכז ומתגייס למאמץ הם כשיש מבחנים והוא רוצה להוציא 100. ברור שהקשיים שלו יכולים להסביר את חוסר ההצלחה בבחינת שלב א' ואני מאוד שמחה שזכיתי במורה שמבחינה ביכולות של הילד מבעד לקשיים ואולם, יש לי תהיות לגבי שליחתו למבחני שלב ב': 1) הראתי למורה חוברות מתמטיקה שפתר בקיץ עם כפל חילוק ושברים. היא ציינה באוזניי שבמבחן היו הרבה שאלות כאלו והוא טעה בהן. ברור שמצב של עומס שאלות ובחינה משותפת מסיחים ומבלבלים אבל מנין לי שזה לא יקרה גם בשלב ב'? 2) הבנתי שיש הקלות ללקויי למידה. האם למשהו כאן יש ילד שהתנסה בבחינה עם הקלות? 3) לא נעים לי ואולי אני אמא לא טובה אבל למרות שאין לי ספק שהוא חכם אני בכלל לא משוכנעת שהוא מחונן. נכון שאנשים אומרים לי כל הזמן כמה הוא חכם ומיוחד ונכון שיש לו מגיל צעיר אמירות מיוחדות אבל...לא שמתי לב אצלו לשונות מאוד יוצאת דופן כמו שאני יודעת על מחוננים: הוא לא קרא בשטף בגיל 6 ופתר תרגילים בגיל שלוש. האם יש כאן הורים שהרגישו כמוני ובכל זאת הופתעו אחרי המבחן? 4) כי בסופו של דבר אני מרגישה שלקחת אותו לבחינה כזו ואח"כ להגיד לו שהוא לא עבר יש פוטנציאל טוב לפגוע בדימוי העצמי שלו שגם כך רעוע לאור לקויותיו (וכפי שמורתו החכמה אומרת: הוא יודע שהוא חכם אבל לא מצליח בגלל הקשיים שלו וזה מתסכל אותו"). גם אם איש לא יראה לו אכזבה זה יהיה שם, אני יודעת. 5) הבנתי מקריאה בקישורים בפורום שאם אני רוצה לעזור לו לעבור כדאי להתחיל להאביס אותו בידע כללי כדי לשפר את סיכוייו לעבור את שלב ב'. נכון שהוא בעל תחומי עניין שאינם מוצאים מענה בחוגים רגילים כך שאולי חוגי ההעשרה יוכלו להועיל לו ולעניין אותו אבל האם הם שווים את כל זה? אני אודה על תשובות מנסיונכם (אמא מותשת ומבולבלת)
מישהו?
 

אגוזים1

New member
ראשית

זקוקה לעצה בבקשה (קצת ארוך)
ראיתי היום את המורה של הילד והיא סיפרה לי (מיוזמתה) שהחליטה להמליץ עליו לשלב ב' למרות שלא היה בין המצטיינים בבחינה. כבר משנה שעברה היא אמרה לי ששמה לב שהוא חכם. מבחינה לימודית: בחשבון אין לו מה לעשות בכיתה כי מכיר את כל החומר עד סוף השנה וגם הבנת הנקרא שלו טובה מאוד. בנוסף הוא ילד עם תחומי עניין מגוונים ושואל שאלות חכמות. הבעיות הן כאלו: יש לו הפרעת קשב וריכוז משמעותית (מאובחן). בכיתה רוב היום חולם. יש קשיים משמעותיים בכתיבה (מטופל ) אבל הוא גם לא עושה שום מאמץ להשתפר לא מנסה להעתיק מהלוח מתייאש מהר ו"מתפזר" כהגדרת המורה. גם עושה הרבה שגיאות של חוסר תשומת לב . המקרים היחידים בהם הוא מרוכז ומתגייס למאמץ הם כשיש מבחנים והוא רוצה להוציא 100. ברור שהקשיים שלו יכולים להסביר את חוסר ההצלחה בבחינת שלב א' ואני מאוד שמחה שזכיתי במורה שמבחינה ביכולות של הילד מבעד לקשיים ואולם, יש לי תהיות לגבי שליחתו למבחני שלב ב': 1) הראתי למורה חוברות מתמטיקה שפתר בקיץ עם כפל חילוק ושברים. היא ציינה באוזניי שבמבחן היו הרבה שאלות כאלו והוא טעה בהן. ברור שמצב של עומס שאלות ובחינה משותפת מסיחים ומבלבלים אבל מנין לי שזה לא יקרה גם בשלב ב'? 2) הבנתי שיש הקלות ללקויי למידה. האם למשהו כאן יש ילד שהתנסה בבחינה עם הקלות? 3) לא נעים לי ואולי אני אמא לא טובה אבל למרות שאין לי ספק שהוא חכם אני בכלל לא משוכנעת שהוא מחונן. נכון שאנשים אומרים לי כל הזמן כמה הוא חכם ומיוחד ונכון שיש לו מגיל צעיר אמירות מיוחדות אבל...לא שמתי לב אצלו לשונות מאוד יוצאת דופן כמו שאני יודעת על מחוננים: הוא לא קרא בשטף בגיל 6 ופתר תרגילים בגיל שלוש. האם יש כאן הורים שהרגישו כמוני ובכל זאת הופתעו אחרי המבחן? 4) כי בסופו של דבר אני מרגישה שלקחת אותו לבחינה כזו ואח"כ להגיד לו שהוא לא עבר יש פוטנציאל טוב לפגוע בדימוי העצמי שלו שגם כך רעוע לאור לקויותיו (וכפי שמורתו החכמה אומרת: הוא יודע שהוא חכם אבל לא מצליח בגלל הקשיים שלו וזה מתסכל אותו"). גם אם איש לא יראה לו אכזבה זה יהיה שם, אני יודעת. 5) הבנתי מקריאה בקישורים בפורום שאם אני רוצה לעזור לו לעבור כדאי להתחיל להאביס אותו בידע כללי כדי לשפר את סיכוייו לעבור את שלב ב'. נכון שהוא בעל תחומי עניין שאינם מוצאים מענה בחוגים רגילים כך שאולי חוגי ההעשרה יוכלו להועיל לו ולעניין אותו אבל האם הם שווים את כל זה? אני אודה על תשובות מנסיונכם (אמא מותשת ומבולבלת)
ראשית
באמת משמח שיש לכם מורה קשובה מספיק לראות את היכולות של הילד למרות הקשיים שלו
במידה והילד כבר מאובחן (לקשב וריכוז) והמורה ממליצה על מועד ב' נראה לי שעדיף כבר עכשיו לפנות למחלקה למחוננים ולברר מה הפרוצדורה לקבלת מבחן מותאם. במיוחד כאשר כבר במבחן הזה הוא התקשה לענות נכון בגלל הלקויות שלו.
 
