זקוקה לעזרה - עודף משקל לבת 10

זקוקה לעזרה - עודף משקל לבת 10

זקוקה לעזרה. בתי בת 10 עם עודף משקל ברור (50 ק"ג), עלתה 10 קילו בשנה וחצי האחרונות. יש עודף כולסטרול (לא רב), מאז ומתמיד היתה עגלגלה. היא לא מוכנה לסגור את הפה, לא מוכנה לעסוק בפעילות גופנית, לא מוכנה לאכול בריא ולא מוכנה ללכת לייעוץ תזונתי. העניין נהיה טעון בבית והיא התחילה גם לאכול בהיחבא ללא ידיעתי (אני מגלה את הביקור במקרר/מדף בסופו של דבר). האם לעזוב אותה בשקט? להניח לה? ברצוני לציין שגם אני נפרדתי מ-25 קילו לפני כשנתיים ומאז שומרת. אני בטוחה שיש בעניין גם אלמנטים פסיכולוגיים אבל אני די מיואשת. אשמח לטיפ/עזרה...
 

מחשבות

New member
ההצעה לפנות לטיפול טובה וחשובה.

מצד שני, אם נמצאים בבית דברים מיותרים זה שורש הבעיה. חטיפים, קרקרים, משקאות ממותקים מקומם במסיבות יום הולדת ולא בבית. אכילת פחמימות היא רעה חולה בחברה שלנו: בורקסים, לחמים, לחמניות, פסטות בכמות מוכזמת, פיצות וכך הלאה זה מתכון בדוק לסוכרת ולסיבוכים רבים. אין להפוך את עניין האוכל למלחמה. פשוט לא להכניס הביתה מה שתארתי, לחדול כמה שיותר משמנים צמחיים, פרט לשמן זית. רצוי להכניס שמנים טובים כמו טחינה ואבוקדו. שמנים אינם משמינים, פחמימות כן.
 

גילור

New member
מסכימה מאוד עם מה שכתב מחשבות.

חושבת גם שבהחלט רצוי, ויפה שעה אחת קודם, לקחת את הילדה לקבוצת תמיכה שמיועדת לילדים. ילד שמן=ילד סובל. תאמיני לי. הייתי שם. מה שאת כותבת על ביתך....כאילו אימי כתבה עלי לפני 20 שנה. בנוסף, חשוב מאוד להרגיל את כל הבית לתזונה אחרת ונכונה. להרבות בצריכת ירקות בכל ארוחה, להמעיט בפחממות ובאוכל שמן ו/או עתיר קלוריות. להמנע מלקנות הביתה ממתקים וחטיפים. להקפיד על 3 ארוחות מסודרות ביום. לשבת איתה ולאכול!
 

dalida1988

New member
דעתי..

תראי אני רק בת 18 אבל אני ממש כמו הבת שלך הייתי עד לא לפני הרבה זמן שלקחתי יוזמה אישית.. בבית שלי תמיד היה ממתקים ומאפים ושטויות כאלה ואחרים כולם אוכלים ולי אסור..(כי זה משמין...) וזה גרם להתגנבויות ולדווקא שהייתי עושה שבעצם הייתי פוגעת בעצמי הבת שלך בת 10 ---היא ילדה!!!! את עדיין יכולה לפקח על מה שהיא מכניסה לפה ועל מה שהיא אוכלת ולשנות את אורח החיים שלה... רק בגלל שאת ירדת בעצמך 25 קילו את צריכה להבין איזה מאבק פנימי זה עם עצמך... פשוט מה שתגישי לה בצלחת היא תוכל אז תדאגי להגיש אוכל טעים אך בריא ויש כאלה דבריםםם ואני אחת שלא הייתה מוכנה לאכול כלום מהבית.. רק שטויות וגאנק פוד בהצלחה אני יודעת שקל לדבר..אבל זה רק פורום ..וזאת רק דעתי.. וספורט----יש כל כךך הרבה חוגים!!!!!!!! תבררי איפה חברות שלה הולכות ותנסי לשכנע אותה רק לנסות.. או תעשי יחד איתה הליכה מגניבה כזאת --כאילו בטעות..
 
שלום

אני בת 12 וגם אני עגלגלה. לפני שנה התחלי דיאטה. ואני ממליצה לך, לרשום אותה לשנת הלימודים הבאה ללפחות חוג ספורט אחד. אומנות לחימה,התעמלות,טניס,ריקוד וכו. עם זאת, להוציא את כל המתוקים. שקולד, ביסקוטים. לתת בכול ארוחה ירקות. ורק פעמיים ביום פחמימה. למשל, בבוקר ובערב אם את רוצה, אפשר גם שתצאו לצעידות ביחד. גם זמן ביחד וגם ספורט.
 

move it

New member
הי

עד גיל 7 היתי רזה ונורמלית השתתפתי בהתאמלות אומנותית כספורט ונראתי טוב אבל כמובן שכל הקטע של המשקל לא היה במודעות שלי . באותו קייץ נסעתי לחודשיים להתארח עצל הדודים שלי ושם הם לא הפסיקו להאכיל אותי שחזרתי המשפחה שלי היתה בשוק - אמא שלי ישר נכנסה ללחץ רשמה אותי לחוגים והבית שלנו הפך לדבר הכי בראי בעולם .בלי ממתקים ירקות לחם חום ושאר ירקות.אבל כל זה לא עזר כי פשוט אהבתי לאכול בין ארוחות גדולות למסיבות השמנתי אפילו יותר .ולא ראיתי כל רע בזה לאט לאט המשפחה התחילה להאיר לי שיחות עם אמא - כלום לא עזר . עד שיום אחד בום אני בת 12 התחלתי להסתכל על חברות שלי ועל שאר הכיתה ופתאום נהיתה לי מודעות עצמית ורצון וזה מה שעזר בגיל 13 כבר הייתי מוכנה - זה היה הזמן שלי הזמון שלי ואם מישהו אחר היה דוחף אותי אני לא יודעת אם זה היה עובד בקיצור ביוזמתי ישבתי עם אמא שלי והכנתי טפריט מאוזן ודבקתי בו עד שהורדתי את העודף היום אני שמחה ובריאה ולא מפסיקה לקבל מחמאות . ובהסתכלות אחורה אני שמחה שעברתי אז זה כי אני כל כך מעריכה את הגוף שלי ושלמה איתו . וכן אני עדיין שומרת אבל זה נכון נורמלי וחשוב . לדעתי עם המודעות הנכונה הבת שלך תגיע לגיל...ובלי שום קשר ממתקים ודברים כאלה זה לא צריך להיות אצלך בבית אנכנו למדנו שממתקים ופיצה זה הפתעה מיוחדת שמקבלים רק פעם ב ובקשר לספורט יש כלכך הרבה דברים לעשות אני אישית בחרתי בהיפהיופ וטניס ואני לא קוראת לזה ספורט ואם עדיין ממש לא אוהבים פשוט תדאגי להשאיר אותה מיחוץ לבית והיא לא תחשוב על אוכל.
 
למעלה