זכרון דברים

ציפלך

New member
נדמה לי שֶה זכרון זה מעין סכרון של ידע בדעת

זה גם זקרון המזדקר בעת שהידע נדרש. אולי הכוונה בזיכרון זה רק לאיזה סימן או ציון המזדקר על פני הארץ. נדמה לי שלמצב ההפוך: שכחה, יש ממובן השקיעה והדעיכה.
 

חצי טון

New member
אתה צודק

פשפשתי בזה אתמול וכך גם הפירוש של שכר. משקה משכר הוא משקה מזקר. ואף זכר/נקבה - שם האבר עצמו. (כדוגמת: "המול לו כל זכר", "זכר תמים") *שימוש באמור לעיל, באחריות המשתמש בלבד. *כל נזק, קל או קשה, ישיר או עקיף, שייגרם משימוש באמור לעיל, באחריות המשתמש בלבד.
 

ציפלך

New member
"משקה משכר הוא משקה מזקר". מה האסמכתא?

חוץ מזה מה זה "פשפשתי"?
 

חצי טון

New member
בראשית ט'

כ"א: "וישת מן היין וישכר ויתגל בתוך אהלה" כ"ב: "וירא חם אבי כנען את ערות אביו...." מה זה לפשפש? להסתכל במה שכבר פשה.. (כלומר: בעבר) לפחות כך אני מכיר את המילה. *שימוש באמור לעיל, באחריות המשתמש בלבד. *כל נזק, קל או קשה, ישיר או עקיף, שייגרם משימוש באמור לעיל, באחריות המשתמש בלבד.
 

nevuer

New member
מי

הוא בעליל סמן הזהות "מה" + כינוי הגוף "היא". שאל תינוק ויגדך.
 

ציפלך

New member
נדמה לי שהמדיצינה המודרנית חושבת את ההפך

ואכן יש מרחק רב בין "ויתגל" לבין השאר. אבל אולי שתייה מבוקרת כן עוזרת ולראיה מעשה לוט ובנותיו (בראשית יט, ל-לח) שביו מומחות לדבר.
 

חצי טון

New member
בשפה מדיצינה קוראים לזה - זקפה פסיכוגנית

אלכוהול מקהה את העצבים בהפותלמוס ובעצם משחרר התנהגות מינית ללא שליטה. לטווח ארוך - אכן, זה ישפיע על הגוף. *שימוש באמור לעיל, באחריות המשתמש בלבד. *כל נזק, קל או קשה, ישיר או עקיף, שייגרם משימוש באמור לעיל, באחריות המשתמש בלבד.
 

ציפלך

New member
עד לשם עוד לא הגעתי

אבל : וישקף = ויזקף (עצמו), לראות טוב טוב, סביב סביב. גם סקר = זקר?
 
סקר = סגר, סכר? נהפוך הוא

סקירה, סקרנות - מבטאות הרחבה (הרחבת היריעה, הרחבת הדעת), ממש ההפך מסגירה וסכירה. בעיניי.
 
למעלה