קריאה מוקדמת זה לא (רק ובכלל) עניין של

זקוקה לעצה בבקשה (קצת ארוך)
ראיתי היום את המורה של הילד והיא סיפרה לי (מיוזמתה) שהחליטה להמליץ עליו לשלב ב' למרות שלא היה בין המצטיינים בבחינה. כבר משנה שעברה היא אמרה לי ששמה לב שהוא חכם. מבחינה לימודית: בחשבון אין לו מה לעשות בכיתה כי מכיר את כל החומר עד סוף השנה וגם הבנת הנקרא שלו טובה מאוד. בנוסף הוא ילד עם תחומי עניין מגוונים ושואל שאלות חכמות. הבעיות הן כאלו: יש לו הפרעת קשב וריכוז משמעותית (מאובחן). בכיתה רוב היום חולם. יש קשיים משמעותיים בכתיבה (מטופל ) אבל הוא גם לא עושה שום מאמץ להשתפר לא מנסה להעתיק מהלוח מתייאש מהר ו"מתפזר" כהגדרת המורה. גם עושה הרבה שגיאות של חוסר תשומת לב . המקרים היחידים בהם הוא מרוכז ומתגייס למאמץ הם כשיש מבחנים והוא רוצה להוציא 100. ברור שהקשיים שלו יכולים להסביר את חוסר ההצלחה בבחינת שלב א' ואני מאוד שמחה שזכיתי במורה שמבחינה ביכולות של הילד מבעד לקשיים ואולם, יש לי תהיות לגבי שליחתו למבחני שלב ב': 1) הראתי למורה חוברות מתמטיקה שפתר בקיץ עם כפל חילוק ושברים. היא ציינה באוזניי שבמבחן היו הרבה שאלות כאלו והוא טעה בהן. ברור שמצב של עומס שאלות ובחינה משותפת מסיחים ומבלבלים אבל מנין לי שזה לא יקרה גם בשלב ב'? 2) הבנתי שיש הקלות ללקויי למידה. האם למשהו כאן יש ילד שהתנסה בבחינה עם הקלות? 3) לא נעים לי ואולי אני אמא לא טובה אבל למרות שאין לי ספק שהוא חכם אני בכלל לא משוכנעת שהוא מחונן. נכון שאנשים אומרים לי כל הזמן כמה הוא חכם ומיוחד ונכון שיש לו מגיל צעיר אמירות מיוחדות אבל...לא שמתי לב אצלו לשונות מאוד יוצאת דופן כמו שאני יודעת על מחוננים: הוא לא קרא בשטף בגיל 6 ופתר תרגילים בגיל שלוש. האם יש כאן הורים שהרגישו כמוני ובכל זאת הופתעו אחרי המבחן? 4) כי בסופו של דבר אני מרגישה שלקחת אותו לבחינה כזו ואח"כ להגיד לו שהוא לא עבר יש פוטנציאל טוב לפגוע בדימוי העצמי שלו שגם כך רעוע לאור לקויותיו (וכפי שמורתו החכמה אומרת: הוא יודע שהוא חכם אבל לא מצליח בגלל הקשיים שלו וזה מתסכל אותו"). גם אם איש לא יראה לו אכזבה זה יהיה שם, אני יודעת. 5) הבנתי מקריאה בקישורים בפורום שאם אני רוצה לעזור לו לעבור כדאי להתחיל להאביס אותו בידע כללי כדי לשפר את סיכוייו לעבור את שלב ב'. נכון שהוא בעל תחומי עניין שאינם מוצאים מענה בחוגים רגילים כך שאולי חוגי ההעשרה יוכלו להועיל לו ולעניין אותו אבל האם הם שווים את כל זה? אני אודה על תשובות מנסיונכם (אמא מותשת ומבולבלת)
קריאה מוקדמת זה לא (רק ובכלל) עניין של
מחוננות, אלא יותר של דרייב ובשלות שלא לכל אחד, גם מחונן, יש. בגיל 3 פותר תרגילים רק מי שחשפו אותו ל"תרגילים"... בכל מקרה, כמו שאמרה אגוזים, כדאי לדאוג למבחן מותאם. אחרת חבל, מבחן שלב ב' סתם יתיש אותו וסיכוייו לעבור נמוכים.
 
