זמן הנסיעה מקצה לקצה בקו מספר 3 של המטרונית

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
לא רק אתה, מיכאל לא דוגל בכך

וזה בדיוק למה אני כבר לא דוגל בפרוייקטים האלו
BRT פשוט לא קיים במדינת ישראל. רכבת קלה זה מעולה וזה הוכיח את עצמו, אבל BRT - לא עובד כאן.
לא רק אתה, מיכאל לא דוגל בכך
גם ראשי עיריות הרצליה, רעננה וכפר סבא מתנגדים לפרויקט ה-BRT.
בין היתר עלות הפרויקט גבוהה מאוד ולצד זה משך העבודות צפוי להיות ארוך. אחד מיתרונות ה-BRT על הרכבת הקלה הוא עלות נמוכה יותר ומשך ביצוע קצר יותר של הפרויקט.
בפרויקט בשרון (וכנראה גם בפרויקטים אחרים בישראל), כאמור לא כך המצב.
לכן רב הפרויקט נעצר.
 
אתה סבור שאם וכאשר יחליטו שהקו הורוד יהיה

לא רק אתה, מיכאל לא דוגל בכך
גם ראשי עיריות הרצליה, רעננה וכפר סבא מתנגדים לפרויקט ה-BRT.
בין היתר עלות הפרויקט גבוהה מאוד ולצד זה משך העבודות צפוי להיות ארוך. אחד מיתרונות ה-BRT על הרכבת הקלה הוא עלות נמוכה יותר ומשך ביצוע קצר יותר של הפרויקט.
בפרויקט בשרון (וכנראה גם בפרויקטים אחרים בישראל), כאמור לא כך המצב.
לכן רב הפרויקט נעצר.
אתה סבור שאם וכאשר יחליטו שהקו הורוד יהיה
רק"ל אז הוא יתקדם מהר יותר?
ממש לא.
הפרויקט נעצר כי הגוף שאחראי עליו הוא גוף כושל שלא מצליח לקדם שום פרויקט משום סוג שהוא, לא בגלל סוג הפרויקט.
יו"ר נת"ע, אלכס ויזניצ'ר, כבר דיבר על כך שהקו הורוד מתקרב לקיבולת שתצריך רק"ל ובקצב שנת"ע "עובדת" עוד נגיע למצב שכל הקווים המתוכננים כעת יצטרכו להיות לא רק רק"ל אלא רכבת תחתית כבדה.
הבעיה המרכזית בפרויקט העל של מערכת המתע"ן בגוש-דן היא שהגוף האמון על תכנון וביצוע הפרויקט פשוט לא יודע כיצד לעשות זאת.
זו אשליה לחשוב שפרויקט רק"ל יתקדם מהר וטוב יותר מפרויקט BRT.
 

אורי404

New member
זה לא האם "אורי סבור", אלא ראשי הערים ותושבים

אתה סבור שאם וכאשר יחליטו שהקו הורוד יהיה
רק"ל אז הוא יתקדם מהר יותר?
ממש לא.
הפרויקט נעצר כי הגוף שאחראי עליו הוא גוף כושל שלא מצליח לקדם שום פרויקט משום סוג שהוא, לא בגלל סוג הפרויקט.
יו"ר נת"ע, אלכס ויזניצ'ר, כבר דיבר על כך שהקו הורוד מתקרב לקיבולת שתצריך רק"ל ובקצב שנת"ע "עובדת" עוד נגיע למצב שכל הקווים המתוכננים כעת יצטרכו להיות לא רק רק"ל אלא רכבת תחתית כבדה.
הבעיה המרכזית בפרויקט העל של מערכת המתע"ן בגוש-דן היא שהגוף האמון על תכנון וביצוע הפרויקט פשוט לא יודע כיצד לעשות זאת.
זו אשליה לחשוב שפרויקט רק"ל יתקדם מהר וטוב יותר מפרויקט BRT.
זה לא האם "אורי סבור", אלא ראשי הערים ותושבים
ראשי הערים אמרו, שמשך העבודות והעלות הגבוהה של הפרויקט, לצד התועלת העתידית, אלה דברים, שיש לבחון מחדש.
גם לפי דו"ח מבקר המדינה היו ליקויים שונים בתכנון פרויקט הBRT. ככל הזכור לי, זה כלל גם חריגה בתקציב.
אני לא בטוח, לגמרי האם זה רק באשמת נת"ע, בכך שפרויקטים שונים, נתקעים או שמעורבים גורמים אחרים. אבל בשורה התחתונה המצב רחוק מלהיות אידאלי.
לגבי השוואת פרויקט BRT מול רכבת קלה - יש אולי השערות מה יהיה מהיר יותר. אבל גם עליהן לא הייתי מסתמך. כפי שכבר ראינו, יש פרויקטים שונים מורכבים, שהתנהלו בפרק זמן מהיר יותר, מאשר דברים בסיסיים יותר. כאן הגורמים המכריעים הם הביורוקרטיה ומידת הרצון של הגורמים השונים.
למשל יש אוטובוסים מפרקיים מיוחדים (אני מתכוון לצבועים בצבע אפור, שזהים למה שפועלים ב"מטרונית" בחיפה). הם אמורים לפעול בקו האדום. הם מוכנים מזמן, אך לא פועלים בשירות בגלל סחבות שונות.
ניתן לראות את זה בפרויקט "רכבת כבדה" - הכפלת פתח תקווה-תל אביב, שארכה זמן רב, על-אף שמדובר באזור, שאינו כל כך מורכב.
 
