זקוקה לעזרתכן- הנקה בהריון

זקוקה לעזרתכן- הנקה בהריון

ידוע לי שאפשר להניק בזמן הריון, אבל עדיין אני מבקשת להבין מספר דברים שלא ברורים לי. הבן שלי בן שנה וחודש, עדיין יונק ואני בתחילת הריון. אם אני ממשיכה להניק, מה קורה לקולוסטרום שאמור להיווצר לפני הלידה? האם בני הגדול לא יינק אותו בעצם? שאלה נוספת שלא ברורה לי, הרי ידוע שהחלב משתנה עם גיל התינוק ומתאים את הרכבו, כך שחלב אם אינו דומה בהרכבו כשהתינוק בן חודש וכשהוא בן שנה. כרגע החלב שלי מותאם לבן שנה, איך זה יסתדר עם תינוק שרק יוולד ויצטרך לינוק חלב המתאים לתינוק שזה עתה נולד? האם בעצם כדאי לי להתחיל לגמול את בני לקראת השליש השלישי להריון? המון תודה וסליחה על האורך, אני פשוט מרגישה קצת בלבול בכל העניין הזה של הנקה בזמן הריון.
 

העדשים

New member
נפלאות הטבע

החלב מתאים את עצמו לתינוק הצעיר. לפעמים בשליש השני יש התמעטות - חשוב במיוחד אם רוב תזונת ה'גדול' היא ההנקה, בטנדם לקטן יש זכות קדימה.
 
תודה על התשובות

אבל עדיין מרגישה שלא מספיק מבינה איך יכול להיות ששני תינוקות בגילאים שונים ינקו מאותה אם ולכל אחד מהם הרכב החלב יהיה שונה. ועוד לא הבנתי איך התינוק הגדול לא יגמור לקטן את הקולוסטרום. נראה לי שפשוט אתחיל לגמול את הגדול לקראת השליש השני.
 
הנקת טנדם צריכה להתאים לכל מי

שלוקח בה חלק. האם המיניקה, התינוק הבוגר יותר/הפעוט והתינוק ילוד. יש סיבות שונות למה לא להניק טנדם (ויש כמובן גם סיבות שונות למה כן). אתייחס רק לנקודות שהעלית: קודם כל לגבי תקופת ההריון - אצל רוב הנשים ההרות המניקות ה*חלב* נגמר במהלך ההריון (העיתוי משתנה מאשה לאשה) ובשלב מסויים הגוף מתחיל לייצר קולוסטרום. יש יונקים שלא יאהבו את השינוי בטעם ובמרקם ויאבדו עניין עד כדי גמילה ויש שימשיכו לינוק במרץ למרות השינוי. הנקה במהלך כל ההריון ועד סופו בשום אופן לא גומרת את הקולוסטרום. הגוף ימשיך לייצר את הקולוסטרום עד ללידה וכמובן שגם לאחריה. עד כאן. אחרי הלידה, במידה ותחליטי כן להניק טנדם - אם בימים הראשונים את ננמצאת בבית היולדות, בכל מקרה רק התינוק הילוד נמצא איתך ויונק את הקולוסטרום בלעדית. אם את בבית מההתחלה, או כשאת חוזרת הביתה מבית היולדות צריך להחליט מה המדיניות של הנקהת הטנדם. זה משתנה ממניקה למיניקה ומושפע גם מגיל היונק הבוגר יותר בעת הלידה.
ניתן להגביל מעט את יניקת היונק הבוגר יותר למספר פעמים מוגבל ביום ו/או לזמן מוגבל בעת ההנקה עצמה. זה כמובן תלוי בגילו ויכולת ההבנה שלו. יש מניקות שלא מגבילות את היונק הבוגר ובכל זאת מסתדרות.
רצוי מאוד להקפיד שבכל פעם שהיונק הצעיר רוצה לינוק הוא זה שיקבל ראשון לינוק וללא הגבלת זמן כמובן. במהלך השבועיים הראושנים אחרי הלידה מתחיל להיכנס בהדרגה *חלב מעבר* שהוא חלב אם מעורב בכמויות הולכות ופוחתות של קולוסטרום, ופחות או יותר בסיומו של טווח זמן זה החלב כבר מוגדר כ*חלב אם* ומכיל את הנוגדנים וכל מה שצריך בהתאם לצרכי היונק הצעיר. היונק הבוגר יותר רק מרויח מכך, וזאת כמובן בהתחשב בעובדה שהוא כבר ניזון גם מדברים אחרים ויכול לפעמים להסתדר עם דברים אחרים פרט לציצי לצרכי נחמה וכו'. מקווה שעזרתי לך קצת. בהצלחה בכל אשר תבחרי
 
למעלה