עונה על חלק מהשאלות:

זקוקה לעצה בבקשה (קצת ארוך)
ראיתי היום את המורה של הילד והיא סיפרה לי (מיוזמתה) שהחליטה להמליץ עליו לשלב ב' למרות שלא היה בין המצטיינים בבחינה. כבר משנה שעברה היא אמרה לי ששמה לב שהוא חכם. מבחינה לימודית: בחשבון אין לו מה לעשות בכיתה כי מכיר את כל החומר עד סוף השנה וגם הבנת הנקרא שלו טובה מאוד. בנוסף הוא ילד עם תחומי עניין מגוונים ושואל שאלות חכמות. הבעיות הן כאלו: יש לו הפרעת קשב וריכוז משמעותית (מאובחן). בכיתה רוב היום חולם. יש קשיים משמעותיים בכתיבה (מטופל ) אבל הוא גם לא עושה שום מאמץ להשתפר לא מנסה להעתיק מהלוח מתייאש מהר ו"מתפזר" כהגדרת המורה. גם עושה הרבה שגיאות של חוסר תשומת לב . המקרים היחידים בהם הוא מרוכז ומתגייס למאמץ הם כשיש מבחנים והוא רוצה להוציא 100. ברור שהקשיים שלו יכולים להסביר את חוסר ההצלחה בבחינת שלב א' ואני מאוד שמחה שזכיתי במורה שמבחינה ביכולות של הילד מבעד לקשיים ואולם, יש לי תהיות לגבי שליחתו למבחני שלב ב': 1) הראתי למורה חוברות מתמטיקה שפתר בקיץ עם כפל חילוק ושברים. היא ציינה באוזניי שבמבחן היו הרבה שאלות כאלו והוא טעה בהן. ברור שמצב של עומס שאלות ובחינה משותפת מסיחים ומבלבלים אבל מנין לי שזה לא יקרה גם בשלב ב'? 2) הבנתי שיש הקלות ללקויי למידה. האם למשהו כאן יש ילד שהתנסה בבחינה עם הקלות? 3) לא נעים לי ואולי אני אמא לא טובה אבל למרות שאין לי ספק שהוא חכם אני בכלל לא משוכנעת שהוא מחונן. נכון שאנשים אומרים לי כל הזמן כמה הוא חכם ומיוחד ונכון שיש לו מגיל צעיר אמירות מיוחדות אבל...לא שמתי לב אצלו לשונות מאוד יוצאת דופן כמו שאני יודעת על מחוננים: הוא לא קרא בשטף בגיל 6 ופתר תרגילים בגיל שלוש. האם יש כאן הורים שהרגישו כמוני ובכל זאת הופתעו אחרי המבחן? 4) כי בסופו של דבר אני מרגישה שלקחת אותו לבחינה כזו ואח"כ להגיד לו שהוא לא עבר יש פוטנציאל טוב לפגוע בדימוי העצמי שלו שגם כך רעוע לאור לקויותיו (וכפי שמורתו החכמה אומרת: הוא יודע שהוא חכם אבל לא מצליח בגלל הקשיים שלו וזה מתסכל אותו"). גם אם איש לא יראה לו אכזבה זה יהיה שם, אני יודעת. 5) הבנתי מקריאה בקישורים בפורום שאם אני רוצה לעזור לו לעבור כדאי להתחיל להאביס אותו בידע כללי כדי לשפר את סיכוייו לעבור את שלב ב'. נכון שהוא בעל תחומי עניין שאינם מוצאים מענה בחוגים רגילים כך שאולי חוגי ההעשרה יוכלו להועיל לו ולעניין אותו אבל האם הם שווים את כל זה? אני אודה על תשובות מנסיונכם (אמא מותשת ומבולבלת)
עונה על חלק מהשאלות:
1) אמנם יש שאלות חשבון עם חילוק ושברים, אבל יש גם הרבה שאלות אחרות, אז יתכן שיוכל לפצות עם ידע אחר. 3) היו כאן הורים שהביעו תחושה דומה-עשי חיפוש, כי היה שרשור בנושא לא מזמן. את לא לבד. 4)לא לעבור זה לא נעים, אבל אם כל החברים ניגשים, והילד מקבל את המסר שהוא לא ניגש, מה הוא יחשוב? שאמא לא חושבת שאני מסוגל לעבור? שאמא חושבת שאני לא מסוגל להתמודד עם כישלון? זה גם סוג של סיכון, אבל את מכירה את הילד שלך יותר טוב ממני. אינני יודעת מה יהיה לו קשה יותר. הנקודה היא שגם באי גישה למבחן, יש כשלון מסוים-ויתור מראש. 5) לדעתי לא ניתן להאביס בידע כללי. כמות הידע היא עצומה, והסיכוי שתקלעי ולו לאחת מהשאלות שיופיעו במבחן, הוא אפסי. לעומת זאת, "האבסה" שכזו, תשדר לחץ נוראי.
 