האוטובבוסים הללו לא פועלים בגלל נת"ע

זה לא האם "אורי סבור", אלא ראשי הערים ותושבים
ראשי הערים אמרו, שמשך העבודות והעלות הגבוהה של הפרויקט, לצד התועלת העתידית, אלה דברים, שיש לבחון מחדש.
גם לפי דו"ח מבקר המדינה היו ליקויים שונים בתכנון פרויקט הBRT. ככל הזכור לי, זה כלל גם חריגה בתקציב.
אני לא בטוח, לגמרי האם זה רק באשמת נת"ע, בכך שפרויקטים שונים, נתקעים או שמעורבים גורמים אחרים. אבל בשורה התחתונה המצב רחוק מלהיות אידאלי.
לגבי השוואת פרויקט BRT מול רכבת קלה - יש אולי השערות מה יהיה מהיר יותר. אבל גם עליהן לא הייתי מסתמך. כפי שכבר ראינו, יש פרויקטים שונים מורכבים, שהתנהלו בפרק זמן מהיר יותר, מאשר דברים בסיסיים יותר. כאן הגורמים המכריעים הם הביורוקרטיה ומידת הרצון של הגורמים השונים.
למשל יש אוטובוסים מפרקיים מיוחדים (אני מתכוון לצבועים בצבע אפור, שזהים למה שפועלים ב"מטרונית" בחיפה). הם אמורים לפעול בקו האדום. הם מוכנים מזמן, אך לא פועלים בשירות בגלל סחבות שונות.
ניתן לראות את זה בפרויקט "רכבת כבדה" - הכפלת פתח תקווה-תל אביב, שארכה זמן רב, על-אף שמדובר באזור, שאינו כל כך מורכב.
האוטובבוסים הללו לא פועלים בגלל נת"ע
נת"ע הייתה צריכה להקים את התשתית לקו האדום המקדים שלו האוטובוסים הללו יועדו והיא נכשלה בכך.
נת"ע היא גם הגוף האחראי להקמת הקו הורוד, הן בתצורת BRT והן בתצורת רק"ל.
איך שלא מסובבים את זה - במה שקשור לפרויקטי המתע"ן בגוש-דן הכל קשור לנת"ע.
 
:- D

לא הבטיחו כאן שהמטרונית היא BRT?
יש רק בעיה אחת קטנה - האות R פירושה rapid, והמטרונית היא הכל חוץ ממהירה.

אז רק"ל אין, BRT אין. מה נשאר? מת"צ רגיל עם אוטובוס מפרקי רגיל שזוחל כמו צב ועוצר בכל רמזור (ומסתבר שגם לזמן ארוך מהרגיל במקום להיפך).

העיקר שיונה יהב ימשיך לספר לוועדת ביקורת המדינה על הפרוייקט המוצלח והמתקדם שהוא בנה בחיפה.
:- D
יונה יהב והשר כץ באותה צלחת. באמת הגיע הזמן להשליך את שנייהם הביתה לפנסייה מוקטנת של עובד מדינה רגיל ולא יותר. החיפאים אכלו אותה. נקוה שבבחירות הבאות יחליפו את הוגה רעיון הזחלית האיטית. זה מטורף: לוקח לזחלית שעתיים מצד לצד?! בזמן הזה אני מגיע מירושלים לעכו ! ממש טימטום !!!
 
אנשים מדברים על BRT

:- D
יונה יהב והשר כץ באותה צלחת. באמת הגיע הזמן להשליך את שנייהם הביתה לפנסייה מוקטנת של עובד מדינה רגיל ולא יותר. החיפאים אכלו אותה. נקוה שבבחירות הבאות יחליפו את הוגה רעיון הזחלית האיטית. זה מטורף: לוקח לזחלית שעתיים מצד לצד?! בזמן הזה אני מגיע מירושלים לעכו ! ממש טימטום !!!
אנשים מדברים על BRT
בלי לדעת בכלל מה פירוש ראשי התיבות.

מספרים לנו שהמטרונית היא הדבר הכי קרוב לBRT בארץ. נגד מי זה מתחרה בדיוק? האוטובוסים במת"צ של פ"ת נוסעים (נסעו?) הרבה יותר מהר.
 
חה-חה-חה ! אתה מדבר על "אנשים-בדיחות" ו-

אנשים מדברים על BRT
בלי לדעת בכלל מה פירוש ראשי התיבות.

מספרים לנו שהמטרונית היא הדבר הכי קרוב לBRT בארץ. נגד מי זה מתחרה בדיוק? האוטובוסים במת"צ של פ"ת נוסעים (נסעו?) הרבה יותר מהר.
חה-חה-חה ! אתה מדבר על "אנשים-בדיחות" ו-
ושנינו מכירים היטב כמה כאלה בתפקידים מאוד בכירים...

העיקר שהם נבחרי ציבור....איזה ציבור בחר בהם? אסירים בכלא בטחוני???
 

droriko

New member
המת"צ של פתח תקווה הוא על הפנים

אנשים מדברים על BRT
בלי לדעת בכלל מה פירוש ראשי התיבות.

מספרים לנו שהמטרונית היא הדבר הכי קרוב לBRT בארץ. נגד מי זה מתחרה בדיוק? האוטובוסים במת"צ של פ"ת נוסעים (נסעו?) הרבה יותר מהר.
המת"צ של פתח תקווה הוא על הפנים
אבל אפילו הוא עדיף על המטרענית
 

אורי404

New member
הוא גם טוב לחניית האוטובוסים

איזה חלק מהמת"צ?
יש חלק במת"צ שהמהירות בו פנטסטית - מהירות האוויר שעובר בו...
הוא גם טוב לחניית האוטובוסים
חנו שם (ואולי עדיין. הפעם האחרונה שלי באזור הייתה לפני חודשיים) אוטובוסים של הסעות פרטיות.
 
בתחילת ימיה של הרק"ל בירושלים היו שקראו לה

המת"צ של פתח תקווה הוא על הפנים
אבל אפילו הוא עדיף על המטרענית
בתחילת ימיה של הרק"ל בירושלים היו שקראו לה
רכבת קללה.
האם היום הרק"ל בירושלים היא רכבת קללה?
האם כאשר נסעו במסלולי המטרונית אוטובוסים רגילים המת"צ בפתח תקוה היה עדיף עליהם?
בוא נראה מה יהיה עם המטרונית בעוד שנה-שנתיים ומה יהיה עם המת"צ (או חצי המת"צ) בפתח תקוה בעוד שנתיים.
אני לא הייתי מהמר על נצחון של פתח תקוה.
 
לאנשים גם קשה להתרגל למערכת חדשה.

בתחילת ימיה של הרק"ל בירושלים היו שקראו לה
רכבת קללה.
האם היום הרק"ל בירושלים היא רכבת קללה?
האם כאשר נסעו במסלולי המטרונית אוטובוסים רגילים המת"צ בפתח תקוה היה עדיף עליהם?
בוא נראה מה יהיה עם המטרונית בעוד שנה-שנתיים ומה יהיה עם המת"צ (או חצי המת"צ) בפתח תקוה בעוד שנתיים.
אני לא הייתי מהמר על נצחון של פתח תקוה.
לאנשים גם קשה להתרגל למערכת חדשה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה