זמן הנסיעה מקצה לקצה בקו מספר 3 של המטרונית

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
הגזמת

כי אי אפשר למנוע תעבורה של כלי רכב פרטיים
בציר כה מרכזי ובנוי. זה פשוט לא מעשי. אנשים גרים שם, לאנשים יש שם עסקים, אנשים עובדים שם. יש שם משרדים המשרתים הרבה מאוד אנשים.
בחיפה לא ביטלו את מעבר כלי הרכב הפרטיים בצ'ק פוסט, אלא סללו למטרונית נתיב עוקף צ'ק פוסט.
החלום הורוד שלך להעלים מהכבישים את כל הרכב הפרטיים פשוט לא מעשי.
הגזמת
לא אמרתי שצריך להעלים את כל כלי הרכב,חס וחלילה. אבל בצירים הראשיים כן. אבל יש משהו במה שאתה אומר.
 

droriko

New member
גם לא בכל הצירים הראשיים צריך להעלים מכוניות

הגזמת
לא אמרתי שצריך להעלים את כל כלי הרכב,חס וחלילה. אבל בצירים הראשיים כן. אבל יש משהו במה שאתה אומר.
גם לא בכל הצירים הראשיים צריך להעלים מכוניות
באבא הלל הצעתי לנת"ץ את הנתיב הימני,לא את כל הרחוב
 

droriko

New member
וזה שצריך לעשות קוים מהירים מפתח תקווה

כאשר יתחילו לחפור בז'בוטינסקי אתה עוד תראה
כיצד התחבורה הציבורית והתחבורה בכלל בציר הזה תקרוס.
הרכבת הקלה בירושלים היא כולה עילית.
בציר ז'בוטינסקי-דרך בגין-רחוב אילת מקרית אריה ועד מנשיה הולכים לבצע חפירות לצורך בנית התחנות של הרכבת הקלה התחתית. בזמן החפירות הללו גם כלי הרכב הפרטיים וגם האוטובוסים בעשרות הקווים שנוסעים בציר הזה פשוט הולכים להיתקע.
הקו האדום המקדים היה חלק מתוכנית לצמצום מספר כלי הרכב שנוסעים לאורך הציר הזה בזמן העבודות על התחנות של הרק"ל, אבל נת"ע נכשלה בביצוע תוכנית זו.
בינתיים אין קווים תחליפיים בציר אם המשובות אבא הלל, אין קווים תחליפייים בציר אלוף שדה, אין קישור בין פתח תקוה לתחנות הרכבת שלה ולכן גם הרכבת הכבדה אינה תחליף ואין קו אדום מקדים.
מה שיהיה זה פקק אחד גדול ועומד בנתיב אחד או שניים שיישארו פנויים הן לכלי הרכב הפרטיים בז'בוטינסקי והן לכל קווי האוטובוס הנוסעים שם.
כשזה יקרה אתה תבין מדוע הקו האדום המקדים היה כה חשוב.
וזה שצריך לעשות קוים מהירים מפתח תקווה
דרך אבא הלל זה הכרחי גם בלי קשר לרק"ל. או לכל היותר שיעשו תחבורה ציבורית טובה לרכבת קריית אריה.
 

droriko

New member
אבל יש משהו שלא הבנתי

כאשר יתחילו לחפור בז'בוטינסקי אתה עוד תראה
כיצד התחבורה הציבורית והתחבורה בכלל בציר הזה תקרוס.
הרכבת הקלה בירושלים היא כולה עילית.
בציר ז'בוטינסקי-דרך בגין-רחוב אילת מקרית אריה ועד מנשיה הולכים לבצע חפירות לצורך בנית התחנות של הרכבת הקלה התחתית. בזמן החפירות הללו גם כלי הרכב הפרטיים וגם האוטובוסים בעשרות הקווים שנוסעים בציר הזה פשוט הולכים להיתקע.
הקו האדום המקדים היה חלק מתוכנית לצמצום מספר כלי הרכב שנוסעים לאורך הציר הזה בזמן העבודות על התחנות של הרק"ל, אבל נת"ע נכשלה בביצוע תוכנית זו.
בינתיים אין קווים תחליפיים בציר אם המשובות אבא הלל, אין קווים תחליפייים בציר אלוף שדה, אין קישור בין פתח תקוה לתחנות הרכבת שלה ולכן גם הרכבת הכבדה אינה תחליף ואין קו אדום מקדים.
מה שיהיה זה פקק אחד גדול ועומד בנתיב אחד או שניים שיישארו פנויים הן לכלי הרכב הפרטיים בז'בוטינסקי והן לכל קווי האוטובוס הנוסעים שם.
כשזה יקרה אתה תבין מדוע הקו האדום המקדים היה כה חשוב.
אבל יש משהו שלא הבנתי
אוקי אז אתה מציע שעד שיהיה רקל יעשו מת"צ עם אורבנית. למה לא לעשות מת"צ עם קוים רגילים?
 