בחינה עם הקלות

זקוקה לעצה בבקשה (קצת ארוך)
ראיתי היום את המורה של הילד והיא סיפרה לי (מיוזמתה) שהחליטה להמליץ עליו לשלב ב' למרות שלא היה בין המצטיינים בבחינה. כבר משנה שעברה היא אמרה לי ששמה לב שהוא חכם. מבחינה לימודית: בחשבון אין לו מה לעשות בכיתה כי מכיר את כל החומר עד סוף השנה וגם הבנת הנקרא שלו טובה מאוד. בנוסף הוא ילד עם תחומי עניין מגוונים ושואל שאלות חכמות. הבעיות הן כאלו: יש לו הפרעת קשב וריכוז משמעותית (מאובחן). בכיתה רוב היום חולם. יש קשיים משמעותיים בכתיבה (מטופל ) אבל הוא גם לא עושה שום מאמץ להשתפר לא מנסה להעתיק מהלוח מתייאש מהר ו"מתפזר" כהגדרת המורה. גם עושה הרבה שגיאות של חוסר תשומת לב . המקרים היחידים בהם הוא מרוכז ומתגייס למאמץ הם כשיש מבחנים והוא רוצה להוציא 100. ברור שהקשיים שלו יכולים להסביר את חוסר ההצלחה בבחינת שלב א' ואני מאוד שמחה שזכיתי במורה שמבחינה ביכולות של הילד מבעד לקשיים ואולם, יש לי תהיות לגבי שליחתו למבחני שלב ב': 1) הראתי למורה חוברות מתמטיקה שפתר בקיץ עם כפל חילוק ושברים. היא ציינה באוזניי שבמבחן היו הרבה שאלות כאלו והוא טעה בהן. ברור שמצב של עומס שאלות ובחינה משותפת מסיחים ומבלבלים אבל מנין לי שזה לא יקרה גם בשלב ב'? 2) הבנתי שיש הקלות ללקויי למידה. האם למשהו כאן יש ילד שהתנסה בבחינה עם הקלות? 3) לא נעים לי ואולי אני אמא לא טובה אבל למרות שאין לי ספק שהוא חכם אני בכלל לא משוכנעת שהוא מחונן. נכון שאנשים אומרים לי כל הזמן כמה הוא חכם ומיוחד ונכון שיש לו מגיל צעיר אמירות מיוחדות אבל...לא שמתי לב אצלו לשונות מאוד יוצאת דופן כמו שאני יודעת על מחוננים: הוא לא קרא בשטף בגיל 6 ופתר תרגילים בגיל שלוש. האם יש כאן הורים שהרגישו כמוני ובכל זאת הופתעו אחרי המבחן? 4) כי בסופו של דבר אני מרגישה שלקחת אותו לבחינה כזו ואח"כ להגיד לו שהוא לא עבר יש פוטנציאל טוב לפגוע בדימוי העצמי שלו שגם כך רעוע לאור לקויותיו (וכפי שמורתו החכמה אומרת: הוא יודע שהוא חכם אבל לא מצליח בגלל הקשיים שלו וזה מתסכל אותו"). גם אם איש לא יראה לו אכזבה זה יהיה שם, אני יודעת. 5) הבנתי מקריאה בקישורים בפורום שאם אני רוצה לעזור לו לעבור כדאי להתחיל להאביס אותו בידע כללי כדי לשפר את סיכוייו לעבור את שלב ב'. נכון שהוא בעל תחומי עניין שאינם מוצאים מענה בחוגים רגילים כך שאולי חוגי ההעשרה יוכלו להועיל לו ולעניין אותו אבל האם הם שווים את כל זה? אני אודה על תשובות מנסיונכם (אמא מותשת ומבולבלת)
בחינה עם הקלות
אני מקווה שלא איחרתם כבר את המועד להגשת הבקשה לגבי השנה , תפנו כמה שיותר דחוף למחלקה למחוננים בי"ם ותגישו ערעור שמצורף אליו האבחון שנערך לילד זה לוקח כמה חודשים אבל בסוף הם עונים במכתב ומודיעים לגבי המועד המיוחד של הבחינה. אם תפספסו את המועד השנה תצטרכו לחכות עוד שנה שלמה כמו שאנחנו חיכינו לכן כדאי מאוד להזדרז עם זה. הבחינה עצמה נערכת במתכונת של אחד על אחד, יש בוחנת שיושבת עם הילד כל זמן הבחינה, הזמן של הבחינה יותר ארוך ויש אפשרות ליותר הפסקות באמצע. הבת שלי יצאה מותשת אחרי הבחינה ולא היתה בטוחה בעצמה בכלל ולמרות זאת היא התקבלה בסוף לתוכנית של יום בשבוע, אותה היא התחילה השנה והיא מאוד מאושרת מזה, החוגים מדהימים ואני חושבת שכל ילד היה צריך לחוות אותם לא רק מחוננים. לגבי הכנה, אנחנו השתמשנו באיזשהו ספר הכנה די ישן של קידום שהוא מעין ספר הכנה לפסיכומטרי לילדים צעירים. אני לא יודעת כמה זה עזר בקטע של הידע אבל לפחות זה הציג לפני הילדה את סוג השאלות, את כל הנושא של בחינה אמריקאית עם ניחושים ואת נושא מגבלת הזמן. אנחנו גם בד"כ בנסיעות משחקים הרבה משחקי טריוויה עם הילדים בסגנון של ארץ עיר כך שנראה לי שגם זה עזר לידע הכללי, בעיקר בנושא של בירות של מדינות בעולם, חיות קצת יותר אקזוטיות מהרגיל, איברי גוף שונים וכו'. אם יש לכם חשש בנושא המתמטי כדאי כן להכין אותו לכך שיהיו די הרבה שאלות מתמטיות ושמאוד כדאי בחלק הזה של המבחן לנחש ברגע שלא יודעים ולא להתחיל להסתבך עם חישובים מסובכים. בהצלחה
 
אשמח מאוד לשמוע עוד.

