זקוקה להמלצתן ועצתכן...

זקוקה להמלצתן ועצתכן...

אני בהריון מ-IVF עם תאומים, לצערי עד לפני שבוע הייתי עם שלישיה אבל העובר הקטן יותר הפסיק להתפתח ונכון ללפני שבוע לא היה לו דופק. כאבנו בכינו אך גם הוקלנו באיזהשהוא מקום כי ברור לנו שהריון שלישיה מסוכן הרבה יותר ולא היינו מסוגלים לעשות הפחתה. כעת אני בלחץ אטומי מכל הבדיקות, ממה שקראתי באינטרנט חלק ממליצות שעדיף לעשות פרטי במיוחד עם תאומים שהבדיקה יותר מורכבת וחלק ממליצות דרך הקופה כי חבל על הכסף ויש רופאים טובים (אני במכבי וגרה באיזור המרכז) ואנחנו מתוסכלים כי רוצים לעשות את הכי טוב אבל אם זה באמת מיותר אז אכן חבל על הכסף במיוחד ששניים יחד הם הוצאה לא קטנה. בינתיים קבעתי מהמלצות שראיתי פה שקיפות לשבוע הבא לד"ר נלינגר אבל הבנתי שכיוון שזה דרך הקופה רוב הרופאים מחפפים בבדיקות וזה מלחיץ אותי כי שקיפות היא אמנם בדיקה יחסית פשוטה אבל הבנתי שבתאומים זו היחידה למעט מי שפיר שעשויה לגלות שלא נדע תסמונת דאון כי כל הבדיקות שעושים בדם לא תקפות בתאומים אז שוקלת לקבוע באופן פרטי אצל ד"ר מלינגר גדי מקולמדיק או פרופ' ירון צלאל, מה אתן אומרות? האם כדאי באמת לעשות את השקיפות פרטי אצל אחד מהם או להשאיר את התור אצל ד"ר נלינגר דרך הקופה? אם פרטי אצל מי מהם עדיף לשקיפות. לסקירה מוקדמת קבעתי בינתיים כדי לתפוס מקום אצל פרופ' אחירון שאין ספק שהוא אחד הטובים אבל שוב, אמרו לי שיש רופאים נוספים שעושים פרטי והם טובים מאוד ועולים פחות, אחירון לוקח רק על הסקירה המוקדמת 3600 ש"ח שזה בהחלט לא מעט ועוד יש אחר כך סקירה מאוחרת.... תודה מראש על העצה שלכן
 

אנה 83

New member
כמה שמות והמלצות שקיבלתי

לגבי כמות וסוג הסקירות שאת יכולה לעשות, זה תלוי בקופה ובסוג כיסוי הביטוח שלך בה. הייתי ממליצה שתבררי בדיוק דרך הקופה שלך מה מגיע לך, וכמה כסף תוכלי לקבל כהחזר על כל אחת מהסקירות אם תבצעי אותה/ן באופן פרטי. מניסיון, לצערי, אין אפשרות לכסות את העלויות, אבל ממה שהומלץ לי על ידי אנשים עם ניסיון בתחום, אם יש לך את האפשרות הכלכלית לכך, כדאי להשקיע ברופא פרטי שהוא מומחה בתחומו, מקבלים יחס אישי, אפשר לברר בדיוק למי את הולכת, הבדיקה לרוב יותר ארוכה, לעתים קרובות גם יותר יסודית, אין לחץ של זמן, את יכולה לשאול מה שתרצי... בקיצור, כל מה שנובע מביקור פרטי. עשיתי סקירה מוקדמת לפני חודש, והתייעצתי עם חברה שיש לה תאומות ובעלה, שהוא רופא נשים ומכיר רופאים בתחום, כמובן. הנה השמות שקיבלתי מבעלה של החברה, כך שניתן לסמוך על מקצועיות הרופאים הללו (כיוונו אותי מלכתחילה לרופאים שמומחים באולטרא-סאונד ובעלי ניסיון בהריונות רבי עוברים): ד"ר מלינגר, מקבל בראשל"צ ד"ר רוני לוי, עובד עם כללית, מקבל ברחובות, פארק המדע, אופנהיימר 10 (עשיתי אצלו את הסקירה המוקדמת בסוף מרץ ונרשמתי לסקירה המורחבת, היה מאוד נחמד, מקצועי, רגוע וסבלני, לכן אני ממליצה בחום) ד"ר מייזנר, מקבל ברמת אפעל (אם איני טועה, המחירים אצלו היו עוד יותר גבוהים מאשר אצל היתר עקב היותו פרופסור וראש מחלקה...) ד"ר אחירון (אם איני טועה, קראנו עליו בתגובות בפורומים שהוא אנטיפטי וחסר טקט, אך מקצועי, וויתרנו...) שם נוסף שקיבלתי מחברה אחרת שיש לה תאומים והיתה מאוד מרוצה ממנו (גם מקבל ברחובות, בבית הרופאים)- ד"ר דהן, ששמעתי עליו דברים טובים. שיהיה המון בהצלחה!! :) בהצלחה!! :)
 
תודה אנה ו...

