ועוד שאלה בנוגע למטרונית בקריית יםזמן הנסיעה מקצה לקצה בקו מספר 3 של המטרונית
שלום לכולם,
אני רואה באתר משרד התחבורה שהנסיעה בקו מספר 3 של המטרונית אורכת כשעתיים מקצה לקצה. האם זה אכן המצב? זה מלמד על מהירות של כ-8 ק"מ בשעה.
הם לא נוסעים בנתיב המטרונית אלא בכביש הרגיל.ועוד שאלה בנוגע למטרונית בקריית ים
האם הקווים 12 ו-23 שעוברים בשדרות ירושלים נוסעים בנתיבים של המטרונית, או שהם נוסעים בכביש שמיועד לרכבים פרטיים?
ברוב המת"צ - לאהם לא נוסעים בנתיב המטרונית אלא בכביש הרגיל.
למעט הקטע מול סביוני ים ועד מרכזית הקריותהם לא נוסעים בנתיב המטרונית אלא בכביש הרגיל.
וואו, עוד לא תיקנו את זה?!זמן הנסיעה מקצה לקצה בקו מספר 3 של המטרונית
שלום לכולם,
אני רואה באתר משרד התחבורה שהנסיעה בקו מספר 3 של המטרונית אורכת כשעתיים מקצה לקצה. האם זה אכן המצב? זה מלמד על מהירות של כ-8 ק"מ בשעה.
אז כמה זמן אורכת הנסיעה באמת?וואו, עוד לא תיקנו את זה?!
זאת טעות שקיימת שם מתחילת ימי המטרונית. הזמנים בין התחנות בקרית ים מוגזמים. אם תשים לב, הרוב המוחלט של ה"זמן" הזה הוא על הנסיעה בתוך קרית ים, ומקרית חיים עד הדר הערכות הזמן נכונות.
אז זה 16 קמ"ש, טירוף, ממש כמו רכבת תחתית...55-60 דקות
גם ברכבת תחתית המהירות הכוללת לא משהואז זה 16 קמ"ש, טירוף, ממש כמו רכבת תחתית...
מהירות ממוצעת של תחתית היא בסדר גודלגם ברכבת תחתית המהירות הכוללת לא משהו
צריך לרדת לרכבת לחכות לרכבת ולעלות ממנה.
נסיעות כמו תחנה מרכזית ירושלים - מרכז העיר. יהיו סיוט גם אם הנסיעה עצמה תקח 2 דקות.
תודה רבה לכל העונים!זמן הנסיעה מקצה לקצה בקו מספר 3 של המטרונית
שלום לכולם,
אני רואה באתר משרד התחבורה שהנסיעה בקו מספר 3 של המטרונית אורכת כשעתיים מקצה לקצה. האם זה אכן המצב? זה מלמד על מהירות של כ-8 ק"מ בשעה.
לא הבטיחו כאן שהמטרונית היא BRT?זמן הנסיעה מקצה לקצה בקו מספר 3 של המטרונית
שלום לכולם,
אני רואה באתר משרד התחבורה שהנסיעה בקו מספר 3 של המטרונית אורכת כשעתיים מקצה לקצה. האם זה אכן המצב? זה מלמד על מהירות של כ-8 ק"מ בשעה.
לא הבטיחו כאן שהמטרונית היא BRT?
יש רק בעיה אחת קטנה - האות R פירושה rapid, והמטרונית היא הכל חוץ ממהירה.
אז רק"ל אין, BRT אין. מה נשאר? מת"צ רגיל עם אוטובוס מפרקי רגיל שזוחל כמו צב ועוצר בכל רמזור (ומסתבר שגם לזמן ארוך מהרגיל במקום להיפך).
העיקר שיונה יהב ימשיך לספר לוועדת ביקורת המדינה על הפרוייקט המוצלח והמתקדם שהוא בנה בחיפה.
לא הבטיחו כאן שהמטרונית היא BRT?
יש רק בעיה אחת קטנה - האות R פירושה rapid, והמטרונית היא הכל חוץ ממהירה.
אז רק"ל אין, BRT אין. מה נשאר? מת"צ רגיל עם אוטובוס מפרקי רגיל שזוחל כמו צב ועוצר בכל רמזור (ומסתבר שגם לזמן ארוך מהרגיל במקום להיפך).