בחינה עם הקלות
אני מקווה שלא איחרתם כבר את המועד להגשת הבקשה לגבי השנה , תפנו כמה שיותר דחוף למחלקה למחוננים בי"ם ותגישו ערעור שמצורף אליו האבחון שנערך לילד זה לוקח כמה חודשים אבל בסוף הם עונים במכתב ומודיעים לגבי המועד המיוחד של הבחינה. אם תפספסו את המועד השנה תצטרכו לחכות עוד שנה שלמה כמו שאנחנו חיכינו לכן כדאי מאוד להזדרז עם זה. הבחינה עצמה נערכת במתכונת של אחד על אחד, יש בוחנת שיושבת עם הילד כל זמן הבחינה, הזמן של הבחינה יותר ארוך ויש אפשרות ליותר הפסקות באמצע. הבת שלי יצאה מותשת אחרי הבחינה ולא היתה בטוחה בעצמה בכלל ולמרות זאת היא התקבלה בסוף לתוכנית של יום בשבוע, אותה היא התחילה השנה והיא מאוד מאושרת מזה, החוגים מדהימים ואני חושבת שכל ילד היה צריך לחוות אותם לא רק מחוננים. לגבי הכנה, אנחנו השתמשנו באיזשהו ספר הכנה די ישן של קידום שהוא מעין ספר הכנה לפסיכומטרי לילדים צעירים. אני לא יודעת כמה זה עזר בקטע של הידע אבל לפחות זה הציג לפני הילדה את סוג השאלות, את כל הנושא של בחינה אמריקאית עם ניחושים ואת נושא מגבלת הזמן. אנחנו גם בד"כ בנסיעות משחקים הרבה משחקי טריוויה עם הילדים בסגנון של ארץ עיר כך שנראה לי שגם זה עזר לידע הכללי, בעיקר בנושא של בירות של מדינות בעולם, חיות קצת יותר אקזוטיות מהרגיל, איברי גוף שונים וכו'. אם יש לכם חשש בנושא המתמטי כדאי כן להכין אותו לכך שיהיו די הרבה שאלות מתמטיות ושמאוד כדאי בחלק הזה של המבחן לנחש ברגע שלא יודעים ולא להתחיל להסתבך עם חישובים מסובכים. בהצלחה
אשמח מאוד לשמוע עוד.
אני בדיוק צריכ הכזו הכנה עם הבן שלי. הוא מעולם לא נבחן וגם שיעורי בית יש לו בקמצנות. אין לו מושג מה זה רב ברירה, או מסגרת זמן. באיזה ספר נעזרת? איפה השגת אותו? אני צריכה בדיוק תרגול של בחינות לפי זמן. ממש לא משנה איזה ובלבד שיהיו ברמה שילד יכול להתמודד עם השאלות באופן בסיסי.
 
"מעולם לא נבחן". לא נראה לי שזו בעיה, כי

אשמח מאוד לשמוע עוד.
אני בדיוק צריכ הכזו הכנה עם הבן שלי. הוא מעולם לא נבחן וגם שיעורי בית יש לו בקמצנות. אין לו מושג מה זה רב ברירה, או מסגרת זמן. באיזה ספר נעזרת? איפה השגת אותו? אני צריכה בדיוק תרגול של בחינות לפי זמן. ממש לא משנה איזה ובלבד שיהיו ברמה שילד יכול להתמודד עם השאלות באופן בסיסי.
"מעולם לא נבחן". לא נראה לי שזו בעיה, כי
באוקטובר של כתה ב', גם אנחנו עדיין לא נבחנו אף פעם. רק להסביר את העקרונות של שאלה אמריקאית.
 
איך יתכן שאולי פיספסנו לשנה?

בחינה עם הקלות
אני מקווה שלא איחרתם כבר את המועד להגשת הבקשה לגבי השנה , תפנו כמה שיותר דחוף למחלקה למחוננים בי"ם ותגישו ערעור שמצורף אליו האבחון שנערך לילד זה לוקח כמה חודשים אבל בסוף הם עונים במכתב ומודיעים לגבי המועד המיוחד של הבחינה. אם תפספסו את המועד השנה תצטרכו לחכות עוד שנה שלמה כמו שאנחנו חיכינו לכן כדאי מאוד להזדרז עם זה. הבחינה עצמה נערכת במתכונת של אחד על אחד, יש בוחנת שיושבת עם הילד כל זמן הבחינה, הזמן של הבחינה יותר ארוך ויש אפשרות ליותר הפסקות באמצע. הבת שלי יצאה מותשת אחרי הבחינה ולא היתה בטוחה בעצמה בכלל ולמרות זאת היא התקבלה בסוף לתוכנית של יום בשבוע, אותה היא התחילה השנה והיא מאוד מאושרת מזה, החוגים מדהימים ואני חושבת שכל ילד היה צריך לחוות אותם לא רק מחוננים. לגבי הכנה, אנחנו השתמשנו באיזשהו ספר הכנה די ישן של קידום שהוא מעין ספר הכנה לפסיכומטרי לילדים צעירים. אני לא יודעת כמה זה עזר בקטע של הידע אבל לפחות זה הציג לפני הילדה את סוג השאלות, את כל הנושא של בחינה אמריקאית עם ניחושים ואת נושא מגבלת הזמן. אנחנו גם בד"כ בנסיעות משחקים הרבה משחקי טריוויה עם הילדים בסגנון של ארץ עיר כך שנראה לי שגם זה עזר לידע הכללי, בעיקר בנושא של בירות של מדינות בעולם, חיות קצת יותר אקזוטיות מהרגיל, איברי גוף שונים וכו'. אם יש לכם חשש בנושא המתמטי כדאי כן להכין אותו לכך שיהיו די הרבה שאלות מתמטיות ושמאוד כדאי בחלק הזה של המבחן לנחש ברגע שלא יודעים ולא להתחיל להסתבך עם חישובים מסובכים. בהצלחה
איך יתכן שאולי פיספסנו לשנה?
הרי רק עכשיו היה שלב א' והמורה הודיעה שהיא ממליצה עליו לשלב ב'. איך יכולתי להגיש בקשה להקלה בשלב ב' לפני שידעתי על ההמלצה?
 
במשרד החינוך הכל יכול להיות ../images/Emo13.gif

איך יתכן שאולי פיספסנו לשנה?
הרי רק עכשיו היה שלב א' והמורה הודיעה שהיא ממליצה עליו לשלב ב'. איך יכולתי להגיש בקשה להקלה בשלב ב' לפני שידעתי על ההמלצה?
במשרד החינוך הכל יכול להיות

אבל למה סתם להלחץ ? הכי טוב שתבדקי בהקדם.
 
למה הכוונה כמו שאת יודעת על מחוננים?

זקוקה לעצה בבקשה (קצת ארוך)
ראיתי היום את המורה של הילד והיא סיפרה לי (מיוזמתה) שהחליטה להמליץ עליו לשלב ב' למרות שלא היה בין המצטיינים בבחינה. כבר משנה שעברה היא אמרה לי ששמה לב שהוא חכם. מבחינה לימודית: בחשבון אין לו מה לעשות בכיתה כי מכיר את כל החומר עד סוף השנה וגם הבנת הנקרא שלו טובה מאוד. בנוסף הוא ילד עם תחומי עניין מגוונים ושואל שאלות חכמות. הבעיות הן כאלו: יש לו הפרעת קשב וריכוז משמעותית (מאובחן). בכיתה רוב היום חולם. יש קשיים משמעותיים בכתיבה (מטופל ) אבל הוא גם לא עושה שום מאמץ להשתפר לא מנסה להעתיק מהלוח מתייאש מהר ו"מתפזר" כהגדרת המורה. גם עושה הרבה שגיאות של חוסר תשומת לב . המקרים היחידים בהם הוא מרוכז ומתגייס למאמץ הם כשיש מבחנים והוא רוצה להוציא 100. ברור שהקשיים שלו יכולים להסביר את חוסר ההצלחה בבחינת שלב א' ואני מאוד שמחה שזכיתי במורה שמבחינה ביכולות של הילד מבעד לקשיים ואולם, יש לי תהיות לגבי שליחתו למבחני שלב ב': 1) הראתי למורה חוברות מתמטיקה שפתר בקיץ עם כפל חילוק ושברים. היא ציינה באוזניי שבמבחן היו הרבה שאלות כאלו והוא טעה בהן. ברור שמצב של עומס שאלות ובחינה משותפת מסיחים ומבלבלים אבל מנין לי שזה לא יקרה גם בשלב ב'? 2) הבנתי שיש הקלות ללקויי למידה. האם למשהו כאן יש ילד שהתנסה בבחינה עם הקלות? 3) לא נעים לי ואולי אני אמא לא טובה אבל למרות שאין לי ספק שהוא חכם אני בכלל לא משוכנעת שהוא מחונן. נכון שאנשים אומרים לי כל הזמן כמה הוא חכם ומיוחד ונכון שיש לו מגיל צעיר אמירות מיוחדות אבל...לא שמתי לב אצלו לשונות מאוד יוצאת דופן כמו שאני יודעת על מחוננים: הוא לא קרא בשטף בגיל 6 ופתר תרגילים בגיל שלוש. האם יש כאן הורים שהרגישו כמוני ובכל זאת הופתעו אחרי המבחן? 4) כי בסופו של דבר אני מרגישה שלקחת אותו לבחינה כזו ואח"כ להגיד לו שהוא לא עבר יש פוטנציאל טוב לפגוע בדימוי העצמי שלו שגם כך רעוע לאור לקויותיו (וכפי שמורתו החכמה אומרת: הוא יודע שהוא חכם אבל לא מצליח בגלל הקשיים שלו וזה מתסכל אותו"). גם אם איש לא יראה לו אכזבה זה יהיה שם, אני יודעת. 5) הבנתי מקריאה בקישורים בפורום שאם אני רוצה לעזור לו לעבור כדאי להתחיל להאביס אותו בידע כללי כדי לשפר את סיכוייו לעבור את שלב ב'. נכון שהוא בעל תחומי עניין שאינם מוצאים מענה בחוגים רגילים כך שאולי חוגי ההעשרה יוכלו להועיל לו ולעניין אותו אבל האם הם שווים את כל זה? אני אודה על תשובות מנסיונכם (אמא מותשת ומבולבלת)
למה הכוונה כמו שאת יודעת על מחוננים?
הידעת שיש הרבה מאוד סוגי מחוננים? לא כל אחד קורא בשטף בגיל 6 (מי שכן זה הרבה פעמים כי עבדו איתו חזק על זה) ופותר תרגילים מגיל 3 (אני מחוננת ועד היום קשה לי לפתור תרגילים או שהדבר לוקח לי זמן רב).יש הרבה סוגי מחוננים. אם הוא מוכשר כללית או מוכשר מאוד בתחום או תחומים ספציפיים וכן בעל סקרנות ורצון לדעת, סביר בהחלט שהוא מחונן. השאלה היא איזה סוג מחונן הוא, מה התחומים החזקים שלו ומה החלשים? דעי לך שהמבחנים של מכון סאלד מאתרים בד"כ מחוננים במתמטיקה, אם הוא לא כזה, יש סיכוי סביר שלא יעבור את המבחן, אך אני בכל זאת הייתי מנסה במיוחד בגלל שהוא טוב מאוד בחשבון כפי שציינת.
 