האם גם את השקיפות העורפית עשית באופן פרטי או דרך קופת החולים? כי את הסקירה המוקדמת אני בטוח אעשה פרטי ובינתיים קבעתי לאחירון אבל גם אני קראתי שהוא אנטיפט אז מתלבטת אם להחליפ אותו וקראתי הרבה המלצות על פרופ, צלאל. אבל כרגע התלבטות הגדולה שלי היא לגבי השקיפות שקבעתי לד"ר נלינגר דרך הקופה ואבל לא יודעת אם אכן זה טוב או שגם שקיפות עדיף פרטי אבל אני מתלבטת בין צלאל למלינגר שראיתי שגם לכם המליצו עליו.
 

אנה 83

New member
שקיפות עורפית

עשיתי דרך הקופה (אני במאוחדת). הרופא היה אחד מן המניין, לא זוכרת אפילו את שמו, אבל היה מעולה, עשה הכל מאוד ביסודיות וביעילות, ואפילו קבע את שני המינים של העוברים נכון, כפי שהתברר בסקירה המוקדמת :) זו בדיקה מאוד חשובה בתאומים, אבל אני לא רואה סיבה עם הציוד המתקדם שיש בקופות שלא תבוצע טוב. אולי כדי להיות שקטה תבררי דרך הקופה אם יש לך אופציה להגיע לרופא מסוים/ מנוסה באבחון בהריונות תאומים. גם ככה את צריכה לציין שאלה תאומים כשאת קובעת תורים, כי הם תמיד כפולים D: שיהיה המון בהצלחה!
 
מה שאני עשיתי

גם אני במכבי במרכז שקיפות - בדיקה חשובה בתאומים עשיתי פרטי אצל פרופסור צלאל סקירה 1 - עשיתי פרטי אצל ד"ר הנדלר מי שפיר - עשיתי במסגרת מכבי אצל ד"ר הנדלר באסותא ת"א סקירה 2- עושה במסגרת מכבי אצל ד"ר מרקוביץ עופר בגבעתיים חלבון עוברי לא עשיתי.
 
הריונית שלישייה

אני מבינה את החששות שלך, אני יכולה להגיד לך מה אני עשיתי, אך בסופו של דבר זה החלטה שלך ושל בעלך. אני את השקיפות קבעתי גם פרטי והלכתי דרך הקופה. הפרטי הקולמדיק הייתה מאד חפפניקית והייתה בערך 20 דקות. והבדיקה של השקיפות דרך מכבי הייתה בראשון בלישנסקי ועשה לי אותה מנהל המכון אני לא זוכרת איך קוראים לו והוא היה מאד יסודי יותר מהפרטי. את הסקירה הראשונה עשיתי דרך ההסדר של מכבי וקבעתי לד"ר טובבין גם הוא יושב בראשון לציון והוא מנהל מיון נשים באסף הרופא. הבדיקה הייתה יותר משעה והוא היה מאד מאד יסודי עד שהוא לא בדק את הכל הוא לא הרפה, ומה שהוא לא ראה טוב הוא שלח אותי לעשות אקו לב עוברי. שיהיה לך בהצלחה. ותשובות מעולות בבדיקות.
 

pilpilonettt

New member
אופס ... עכשיו שמתי לב מי את .....

אז תשכחי מהשאלה - את שבוע 10 נכון? דיברנו אז על הדילול .... בכל מקרה אני לא ממש מכירה שמות של מומלצים, אני רק יודעת שכדאי לקבוע הרבה זמן מראש , בגלל זה רציתי לשאול אותך מתי את עושה את הסקירה הראשונה..(באיזה שבוע אני מתכוונת) בכל מקרה שיהיה בהצלחה רבה ושהכל יהיה תקין ומשעמם!
 

אני אMא

New member
אני עשיתי את השקיפות דרך הקופה (כללית)

בבלינסון. פשוט קבעתי תור ומקרה "נפלתי" על ד"ר ברדין שאח"כ הבנתי שהוא מעולה. חייבת לציין שהוא היה ממש יסודי, לא התייאש לךמרות שאחד העוברים היה בתנוחה לא טובה ויחכה עד שהוא יזוז. היה מאוד נחמד ו"ידידותי למשתמש". כמובן שהבדיקה הייתה בחינם (עלות טופס 17 בלבד). הגישה שלי הייתה שבדיקות שאנן פולשניות (כמו מי שפיר) אני עושה קודם בקופה או בהסדר ואם אני מרגישה שלא קיבלתי מענה מספיק טוב - תמיד אפשר אח"כ ללכת לפרטי בנוסף. עד עכשיו אני מרגישה שקיבלתי מענה טוב (את הסקירה הראשונה עשיתי בקולמדיק אצל עודד ענבר שגם הוא היה מאוד יסודי ומעמיק). את הסקירה המאוחרת אעשה בפרטי וגם על זה אפשר להוציא החזרים.
 
למעלה