העיקר שיונה יהב ימשיך לספר לוועדת ביקורת המדינה על הפרוייקט המוצלח והמתקדם שהוא בנה בחיפה.
וזה בדיוק למה אני כבר לא דוגל בפרוייקטים האלולא הבטיחו כאן שהמטרונית היא BRT?
יש רק בעיה אחת קטנה - האות R פירושה rapid, והמטרונית היא הכל חוץ ממהירה.
אז רק"ל אין, BRT אין. מה נשאר? מת"צ רגיל עם אוטובוס מפרקי רגיל שזוחל כמו צב ועוצר בכל רמזור (ומסתבר שגם לזמן ארוך מהרגיל במקום להיפך).
העיקר שיונה יהב ימשיך לספר לוועדת ביקורת המדינה על הפרוייקט המוצלח והמתקדם שהוא בנה בחיפה.
למה רכבת קלה כן וBRT לא?וזה בדיוק למה אני כבר לא דוגל בפרוייקטים האלו
BRT פשוט לא קיים במדינת ישראל. רכבת קלה זה מעולה וזה הוכיח את עצמו, אבל BRT - לא עובד כאן.
ברכבת קלה יש יותר מקום.למה רכבת קלה כן וBRT לא?
מהירות הרק"ל בירושלים לא גבוהה יותר ממהירות המטרונית שצוינה כאן (כ-16 קמ"ש בממוצע מקצה לקצה).
הפתרון לבעיית ההידחסות היא התאמת התדירותברכבת קלה יש יותר מקום.
כל עצירה שלה הופכת להיות יותר מוצדקת כי כמעט בכל תחנה לפחות מישהו אחד עולה או מישהו אחר יורד.
המטרונית שעוצרת בכל תחנה ותחנה שעל הנייר זה כדי שהיא תעמוד בזמנים ולא יווצר טור של מטרוניות, זה פשוט אדיוטי. למה? כי כשמגיעים לתחנה שעמוסה בנוסעים, המטרונית תתעכב שם זמן מה, במיוחד אם אין עוד מקום ואנשים מנסים להידחס...
אבל הדבר הכי חשוב; בעוד הרכבת הקלה עוקפת את התנועה, נוסעת מהר יותר מקווי האוטובוס שהיו לפניה, במיוחד במרכז העיר הפקוק - זה הפך להיות בהחלט מהיר.
הסיבה הנוספת שאני לא מאמין בפרוייקטים האלו כבר היא שכל הרשויות מתהדרות באמצעי תחבורה חדש אבל בפועל מתייחסות אליו כמו לכל אוטובוס אחר. התוצאה: אין עדיפות ברמזורים ויכולים להבטיח את זה עוד הרבה וזה לא באמת יקרה.
רכבת קלה לעומת זאת, זה כבר משהו אחר מבחינת תדמית. זה נוח, לא קופצני, שקט. זה נראה מרשים יותר ובהחלט משקיעים בה מאמצים גדולים יותר כדי שהיא תהיה יעילה.
אני מסכים לגבי הזרוע המבצעת אבל אני לא מסכיםהפתרון לבעיית ההידחסות היא התאמת התדירות
אם התדירות של רכבת קלה לא תתאים לרמת הביקוש, גם אליה יינסו להידחס.
לא קורים מקרים שאפילו ברכבת כבדה אין מקום ומנסים להידחס?
כל הסיבות שאתה נותן לא באמת מצדיקות לפסול BRT ולהעדיף רק"ל בכל מקרה.
הבחירה ביניהן צריכות להיות תלויה בכמות הנוסעים הפוטנציאליים וגם פרויקטים של BRT וגם פרויקטים של רק"ל צריך ליישם בצורה טובה.
אין סיבה להאמין שהסיכוי ליישם פרויקט של רק"ל בצורה טובה גדול יותר מהסיכוי ליישם פרויקט של BRT בצורה טובה.
מי שלא יודע לבצע פרויקט BRT ואפילו לא רבע פרויקט BRT (כמו נת"ע למשל) לא יידע לבצע גם פרויקט של רק"ל. ולא בכדי משרד התחבורה מדבר על ממשלת צרפת ודברים דומים לצורך ביצוע מערכת המתע"ן בגוש-דן
הגופים הרלוונטים במדינת ישראל צריכים ללמוד ולדעת ליישם את שני סוגי הפרויקטים.
גם לפרויקט הרק"ל בירושלים היה ויש תהליך למידה.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.