apk

New member
את לא מדייקת בדבריך

למה הכוונה כמו שאת יודעת על מחוננים?
הידעת שיש הרבה מאוד סוגי מחוננים? לא כל אחד קורא בשטף בגיל 6 (מי שכן זה הרבה פעמים כי עבדו איתו חזק על זה) ופותר תרגילים מגיל 3 (אני מחוננת ועד היום קשה לי לפתור תרגילים או שהדבר לוקח לי זמן רב).יש הרבה סוגי מחוננים. אם הוא מוכשר כללית או מוכשר מאוד בתחום או תחומים ספציפיים וכן בעל סקרנות ורצון לדעת, סביר בהחלט שהוא מחונן. השאלה היא איזה סוג מחונן הוא, מה התחומים החזקים שלו ומה החלשים? דעי לך שהמבחנים של מכון סאלד מאתרים בד"כ מחוננים במתמטיקה, אם הוא לא כזה, יש סיכוי סביר שלא יעבור את המבחן, אך אני בכל זאת הייתי מנסה במיוחד בגלל שהוא טוב מאוד בחשבון כפי שציינת.
את לא מדייקת בדבריך
נכון, לא כל מחונן קורא שוטף בגיל 6, וחלק מאלה שקוראים שוטף (מחוננים או לא) זה כי עבדו איתם קשה. אבל יש גם אחרים. אני קראתי שוטף לחלוטין כבר בגיל 4 למרות שממש לא עבדו איתי על זה. לגבי פתרון תרגילים, גם זה שונה מאחד לאחד. אני לא פתרתי בגיל 3, אבל ב-3 וחצי 4 כן. כן, אין ספק שאני מחוננת, אבל לא מהקצה היותר גבוה, אלא דווקא קרובה הרבה יותר ל"סתם חכמים". מה גרם לי להגיע למה שהגעתי ולאחרים (מחוננים ולא מחוננים) לא להגיע, קצת קשה לי להסביר. ללא ספק להורי בכל זאת יש תרומה בענין (אמי מורה ואבי סופר ועתונאי, אז הדברים כל הזמן היו נגישים לי), אבל הגורם העיקרי לכך הוא המוטיבציה שלי וכך שזה היה לי כיף.
 
היא דווקא דייקה מאוד בדבריה

את לא מדייקת בדבריך
נכון, לא כל מחונן קורא שוטף בגיל 6, וחלק מאלה שקוראים שוטף (מחוננים או לא) זה כי עבדו איתם קשה. אבל יש גם אחרים. אני קראתי שוטף לחלוטין כבר בגיל 4 למרות שממש לא עבדו איתי על זה. לגבי פתרון תרגילים, גם זה שונה מאחד לאחד. אני לא פתרתי בגיל 3, אבל ב-3 וחצי 4 כן. כן, אין ספק שאני מחוננת, אבל לא מהקצה היותר גבוה, אלא דווקא קרובה הרבה יותר ל"סתם חכמים". מה גרם לי להגיע למה שהגעתי ולאחרים (מחוננים ולא מחוננים) לא להגיע, קצת קשה לי להסביר. ללא ספק להורי בכל זאת יש תרומה בענין (אמי מורה ואבי סופר ועתונאי, אז הדברים כל הזמן היו נגישים לי), אבל הגורם העיקרי לכך הוא המוטיבציה שלי וכך שזה היה לי כיף.
היא דווקא דייקה מאוד בדבריה
היא לא אמרה שאין מחוננים אחרים, או שזה לא שונה מאחד לאחר, להיפך. זו בדיוק היתה הטענה שלה.
 

apk

New member
הגבתי בעיקר לחלק הזה בדבריה

היא דווקא דייקה מאוד בדבריה
היא לא אמרה שאין מחוננים אחרים, או שזה לא שונה מאחד לאחר, להיפך. זו בדיוק היתה הטענה שלה.
הגבתי בעיקר לחלק הזה בדבריה
מי שכן זה הרבה פעמים כי עבדו איתו חזק על זה
 
מי שקורא לפני גיל בית ספר

הגבתי בעיקר לחלק הזה בדבריה
מי שכן זה הרבה פעמים כי עבדו איתו חזק על זה
מי שקורא לפני גיל בית ספר
"זה הרבה פעמים כי עבדו אתו חזק על זה". היא לא כתבה "תמיד", אלא "הרבה פעמים". אני לא מבינה מה כל כך הקפיץ אותך במשפט הזה, במיוחד שהיא לא כתבה שזה רע. אני אישית, אגב, חושבת שמחוננים שהוריהם עבדו אתם על הקריאה - רק הרוויחו מזה. אם מישהו כותב שמצב מסויים קורא "הרבה פעמים", לא צריך להגיד לו שהוא טועה ו"יש גם מקרים אחרים". זה משתמע לוגית.
 

apk

New member
כי אולי היא ואולי גם גם את

מי שקורא לפני גיל בית ספר
"זה הרבה פעמים כי עבדו אתו חזק על זה". היא לא כתבה "תמיד", אלא "הרבה פעמים". אני לא מבינה מה כל כך הקפיץ אותך במשפט הזה, במיוחד שהיא לא כתבה שזה רע. אני אישית, אגב, חושבת שמחוננים שהוריהם עבדו אתם על הקריאה - רק הרוויחו מזה. אם מישהו כותב שמצב מסויים קורא "הרבה פעמים", לא צריך להגיד לו שהוא טועה ו"יש גם מקרים אחרים". זה משתמע לוגית.
כי אולי היא ואולי גם גם את
מקבלות את שלל האפשרויות, אבל אפילו כאן בפורום רבים כבר טענו שילד יקרא בגיל צעיר רק אם הוריו לחצנים, ולא כל אחד יבין את דבריה כמוך
 
טוב, את יכולה פשוט להבהיר ולהדגיש

כי אולי היא ואולי גם גם את
מקבלות את שלל האפשרויות, אבל אפילו כאן בפורום רבים כבר טענו שילד יקרא בגיל צעיר רק אם הוריו לחצנים, ולא כל אחד יבין את דבריה כמוך
טוב, את יכולה פשוט להבהיר ולהדגיש
את הנקודה הזאת למען אותם קצרי הבנה ומאותגרי לוגיקה בסיסית, ולא לכתוב בכותרת "את לא מדייקת בדברייך", כאילו שאת חולקת על משהו שהיא כתבה.
 

apk

New member
יתכן שאת צודקת

טוב, את יכולה פשוט להבהיר ולהדגיש
את הנקודה הזאת למען אותם קצרי הבנה ומאותגרי לוגיקה בסיסית, ולא לכתוב בכותרת "את לא מדייקת בדברייך", כאילו שאת חולקת על משהו שהיא כתבה.
יתכן שאת צודקת
אך מנסיוני בפורומים, כשמישהו כותב לרוב כוונתו היא |תמיד, ורצונו במקרה הטוב לגמד במקרה הרע ללעוג למי שאומרים שאצלם זה קיים. אז בגלל הנסיון הזה, ולמקרה שבדיוק לכך הייתה כוונת הכותבת אז תקנתי אותה. אם טעיתי בה, והיא נתכוונה לדבריה כפשוטם - איתה הסליחה.
 
אפשר לשאול אותך שאלה ?

יתכן שאת צודקת
אך מנסיוני בפורומים, כשמישהו כותב לרוב כוונתו היא |תמיד, ורצונו במקרה הטוב לגמד במקרה הרע ללעוג למי שאומרים שאצלם זה קיים. אז בגלל הנסיון הזה, ולמקרה שבדיוק לכך הייתה כוונת הכותבת אז תקנתי אותה. אם טעיתי בה, והיא נתכוונה לדבריה כפשוטם - איתה הסליחה.
אפשר לשאול אותך שאלה ?
מעניין אותי מדוע בעצם הנקודה הזאת היתה כל כך חשובה לך שמצאת לנכון לתקן ? מדוע זה חשוב/מעניין האם ילד יכול או לא יכול ללמוד לקרוא בכוחות עצמו ?
 

apk

New member
ברצון אענה

אפשר לשאול אותך שאלה ?
מעניין אותי מדוע בעצם הנקודה הזאת היתה כל כך חשובה לך שמצאת לנכון לתקן ? מדוע זה חשוב/מעניין האם ילד יכול או לא יכול ללמוד לקרוא בכוחות עצמו ?
ברצון אענה
פשוט, הרושם שמתקבל לי (שוב גם מכאן, גם מפורומים אחרים, וגם מהעובדה שאין אבחונים בגיל הרך) זה שבילדות הרכה יש פחד מלהתעסק בנושא הילדים המוכשרים, וכשלמישהו כבר יש ילד שקשה שלא להבחין בזאת, ההורים האחרים (מסיבה שממש לא ברורה לי) חייבים להאשים את הורי אותו ילד כאילו הם הורים לחצניים מידי. נראה לי שיש סירוב להכיר שיש ילדים (לא מעטים) שמסוגלים להגיע ללא מעט הרבה לפני גיל בית ספר, רובם הגדול עם סיוע קל מאוד מצד ההורים (או בכלל בלי סיוע) ומיעוטם עם הרבה סיוע. נראה לי שאנשים לא קולטים שלדחוף ילד שלא מסוגל לא יעזור. ומשום שבעבר אני ספגתי כאן לא פעם קיטונות של ביקורת על היותי, כביכול, אם לחצנית, בעוד שהמציאות פשוט הפוכה - אני הכרתי בכך ששום לחץ לא יעזור, צריך לקלוט מה מתאים לילד ולסיע לו בכיוון שהוא מוביל. אני מאמינה שלא קיים ילד שהגיע לקריאה שוטפת לפני גיל 6 בסיוע הוריו שלא היה מגיע לכך באחור של חודשיים שלושה לכל היותר ללא סיועם. אני פשוט מאמינה שטענה כמו של זאת שהגבתי אליה היא מסוכנת, ואפילו עלולה לגרום להורים של ילד שלא מסוגל להגיע להישגים מהירים, לשבת איתו יותר מתוך שאיפה לקדמו קידום לא הכרחי ואף בלתי אפשרי - והנזק שבאכזבה מכך עלול להיות חמור מאוד. אבל אם נאמין בילד שיתקדם כפי שנכון לו, ונסייע לו רק מעט אז הוא יתקדם בדיוק כפי שמתאים לו, ואם הוא ילד מהיר הוא יגיע לדברים מוקדם אם הוא איטי יגיע מאוחר יותר. שוב חוזרת, בגלל האמירה שלה צצים ההורים הלחצנים - שאיפתי להראות שעדיף להניח לילד ולזרום איתו בקצב שלו. סכנה שניה היא שהורים שילדיהם כמוני (ואני בטוחה שיש לא מעט), אבל יחששו מהכתם של "לחצנים" יראו את ילדם מתקדם ויעשו הכל לעצור אותו, וגם זה מסוכן לא פחות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה