הורה למחונן
New member
זקוקה לעצה בבקשה (קצת ארוך)
זקוקה לעצה בבקשה (קצת ארוך)
ראיתי היום את המורה של הילד והיא סיפרה לי (מיוזמתה) שהחליטה להמליץ עליו לשלב ב' למרות שלא היה בין המצטיינים בבחינה. כבר משנה שעברה היא אמרה לי ששמה לב שהוא חכם. מבחינה לימודית: בחשבון אין לו מה לעשות בכיתה כי מכיר את כל החומר עד סוף השנה וגם הבנת הנקרא שלו טובה מאוד. בנוסף הוא ילד עם תחומי עניין מגוונים ושואל שאלות חכמות. הבעיות הן כאלו: יש לו הפרעת קשב וריכוז משמעותית (מאובחן). בכיתה רוב היום חולם. יש קשיים משמעותיים בכתיבה (מטופל ) אבל הוא גם לא עושה שום מאמץ להשתפר לא מנסה להעתיק מהלוח מתייאש מהר ו"מתפזר" כהגדרת המורה. גם עושה הרבה שגיאות של חוסר תשומת לב . המקרים היחידים בהם הוא מרוכז ומתגייס למאמץ הם כשיש מבחנים והוא רוצה להוציא 100. ברור שהקשיים שלו יכולים להסביר את חוסר ההצלחה בבחינת שלב א' ואני מאוד שמחה שזכיתי במורה שמבחינה ביכולות של הילד מבעד לקשיים ואולם, יש לי תהיות לגבי שליחתו למבחני שלב ב': 1) הראתי למורה חוברות מתמטיקה שפתר בקיץ עם כפל חילוק ושברים. היא ציינה באוזניי שבמבחן היו הרבה שאלות כאלו והוא טעה בהן. ברור שמצב של עומס שאלות ובחינה משותפת מסיחים ומבלבלים אבל מנין לי שזה לא יקרה גם בשלב ב'? 2) הבנתי שיש הקלות ללקויי למידה. האם למשהו כאן יש ילד שהתנסה בבחינה עם הקלות? 3) לא נעים לי ואולי אני אמא לא טובה אבל למרות שאין לי ספק שהוא חכם אני בכלל לא משוכנעת שהוא מחונן. נכון שאנשים אומרים לי כל הזמן כמה הוא חכם ומיוחד ונכון שיש לו מגיל צעיר אמירות מיוחדות אבל...לא שמתי לב אצלו לשונות מאוד יוצאת דופן כמו שאני יודעת על מחוננים: הוא לא קרא בשטף בגיל 6 ופתר תרגילים בגיל שלוש. האם יש כאן הורים שהרגישו כמוני ובכל זאת הופתעו אחרי המבחן? 4) כי בסופו של דבר אני מרגישה שלקחת אותו לבחינה כזו ואח"כ להגיד לו שהוא לא עבר יש פוטנציאל טוב לפגוע בדימוי העצמי שלו שגם כך רעוע לאור לקויותיו (וכפי שמורתו החכמה אומרת: הוא יודע שהוא חכם אבל לא מצליח בגלל הקשיים שלו וזה מתסכל אותו"). גם אם איש לא יראה לו אכזבה זה יהיה שם, אני יודעת. 5) הבנתי מקריאה בקישורים בפורום שאם אני רוצה לעזור לו לעבור כדאי להתחיל להאביס אותו בידע כללי כדי לשפר את סיכוייו לעבור את שלב ב'. נכון שהוא בעל תחומי עניין שאינם מוצאים מענה בחוגים רגילים כך שאולי חוגי ההעשרה יוכלו להועיל לו ולעניין אותו אבל האם הם שווים את כל זה? אני אודה על תשובות מנסיונכם (אמא מותשת ומבולבלת)
זקוקה לעצה בבקשה (קצת ארוך)
ראיתי היום את המורה של הילד והיא סיפרה לי (מיוזמתה) שהחליטה להמליץ עליו לשלב ב' למרות שלא היה בין המצטיינים בבחינה. כבר משנה שעברה היא אמרה לי ששמה לב שהוא חכם. מבחינה לימודית: בחשבון אין לו מה לעשות בכיתה כי מכיר את כל החומר עד סוף השנה וגם הבנת הנקרא שלו טובה מאוד. בנוסף הוא ילד עם תחומי עניין מגוונים ושואל שאלות חכמות. הבעיות הן כאלו: יש לו הפרעת קשב וריכוז משמעותית (מאובחן). בכיתה רוב היום חולם. יש קשיים משמעותיים בכתיבה (מטופל ) אבל הוא גם לא עושה שום מאמץ להשתפר לא מנסה להעתיק מהלוח מתייאש מהר ו"מתפזר" כהגדרת המורה. גם עושה הרבה שגיאות של חוסר תשומת לב . המקרים היחידים בהם הוא מרוכז ומתגייס למאמץ הם כשיש מבחנים והוא רוצה להוציא 100. ברור שהקשיים שלו יכולים להסביר את חוסר ההצלחה בבחינת שלב א' ואני מאוד שמחה שזכיתי במורה שמבחינה ביכולות של הילד מבעד לקשיים ואולם, יש לי תהיות לגבי שליחתו למבחני שלב ב': 1) הראתי למורה חוברות מתמטיקה שפתר בקיץ עם כפל חילוק ושברים. היא ציינה באוזניי שבמבחן היו הרבה שאלות כאלו והוא טעה בהן. ברור שמצב של עומס שאלות ובחינה משותפת מסיחים ומבלבלים אבל מנין לי שזה לא יקרה גם בשלב ב'? 2) הבנתי שיש הקלות ללקויי למידה. האם למשהו כאן יש ילד שהתנסה בבחינה עם הקלות? 3) לא נעים לי ואולי אני אמא לא טובה אבל למרות שאין לי ספק שהוא חכם אני בכלל לא משוכנעת שהוא מחונן. נכון שאנשים אומרים לי כל הזמן כמה הוא חכם ומיוחד ונכון שיש לו מגיל צעיר אמירות מיוחדות אבל...לא שמתי לב אצלו לשונות מאוד יוצאת דופן כמו שאני יודעת על מחוננים: הוא לא קרא בשטף בגיל 6 ופתר תרגילים בגיל שלוש. האם יש כאן הורים שהרגישו כמוני ובכל זאת הופתעו אחרי המבחן? 4) כי בסופו של דבר אני מרגישה שלקחת אותו לבחינה כזו ואח"כ להגיד לו שהוא לא עבר יש פוטנציאל טוב לפגוע בדימוי העצמי שלו שגם כך רעוע לאור לקויותיו (וכפי שמורתו החכמה אומרת: הוא יודע שהוא חכם אבל לא מצליח בגלל הקשיים שלו וזה מתסכל אותו"). גם אם איש לא יראה לו אכזבה זה יהיה שם, אני יודעת. 5) הבנתי מקריאה בקישורים בפורום שאם אני רוצה לעזור לו לעבור כדאי להתחיל להאביס אותו בידע כללי כדי לשפר את סיכוייו לעבור את שלב ב'. נכון שהוא בעל תחומי עניין שאינם מוצאים מענה בחוגים רגילים כך שאולי חוגי ההעשרה יוכלו להועיל לו ולעניין אותו אבל האם הם שווים את כל זה? אני אודה על תשובות מנסיונכם (אמא מותשת ומבולבלת)