זקוקה למבוא לחיתולים ר"פ...

מילי29

New member
זקוקה למבוא לחיתולים ר"פ...

שלום, עכשיו כשהפיצקה שלי (בת 3 חודשים) כבר עושה קקי רק פעם ביום ואת הכביסה הקיבוץ עושה, כבר באמת שאין סיבה שלא להשתמש בחיתולים ר"פ (לא?). אז קראתי קצת בפורום ובאינטרנט והמוח העייף שלי פשוט לא מסוגל להתמודד עם החומר...אז אני אשמח אם תוכלו לכתוב לי "תקציר" בנושא - איך משתמשים, איפה קונים, איזה סוגים יש, איך מכבסים, יתרונות, בעיות... המון תודה! נ.ב רק עכשיו גיליתי את הפורום המעולה הזה. גם לא הייתי מודעת לקיומו וגם לא "תייגתי" את עצמי כהורות טבעית, אבל אז הופתעתי לגלות שאני דווקא כן חולקת כמה מאפיינים בסיסיים (הנקה, חומרי ניקוי אקולוגיים, גינת ירק אורגנית, לינה משותפת, המון מנשא...ויש עוד למה לשאוף...). אז לאט לאט אני עוברת על ההודעות ולומדת לא מעט.
 

Nia11

New member
טוב, אז ממש בקצרה

איך משתמשים - באופן בסיסי, מחתלים כמו בחד-פעמי (יש חיתולים שכבר באים עם כיסוי ויש כאלה שצריך לשים עליהם כיסוי). איזה סוגים יש - בגדול, יש חיתולים בגזרת טיטול ויש חיתולי כיס, שהם חיתול בסיסי שמכניסים לתוכו רפידה. בנוסף, ברוב הסוגים יש שני גדלים של חיתול, אבל יש גם חיתול שמגיע one size. אם את רוצה פירוט של הסוגים, את מוזמנת להביט באתר שלי. טיפול וכביסה - אחרי השימוש שוטפים את החיתול, סוחטים ושמים בדלי או שקית (חיתולים של קושיז משרים במים עם חומץ עד הכביסה) ומכבסים. המגבלה העיקרית על כביסה של חיתולי בד היא שלא משתמשים במרכך. אני חייבת לציין שמכבסה קיבוצית עלולה לשחוק את החיתולים בקצב יחסית מהיר. יתרונות ובעיות - שוב, בגדול, יש הרבה יתרונות לתינוקת - מודעות ליציאות, החתלה בריאה יותר ללא ג'ל ספיגה וכמובן יתרונות גדולים לסביבה. בעיות - זה פחות אינסטנט מאשר שימוש בחד-פעמי, יש אנשים שזה מרתיע אותם. הטוסיק קצת יותר גדול עם חיתולי בד, וגם זה מפריע לחלק מהאנשים. מעבר לזה אשמח לייעץ לך בפגישה אישית. איפה קונים - 1. שיח הטבע (חגית) 2. דליה חיתולי בד 3. נולי - שזה אני 4. יש מישהי שמייצרת חיתולים לבד בשם רובינא. בהצלחה, ואם תרצי להתייעץ בפגישה או בטלפון, את באמת מוזמנת.
 

מילי29

New member
תודה!

אני צריכה לשקול את עניין הכביסה, כי אני כמעט ולא עושה מכונות בבית, רק לכביסה עדינה, כך שזו עשויה להיות בעיה ואם הכביסה במכבסה תשחוק אותם מהר, זו גם עשויה להיות הוצאה שהתקציב הקטן שלי לא יעמוד בה...
 

Nia11

New member
אם כבר יש לך מכונה בבית

אז למעשה לא צריכה להיות לך בעיה (בלי להיכנס לשיקולי הזמן שלך). רק נראה לי שיקול שבאמת כדאי לקחת. בעיניי החתלה בבד שווה את ההשקעה, אבל זה עניין מאד אישי.
 

מילי29

New member
אין לי בעיה לכבס חיתולים בבית

(זה אפילו לא עולה לי מבחינת חשמל ומים...). אני בהחלט אשקול את העניין בחיוב. תודה!
 

אום2

New member
מצטרפת לדעה של NIA

לגבי הכביסה הקיבוצית - ממה שידוע לי, מכבסים עם מרכך כביסה (מה שפוגם בספיגה ומזיק לחיתולים), והכביסה אגרסיבית למדי. דווקא את אלו - הייתי ממליצה לכבס במכונת כביסה ביתית. אני אישית משתמשת בשני סוגי חיתולי כיס הראשון הוא FuzzyBunz והשני Bumgenius. הסוג השני נמכר בארץ. שניהם מומלצים לדעתי. יש ברשותי כ-14 חיתולים ועוד כמה חיתולי כותנה שמותאמים לכיסוי שיש לי (הכיסוי הוא של Bumgenius, החיתולים של חברה לא מוכרת). אלו משמשים אותנו בעיקר כשכבר אין חיתולי כיס נקיים
. ממליצה בחום. אצלנו החיתולים בשימוש כבר שנה+. אם יש לך עוד שאלות - אשמח לעזור מנסיוני.
 

Nia11

New member
מסוג החיתולים שהזכרת

יש בארץ גם מתוצרת הפי הייניז. אותה גיזרה כמו השניים האחרים.
 
למעלה