זן אופנועים ואחזקת ההורים

אורי-

New member
נראה לי שאתה צודק ../images/Emo70.gif

הטיעונים שלך לא ממש משכנעים אותי, ואני מאמין שרוכב שירכב מהר יותר ממה שהוא מסוגל רק יסכן את עצמו יותר (איך צוברים ביטחון התחלתי אם תמיד צריך לרכב יותר מהר מהתנועה?) אני חושב שכל אחד צריך לנתח לעצמו סיכונים ולהתאים את הקצב לרמת הרכיבה שלו וליכולות הדינאמיות של הכלי עליו הוא רוכב. אין תשובה אחת שתתאים לכולם, ואם ננסה לעקוף את כולם, בכל תנאי מזג האוויר רק נסכן את עצמנו יותר. א-ב-ל , שמת חמישה (
) סימני קריאה
, וזה מעיד על ההחלטיות שלך
אתה ממש בטוח בתשובה שלך
, אז סימן שאתה צודק
.
 

45degrees

New member
לא צריך לעקוף את כולם כל הזמן

המטרה אינה להיות הראשון בכל קטע כביש נתון. המטרה היא למנוע מצב שהצרות מגיעות מאחורה! בניגוד למה שבימר כתב - אין לנו עינים בגב וכנראה גם לא יהיו בגלל שבחרנו לרכב על אופנוע. יתרה מכך, בעת הרכיבה המוח נדרש להתמודד עם יותר קלט ויותר "ערוצים" מאשר בנהיגה ברכב. יוצא שהרוכב מוגבל ביכולת שלו לזהות בזמן צרות המגיעות מאחורה ולהגיב עליהן כראוי. בעיה זו הופכת צרה ממש כאשר הכביש מרובה כלי רכב, שאז אף אופנוען לא יכול לדעת כל הזמן על הנעשה מאחוריו ובוודאות - כלי הרכב שמאחוריו לא ישמור ממנו מרחק. איך אנחנו יכולים לדעת? כי כלי הרכב האחרים לא שומרים מרחק גם ככה בינם לבין עצמם (תעמדו פעם על גשר מעל איילון ותבדקו אם יש או אין 2 שניות בין כל זוג כלי רכב על אותו נתיב - למשל). כלומר - ברמה גבוהה ביותר של סבירות (כמעט וודאות) - בתוך תנועה אם אנו לא מהירים מהתנועה -> מאחורינו יש רכב המסכן אותנו. זה קורה באופן שלא תלוי ברוכב! לא קשור למה שבימר כתב. לא קשור לרמת הרכיבה של הרוכב. לא קשור לסוג האופנוע שלו. קשור בזה שכבישי ישראל עמוסים, תרבות הנהיגה גרועה, והאופנוען ממקם את עצמו כחלק מהתנועה ולא כגוף זר החולף דרכה. לכן יש מסקנה אחת ברורה ומידית: אין לאופנוען ברירה אלא להיות יותר מהיר מהתנועה תמיד - בכדי לנטרל את גורם הסיכון הצפוי לחלוטין של הנהג מאחור - גורם הסיכוי היחיד כמעט בכביש אלייו לא מסוגל האופנוען להגיב בזמן. OK. אחרי שהפנמנו שאין ברירה אלא להיות יותר מהיר מהתנועה או לא להיות בתנועה בכלל - יבואו אלו שיגידו שיש להם כמה חברים שנהרגו כשהיו יותר מהירים מהתנועה, ושהכי חשוב זה לרכב עם שכל. הם צודקים! כפשוטו - אי אפשר לרכב ב 200 קמ"ש יותר מהר מהתנועה ולצפות שזה יוסיף בטיחות כיוון שאף אחד לא יגיח מאחורי האופנוע. אותו דבר 100 קמ"ש יותר מהר מהתנועה. כלומר - ברור שישנו סף שמעבר לו רכיבה מהירה מהתנועה מהווה בטחון כנגד הפתעה מאחור אך מסכנת את האופנוען במידה שווה או יותר למה שהוא מרויח מזה שהוא יותר מהיר מהתנועה. "קו הזהב" שאני גיליתי לאורך השנים הרבות בהן רכבתי בכביש (חורף, קיץ, גשם, ערפל ואפילו שלג) הוא 10-15 קמ"ש יותר מהיר מהתנועה. במצב זה ניתן להתמודד בקלות יחסית עם ההפתעות מלפנים, וכמעט ואין הפתעות מאחור. לא צריך דמגוגיה, לא צריך להזכיר רוכבים שהיו ב 160 קמ"ש יותר מהירים מתנועת האופנים בפניה בזמן שעפו מהכביש לתוך קיר ושאר דוגמאות. המצער הוא שהאנשים הטובים שלימדו אותי את כלל הברזל הזה לימדו אותי עוד כמה כללים דומים ששמרו עלי נקי מצרות על פני 250K קילומטרים ב 9 שנים - היו חברי מועדון האופנועים. את הכללים קיבלתי אחרי שהתפוצצתי בטיול מועדון עקב קריאת כביש לא נכונה וטעות שלי ושל אופנוען אחר.... לי ברור שהם הצילו את חיי פעמים אינספור בכך שמנעו ממני טעויות גסות כמו רכיבה בקצב התנועה, רכיבה כמו אוטו וכדומה. לצערי גם ברור שאנשים אלו אינם קיימים יותר באותו גוף מופלא וחבל שכך, אבל זה כבר נושא לשרשורים אחרים.
 

45degrees

New member
בימר - במיוחד בשבילך:

אני מציע ניסוי קטן שככל הנראה רוב חברי הפורום יודעים מראש את תוצאותיו: מקם בתוך התנועה כמה אופנועים: R כלשהו איזה דו"ש דקיק 500 טיפוסי אופנוע כלבו נניח DL1000 קטנוע קטן קטנוע מנהלים שמנמן BMW מרובה ארגזים או גולדווינג בדוק במצב נסיעה בתוך התנועה מאיזה אופנועים הרכבים שמאחור שומרים יותר מרחק. ההנחה האמפירית (שהניסוי יוכיח) היא כי רכבים שומרים היטב מרחק מכל מיני גולדווינג ואופנועים אחרים מגודלים, מרובי ארגזים ו $$$, אך מצפצפים על כל שאר האופנועים ככל שהם יותר צרים (דו"ש, 500) או עולים פחות (קטנועים למיניהם). ברור מכאן מדוע תפיסתך זו את סוגית המהירות בתוך התנועה שונה מהותית משלי. שום דבר אישי, באמת.
 

בימר

New member
שטויות... חזור לעיקר:

אני, כמוך לבטח - לא אוהב להיות חשוף לטעויותיהם של אחרים. כשאני איטי מהתנועה אני צריך להסתכל בעיקר אחורה וזה מתנגש עם הכיוון אליו אני מתקדם - ולכן זה מסוכן ביותר להיות איטי מהתנועה (אני באמת לא מבין את רוכבי האופניים בשוליים ואת רוכבי הקטנועים האיטיים בכביש המהיר - אין להם כל שליטה על גורלם). אני מאמין בדינמיות: הרוכב מחליט על מיקומו ומשנה אותו לפי הצורך והתנאים כל רגע ורגע. הוא קובע איפה הוא יהיה ומתי. הוא רוכב אקטיבי (ולא מתקדם עם הזרם הכללי תוך ישנוניות ופאסיביות). אבל הוא לא חייב בכל מקרה להיות מהיר מהתנועה. בתנועה צפופה, להיות מהיר מהתנועה זה לא לשמור על מרוחי בטחון מספיקים, לחתוך מכוניות ולהפתיע - כל אלה מגדילים את הסכנה. לכן צריך לשקול... כל הזמן לשקול... לחפש... לזהות... ולהחליט. ולא - אני לא אומר את זה כבעל בימר מרובה ארגזים, אלא כרוכב דו"ג שרוצה לשרוד.
 
הפוסל במומו פוסל.

היחיד שניסה למשוך את כיוון הדיון לדמגוגיה זה אתה עם המשפט האומלל אודות חבר קרוב שלך שניסה לרכב כמו רכב ונפצע קשה. הדוגמא שאני הבאתי היתה ע"מ להראות לך שאין קשר בין מחט לתחת ויש כאלו שירכבו מהר מהתנועה ויפגעו לעומת כאלו שירכבו במהירות התנועה והפתעה, יפגעו גם הם. תנסה לרדת לשניה מהעץ שטיפסת עליו ותבין שיש רק כלל ברזל אחד והוא לרכב עם שכל. תתאים את הרכיבה למצב הנתון באותו רגע ולא לכללים שקיבעת לעצמך בראש בתור כללי ברזל.
 

Elia4

New member
מי שיכול לרכב מהר צריך לדעת לבלום

אני רואה כל כך הרבה אנשים מרוחים בכביש רק בגלל שהם טסים בכביש עירוני. ומה לעשות שבעיר תמיד יש את הנהגת שמדברת בסלולרי את הנהג אוטובוס המתפרץ לכביש והילדים / חתולים שקופצים לכביש ועוד לא הזכרנו את נהגי המוניות. אם כבר לרכב יותר מהר ממהירות התנועה, יכול לעשות את זה מי שיש לו את המיומנות לבלום ולעצור במקום. לרוב הרוכבים, ובעיקר רוכבי הקטנועים והבחורות על ה 50 סמ"ק , אין את המיומנות הזו. לוחצים מצערת אחרי זה, אי אפשר לעצור. והרי בעיר תמיד יש משהו, תמיד יש את זה שלא רואה.. ואחר כך נמרחים על הכביש או על המדרכה במקרה הטוב. בדרך כלל זה על הרכב ממול. כמה כאלו ראיתי מול עיניי..רק היום בבוקר נאלצתי להזמין אמבולנס לשליח שטס כל כך מהר, שכשהרכב לפניו בלם הוא לא הספיק או לא ידע לבלום. כל אחד שירכב לפי המיומנות שלו, לפי מצב התנועה ועם שיקול דעת שכל פעם מישהו יכול לקפוץ לו לנתיב. אם כבר...
 