מת"צ לא יעשו בכל מקרה

אבל יש משהו שלא הבנתי
אוקי אז אתה מציע שעד שיהיה רקל יעשו מת"צ עם אורבנית. למה לא לעשות מת"צ עם קוים רגילים?
מת"צ לא יעשו בכל מקרה
אין שם מקום למת"צ.
כמות האוטובוסים עם הקווים הרגילים הרבה יותר גדולה.
צריך לצמצם את מספר האוטובוסים שנוסעים בז'בוטינסקי ולכן צריך קו רב-קיבולת שיחליף מספר קווים עם אוטובוסים שנוסעים במקביל וממלאים את הציר.
אם תבחן את ההודעות שלי בהקשר הזה אתה תראה שבאופן עקבי אני כותב על צמצום מספר הקווים בציר הזה.
יש קווים שפשוט לא צריכים ליסוע שם גם בלי קשר - כמו 921, 841, 561, 571, 641, חלק מקווי אפיקים לשומרון, 251 של דן ועוד.
יש קווים שצריכים לעבור לצירים אחרים ויש קווים שצריכים להתאחד לקו אחד רב-קיבולת - הקו האדום המקדים.
הקו הזה היה צריך להיות משולב עם אמצעים שיעודדו וייעלו את השימוש בו - רכישת ותיקוף כרטיסים (או לפחות רכישה) מחוץ לאוטובוס, עדיפות ברמזורים (יש אמצעים טכנולוגיים שיכולים לאפשר זאת גם ללא מת"צ), קווי הזנה.
אבל כאמור, הגוף שהיה אמור לדאוג לביצוע נכשל.
הזחיחות של משרד התחבורה ושל נתע שמדברים ומדברים אבל לא עושים בשטח שום דבר על מנת להתכונן למציאות הזו מהווה סימן רע גם לגבי העתיד של הקו האדום הרק"לי שממשיכים לפמפם כל העת שבשנת 2021 הוא יתחיל לפעול. 2021 זה עוד 7 שנים. מניסיון בישראל, משך העבודות (האמיתיות, לא עבודות ההכנה שגם הן נמשכות כבר כעשור) לא יהיה פחות מעשר שנים ולא עושים בינתיים בשטח כלום על מנת להתכונן לתקופות העבודות הזו.
יהיו אנשים שיאמרו שנקודת האל-חזור של הקו האדום הרק"לי כבר עברה מזמן, אבל הביצועים של נת"ע ומשרד התחבורה עד עתה מעוררים בי ספקות גם לגבי היכולת שלהם לבצע את הפרויקט הרק"לי. והזחיחות שלהם גורמת לי לחשוב שלא רק ב-2021 לא יהיה קו אדום, אלא גם ב-2031 לא יהיה.
חובת ההוכחה שאני טועה בתחושותיי - על נת"ע ועל משרד התחבורה.
 

