זן אופנועים ואחזקת ההורים

boaZone

New member
זן אופנועים ואחזקת ההורים ../images/Emo103.gif

ביום חמישי היה לידידה טובה יומהולדת חשוב בירושלים
, החלפת קידומת וכאלה, מהאירועים שגם גשם היסטרי ומטורף כמו זה שירד ביום חמישי לא מהווה תירוץ מושלם להברזה. מכיוון ומזה שלושה חודשים אני מתעלם מהבקשות דמויות הדרישות של הורי להגיע לשבת לדירתם החדשה, החלטתי לצלות שתי ציפורים על גריל אחד, ולעשות סופ"ש ירושלמי ארוך וקר
. אני כבר לא ילד לגמרי קטן
, ומזה כמה שנים איני מקבל את הערות והצעות הורי כהוראת מעשה. ההתנגדות שלהם לאופנוע הייתה כל כך ברורה, שאני לא טרחתי לשאול והם לא טרחו להתנגד בקול, אך בכל זאת, כדרכם של הורים עם שורשים פולניים, הם יאמצו בחום כל הזדמנות למצוא חסרונות בהחלטה שלי, במיוחד כשהיא כוללת את הצורך במגן ברכיים וחליפת סערה... באזור חמש סיימתי לנקות את המטבח, והשארתי את ניקיון שאר הדירה לשותף, בתקווה שהגז המהביק בלבנו יבהיר לו את רמת הציפיות (שנאמר, ציפיה היא הדרך הבטוחה לאכזבה), וניגשתי להכנות ליציאה. לאורך כל היום היה מזג אויר אפרורי קלות, אך ברגע שניגשתי לחלון לבדוק את המצב הנוכחי, כמו קו ה- 6000 סל"ד ב- ZZR1400, מזג האוויר התחיל להתשגע, וברד מפחיד החל להדפק על חלוני הדק
. ביום רגיל הייתי מכריז על נבצרות זמנית, וטוען שיש לי תורנות שמירה מתחת לפוך, אך יותר מדי הבטחות ליותר אנשים הובילו אותי לחילוץ חליפת הסערה מארגז כלי האופנוע במרפסת. חבוש: נעליים גבוהות, מגיני ברכיים, מיני סוודרים, מעיל רכיבה (קיץ, זה מה יש), חליפת סערה (של לארט ותודה לגיקסר - אחלה חליפה), מגן צוואר מפליז (מצויין!) וכפפות חורף (גם של לארט, אני לא התלהבתי), עליתי על הביסלי (ER-5 ירקרק ומטופח
- לא למכירה) והתחלתי מזדחל לכיוון ירושלים. מזדחל היא המילה המדוייקת, גשם נוראי, ראות אפס, סדקים על המשקף, פקקים כל הדרך, שוליים עמוסים במכוניות תקועות... הנסיעה ארכה לפחות שעה עד לכניסה לירושלים, ובסך הכל הייתה לא רעה בכלל, וחלק ממנה נסעתי אפילו באזור ה-100 קמ"ש (ואין לי ניסיון ברכיבה בין עירונית בגשם), ולמעט רוח צד מפחידה בירידות מ-443 בכניסה לעיר לפני בגין שקצת עשו לי שמיניות על הגלגל האחורי (היה גם ארגז מאחור) וגרביים רטובות לחלוטין לא נרשמו אירועים מיוחדים. הכפפות, כצפוי, לא עמדו במעמסה והגעתי עם ידיים רטובות וקפואות... ההורים שלי, לעומת זאת, החליטו שזה היה מעין ניסיון התאבדות שנכשל (אפילו להתאבד אתה לא מצליח?)
היה יומהולדת
, הגברת בת שלושים מחפשת חתן, תודה. הגעתי להורים, מוצא איזה חדר להשתכן בו, ומעביר שישי-שבת עם המשפחה. התכנון היה לחזור ביום שבת אחרי הצהריים-לפנות ערב. ביום שבת אני קם בצהריים, ומגלה כי הקור הירושלמי וזווית השינה היצירתית שלי הובילו לצוואר תפוס לחלוטין. אם אני עולה עכשיו עלה האופנוע אני יכול לפנות רק שמאלה... שלושה סשניים של מסג' עם שמן סיני, מקלחות חמות ומתיחות, הובילו לשיפור המצב, ולקראת הערב החלטתי שאני זז חזרה תל אביבה. הנסיעה עברה בסדר, אך לקראת הסוף כבר התחיל די לכאוב, וזה בא לידי ביטוי בסיבוב עצבני של ידית הגז וקיצור זמן הנסיעה בכמה דקות. באופן כללי, מאוד לא ממליץ לרכב במצב כזה. ההורים שלי? כבר פנו למשרד הבריאות בשביל לאשפז אותי בכפייה
. טוב, אני סתם מגזים. בסך הכל הם מקבלים די בסדר את הרעיון שהבן שלהם דוהר לו בכבישים במהירויות תלת ספרתיות והכביש נמצא 30 ס"מ מתחתיו, בלי חוצצים... אבל במהלך הנסיעה, עת אני מתעלם מזרמי הכאב מהכתף הימנית שלי, הגעתי למעין תובנה: בזמן שההורים שלי רואים את האופנוע כמעין מגבלה, כמשהו שאני כל הזמן צריך לטפל בו, וכמעט גונבים אותו, ומנסים לתלוש את לוח השעונים, ויש לו ביטוח היסטרי, ואני לא יכול לסחוב עליו קניות או אנשים והוא ירוק, אני פתאום מצאתי באופנוע את החופש שלי. היכולת שלי בגשם נוראי או עם צוואר תפוס להתנייד בדרך מתי ובאופן שאני רוצה ואוהב. זהו. כל הסיפור הארוך הזה בשביל לומר בסוף שאני אוהב לרכב על האופנוע שלי.
 

אנימור

New member
המשך כך, עלה והצלח :)

ואל תתפתה לעצור בדרך באיזו חומוסיה באבו-גוש, שלא ישכפלו לך את את כאב הצוואר לצד השני...
 

jimibar

New member
../images/Emo45.gif

אני רוכב י-ם ת"א וחזרה כל יום ומסכים איתך ! חוץ מהכפפות אחלה כפפות ! וכל יום שאני רוכב אני רק מרגיש שאני יותר ויותר משתפר באופן הרכיבה שלי, אגב ישלי עז ולא זזר ..
 

boaZone

New member
איזה כפפות יש לך?

גם של לארט? בסה"כ הם נוחות, במיוחד בעיר, אבל לא הייתה נסיעה בין-עירונית אחת בחורף שלא חזרתי עם ידיים כפואות, וכשיש גשם זה כבר הופך להיות ממש לא נעים...
 

jimibar

New member
כפפות עור גדולות עם מין כזה פלסטיק

למעלה ובידוד טרמי כלשהוא.. אני מרוצה, בעיקר מהעובדה שאני מסוגל לשים כפפות כי עד לא מזמן לא הייתי רגיל...
 

45degrees

New member
גם בגשם - אם אתה לא יכול להיות

יותר מהיר מהתנועה - עדיף שלא תרכב כי אתה מסכן את עצמך יותר מדי. אחד הטיפים המיידיים שאתה צריך לממש הוא פשוט - משקף עם סדקים לא מתאים לרכיבת חורף. בגלל זה בין השאר הראות היא אפס - בייחוד בחושך עם גשם שוטף וקור שמעלה קצת אדים למשקף. כל אלה גורמים לך כרוכב להרגיש חסר בטחון ביכולת להתאים את הרכיבה לתנאי הדרך - מה שגורם לך להיות איטי יותר מדי ביחס לתנועה. -> את זה אתה לא רוצה לעשות כי אז הסיכוי שידרסו אותך מאחורה בשוגג הוא גבוה מדי.
 

בימר

New member
../images/Emo31.gif וגם ../images/Emo45.gif

נתחיל מה
- משקף עם סדקים: לא מתאים לרכיבה ממש לא מתאים לרכיבה בלילה ממש ממש ובהחלט לא מתאים לרכיבה בלילה בגשם... ועכשיו ל-
: אתה אומר "אם אתה לא יכול להיות מהיר מהתנועה - עדיף שלא תרכב..." כאילו אתה חייב תמיד להיות מהיר מהתנועה... זה אינו כלל נכון ובטוח שאינו מתאים לכל רוכב ולכל מצב בכביש הציבורי. לא אחזור עכשיו על כל הטיעונים - אבל בעיקרון - בגלל שתמיד כל רוכב חייב לבחון את אחוריו ואפילו רכיבה מהירה אינה פותרת בדיקה תכופה של המראות - יהיו מצבים בהם רכיבה מהירה מהתנועה לא תורמת לבטיחות אלא מפחיתה אותה !!
 
לרכב מהר מהתנועה../images/Emo70.gif כלל ברזל. ../images/Emo13.gif

הכלל הזה לא פותר אותנו מאחריות ולא מנטרל את כל הסכנות וברור שיהיו מצבים לטפל בהם אבל הפחתה משמעותית של הבעיות הנובעות מאחור (אללה יסתור) מדברת בעד עצמה. עדיף להיות מהיר מהתנועה
 

בימר

New member
לא נכון

נטרול הסיכונים מאחור מביא יותר סיכונים ממקומות אחרים במצבים מסויימים. לכן - זה לבטח אינו כלל ברזל, אלא שיקול שיש לשקלו במסגרת כל השיקולים בדבר מהירות ומיקום בנתיב. ואגב - כמה תאונות מסך התאונות הן תאונות חזית אחור - בה מכונית פגעה באופנוע בעת נסיעה בכביש מהיר ולא במסגרת עצירה האטה (שאז מערכת השיקולים היא אחרת לגמרי, ועיקר המשקל עובר למיקום בנתיב)? לדעתי - קרוב ל- 0% מהתאונות.
 
כן נכון

נטרול הסיכונים מאחור לא מביא יותר סיכונים ממקומות אחרים שלא היו קודם. אולי רק במצבים מסויימים אבל אל תהיה כזה קיצוני. הסטטיסטיקה שלך מפספסת את כל אותם מקרים שהתאונה בכלל נמנעת בגלל כלל הברזל. כשהנמבר וואן שלך בכביש זה הישרדות: עדיף להיות מהיר מהתנועה
 

בימר

New member
ה ../images/Emo13.gif לא מסתיר את הטעות

אתה טועה תומר כהה, וגרוע מזה - מטעה אחרים: הסטטיטיטיקה שלי נשענת על נתוני הלמ"ס והמשטרה (ועל נסיון). אם אתה רוצה לקדם שרידות רוכבים - יש כללים הרבה יותר חשובים שימנעו הרבה יותר תאונות ופציעות. אם אתה רוצה תירוץ לרכיבה מהירה בכל תנאי - יש לך תירוץ - אבל הוא לא פועל לטובת שרידות (ויש לו נזקים אחרים - לא פחותים, שלא זה המקום או הזמן לפרטם.... במילים אחרות - לא רוצה להיכנס לזה ולשנות את נושא השלשול הזה).
 

45degrees

New member
בימר - אתה טועה ומטעה. אתה יודע

היטב כמוני שאף נהג בכבישי ישראל לא יודע לשמור מרחק מאחורי אופנועים (האופנועים צרים מדי ורואים "דרכם"). לכן תמיד תמיד תמיד יהיו לאופנוען צרות מאחור. תמיד כבר אמרתי? נסיעה מהירה מהתנועה - לא ב 50 קמ"ש (שאז זה מסוכן) אלא ב 10-15 קמ"ש היא כלל ברזל שמטרתו הארכת חיי הרוכב. חבר משותף שלנו נפגע כך באופן קשה ביותר לפני כחצי שנה בגלל שהחליט לרכב "כמו רכב" בקצב התנועה. אל תטעה את שאר הרוכבים בפורום - חלקם בעלי מעט ניסיון ברכיבה. זהו כלל ברזל ברכיבה. רוכב שלא יכול לרכב מהר מהתנועה מסתכן בכך שהתנועה תעבור עליו או דרכו. רוכב שלא יכול לרכב מהר מהתנועה מסכן את עצמו הרבה יותר ממה שכדאי. זה לא רק חוק ברזל אלא הכלל הראשון והכי חשוב ברכיבה על אופנועים בישראל בכלל: מי שלא יכול לרכב יותר מהר מהתנועה - יותר טוב שלא ירכב. תמיד
בכל כביש
בכל מצב
בכל מזג אויר
עם כל אופנוע
 
כמה שטויות בהודעה אחת..

זה לא הכלל הראשון והכי חשוב ברכיבה על אופנועים. הכלל הראשון הוא לרכב עם שכל, דבר שאוטומטית אתה מנטרל כשאתה מקבע את עצמך סביב כלל אחד שבגדול הוא נכון, אבל לא בכל תנאי, לא בכל כביש ולא בכל מזג אוויר. תרכב בהתאם למה שהמצב באותו הרגע מאפשר לך ולא תמיד זה מהר מהתנועה. דרך אגב אני מכיר כמה חברים שנפגעו למרות שנסעו יותר מהר מהתנועה. אז? תפסיק להכניס לראש של גולשים ורוכבים צעירים שגולשים פה שזה כלל ברזל. אתה טועה וגרוע מכך מטעה אחרים.
 

בימר

New member
../images/Emo45.gif בדיוק

אין מה להוסיף... רק לחזק
מסוכן להמליץ לרוכבים צעירים ולא מנוסים או רוכבים בוגרים ולא מיומנים לרכב תמיד יותר מהר מהתנועה. תמיד, אבל תמיד - יש להפעיל שיקול דעת ברכיבה!!
 
למעלה