saararni

New member
גש לקורס רכיבה מתקדמת ולמד

איך לרכב מעט יותר מהר מהתנועה עם שימוש מינימלי בברקס, "על הגז ולא על הברקס" כמו שגידי אומר. הנסיעה הופכת לחלקה ונעימה, אין "כמעטים", בלאי מופחת של האופנוע, מתכננים הרבה קדימה ואז לא מופתעים משטויות של נהגים אחרים. צריך לדעת איך לבלום טוב, אבל זה בטח לא יהיה מה שאסמוך עליו שיציל אותי במצב חירום. ואין כזה דבר לבלום במקום. בכביש עירוני המצב יותר קשה, בטח שטיסה על כביש כזה לא תשפר את המצב.
 

Pumi

New member
מסכים עם בימר

לא בכל ה 100% של הרכיבה כדי להיות מהיר יותר מהתנועה. ואכן לעיתים זה בא לרוצץ כנגד הסיכויים לשרוד. ולרכב מהר מהתנועה לא מנטרל את הצורך בכל זאת לבדוק באופן קבוע מה קורה מאחוריך.
 
למרות שגם אני חשבתי כמו תומר פעם

מהניסיון שלי בשנתיים האחרונות ראיתי שזה לא ממש נכון שתמיד יותר בטוח להיות מהיר מהתנועה, בוודאי לא בצורה גורפת לרמה של "כלל ברזל". הטענה שלי מתבססת על רכיבה של שנתיים על GS, ואח"כ (לפני שנה) מעבר לקטנוע (ג'וירייד). יחסית לסוג הקטנוע אני נוסע לא מעט באיילון ובכביש 4, ומנסיוני עד כה אני מאמין שרכיבה מהר יותר מהתנועה אולי מורידה במשהו את הסכנות מאחור, אבל בתור רוכב הסכנות מקדימה הן רבות הרבה יותר. שורה התחתונה, הסיכוי שאיזה אידיוט פשוט לא יראה אותך ויעלה עליך שכשאתה איטי,קטן הרבה יותר מאשר איזה אידיוט שיחליט לשנות נתיב נסיעה באופן פתאומי ללא מבט במראות וללא איתות, בדיוק כשאתה עוקף אותו.
 
אמרתי עדיף להיות מהיר-ברור שלא תמיד

וכמובן ברור שהכל צריך להיעשות תוך הפעלת שיקול דעת, כמו שעדיף לרכב עם עיניים פקוחות. ברור שהיכולות הדינמיות צריכות לתת מענה ואם העקיפה שמה אותך בגבול יכולות הקטנוע בכביש מהיר אז צריך להיזהר או לוותר על העקיפה. אבל באופן כללי וכמגמה מועדפת-עדיף להיות מהיר מהתנועה.
 

boaZone

New member
שלב ההגנה../images/Emo35.gif

סדקים היה תיאור די דרסתי, המסקף שפוט סרוק קצת, לא הרבה יותר מהמשקפים של כולכם, אם בכלל. כן, הייתי שמח אם היה לי משקף חדש ובוהק, לא, אני לא אקנה אחד בשביל נסיעה חד פעמית לירושלים בגשם... בין כה וכה אני מחכה שהקסדה הזאת תמות בשביל לקנות אחרת. זה לא היה נוח, אבל זה לא היה קריטי, והעברת יד פעם מידי פעם השאירה לי את הכביש נקי. באופן כללי, למעט הדקות בהן היה גשם כבד, ואף כלי תחבורה לא ראה כלום, הייתה לי ראות בסדר גמור. לגבי המהירות, באופן כללי אני משתדל בהחלט להיות מהיר מהתנועה, או לפחות עם פוטנציאל מהירות. גם בנסיעה הזאת הייתי יחסית מהיר מהתנועה - כי, או שהיה פקקים ותנועה עמוסה, או שהכביש היה ריק. כמו שציינתי, הרגע היחיד המפחיד בנסיעה היה דווקא בגלל רוח צד מאוד חזקה, ושם באמת נאלצתי לרדת למהירות מאוד נמוכה, אבל הייתי בנתיב הימני של כביש דו-מסלולי, והכביש כמעט היה ריק לגמרי. בכל מקרה, תודה על הטיפים, ואקח אותם לתשמות ליבי עם ההסתייגויות שצויינו פה. ובלי קשר, סתם כתבתי בשביל הכיף והתובנה, זה לא היה ממש מבחן דרכים, לא לביסלי לא לציוד ולא ל-443...
 

בימר

New member
אתה בסדר, והסיפור היה נחמד, אבל...

א. שקול להחליף משקף. ב. אנחנו ננצל את הודעתך לשרשור בענייני "מהירות ביחס לתנועה". אל תכעס - זו תרומתך לבטיחות הרוכבים
 
למעלה