droriko

New member
אם אני מבין אותך

מת"צ לא יעשו בכל מקרה
אין שם מקום למת"צ.
כמות האוטובוסים עם הקווים הרגילים הרבה יותר גדולה.
צריך לצמצם את מספר האוטובוסים שנוסעים בז'בוטינסקי ולכן צריך קו רב-קיבולת שיחליף מספר קווים עם אוטובוסים שנוסעים במקביל וממלאים את הציר.
אם תבחן את ההודעות שלי בהקשר הזה אתה תראה שבאופן עקבי אני כותב על צמצום מספר הקווים בציר הזה.
יש קווים שפשוט לא צריכים ליסוע שם גם בלי קשר - כמו 921, 841, 561, 571, 641, חלק מקווי אפיקים לשומרון, 251 של דן ועוד.
יש קווים שצריכים לעבור לצירים אחרים ויש קווים שצריכים להתאחד לקו אחד רב-קיבולת - הקו האדום המקדים.
הקו הזה היה צריך להיות משולב עם אמצעים שיעודדו וייעלו את השימוש בו - רכישת ותיקוף כרטיסים (או לפחות רכישה) מחוץ לאוטובוס, עדיפות ברמזורים (יש אמצעים טכנולוגיים שיכולים לאפשר זאת גם ללא מת"צ), קווי הזנה.
אבל כאמור, הגוף שהיה אמור לדאוג לביצוע נכשל.
הזחיחות של משרד התחבורה ושל נתע שמדברים ומדברים אבל לא עושים בשטח שום דבר על מנת להתכונן למציאות הזו מהווה סימן רע גם לגבי העתיד של הקו האדום הרק"לי שממשיכים לפמפם כל העת שבשנת 2021 הוא יתחיל לפעול. 2021 זה עוד 7 שנים. מניסיון בישראל, משך העבודות (האמיתיות, לא עבודות ההכנה שגם הן נמשכות כבר כעשור) לא יהיה פחות מעשר שנים ולא עושים בינתיים בשטח כלום על מנת להתכונן לתקופות העבודות הזו.
יהיו אנשים שיאמרו שנקודת האל-חזור של הקו האדום הרק"לי כבר עברה מזמן, אבל הביצועים של נת"ע ומשרד התחבורה עד עתה מעוררים בי ספקות גם לגבי היכולת שלהם לבצע את הפרויקט הרק"לי. והזחיחות שלהם גורמת לי לחשוב שלא רק ב-2021 לא יהיה קו אדום, אלא גם ב-2031 לא יהיה.
חובת ההוכחה שאני טועה בתחושותיי - על נת"ע ועל משרד התחבורה.
אם אני מבין אותך
אתה רוצה שהאורבנית תשרת את כל מי שצריך ל/מז'בוטינסקי. ומי שצריך נניח לתוך תל אביב או לעזריאלי שיסע עם הקוים "העוקפים" דרך אם המושבות.

עכשיו 68/69/70 לא יכולים להמשיך לאם המושבות אז האורבנית תצתרך להחליף אותם.בנוסף היא גם תצתרך להחליף את 567. היא גם תצתרך היא תצתרך גם להחליף את כל הנוסעים של קוי פתח תקווה שנוסעים לז'בוטינסקי(כולל נוסעים שגרים על ז'בוטינסקי עצמו ונוסעים בקוים האלה). למרות הפיצול מדובר עדיין בכמות גדולה מאד. אני לא רואה איך מפרקית שתעבוד בתדירות של 3-4 דקות תצליח לעמוד בעומס.
 
לא. קודם כל אם המשובות אינו התחליף היחיד

אם אני מבין אותך
אתה רוצה שהאורבנית תשרת את כל מי שצריך ל/מז'בוטינסקי. ומי שצריך נניח לתוך תל אביב או לעזריאלי שיסע עם הקוים "העוקפים" דרך אם המושבות.

עכשיו 68/69/70 לא יכולים להמשיך לאם המושבות אז האורבנית תצתרך להחליף אותם.בנוסף היא גם תצתרך להחליף את 567. היא גם תצתרך היא תצתרך גם להחליף את כל הנוסעים של קוי פתח תקווה שנוסעים לז'בוטינסקי(כולל נוסעים שגרים על ז'בוטינסקי עצמו ונוסעים בקוים האלה). למרות הפיצול מדובר עדיין בכמות גדולה מאד. אני לא רואה איך מפרקית שתעבוד בתדירות של 3-4 דקות תצליח לעמוד בעומס.
לא. קודם כל אם המשובות אינו התחליף היחיד
שכחת את אלוף שדה.
לקווים כמו 68/69/70 אם המושבות לא רלוונטי, אבל אלוף שדה כן.
אני גם לא התכוונתי שהקו האדום המקדים יהיה הקו היחיד שיסע בז'בוטינסקי. 567 למשל זו דוגמה לקו שכן צריך להמשיך ליסוע בז'בוטינסקי ואף יש תוכנית (עוד אחת מהתוכניות הרבות של נת"ע ונתיבי איילון...) להחליף את 567 בקו רב-קיבולת ואז הקו הזה יוכל להוות תגבור לקו האדום המקדים ממחלף גהה ומערבה.
ברור גם שחלק מקווי בני ברק ורמת גן ימשיכו ליסוע בז'בוטינסקי, אבל אין סיבה שהקו האדום המקדים, אם יופעל כפי שצריך לא יהווה תחליף ל50, 51, 82, 150, 251, 40, 68, 69, 70, 641 (שצריך להגיע רק עד ת"מ פ"ת), 561, 571.
350 צריך ליסוע דרך אלוף שדה.
38 צריך ליסוע דרך אבא הלל.
מתל השומר וקרית אונו לתל אביב צריכים להיות קווים מהירים דרך אלוף שדה.
באלוף שדה צריך לעשות נת"צ ושם יש מקום לעשות זאת. דבר נוסף שצריך לעשות באלוף שדה וגם הוא תקוע, זה שיקוע של צמתים מרכזיים (כמו הצומת עם דרך רבין בר"ג-גבעתיים).
כל הדברים הללו כבר היו צריכים לעבוד.
אבל פשוט לא יודעים כיצד לקדם ולבצע אותם.
חלק מזה אגב נובע מסכסוכים אישיים בין שר התחבורה לראש עיריית תל אביב שבעקבותיו שר התחבורה החליט לייבש את חברת נתיבי איילון שהיא חברה משותפת למדינה ולעיריית ת"א והייתה במקור אמונה על הפרויקטים הללו. (נת"ע היא חברה ממשלתית בבעלות מלאה של המדינה)
אפשר לכתוב ספר עב קרס על מחדלי התחבורה בגוש דן.
ואין שום סימן רציני שהמצב הולך להשתנות.
 
תיקון: קרס=כרס

לא. קודם כל אם המשובות אינו התחליף היחיד
שכחת את אלוף שדה.
לקווים כמו 68/69/70 אם המושבות לא רלוונטי, אבל אלוף שדה כן.
אני גם לא התכוונתי שהקו האדום המקדים יהיה הקו היחיד שיסע בז'בוטינסקי. 567 למשל זו דוגמה לקו שכן צריך להמשיך ליסוע בז'בוטינסקי ואף יש תוכנית (עוד אחת מהתוכניות הרבות של נת"ע ונתיבי איילון...) להחליף את 567 בקו רב-קיבולת ואז הקו הזה יוכל להוות תגבור לקו האדום המקדים ממחלף גהה ומערבה.
ברור גם שחלק מקווי בני ברק ורמת גן ימשיכו ליסוע בז'בוטינסקי, אבל אין סיבה שהקו האדום המקדים, אם יופעל כפי שצריך לא יהווה תחליף ל50, 51, 82, 150, 251, 40, 68, 69, 70, 641 (שצריך להגיע רק עד ת"מ פ"ת), 561, 571.
350 צריך ליסוע דרך אלוף שדה.
38 צריך ליסוע דרך אבא הלל.
מתל השומר וקרית אונו לתל אביב צריכים להיות קווים מהירים דרך אלוף שדה.
באלוף שדה צריך לעשות נת"צ ושם יש מקום לעשות זאת. דבר נוסף שצריך לעשות באלוף שדה וגם הוא תקוע, זה שיקוע של צמתים מרכזיים (כמו הצומת עם דרך רבין בר"ג-גבעתיים).
כל הדברים הללו כבר היו צריכים לעבוד.
אבל פשוט לא יודעים כיצד לקדם ולבצע אותם.
חלק מזה אגב נובע מסכסוכים אישיים בין שר התחבורה לראש עיריית תל אביב שבעקבותיו שר התחבורה החליט לייבש את חברת נתיבי איילון שהיא חברה משותפת למדינה ולעיריית ת"א והייתה במקור אמונה על הפרויקטים הללו. (נת"ע היא חברה ממשלתית בבעלות מלאה של המדינה)
אפשר לכתוב ספר עב קרס על מחדלי התחבורה בגוש דן.
ואין שום סימן רציני שהמצב הולך להשתנות.
תיקון: קרס=כרס
 

droriko

New member
אני לא מבין בכלל למה עיריית תל אביב לוקחת 50%

לא. קודם כל אם המשובות אינו התחליף היחיד
שכחת את אלוף שדה.
לקווים כמו 68/69/70 אם המושבות לא רלוונטי, אבל אלוף שדה כן.
אני גם לא התכוונתי שהקו האדום המקדים יהיה הקו היחיד שיסע בז'בוטינסקי. 567 למשל זו דוגמה לקו שכן צריך להמשיך ליסוע בז'בוטינסקי ואף יש תוכנית (עוד אחת מהתוכניות הרבות של נת"ע ונתיבי איילון...) להחליף את 567 בקו רב-קיבולת ואז הקו הזה יוכל להוות תגבור לקו האדום המקדים ממחלף גהה ומערבה.
ברור גם שחלק מקווי בני ברק ורמת גן ימשיכו ליסוע בז'בוטינסקי, אבל אין סיבה שהקו האדום המקדים, אם יופעל כפי שצריך לא יהווה תחליף ל50, 51, 82, 150, 251, 40, 68, 69, 70, 641 (שצריך להגיע רק עד ת"מ פ"ת), 561, 571.
350 צריך ליסוע דרך אלוף שדה.
38 צריך ליסוע דרך אבא הלל.
מתל השומר וקרית אונו לתל אביב צריכים להיות קווים מהירים דרך אלוף שדה.
באלוף שדה צריך לעשות נת"צ ושם יש מקום לעשות זאת. דבר נוסף שצריך לעשות באלוף שדה וגם הוא תקוע, זה שיקוע של צמתים מרכזיים (כמו הצומת עם דרך רבין בר"ג-גבעתיים).
כל הדברים הללו כבר היו צריכים לעבוד.
אבל פשוט לא יודעים כיצד לקדם ולבצע אותם.
חלק מזה אגב נובע מסכסוכים אישיים בין שר התחבורה לראש עיריית תל אביב שבעקבותיו שר התחבורה החליט לייבש את חברת נתיבי איילון שהיא חברה משותפת למדינה ולעיריית ת"א והייתה במקור אמונה על הפרויקטים הללו. (נת"ע היא חברה ממשלתית בבעלות מלאה של המדינה)
אפשר לכתוב ספר עב קרס על מחדלי התחבורה בגוש דן.
ואין שום סימן רציני שהמצב הולך להשתנות.
אני לא מבין בכלל למה עיריית תל אביב לוקחת 50%
הסמכות מלכתחילה היתה צריכה להיות אך ורק של משרד התחבורה. לעיריית תל אביב מן הסתם יש אינטרס צר משלה והיא לא מסתכלת על כל התמונה. מה שנוצר זאת רפורמה כושלת ושני צדדים שמאשימים אחד את השני בה.
 

amit1270

New member
חברת נתיבי איילון הוקמה לפני 50 שנה

אני לא מבין בכלל למה עיריית תל אביב לוקחת 50%
הסמכות מלכתחילה היתה צריכה להיות אך ורק של משרד התחבורה. לעיריית תל אביב מן הסתם יש אינטרס צר משלה והיא לא מסתכלת על כל התמונה. מה שנוצר זאת רפורמה כושלת ושני צדדים שמאשימים אחד את השני בה.
חברת נתיבי איילון הוקמה לפני 50 שנה
יחסי הכוחות היו אז שונים...
 

droriko

New member
בסדר,

חברת נתיבי איילון הוקמה לפני 50 שנה
יחסי הכוחות היו אז שונים...
בסדר,
אז ישראל כץ לא היה צריך לתת לה לנהל את הרפורמה,ועוד אחר כך לאשר אותה. רק אחרי הרפורמה הוא פתאום שם לב עם מי הוא הלך לישון בלילה.
 

amit1270

New member
יכול להיות שזה היה במטרה להכשיל אותם...

בסדר,
אז ישראל כץ לא היה צריך לתת לה לנהל את הרפורמה,ועוד אחר כך לאשר אותה. רק אחרי הרפורמה הוא פתאום שם לב עם מי הוא הלך לישון בלילה.
יכול להיות שזה היה במטרה להכשיל אותם...
 

droriko

New member
ואם עץ ידע שהרפורמה מועדת לכישלון

יכול להיות שזה היה במטרה להכשיל אותם...
ואם עץ ידע שהרפורמה מועדת לכישלון
למה ביום של היציאה שלה הוא אמר בתקשורת שאנשים עוד יצדיעו לו עליה. מה לא היה אכפת לו שזה יוציא אותו אידיוט?
 
בינתיים ברקורד של חברת נתיבי איילון יש עשרות

בסדר,
אז ישראל כץ לא היה צריך לתת לה לנהל את הרפורמה,ועוד אחר כך לאשר אותה. רק אחרי הרפורמה הוא פתאום שם לב עם מי הוא הלך לישון בלילה.
בינתיים ברקורד של חברת נתיבי איילון יש עשרות
פרויקטים שהושלמו, כולל פרויקט כביש נתיבי איילון שהיום נראה כמובן מאליו וכאילו תמיד היה קיים. זה פרויקט של חברת נתיבי איילון.
אילו פרויקטים בדיוק יש ברקורד של היורשת (נת"ע)?
אפילו פרויקט אחד שלה לא קרוב אפילו להשלמה.
תתי-פרויקטים שנת"ע אחראית עליהם במסגרת פרויקט הקו האדום וכבר הושלמו, כמו המעבר התת-קרקעי והמסוף שנקרא מתח"מ (מרכז תחבורתי משולב...) ליד בלינסון עומדים כאבן שאין לה הופכין.
זה הרקורד של נת"ע.
אז נכון להיום - אני מעדיף את נתיבי איילון הממשלתית-עירונית עשרות מונים על נת"ע הממשלתית.
 

droriko

New member
עם כל הכבוד ידידי

בינתיים ברקורד של חברת נתיבי איילון יש עשרות
פרויקטים שהושלמו, כולל פרויקט כביש נתיבי איילון שהיום נראה כמובן מאליו וכאילו תמיד היה קיים. זה פרויקט של חברת נתיבי איילון.
אילו פרויקטים בדיוק יש ברקורד של היורשת (נת"ע)?
אפילו פרויקט אחד שלה לא קרוב אפילו להשלמה.
תתי-פרויקטים שנת"ע אחראית עליהם במסגרת פרויקט הקו האדום וכבר הושלמו, כמו המעבר התת-קרקעי והמסוף שנקרא מתח"מ (מרכז תחבורתי משולב...) ליד בלינסון עומדים כאבן שאין לה הופכין.
זה הרקורד של נת"ע.
אז נכון להיום - אני מעדיף את נתיבי איילון הממשלתית-עירונית עשרות מונים על נת"ע הממשלתית.
עם כל הכבוד ידידי
לתכנן קוים זה יותר מסובך מלסלול איזה כביש. הפרוייקט הזה היה גדול עליה.
 
יותר מסובך? ממש לא, הכל עניין של ידע ונסיון

עם כל הכבוד ידידי
לתכנן קוים זה יותר מסובך מלסלול איזה כביש. הפרוייקט הזה היה גדול עליה.
יותר מסובך? ממש לא, הכל עניין של ידע ונסיון
כולל נסיון בהתמודדות עם לחצים שונים ומשונים.
נתיבי איילון (כביש 20) זה לא איזה כביש...זה פרויקט מורכב מאוד בתוואי של נחל, עם אדמה בוצית, עם תכנון משולב של כביש ומסילת ברזל, במרקם עירוני צפוף.
עם כל הכבוד, לתכנן קו אוטובוס מעתידים לרידינג או מרידינג לכרמלית לא מתקרב אפילו לרמת הסיבוכיות של כביש כמו נתיבי איילון.
ייתכן שנתיבי איילון לא התאימה להתעסקות עם התחבורה הציבורית, אבל מי כן התאים? נת"ע שלא מסוגלת אפילו להתקין מכשירי כרטוס ולפתוח מסוף תחבורה קטן?
נת"ע קיבלה את מינהלת התחבורה הציבורית מנתיבי איילון, אתה חושב שהיא מתאימה יותר?
לפי הביצועים עד היום, אני בטוח שלא.
 

droriko

New member
תקרא הודעה אחת שלי למטה

יותר מסובך? ממש לא, הכל עניין של ידע ונסיון
כולל נסיון בהתמודדות עם לחצים שונים ומשונים.
נתיבי איילון (כביש 20) זה לא איזה כביש...זה פרויקט מורכב מאוד בתוואי של נחל, עם אדמה בוצית, עם תכנון משולב של כביש ומסילת ברזל, במרקם עירוני צפוף.
עם כל הכבוד, לתכנן קו אוטובוס מעתידים לרידינג או מרידינג לכרמלית לא מתקרב אפילו לרמת הסיבוכיות של כביש כמו נתיבי איילון.
ייתכן שנתיבי איילון לא התאימה להתעסקות עם התחבורה הציבורית, אבל מי כן התאים? נת"ע שלא מסוגלת אפילו להתקין מכשירי כרטוס ולפתוח מסוף תחבורה קטן?
נת"ע קיבלה את מינהלת התחבורה הציבורית מנתיבי איילון, אתה חושב שהיא מתאימה יותר?
לפי הביצועים עד היום, אני בטוח שלא.
תקרא הודעה אחת שלי למטה
מסתבר שכתבנו את אותו הדבר
 

amit1270

New member
נת"ע אכן חברה כושלת, אבל ההיגיון אומר

יותר מסובך? ממש לא, הכל עניין של ידע ונסיון
כולל נסיון בהתמודדות עם לחצים שונים ומשונים.
נתיבי איילון (כביש 20) זה לא איזה כביש...זה פרויקט מורכב מאוד בתוואי של נחל, עם אדמה בוצית, עם תכנון משולב של כביש ומסילת ברזל, במרקם עירוני צפוף.
עם כל הכבוד, לתכנן קו אוטובוס מעתידים לרידינג או מרידינג לכרמלית לא מתקרב אפילו לרמת הסיבוכיות של כביש כמו נתיבי איילון.
ייתכן שנתיבי איילון לא התאימה להתעסקות עם התחבורה הציבורית, אבל מי כן התאים? נת"ע שלא מסוגלת אפילו להתקין מכשירי כרטוס ולפתוח מסוף תחבורה קטן?
נת"ע קיבלה את מינהלת התחבורה הציבורית מנתיבי איילון, אתה חושב שהיא מתאימה יותר?
לפי הביצועים עד היום, אני בטוח שלא.
נת"ע אכן חברה כושלת, אבל ההיגיון אומר
שתחבורה ציבורית צריכה להיות מתוכננת ע"י חברה שזה ייעודה, בלי קשר להצלחתה בפרויקטים אחרים.
 

droriko

New member
חוץ מזה

עם כל הכבוד ידידי
לתכנן קוים זה יותר מסובך מלסלול איזה כביש. הפרוייקט הזה היה גדול עליה.
חוץ מזה
שלחברה אין שום ניסיון בתכנון קוים(להבדיל נניח מדן ואגד שבשנים עברו לקחו חלק בתכנון הקוים) כל הניסיון שלהם קשור בצורה כזאת או אחרות בתכנון/תחזוק כבישים. אתה לא יכול לתת למישהו שמומחה לתחום מסויים פרוייקט בתחום אחר לגמרי,גם אם הם כביכול נמצאים תחת אותה מטריה. זה כמו שתיתן לפיני גרשון לאמן את מכבי תל אביב בכדורגל
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה